سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

صندوق بین‌المللی پول: مشکلات بیشتری در انتظار استیبل‌کوین‌های الگوریتمی است

مدیر بخش بازارهای سرمایه سازمان صندوق بین‌المللی پول (IMF)، توبیوس آدریان (Tobias Adrian) می‌گوید که ممکن است در بحبوحه بازار نزولی جاری ارزهای دیجیتال، مشکلات بیشتری در زمینه عرضه استیبل‌کوین‌ها از جمله استیبل‌کوین‌های الگوریتمی پدیدار شود.

او در ادامه افزود که احتمال می‌رود شاهد فروش بیشتر دارایی‌های ارز دیجیتال به خصوص دارایی‌های پر ریسک باشیم و این تنها به بازار ارزهای دیجیتال محدود نمی‌شود و بازار سهام هم در برمی‌گیرد. او این مشکل احتمالی در عرضه را برای استیبل‌کوین‌های الگوریتمی خطر جدی توصیف می‌کند و می‌گوید که آن‌ها به اندازه کافی در این بازار نزولی آسیب دیده‌اند.

مدیر بخش مالی صندوق بین‌المللی پول همچنین خاطرنشان کرد که آسیب‌پذیری‌هایی هم در برخی استیبل‌کوین‌های دارای پشتوانه پول نقد می‌بیند که اشاره این مدیر مستقیماً به سمت تتر است. این مدیر ادعا می‌کند که استیبل‌کوین تتر بر خلاف گفته خود شرکت تتر، به صورت یک به یک توسط دلار آمریکا پشتیبانی نمی‌شود.

آدریان همچنین به محافظت بهتر از دارایی سرمایه‌گذاران اشاره کرد و گفت که برای محفوظ بودن دارایی‌های سرمایه‌گذاران استیبل‌کوین‌ها، باید یک رویکرد نظارتی جهانی احداث شود. آدریان می‌گوید که در حال حاضر مشخص کردن اینکه کدام استیبل‌کوین امن است و کدام نه کار دشواری است. گرچه آدریان در پایان صحبت‌های خود یادآور شد که قانون‌گذاران ابتدا باید روی صرافی‌ها و ارائه‌دهندگان کیف پول ارز دیجیتال تمرکز کنند.

اظهارات پی در پی مدیران مالی و متخصصان به دنبال شرایط نزولی بازار و سقوط اکوسیستم ترا (Terra) است. ترا یکی از چندین استیبل‌کوین‌های الگوریتمی بود که در کمتر از یک هفته تمام ارزش خودش را از دست داد و سرمایه بسیاری را نابود کرد. دلیل این نگرانی‌ها و اخطار‌ها این است که استیبل‌کوین دیگری به سرنوشت مشابه دچار نشود.

باقی استیبل‌کوین‌های مطرح بازار در شرایط معمولی قرار دارند. استیبل‌کوین الگوریتمی ترون در ماه ژوئن به ۰٫۹۱ دلار سقوط کرد، اما پس از اضافه کردن ۷۰۰ میلیون دلار به ذخایر خود، دوباره قیمت خود را به دست آورد. بنیان‌گذار شرکت فراکس فاینانس (Frax Finance) که شرکت پشتیبان استیبل‌کوین فراکس است، در جدیدترین صحبت‌های خود گفت که استیبل‌کوین‌های صرفاً الگوریتمی یک اشتباه هستند و ایده‌ای است که عملی نمی‌شود.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version