سرمایکس
video thumb

آیا فناوری بلاک چین در پرداخت با مشکل مواجه می‌شود؟

آیا فناوری بلاک چین واقعاً به دلیل محدودیت‌هایش در زمینه فضای پرداخت با مشکل مواجه می‌شود؟ بسیاری از ارزهای دیجیتال به قدری ماندگاری پیدا می‌کنند که قابلیت پرداخت پیدا کنند. این تراکنش‌ها می‌تواند پس چند دقیقه یا چند سال چند ساعت تأیید شوند. اکثر ارزهای دیجیتال آنقدر فرار هستند که نمی‌توان از آنها برای تجارت استفاده کرد. البته این به آن معنا نیست که از فناوری بلاک چین نمی‌توان در فضای تجاری سود برد. در زمینه تکنولوژی ثابت شده است که این ارزها انقلابی در زمینه معاملات تجاری ایجاد کرده‌اند.

صرافی سرمایکس: با توجه به دغدغه‌های گذشته که در مورد ارزهای دیجیتال اولیه به طور عمده درست بوده‌اند پروژه‌های جدیدی بر روی حل این محدودیت‌ها متمرکز شده است. یوآو ویلنر یکی از معروف ‌ترین متخصصان استارت آپ در جهان (که با گوگل، مایکروسافت، یاهو و تلفونیکا) همکاری داشته، نویسنده حوزه فناوری بلاک چین در مطبوعاتی مانند فوربس، CNBC و Entrepreneur و مؤسس و مدیرعامل چندین کمپانی موفق در این مقاله به بررسی محدودیت های ارزهای دیجیتال در نحوه پرداخت و معاملات پرداخته است و معتقد است‌ بانک‌ها و شرکت‌های تولیدکننده کارت های اعتباری همگی بر روی پروژه‌های مرتبط با پرداخت توسط فناوری بلاک چین مشغول تحقیق و بررسی هستند. از آنجایی که خریدهای مشتریان توسط اینترنت و موبایل انجام می‌شود پرداخت دیجیتالی در فضای رقابتی در حال افزایش است.

خرید ارز دیجیتال در صرافی ارز دیجیتال سرمایکس

ارزهای دیجیتال فناوری بلاک چین

انتظار می‌رود که در سال ۲۰۲۰ تعداد ۷۲۶ میلیارد تراکنش دیجیتال انجام شود. به همین جهت بانک‌ها، شرکت‌های کارت های اعتباری، غول‌های تکنولوژی و سوداگران فناوری بلاک چین همگی در این رابطه در حال رقابت هستند. فناوری بلاک چین و ارز دیجیتال شروع به رشد و به ثمر رسیدن کرده‌اند. پیشرفت‌های بیشتر می‌تواند به ماندگار شدن ارز دیجیتال به منظور استفاده روزانه بیانجامد. در اینجا به ذکر سه موضوعی که باید در هنگام کار بر روی پروژه‌های پرداخت بلاک چین مورد توجه قرار گیرند، پرداخته می‌شود. آنچه کسب و کارها به طور اختصاصی در مورد ارز دیجیتال مشکل دارند فراریت آن است. بازرگانانی که ارز دیجیتال را حمایت می‌کنند باید تغییرات شدید قیمت را نیز در نظر بگیرند. قیمت گذاری محصولات با ارز دیجیتال باید به قدری دینامیک باشد که با نوسانات این نوع ارز سازگار شود.

عاقلانه نیست که بسیاری از معاملات کوچک‌تر با ارز دیجیتال انجام شوند زیرا چنین پرداخت‌های تجاری به ارزهایی قابل اطمینان تر برای انجام نیاز دارند. در اینجاست که ارزهای دیجیتال ثابت‌تر وارد بازار می‌شوند. ارزش این سکه‌ها به اندازه ارزهای واقعی، ثابت هستند. برای مثال ارز دیجیتال ثابت تتر (Tether) (USDT) و ترو یو اس‌ دی (TrueUSD) به اندازه دلار آمریکا ثبات دارند. استفاده از چنین سکه‌هایی برای تراکنش‌ها به کسب و کارها اجازه می‌دهد تا از فراریت سکه‌هایی مانند بیت کوین (Bitcoin) و اتر (Ether) در امان باشند. تا زمانی که این سکه‌های ثابت درجه بالایی از ثبات را دارا باشند می‌توانند جایگزین ارزهای خارجی در داد و ستدهایی باشند که در خارج از مرزهای آمریکا انجام می‌شوند. پروژه بلاک چین T.OS احتیاج به چنین مکانیسمی دارد.

دوج، شیبا اینو، استلار، پرفکت مانی، وینک، سولانا، پولکادات، وب مانی

تلاش در این جهت است که هر کشوری برای خودش سکه‌های دیجیتال با قیمت ثابت داشته باشد. از طریق پروژه T.OS خریداران و فروشندگان می‌توانند پرداخت‌هایشان را از طریق ارزهای ثابتی انجام دهند که به اندازه پول محلی دارای ثبات هستند. پرداخت از طریق سکه‌های T.OS بر اساس فناوری بلاک چین با ارز دیجیتال عمل می‌کند که می‌تواند در هر تراکنش در هر قلمرو مورد استفاده قرار گیرد. امروزه سرعت تراکنش‌های مالی در مرکز توجه خریداران قرار گرفته است. شرکت‌های تولیدکننده کارت های اعتباری، کار بر روی بهبود فناوری های پرداخت بدون نیاز به لمس و ارتباط را مد نظر قرار داده‌اند تا پروسه دریافت و پرداخت را سرعت بیشتری ببخشند.

ارز دیجیتال بیت کوین

ارزهای دیجیتال قدیمی دارای سرعت قابل توجهی نیستند. برای مثال بیت کوین به طور فزاینده‌ای به خاطر سرعت کم خود مورد انتقاد قرار گرفته است. با استفاده از بیت کوین چندین دقیقه طول می‌کشد تا یک تراکنش در شبکه انجام شود. حتی در صورتی که ترافیک شبکه بالا باشد ممکن است چندین ساعت یک تراکنش به طول بیانجامد. این کمبود سرعت باعث می‌شود که بیت کوین برای استفاده در خرید و فروش های خرده فروشی ها در اینترنت مناسب نباشد. فناوری بلاک چین‌های جدیدتر بر روی پیشرفت سرعت و مقیاس پذیری کار می‌کنند. پلتفرم‌های ریپل (Ripple) و (Stellar) با همان سرعت یا حتی بیشتر از سرعت شبکه‌هایی مانند ویزا (VISA) عمل می‌کنند که می‌توانند ۲۴ هزار تراکنش را در هر ثانیه به انجام برسانند. ریپل مفتخر است که شبکه‌اش دو برابر این سرعت را داراست.

با این سرعت‌ها تراکنش‌ها به صورت مجازی بلادرنگ انجام می‌گیرند. سرویس‌هایی بر اساس فناوری بلاک چین هم باید به مشتریان خدماتی را ارائه دهند که برای استفاده راحت باشد. خوشبختانه استفاده از بیشتر مجاری های پرداخت ارز دیجیتال آسان است و دارای اپلیکیشن های موبایل و وب هستند. و دیگر مشتریان مجبور نیستند پردازشگرهایی را دانلود کنند یا گره‌های بیت کوین را اجرا کنند تا بتوانند مبالغی را جابه‌جا نمایند. حتی برخی افراد، پرداخت‌ها با ارز دیجیتال را به روش سنتی و با سیستم های معمولی انجام می‌دهند. برای مثال سرویس‌های مانند بیت پی (Bitpay) و کریپتوپی (Cryptopay) کارت های اعتباری ارز دیجیتالی را ارائه می‌دهند که می‌توان از آنها در هر سیستم خود پردازی استفاده کرد. اسپکترو کوین (Spectrocoin) هم کارت های مجازی را ارائه می‌دهد که می‌توان از آنها در درگاه‌های پرداخت آنلاین که کارت اعتباری می‌پذیرند، برای پرداخت استفاده کرد.

این پروژه‌ها همچنین ارائه سرویس‌های خرید و فروش برای فروشگاه‌ها و مراکز فروش آنلاین را نیز می‌توانند بر عهده بگیرند. استفاده از پرداخت ارزهای دیجیتال در زمینه کارهایی که هم برای خریدار و هم برای فروشنده آشناست می‌تواند راه حل مناسبی در زمینه تجارت باشد. به نظر می‌رسد که سیستم های پرداخت ارزهای دیجیتال به خوبی بر مشکلاتی که ارزهای دیجیتال اولیه مانند بیت کوین با آن مواجه بودند فائق آمده است. این پیشرفت‌ها، پرداخت‌های دیجیتال را با سرویس‌های تکنولوژی هوشمندی که شرکت‌ها می‌توانند ارائه دهند همراه ساخته است. پرداخت با ارزهای دیجیتال دارای امتیاز استفاده از اهرم بلاک چین به منظور ایجاد امنیت بیشتر است. تراکنش‌ها را به راحتی می‌توان تحت نظر قرار داد. از آنجا که پرداخت‌های بلاک چین نهایی می‌شوند طرفین خیالشان بابت عدم امکان تقلب و مشکلات بعدی، راحت است. آنچه برای موفقیت پرداخت با ارزهای دیجیتال لازم است، فراگیر شدن استفاده از آن است. یکی از عوامل موفقیت کلیدی پرداخت به روش‌های سنتی که آن را به پرداخت با ارزهای دیجیتال برتری داده است در دسترس بودن همیشگی آن است. روش‌های پرداخت سنتی شبکه‌های جهانی ایجاد کرده‌اند و مشتریان همگی با نحوه استفاده از آنها آشنا هستند.

<a href=قیمت بیت کوین در سلام بیت" width="840" height="600" />

بر عکس در مورد ارزهای دیجیتال هنوز محیط و ارتباطات در حال رشد است. نکته مثبت برای استفاده از ارزهای دیجیتال بالا رفتن اطلاعات مردم در مورد تکنولوژی و تجارت است. هرچه مردم بیشتر در مورد فناوری بلاک چین و ارزهای دیجیتال اطلاعات به دست بیاورند پرداخت با اینگونه ارزها گسترش بیشتری خواهد یافت. در هر حال به نظر می‌رسد که این تکنولوژی برای غلبه بر موانع اولیه خود در سر راه پرداخت، در حال آماده شدن است. با این که همگی بر سر این موضوع توافق داریم که ایجاد بلاک چین در پرداخت‌ها، ایده اصلی تولید بیت کوین بوده است نمی‌توان این نکته را از ذهن دور داشت که آیا جوامع آمادگی حذف مؤسساتی مانند بانک‌ها و مراکز دولتی را دارند؟ این مراکز سالها است که در میان ما موجودند و حقیقت آن است که هنوز هم کاربرد دارند.

همچنین بخوانید: ۲۰ ارز دیجیتال محبوب

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version