سرمایکس
video thumb

مدیرعامل هوآوی: چرا باید منتظر فیس‌بوک بمانیم؟ چین نیز می‌تواند لیبرای خود را صادر کند

مدیرعامل شرکت فناوری چینی هوآوی معتقد است که چین می تواند با صدور ارز دیجیتال خود با فیس بوک در بازار سهام به رقابت بپردازد.

مدیر عامل شرکت هوآوی: “چرا باید منتظر سایر کشورها باشیم تا ارز دیجیتال منتشر کنند؟”

همانطور که توسط خبرگزاری ساینا گزارش شده، رن ژنگفی (Ren Zhengfei) معتقد است که چین می تواند به راحتی یک ارز دیجیتال با ارزشی برابر با لیبرای فیس بوک تولید کند.

وی طی یک کنفرانس مطبوعاتی در ایتالیا و در پاسخ به سؤال فابیو ساولی (Fabio Savelli) عنوان کرد که چین نیز می‌ تواند ارز دیجیتال خودش را صادر کند. چرا ما باید منتظر سایر کشورها باشیم تا آنها چنین کاری را برای ما انجام دهند؟ قدرت یک کشور همیشه بیشتر از یک شرکت اینترنتی است.

لازم به ذکر است که این صحبت ها در پی نگرانی بانک مرکزی چین مطرح شد، چرا که بانک خلق چین (PBoC) پیش تر اعلام کرده بود که لیبرا از برخی جهات می ‌تواند به عنوان تهدیدی برای اقتصاد این کشور به حساب آید.

پکن در حال توسعه ارز دیجیتال خود است

همانطور که کوین تلگراف در اوایل ماه جاری گزارش داد، ونگ شین (Wang Xin)، مدیر بانک مرکزی چین عنوان کرده بود که اگر لیبرا به دلار آمریکا وابسته باشد، کشور چین در معرض خطر خواهد بود.

وی مدعی شد: اگر چنین اتفاقی بیفتد، عواقب اقتصادی، مالی و سیاسی در وسعت جهانی به همراه دارد. چنین گزارش شده که پکن در حال توسعه یک ارز دیجیتال می باشد، این در حالی است که هنوز جزئیات دقیق از موارد استفاده آن هنوز مشخص نشده است.

در همین حال، ایالات ‌متحده نیز همچنان به دنبال بررسی پیشنهادهای فیس ‌بوک پیرامون لیبرا است و با برگزاری جلسات بررسی در کنگره سعی دارد تا ابعاد مختلف اقدامات فیس‌ بوک را بررسی کند. طبق گفته نمایندگان کنگره، به کارگیری راهکارهای امنیتی پیش از عرضه لیبرا ضرورت دارد.

تیم دراپر، در مصاحبه‌ با CNBC عنوان می‌کند: در حال حاضر قانون ‌گذاری را بر نوآوری مقدم می داریم. فیس‌ بوک فقط انتشار لیبرا را اعلام کرده ولی هنوز نتوانسته آن را عرضه‌ کند، اما قانون‌ گذاران آن را محاصره کرده ‌اند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version