سرمایکس
video thumb

سایفرپانک‌ها چگونه باعث ایجاد ارزهای دیجیتال شدند

با بکارگیری رمزنگاری در رایانه‌های شخصی و اینترنت، سایفرپانک‌ها یک جنبش گسترده تحقیقات رمزنگاری متن‌باز را آغاز کردند. این تحقیقات قریب به ۲۰ سال طول کشید، اما در سال ۲۰۰۹ اولین ارز دیجیتال بیت کوین و در سال‌های بعد ارزهای دیجیتال دیگر را به بازار معرفی کرد.

 

ارزجو : ارز دیجیتال در شرایط عجیب و غریبی به وجود آمد. علت اختراع فناوری سازنده ارز دیجیتال (رمزنگاری کلید عمومی) این بود که دو گروه خیلی متفاوت از افراد در دو دوره تاریخی مختلف با یک مشکل یکسان دست به گریبان بودند.

مشکل، ارسال اطلاعات به شیوه‌ای امن، مخفیانه، بدون وقفه و سریع به تعداد زیادی از افراد بود و زمینه شکل‌گیری‌اش این بود که با آمدن یک فناوری جدید، ظرفیت ارتباطات و خطر سرقت اطلاعات به میزان چشمگیری افزایش می‌یابد.

فرماندهان نظامی و افسران اطلاعاتی در دوره جنگ جهانی دوم و جنگ سرد، و اعضای فرهنگ هکر آنارشیست یا سایفرپانک شکل گرفته در ده ۱۹۹۰، در برابر این دوراهی قرار گرفتند. عجیب آنکه، آنها به یک راه‌حل رسیدند، و همین راه‌حل بود که آنها را در یک مسیر قرار داد.

 

چطور مجموعه نظامی و صنعتی زمینه ارز دیجیتال را به وجود آورد

رمزنگاری نوین از جنگ جهانی دوم در پاسخ به یک فناوری ارتباطی جدید آغاز به کار کرد. این فناوری رادیو بود که انتقال آنی بی‌سیم مقادیر زیاد اطلاعات تقریباً از هر مکانی را ممکن می‌کرد.

وقتی ابزارهایی مانند ماشین ژرمن انیگما (German Enigma) به بازار آمد، راه‌حل در ظاهر رمزگذاری یا رمزدار کردن انتقال‌های رادیویی بود. رمزگذاری سیگنال‌ها در دهه ۱۹۳۰ گسترش یافت. در سال ۱۹۳۹ با آغاز جنگ، آمریکا و بریتانیا هردو برنامه‌های کلان رمزگذاری و رمزشکن ملی را راه‌اندازی کردند.

عکس ماشین جرمن انیگما؛ منبع: ویکیپدیا

این اقدامات در ادامه یک علم و فناوری سازمان‌یافته به نام رمزنگاری را به وجود آورد. رمزنگاری قرن‌ها به شکل یک سرگرمی برای جاسوسان، ریاضیدانان و دیپلمات‌ها وجود داشت. چند رمزنگار حرفه‌ای از دل جنگ جهانی دوم بیرون آمدند، اما کار زیادی برایشان وجود نداشت.

سازندگان ماشین انیگما در نهایت آن را به فروش عمومی گذاشتند و در سال ۱۹۲۹ وزیر امور خارجه هنری استیمسون (Henry Stimson) فرمان پایان عملیات رمزشکنی دولت آمریکا را صادر کرد، چراکه تصور می‌کرد خواندن نامه‌های دیگران خلاف ادب است.

در طول جنگ جهانی دوم، بریتانیا و آمریکا هردو اقدامات گسترده‌ای را در زمینه رمزگذاری و رمزشکنی انجام دادند. آن برنامه‌ها کمک زیادی به متفقین کردند و تقریباً در شکستن تمام کدهای آلمانی‌ها و ژاپنی‌ها موفق بودند.

پس از جنگ، هردو دولت سازمان‌های رسمی را برای امنیت اطلاعات و نظارت الکترونیک تشکیل دادند که تا به امروز به حیاتشان ادامه می‌دهند. در اوایل دهه ۱۹۷۰، دو رمزگذار در یکی از این سازمان‌ها، ستاد ارتباطات دولت انگلیس (GCHQ) به ایده اصلی خلق ارز دیجیتال دست یافتند.

جیمز آلیس (James Ellis) ایده رمزگذاری غیرمخفیانه یا کلید عمومی را مطرح کرد؛ یک پیغام رمزگذاری‌شده حاوی کلید باز کردن قفل رمزنگاری. کلیفورد کاکس (Clifford Cocks) نیز ریاضیات عملی کردن این ایده را تدوین نمود.

جیمز آلیس؛ منبع: تلگرام

ستاد ارتباطات دولت انگلیس و همتای آمریکایی‌اش، آژانس امنیت ملی (NSA) هیچکدام رمزگذاری کلید عمومی را مورد استفاده قرار ندادند، چراکه در آن زمان فناوری لازم برای اجرایش در دسترس نبود.

یک شبکه ارتباط عمومی تحت کنترل رایانه (اینترنت) برای پیاده‌سازی رمزگذاری کلید عمومی لازم بود، اما در دهه ۱۹۷۰ چنین سیستمی در اختیار عموم قرار نداشت.

 

آمدن سایفرپانک‌ها

گروه بعدی که به رمزنگاری علاقمند شدند، دانشمندان و کاربران رایانه در دهه ۱۹۸۰ بودند. آنها همان مشکل نظامیان در ارتباط بی‌سیم را داشتند؛ آنها می‌خواستند در محیطی باز (اینترنت) اطلاعاتشان را مخفی نگه دارند.

با گسترش کاربرد اینترنت در دهه ۱۹۹۰، افراد انگشت‌شماری، اغلب هکرها، متوجه ناامنی آن شدند. مردم خواهان وسیله‌ای برای انتقال ایمن و خصوصی داده‌ها در اینترنت بودند، و پاسخ چیزی نبود مگر رمزگذاری کلید عمومی.

گروه کوچکی از هکرها، ریاضیدانان و رمزنگاران دست به کار شدند تا رمزگذاری کلید عمومی را به یک واقعیت تبدیل کنند. این ایده که در دهه ۱۹۷۰ رسانه‌ای شده بود، مورد استقبال عده کمی از روشنفکران از جمله دیوید چام (David Chaum) قرار گرفت.

دیوید چام؛ منبع: ماهنامه وایرد (Wired)

این که رایانه‌ها همه چیز مردم را به دولت و شرکت‌های بزرگ می‌گفتند، مسائلی بودند که چام آنها را “جامعه سوابق” و “نظارت عمده ناشناس” می‌نامید و موجب نگرانی‌اش شده بودند.

او در پی راهی برای حفظ حریم خصوصی افراد، رو به رمزنگاری آورد و تعدادی از راه‌حل‌های خیلی جلوتر از زمانش را پیشنهاد داد. پست الکترونیک غیرقابل ردگیری، امضاهای دیجیتال و هویت‌های دیجیتالی ناشناس از جمله ایده‌های چام بودند.

چام بود که اولین بار در سال ۱۹۸۳ در مقاله‌ای به نام “شاید اعداد پول بهتری از کاغذ باشند” ارز دیجیتال را پیشنهاد داد. چام پیش‌بینی کرد که ارز دیجیتال الکترونیک می‌تواند گمنامی پول کاغذی و سهولت کارت اعتباری را با هم داشته باشد.

گرچه فناوری ساخت ارز دیجیتال در سال ۱۹۸۳ وجود نداشت، اما ایده‌اش وجود داشت.

تا دهه ۱۹۹۰، حرکت سایفرپانک‌ها آغاز شده بود، آنها به سختی کار می‌کرد تا به ایده‌های چام رنگ واقعیت بخشند. انواع و اقسام راه‌حل‌های رمزگذاری کلید عمومی مانند حریم خصوصی نسبتاً خوب (PGP) عرضه شدند.

سایفرپانک‌ها شاخه‌ای از حرکت سایفرپانک بودند که شور و شوق اینترنت و رایانه را با عشق فرهنگ هنجارشکن دهه‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ ترکیب می‌کردند.

هدف سایفرپانک‌ها استفاده از ابزارهای رمزگذاری ابداع شده توسط مجموعه نظامی-صنعتی در راستای دفاع از آزادی فردی بود. یک ترس عمده سایفرپانک‌ها این بود که دولت میدان بازی آنها در فضای مجازی را تصرف و تضعیف کند.

رمزنگاری به سپری تبدیل می‌شد که از آزادی‌شان در برابر دولت محافظت می‌کرد. آنها ایده‌های اساسی‌شان را در “یک اساسنامه سایفرپانک‌ها ” بیان کردند:

در عصر الکترونیک، حریم خصوصی لازمه یک جامعه آزاد است. مسئله حریم خصوصی با رازداری فرق دارد. مسئله خصوصی چیزی است که شخص نمی‌خواهند تمام جهان آن را بدانند، اما راز آن چیزی است که او نمی‌خواهد هیچ کس آن را بداند.

حریم خصوصی به معنی افشای انتخابی اطلاعات خود به جهان است.

بسیاری از سایفرپانک‌ها از نظر تفکری با دولت مخالف بودند. سایفرپانک‌های آمریکا معمولاً از جمله طرفداران آزادی فردی بودند که تمام دولت‌ها را پلید می‌دانستند.

سایفرپانک‌های اروپایی معمولاً آنارشیست‌هایی بودند که هم دولت و هم شرکت‌های بزرگ را از جمله نیروهای اهریمنی می‌دانستند. آرمانگراترین سایفرپانک‌ها اعتقاد داشتند که با استفاده از رمزنگاری می‌توان یک آرمانشهر دیجیتالی ساخت.

این طرز فکر باعث شعله‌ور شدن آتش جنگ بین سایفرپانک‌ها و جامعه اطلاعاتی آمریکا در اوایل دهه ۱۹۹۰ شد. این دو گروه از ابزارهای یکسانی استفاده می‌کردند اما اختلافشان بر سر ایده‌های به شدت متناقض درباره وطن‌پرستی و مصلحت عمومی بود.

هر موقع دستگاه‌های دولتی ابزارهای نظارتی جدیدی را بکار می‌گیرند یا سایفرپانک‌ها روش‌های رمزگذاری جدیدی را عرضه می‌کنند، این جنگ شدت بیشتری می‌گیرد.

 

اختراع بیت کوین توسط سایفرپانک‌ها

با بکارگیری رمزنگاری در رایانه‌های شخصی و اینترنت، سایفرپانک‌ها یک جنبش گسترده تحقیقات رمزنگاری متن‌باز را آغاز کردند. این تحقیقات قریب به ۲۰ سال طول کشید.

در نهایت در سال ۲۰۰۹ اولین ارز دیجیتال عمومی (بیت کوین) را به بازار معرفی کرد؛ و مفهوم بلاک چین را به طیف گسترده‌تری از مخاطبان عرضه کرد.

هویت درست سازنده بیت کوین، ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) هنوز مشخص نیست، اما قطعاً می‌دانیم که او از جنبش بیت کوین خارج شده و این حدس و گمان‌های زیادی را به وجود آورده.

از جمله این که ناکاموتو شاید کارمند فعلی یا سابق ستاد ارتباطات دولت انگلیس یا آژانس امنیت ملی آمریکا باشد. در هر صورت، اختراع ناکاموتو آرزوهای سایفرپانک‌ها را به بخشی از ارکان فرهنگ و جامعه امروزی تبدیل کرده است.

اکنون ما در آستانه یک انقلاب رمزی بزرگ قرار داریم که شاید به دورترین چشم‌اندازهای سایفرپانک‌ها جامه عمل بپوشاند؛ همین خواست ساده خصوصی نگه داشتن اطلاعات شاید جهان ما را از این بهتر کند.

 

 

 

 

چهار معیاری که سلامت بیت‌ کوین را بررسی می‌کنند!

اگر در طی چند ماه گذشته به دنبال نوسانات قیمت بیت کوین بوده‌اید، درمی‌یابید که  این ارز دیجیتال درمعرض مشکلات جدی قرار دارد. از اوایل ماه سپتامبر تاکنون این ارز پایه‌ریزی شده توسط ساتوشی ناکاموتو از حدود ۷،۸۰۰ دلار به کمتر از ۴۰۰۰ دلار سقوط کرده است.

با این حال، رویدادهای اخیر باعث دلسردی کسانی شده است که امیدوار بودند تا قیمت بیت کوین به‌شدت افزایش پیدا کند. معیارهای دیگری از درستی ارزهای دیجیتال وجود دارد که نشان‌دهنده این است که این ارزهای دیجیتال بهتر از آن چیزی است که بسیاری از مردم تصور می‌کنند.

 

 

چگونگی نحوه محاسبه میزان سود در فرآیند استخراج ارزهای دیجیتال !

آیا عزم راسخی برای استخراج ارزهای دیجیتال دارید؟ اگر جواب شما مثبت است، شما نیاز دارید که بدانید چگونه به بهترین نحو از تجهیزات و دارایی خود استفاده کنید. در این راهنما یاد می‌گیرید که چگونه دارایی دیجیتال خود را به سودآورترین شکل ممکن استخراج کنید.

بدیهی است، پول زیادی برای ASICهای گران‌قیمت بیت کوین هزینه می‌شود. اگر شما درحال حاضر توان خرید این تجهیزات را دارید، احتمالا می‌دانید که روند کار چگونه است و می‌توانید بیت کوین را استخراج کنید. اگرچه، کسانی که دارای بودجه نسبتا متوسطی هستند، احتمالا به دنبال ایجاد یک GPU miner برای ارزهای دیجیتال اسکریپت هستند یا یک دستگاه کوچک ASIC برای بیت کوین و یا دیگر ارزهای SHA-256 می‌خرند. در این صورت، شما در مسیر درست قرار دارید.

 

 

هر آن‌چیزی که از ارز دیجیتال ملی باید بدانید + مزایا و معایب

چگونه می توان به راحتی کسب و کارهایی که بیت کوین کش را می پذیرند، پیدا کرد؟

پذیرش ارزهای دیجیتال توسط تجار و بازرگانان هنوز هم فراگیر نشده است، بنابراین ممکن است برای پیدا کردن مکان هایی که ارزهای دیجیتال را مورد پذیرش قرار می دهند، نیاز به کمک و راهنمایی داشته باشید. ما در این مقاله سعی داریم تا به شما راهنمایی هایی در خصوص اینکه چگونه می توانید مکان های نزدیک به کسب و کارهایی را پیدا کنید کهبیت کوین کش را می پذیرند، ارائه دهیم.

نحوه ایجاد و ارسال صورتحساب ارزهای دیجیتال که باید بدانید

 

کریپتوتوریسم یا گردشگری کریپتو چیست؟

 

نگاهی مختصر به تاریخچه استخراج ارزهای دیجیتال !

علیرغم اینکه ارزهای دیجیتال به تازگی وارد جریان اصلی بازار شده اند، اما آنها برای یک دهه است که پدید آمده اند. با وجود اینکه بیت کوین، اولین ارز دیجیتالی بود که به وجود آمد، اما می توان گفت مفهوم ارز دیجیتال آنلاین حتی قبل از به وجود آمدن بیت کوین نیز وجود داشته است. از زمان پیدایش بیت کوین تا کنون بیش از ۱۶۰۰ نوع ارز دیجیتال متفاوت به وجود آمده است که به نظر می رسد، در هر هفته یک ارز دیجیتال عرضه شده است. در طول این مدت، ما اتفاقات گوناگونی در بازار ارزهای دیجیتال مشاهده کرده ایم که از عمده ترین آنها می توان به نوسانات بازار ارزهای دیجیتال اشاره کرد.

ارزهای دیجیتال نیز دارای زیر مجموعه هایی می باشند. به عنوان مثال، عرضه اولیه سکه (ICO) در سال های اخیر توانسته تا به عنوان راهی برای شرکت های مبتنی بر بلاک چین باشد تا بتوانند از طریق ارزهای دیجیتال برای پروژه های خود سرمایه جذب داشته باشند.

 

 

آشنایی با الگوی مثلث افزایشی (صعودی) برای تحلیل تکینکال!

چگونگی عملکرد معامله فرکانس بالا در بازار ارزهای دیجیتال !

نکاتی از نحوه خواندن بلاک چین بیت کوین که باید بدانید!

یک تجزیه کننده بلاک، بلاک چین بیت کوین را می خواند. هیچ نوع رمزگذاری برای اطلاعات ذخیره شده بر روی بلاک چین وجود ندارد. بیت کوین یک سیستم با نام مستعار است. به این معنی که الگوریتم ECDSA در حال مخفی کردن هویت کاربران می باشد. با این حال، اطلاعات باینری (دو دویی) در بلاک چین قابل خواندن است.

بلاک چین یک پایگاه داده تراکنش است. هر گره کاملی که در شبکه بیت کوین مشارکت دارد، دارای همان کپی است. پروتکل بیت کوین، ساختار آن را مشخص می کند و وسیله ای است که از طریق آن هرگره یک کپی را نگه می دارد. به طور کلی، بلاک چین، یک ساختار اطلاعاتی برای ذخیره بلاک هاست. بلاک چین، بلاک ها را در یک مجموعه ذخیره می کند تا همراه با بلاک جنسیس شروع به کار کند.

چرا از فناوری بلاک چین استفاده می کنیم؟

 

 

چگونه ارزهای دیجیتال را خریداری کنیم؟

ارزهای دیجیتال برای مدت زمان زیادی است که راه اندازی شده اند، اما می توان گفت که آنها با افزایش قیمت چشم گیری که در سال ۲۰۱۷ داشتند، در صدر اخبار قرار گرفتند. در اینجا یک راهنما وجود دارد که به شما در خرید بیت کوین یا هر ارز دیجیتال محبوب دیگری کمک خواهد کرد.

قیمت بیت کوین (BTC) به عنوان با ارزش ترین ارز دیجیتال در جهان، در ماه مارس امسال به ۳۷۹۴٫۳۵ دلار رسید. این ارز در ابتدای ماه ژانویه سال ۲۰۱۸ با قیمت تقریبا ۲۰،۰۰۰ دلار به فروش می رسید که در ابتدای همان سال چیزی حدود ۷۵۰ دلار قیمت داشت.

در حقیقت، بیت کوین و اتر دو ارز دیجیتال برتر بودند، چرا که اتریوم نیز در سال ۲۰۱۷ شاهد رشد چشم گیری بود، این پلتفرم در ابتدای سال ۲۰۱۷ تنها ۱۰ دلار قیمت داشت، در حالی که در اواخر همان سال به ۱٫۴۰۰ دلار رسید. این مسئله، نشان دهنده افزایش ۱۴۰ برابری این ارز بود که بسیار بیشتر از بیت کوین با افزایش قیمت روبرو شده بود.

 

 

۶ راه کسب سرمایه برای راه اندازی کسب و کار بیت کوین !

 

نحوه پذیرش پرداخت با بیت کوین در کسب و کارها!

امن‌ترین راه برای خرید ارزهای دیجیتال و بیت کوین

سود ۱۰۰ هزار برابری سرمایه‌گذاران بیت کوین

 

تاثیر استخراج ارزهای دیجیتال در بهینه سازی و صرفه جویی در انرژی

 

امروزه ارزهای دیجیتال و استخراج این نوع از ارز های رمز پایه بسیار پرکاربرد است و تبدیل به صنعت شده است که این صنعت نیروی برق زیادی را مصرف می کند و تامین برق مصرفی این صنعت بسیار دشوار شده است و باید به دنبال راهکار های ارزان و ساده برای صرفه جویی در انرژی باشیم.

بلاک چین یکی از فناوری های جدید است. هر فردی که قصد داشته باشد آینده ای مطمئن داشته باشد و کاملا آماده برای اتفاقات آینده باشد با شرکت در فناوری بلاک چین به آمادگی های لازم خواهد رسید. بلاک چین در حوزه های مختلفی کاربرد دارد، یکی از کاربرد های بلاک چین امکان انجام تراکنش همتا به همتا ارزهای دیجیتال به مانند بیت کوین است. در واقع ارز های رمز پایه متن باز هستند و هیچ نهادی نظارت ندارند. جالب است بدانید که تراکنش هایارزهای دیجیتال توسط استخراج کنندگان که ماینر هم نامیده می شود، تایید می شود و هر کدام از این تراکنش ها در بلوکی قرار می گیرند و همینطور این بلوک ها به یک زنجیره اضافه می شوند.

 

 

بیت کوین ماینینگ چگونه کار می‌کند؟

چطور اتریوم استخراج کنیم

نگاهی به ۵۰ ارز دیجیتال برتر ؛ ارزهای دیجیتال در یک نگاه!

امیدواریم که این راهنما، شما را به‌درستی هدایت کند، همچنین شما را به انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه علاقمند کرده و از کلاهبرداری‌های احتمالی که وجود دارد، دور کنیم. (ارزهای تقلبی نیز در بین این ۵۰ ارز وجود دارد). اطلاعاتی که در این راهنما یافت می‌شود، نتیجه صدها ساعت تحقیق دقیق توسط تیم نویسندگان است. توجه داشته باشید که این لیست به طور مداوم در حال تغییر است.

چرا نباید از مقررات وضع شده برای انواع بلاک چین‌ و ارزهای دیجیتال بترسیم؟

 

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version