سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

۲۰ ارز دیجیتال محبوب

در این روز ها که بورس در دوران رکود خود است. مهاجرت سرمایه گذاران از این بازار به بازار ارز دیجیتال را شاهد هستیم. بازار خرید و فروش ارز دیجیتال پتانسیل رشد و افزایش سرمایه‌ را دارد. احتمالا در چند سال آینده دیگر ارزش برخی از ارزهای دیجیتال به طرز شگفت آوری بالا خواهد رفت و کریپتو ها دنیا را می گیرند. اما مسئله مهم این است که از بین بیش از چندین هزار ارز، بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری کدام است؟ در این مطلب ۲۰ ارز دیجیتال محبوب برای سرمایه گذاری را به شما معرفی خواهیم کرد.

۲۰ ارز دیجیتال محبوب مناسب سرمایه گذاری

میتوان با کمتر از ۵۰۰ هزار تومان هم در صرافی های ارز دیجیتال سرمایکس با خرید و فروش ارز دیجیتال سود کسب کرد. اما چی بخریم که سود قابل توجهی بدست آوریم؟ در ادامه ۲۰ رمز ارز که بهتر است در آنها سرمایه گذاری کنیم را معرفی می کنیم.

ارز دیجیتال بیت کوین

خرید و فروش بیت کوین
خرید و فروش بیت کوین

بیت‌کوین با نماد (BTC) یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز است که اولین بار در سال ۲۰۰۸ توسط یک شخص یا گروهی با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) در پی انتشار یک وایت پیپر (Whitepaper) معرفی و سپس در سال ۲۰۰۹ رسما راه‌‌اندازی شد.

بیت‌کوین یک ارز دیجیتال همتا‌به‌همتا (Peer-to-peer) است، به این معنی که تمامی تراکنش‌ها بی واسطه مستقیما بین افراد انجام می‌شوند و این ویژگی یکی از دلایل اصلی جذابیت و محبوبیت در زمان عرضه در سال ۲۰۰۹ بود که به مرور زمان منجر به رشد آن و تبدیل شدن به بزرگترین ارزدیجیتال بازار شد.

برای خرید و فروش و همچنین مشاهده قیمت بیت کوین می توانید به صفحه این ارز دیجیتال در صرافی سرمایکس مراجعه کنید.

ارز دیجیتال اتریوم

اتریوم با نماد (ETH) یک اکوسیستم بلاک‌چینی غیرمتمرکز متن‌باز است که اولین بار در سال ۲۰۱۳ توسط ویتالیک بوترین معرفی و سپس در سال ۲۰۱۴، همراه با سایر بنیانگذاران و سرمایه‌گذاران راه‌اندازی شد. اتریوم دارای یک توکن بومی به نام اتر است که مهم‌ترین کاربرد آن در پرداخت کارمزد تراکنش‌های شبکه است.

هدف اتریوم تبدیل شدن به یک پلتفرم جهانی برای میزبانی از برنامه‌های غیرمتمرکز (Dapp) است که به تمامی کاربران در سراسر جهان اجازه می‌دهد برنامه‌ خودشان را در بستر اتریوم توسعه دهند و برنامه‌های قدرتمندی ایجاد کنند که در برابر سانسور، خرابی و کلاهبرداری مقاوم هستند.

برای خرید و فروش و همچنین مشاهده قیمت اتریوم می توانید به صفحه این ارز دیجیتال در صرافی سرمایکس مراجعه کنید.

ارز دیجیتال تتر

تتر با نماد (USDT) یک استیبل‌کوین یا ارز دیجیتال با ارزش ثابت است که توسط شرکت هنگ کنگی تتر در سال ۲۰۱۵ راه‌اندازی شد. استیبل‌کوین تتر قیمت ۱ دلار آمریکا را حفظ می کند و پیوند آن با دلار آمریکا از طریق اوراق تجاری، سپرده‌های امانی، وجوه نقد، قراردادهای بازخرید و اوراق خزانه حاصل می‌شود.

استیبل‌کوین تتر برخلاف سایر ارزهای دیجیتال، نوسانات قیمتی ندارد و از نظر ارزش برابر قیمت هر دلار آمریکا در بازار جهانی است. تتر از اولین‌ استیبل‌کوین‌های بازار است و به دلیل ماهیت با ثباتی که دارد، به اولین انتخاب افرادی تبدیل شده است که می‌خواهند از طریق ارزهای دیجیتال، معاملات مالی خود را انجام دهند.

برای خرید و فروش و همچنین مشاهده قیمت تتر می توانید به صفحه این ارز دیجیتال در صرافی سرمایکس مراجعه کنید.

ارز دیجیتال ریپل

ریپل با نماد (XRP) یک فناوری متن‌باز غیرمتمرکز و بدون مجوز است که در سال ۲۰۱۲ توسط شرکت ریپل به عنوان جایگزینی سریع‌تر و کم مصرف‌تر برای بلاک‌چین بیت‌کوین راه‌اندازی شد. کارمزد تراکنش‌ها در شبکه ریپل ۰٫۰۰۰۲ دلار است، هر تراکنش در ۳ تا ۵ ثانیه انجام می‌شود و مقیاس‌پذیری ۱۵۰۰ تراکنش در هر ثانیه را ارائه می دهد.

ریپل در مجموع دارای هزینه پایین، سرعت و مقیاس‌پذیری بالا است و با انرژی مصرفی کم کربن، اثرات مخرب زیست محیطی کمی دارد. شبکه ریپل همچنین دارای یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) و قابلیت‌های توکن‌سازی سفارشی است.

برای خرید و فروش و همچنین مشاهده قیمت ریپل می توانید به صفحه این ارز دیجیتال در صرافی سرمایکس مراجعه کنید.

ارز دیجیتال ترون

ترون با نماد (TRX) یک سیستم عامل غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک‌چین است که توسط بنیاد ترون توسعه یافته و در سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی شده است. ترون دارای یک توکن بومی است که در ابتدا مبتنی بر استاندارد ERC-20 اتریوم بودند و در شبکه اتریوم قرار داشتند، اما یک سال بعد از عرضه، به شبکه اختصاصی خود منتقل شدند.

این پروژه در ابتدا با هدف ارائه حقوق مالکیت کامل به تولید‌کنندگان محتوای دیجیتالی ایجاد شده است و هدف اصلی آن‌ها کمک به تولیدکنندگان محتوا، حذف واسطه‌ها و دادن پاداش به آن‌ها بوده است. امروزه، ترون در بخش‌های مختلفی چون قراردادهای هوشمند، انواع مختلف سیستم‌های بلاک‌چینی و برنامه‌های غیرمتمرکز (Dapp) فعالیت می‌کند و این به یکی از چندین اهداف شبکه ترون تبدیل شده است.

توکن بومی این شبکه یعنی TRX، برای دسترسی به برخی ویژگی ها و خدمات در پروتکل ترون استفاده می شود . هدف اصلی این توکن استفاده در شبکه Tron است.

برای خرید و فروش و همچنین مشاهده قیمت ترون می توانید به صفحه این ارز دیجیتال در صرافی سرمایکس مراجعه کنید.

ارز دیجیتال لایت کوین

لایت کوین با نماد (LTC) یک ارز دیجیتال است که در سال ۲۰۱۱ توسط گروهی از توسعه‌دهندگان با هدف ارائه پرداخت‌های سریع، ایمن و کم هزینه با استفاده از ویژگی های منحصر به فرد فناوری بلاک‌چین، راه‌اندازی شد.

لایت کوین بر اساس پروتکل بیت‌کوین توسعه پیدا کرده است، اما از نظر الگوریتم هش مورد استفاده، هارد کپ، زمان تراکنش هر بلوک و عوامل دیگر کاملا متفاوت است. زمان تراکنش هر بلوک در لایت کوین ۲٫۵ دقیقه و کارمزد تراکنش‌های آن بسیار کم است که این ویژگی‌، لایت کوین را به شبکه ای مناسب برای انجام تراکنش‌های کوچک تبدیل کرده است.

LTC توکن بومی شبکه لایت کوین است، از توکن LTC می‌تواند برای تراکنش‌ها و پرداخت‌های استفاده می شود. علاوه بر این، ارز LTC همچنین می تواند برای ذخیره ارزش در پلتفرم لایت کوین مورد استفاده قرار گیرد.

برای خرید و فروش و همچنین مشاهده قیمت لایت کوین می توانید به صفحه این ارز دیجیتال در صرافی سرمایکس مراجعه کنید.

ارز دیجیتال بایننس کوین

بایننس کوین با نماد (BNB) توکن بومی بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال در جهان است که توسط چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao) در جولای سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی شده است. ژائو قصد دارد که بایننس را به صرافی پیشرو در فعالیت‌های مالی جهانی تبدیل کند و خدمات آن را گسترش دهد.

با این حال، بایننس صرفا یک صرافی ارزهای دیجیتال نیست و اکوسیستم کاملی از خدمات قابل ارائه شامل کیف پول و زنجیره هوشمند ایجاد کرده است. همچنین توکن بومی این صرافی به بخش جدایی ناپذیری از امکانات اکوسیستم بایننس تبدیل شده است و استفاده‌های متعددی دارد.

برای خرید و فروش و همچنین مشاهده قیمت بایننس کوین می توانید به صفحه این ارز دیجیتال در صرافی سرمایکس مراجعه کنید.

ارز دیجیتال کاردانو

کاردانو با نماد (ADA) یک پلتفرم بلاک‌چینی متن‌باز است که از الگوریتم اثبات سهام (POS) استفاده می‌کند و در سال ۲۰۱۷ توسط گروهی از توسعه‌دهندگان راه‎‌‌اندازی شده است. هدف توسعه دهندگان کاردانو این است که پلتفرمی مناسب ایجاد و عرضه برنامه های کاربردی غیرمتمرکز در اختیار توسعه دهندگان مستقل، مبتکران و رویاپردازان قرار دهند.

کاردانو همچنین با ارائه خدمات متنوع و پیشرفته، به ایجاد جامعه‌ دیجیتالی امن‌تر، شفاف‌تر و منصفانه‌تر کمک می‌کند. توکن بومی این پلتفرم علاوه بر کاربردهای اصلی خود در پرداخت ها، ویژگی حاکمیتی نیز دارد و دارندگان این توکن می‌توانند در مورد چگونگی تغییرات شبکه و پیشرفت آن نظر و رای دهند.

برای خرید و فروش و همچنین مشاهده قیمت کاردانو می توانید به صفحه این ارز دیجیتال در صرافی سرمایکس مراجعه کنید.

ارز دیجیتال دوج

دوج با نماد (DOGE) یک میم‌کوین متن‌باز است که بر اساس میم اینترنتی یک سگ از نژاد شیبا اینو در سال ۲۰۱۳ توسط گروهی از توسعه‌دهندگان راه‌اندازی شد. توسعه‌دهندگان دوج‌کوین این ارز دیجیتال را با هدف سرگرمی ایجاد کرده بودند و برنامه توسعه دقیقی برای آن ارائه نشده بود. هرچند به مرور زمان و به لطف توییت ها و حمایت های ایلان ماسک، دوج کوین به بکی از محبوب ترین ارزهای دیجیتال بازار تبدیل می شود.

امروزه، دوج‌کوین به عنوان یک سیستم پاداش در شبکه‌های اجتماعی توییتر و ردیت فعالیت می‌کند و کاربران بابت اشتراک‌گذاری محتوای با کیفیت در این شبکه‌ها، به صورت دوج‌کوین پاداش دریافت می‌کنند. محبوبیت دوج کوین طی چند سال گذشته و تراکنش‌های ساده و کم هزینه آن باعث شده است تا امروزه از این میم کوین در بسیاری از فروشگاه‌ها و خدمات حضوری و آنلاین استفاده شود‬‎. دوج کوین به عنوان پادشاه میم کوین‌ها شناخته می‌شود و در حال حاضر برترین میم‌کوین بازار است.‬‎

برای خرید و فروش و همچنین مشاهده قیمت دوج می توانید به صفحه این ارز دیجیتال در صرافی سرمایکس مراجعه کنید.

ارز دیجیتال شیبا اینو

شیبا اینو با نماد (SHIB) یک میم‌کوین است که بر اساس سگی از نژاد شیبا اینو و با الهام از دوج‌کوین در سال ۲۰۲۰ راه‌اندازی شده است. به دنبال افزایش صعودی بازار ارزهای دیجیتال و موفقیت چشمگیر دوج‌کوین، یک شخص ناشناس با نام مستعار ریوشی شیبا اینو را ایجاد کرد.

این میم‌کوین به سرعت توانست محبوب شود و مورد توجه جامعه‌ای از سرمایه‌گذاران گرفت که نسبت به میم‌کوین‌ها علاقه‌مند شده بودند. توییت‌های ایلان ماسک و ویتالیک بوترین هم نقش مهمی در محبوبیت شیبا اینو داشته اند و امروزه پس از دوج کوین، دومین میم کوین برتر بازار است. موفقیت شیبا اینو و دوج کوین باعث ایجاد موج عرضه جدیدی از میم کوین ها در بازار شد اما هیچ‌کدام نتوانستند موفقیت طولانی مدت دوج و شیبا را تکرار کنند.

برای خرید و فروش و همچنین مشاهده قیمت شیبا اینو می توانید به صفحه این ارز دیجیتال در صرافی سرمایکس مراجعه کنید.

ارز دیجیتال پرفکت مانی

پرفکت مانی خدمات پرداخت الکترونیکی را ارائه می دهد که از سال ۲۰۰۷ فعالیت خود را آغاز کرده است و در سراسر جهان محبوب شده است. این شبکه پرداختی جهانی به کسب و کارها و افراد این امکان را می دهد تا به آسانی معاملات مالی خود را به روشی امن و سریع انجام دهند.

پرفکت مانی از جمله محدود شبکه های پرداختی جهانی است که به کاربران ایرانی نیز خدمات می دهد و به همین دلیل در کشور ما نیز معاملات آن به صورت گسترده انجام می شود. پرفکت مانی همچنین پشتیبانی ۲۴ ساعته در هر روز هفته را ارائه می دهد که آماده پاسخگویی به سوالات و مشکلات کاربران است.

برای فروش و خرید پرفکت مانی و همچنین مشاهده قیمت می توانید به صفحه این ارز دیجیتال در صرافی سرمایکس مراجعه کنید.

ارز دیجیتال وب مانی

وب مانی یک سیستم تسویه حساب و مالی جهانی برای فعالیت های تجاری آنلاین است که از سال ۱۹۹۸ فعالیت خود را آغاز کرده است و از آن زمان تاکنون، به بیش از ۴۵ میلیون نفر در سراسر جهان خدمات می دهد. همانند پی پال، وب مانی با ارائه خدمات دیجیتال پرداخت های دیجیتال در فروشگاه های سراسر جهان را آسان کرده است.

با توجه به اینکه وب مانی یک شرکت روسی است ارائه خدمات آن به ایرانی ها امکان پذیر است و از جمله ارزهای دیجیتالی خارجی است که شهروندان ایرانی می توانند بدون نگرانی نسبت به تحریم ها آن را خریداری و در حساب وب مانی نگهداری کنند.

برای فروش و خرید وب مانی و همچنین مشاهده قیمت می توانید به صفحه این ارز دیجیتال در صرافی سرمایکس مراجعه کنید.

ارز دیجیتال استلار

استلار یک شبکه غیرمتمرکز همتا به همتا (P2P) است که در سال ۲۰۱۴ توسط بنیاد استلار توسعه یافت و در سال ۲۰۱۵ با هدف اتصال سیستم های مالی جهان و تضمین ارائه پروتکلی کاربردی و امن برای ارائه دهندگان خدمات پرداختی و موسسات مالی راه اندازی شد. استلار برای جابجایی سریع و مطمئن منابع مالی با حداقل هزینه طراحی شده است و با اتصال افراد، بانک ها و پردازنده های پرداختی این امکان را به کاربران می دهد تا انواع مختلفی از رمزارزها را ایجاد، ارسال و معامله کنند.

XLM توکن بومی این شبکه است که به عنوان ارز میانی برای عملیات شبکه عمل می کند و برای پرداخت هزینه های تراکنش ها استفاده می شود.

برای خرید و فروش و همچنین مشاهده قیمت استلار می توانید به صفحه این ارز دیجیتال در صرافی سرمایکس مراجعه کنید.

ارز دیجیتال سولانا

پروتکل سولانا برای تسهیل ایجاد برنامه های غیرمتمرکز و بهبود فعالیت و عملکرد کلی این برنامه ها طراحی شده است. با معرفی اجتماع اثبات تاریخ (POH) و همراه با اجماع اثبات سهام (POS) در بلاک چین، سولانا تلاش می کند تا مقیاس پذیری را بهبود دهد و این مدل اجتماع ترکیبی یکی از دلایل محبوبیت و موفقیت این شبکه بوده است. سولانا با سرعت بالا و کارمزد ناچیز خود، از جمله رقبای اصلی اتریوم معرفی شده است.

هرچند مزایای کارمزد کم و سرعت بالا مشکلاتی را نیز برای این شبکه ایجاد کرده است و تا به امروز شاهد قطعی های مداومی در این شبکه بوده ایم. هرچند این قطعی ها نتوانستند جایگاه این ارزدیجیتال را متزلزل کنند و سولانا همچنان به عنوان یکی از ارزهای برتر بازار شناخته می شود.

توکن بومی سولانا، SOL است که برای اجرای برنامه ها، اعتبارسنجی و پرداخت کارمزدها در این شبکه کاربرد دارد.

برای خرید و فروش و همچنین مشاهده قیمت سولانا می توانید به صفحه این ارز دیجیتال در صرافی سرمایکس مراجعه کنید.

ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک

اتریوم کلاسیک (ETC) هاردفورکی از اتریوم (ETH) است که در جولای ۲۰۱۶ راه اندازی شد. همانند اتریوم، اتریوم کلاسیک با پشتیبانی از قراردادهای هوشمند قابلیت میزبانی و پشتیبانی از برنامه های غیرمتمرکز را دارد. از زمان راه اندازی، اتریوم کلاسیک همواره تلاش کرده است تا ماهیت مستقل و جدا از اتریوم را حفظ کند و به مرور زمان مسیر این دو از یکدیگر بیشتر فاصله گرفته است. اخیرا با انتقال مکانیزم اجماع شبکه اتریوم از اثبات کار (POW) به اثبات سهام (POS)، اتریوم کلاسیک با حفظ ماینرها و امکان ادامه فرآیند استخراج توجهات زیادی را به خود جلب کرده است.

توکن ETC در این شبکه عموما برای پرداخت و اجرای تراکنش ها و عملکرد قراردادهای هوشمند استفاده می شود و کاربردی همانند گس اتریوم دارد.

برای خرید و فروش و همچنین مشاهده قیمت اتریوم کلاسیک می توانید به صفحه این ارز دیجیتال در صرافی سرمایکس مراجعه کنید.

ارز دیجیتال بیت تورنت

بیت تورنت یک پلتفرم اشتراک فایل همتا به همتا (P2P) محبوب جهانی است که طی سالیان اخیر توجه ویژه ای به فضای غیرمتمرکز داشته است و سعی کرده است تا از ماهیت متمرکز فاصله بگیرد. بیت تورنت که در ابتدا در جولای ۲۰۰۱ راه اندازی شده بود، در سال ۲۰۱۸ توسط بلاک چین ترون خریداری شد.

بیت تورنت از آن زمان، ابزارهای جدیدی را همراه با توکن اختصاصی خود یعنی BTT اضافه کرده است. در سال ۲۰۲۲ با راه اندازی بیت تورنت چین، توکن قبلی به BTTC تغییر نام داد و توکن جدید با نماد BTT فعالیت خود را آغاز کرده است. این توکن که بر بستر TRC-20 عرضه شده است، عموما در پرداخت های این اکوسیستم شامل برنامه های مختلف از جمله BitTorrent Speed، BitTorrent File System و DLive استفاده می شود.

برای خرید و فروش و همچنین مشاهده قیمت بیت تورنت می توانید به صفحه این ارز دیجیتال در صرافی سرمایکس مراجعه کنید.

ارز دیجیتال پولکادات

پولکادات یک پروتکل چندزنجیره ای متن باز است که شبکه ای از بلاک چین ها را به هم متصل و ایمن می کند که انتقال زنجیره ای متقابل هر نوع داده داده یا دارایی ها را در این بلاک چین ها تسهیل می کند. این ارتباط علاوه بر انتقال توکن ها، این امکان را فراهم می کند که بلاک چین ها با یکدیگر کار کنند.

هدف فعالیت پولکادات، پشتیبانی از اینترنت غیرمتمرکز و پایه گذاری وب ۳٫۰ است، اینترنتی که توسط کاربران کنترل می شود و برنامه ها، موسسات جدید به آسانی ایجاد می شوند و خدمات جدید و پیشرفته غیرمتمرکز را ارائه می دهند.

توکن بومی پولکادات یعنی DOT، سه هدف اصلی دارد و از این توکن برای استیکینگ و تامین امنیت شبکه، حاکمیت شبکه و پیوند توکن ها برای اتصال پاراچین ها استفاده می شود.

برای خرید و فروش و همچنین مشاهده قیمت پولکادات می توانید به صفحه این ارز دیجیتال در صرافی سرمایکس مراجعه کنید.

ارز دیجیتال وینک

وینک از تغییر نام و ماهیت پروژه Tronbet، اولین برنامه غیرمتمرکز راه اندازی شده در شبکه ترون ایجاد شده است. وینک یک پلتفرم بازی مبتنی بر بلاک چین است توکن بومی آن، WIN برای شرط بندی و انجام معاملات در این پلتفرم استفاده می شود.

هدف از ایجاد و فعالیت وینک، ارائه برنامه ها و بازی های غیرمتمرکز و تمرکز بر کمک و ارائه خدمات به توسعه دهندگان برای ایجاد پروژه های جدید در پلتفرم است. از جمله این خدمات که در روزهای اول ارائه شد، می توانیم به امکان منتقل کردن پروژه های قبلی و ایجاد پروژه های جدید با استفاده از API و ابزارهای توسعه وینک اشاره کنیم. تیم وینک، متشکل از طراحان بازی توانمندی است که با هدف ارائه بازی و برنامه های باکیفیت غیرمتمرکز فعالیت می کنند.

برای خرید و فروش و همچنین مشاهده قیمت وینک می توانید به صفحه این ارز دیجیتال در صرافی سرمایکس مراجعه کنید.

ارز دیجیتال لونا کلاسیک

لونا کلاسیک که با نام ترا کلاسیک (Terra Classic) نیز شناخته می شود، یک پروتکل بلاک چینی است که تمرکز اصلی آن بر ارائه استیبل کوین های الگوریتمی ارزهای مختلف جهانی از جمله دلار و یورو است. توسعه ترا در ژانویه ۲۰۱۸ آغاز شد و شبکه اصلی آن رسما در آوریل ۲۰۱۹ راه اندازی شد. از سپتامبر ۲۰۲۱، استیبل کوین های متصل به ارزهای فیات جهانی از جمله دلار این شبکه عرضه شدند.

هدف نهایی بلاک چین ترا ایجاد شبکه ای گسترده از استیبل کوین های مقاوم در برابر سانسور بود که امکان پرداخت های سریع و مقرون به صرفه را فراهم کند. اما سقوط قیمتی استیبل کوین ترا یو اس دی و توکن لونا، باعث شد تا این شبکه با مشکلات بزرگی مواجه شود و در نهایت در ۲۸ می ۲۰۲۲، شبکه جدیدی با حذف استیبل کوین ها به نام ترا و توکن لونا عرضه شد و شبکه، توکن و استیبل کوین های شبکه قبلی کلاسیک نام گرفتند.

توکن این شبکه که LUNC نام دارد، در ابتدا به عنوان توکن بومی ترا فعالیت می کرد که نقش مهمی در ثبات قیمتی استیبل کوین ها و ماهیت حاکمیتی داشت. امروزه با توقف توسعه ترا کلاسیک از سمت تیم اصلی ترا، عمده نوسانات قیمتی و فعالیت این توکن به جامعه باقی مانده و طرفدار ترا کلاسیک بستگی دارد و برخی از پروژه ها و صرافی ها دیگر از آن پشتیبانی نمی کنند.

برای خرید و فروش و همچنین مشاهده قیمت لونا کلاسیک می توانید به صفحه این ارز دیجیتال در صرافی سرمایکس مراجعه کنید.

ارز دیجیتال دش

دش، که نام آن از پول نقد دیجیتال (Digital Cash) گرفته شده است در ژانویه سال ۲۰۱۴ به عنوان فورکی از لایت کوین (LTC) راه اندازی شد. از زمان انتشار، دش با ویژگی های منحصر به فرد خود از جمله InstantSend که امکان پرداخت فوری را فراهم می کند رشد کرده است. از دیگر خدمات دش می توانیم به PrivateSend اشاره کنیم که حریم خصوصی بیشتری را در تراکنش ها ارائه می دهد.

دش یک بلاک چین و ارزدیجیتال متن باز است که با هدف ارائه یک شبکه پرداخت جهانی سریع و ارزان همراه با حفظ ماهیت و ویژگی های غیرمتمرکز فعالیت می کند. براساس وایت پیپر ارائه شده دش، این ارزدیجیتال می خواهد تا بیت کوین و خدمات ارائه شده آن از جمله حریم خصوصی و تراکنش های سریع را بهبود بخشد و خدمات بهتر، بهینه تر و پیشرفته تری را در پرداخت ها ارائه دهد.

توکن DASH در این شبکه معمولا برای پرداخت کارمزدها و استیکینگ در سیستم مسترنود دش کاربرد دارد که منجر به امنیت بیشتر شبکه با همکاری کاربران در ازای دریافت پاداش می شود.

برای خرید و فروش و همچنین مشاهده قیمت دش می توانید به صفحه این ارز دیجیتال در صرافی سرمایکس مراجعه کنید.

صرافی ارز دیجیتال سرمایکس

۵ ارزدیجیتال جدید به بازار بزرگ سرمایکس اضافه شد

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location