سرمایکس
video thumb

چطور بدون خرید از ارزهای دیجیتال در آن سرمایه‌گذاری کنیم

علیرغم روند نزولی بازار در سال ۲۰۱۸، علاقه‌ی سرمایه‌گذاران به ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین همچنان بالا است، یعنی تقاضا برای سرمایه‌گذاری‌های ‘زیرساختی’ که با مزایای بالقوه‌ی خود همراه است، آن‌هم بدون ریسک و دردسر خرید کریپتوکرنسی واقعی.

با وجود این‌که پول کمی در کریپتوکرنسی‌هایی مانند بیت کوین (BTC)، اتر (ETH)، و ریپل (XRP) در جریان است، ولی درخواست‌ها برای فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شرکت‌های حاضر در این زیرساخت اقتصاد کریپتو جهانی افزایش یافته است.

خوشبختانه، چندین گزینه‌ی سرمایه‌گذاری ‘جریان اصلی’ وجود دارد که می‌تواند سرمایه‌گذاران را در معرض موفقیت آینده‌ی بخش کریپتوکرنسی و بلاک چین قرار دهد.

سرمایه‌گذاری‌های “کریپتو” برای سرمایه‌گذاران حق مالکیت

سرمایه‌گذارانی که ترجیح می‌دهند به جای دارایی‌های دیجیتال، سهام بخرند برای افزودن کریپتو به پورتفوی‌شان می‌توانند از میان فهرست بلندی از شرکت‌ها به انتخاب بپردازند.

در حال حاضر، سرمایه گذاران می‌توانند از میان سهام بلو چیپ فناوری (blue-chip) شرکت‌هایی که شدیدا در توسعه‌ی بلاک چین مشغول هستند، سهام شرکت‌های خدمات مالی که در فضای سرمایه‌گذاری کریپتوکرنسی مشارکت دارند، سهام کوچک و متوسط تک منظوره برای (pure play) بلاک چین و صندوق‌هایی که در دارایی‌های دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنند انتخاب کنند.

بلو چیپ فناوری با حضور بلاک چین

شاید ساده‌ترین و امن‌ترین راه برای بهره‌گیری از مزایای رشد کریپتوکرنسی و بخش بلاک چین خرید سهام بزرگترین شرکت‌های ثبت شده‌ی فناوری باشد که شدیدا در توسعه‌ی بلاک چین مشغول به فعالیت هستند.

شرکت IBM، مایکروسافت (MSFT)، و اوراکل (ORCL) نمونه‌های خوبی از سهام فناوری هستند که به صورت غیرمستقیم شما را در معرض صنعت بلاک چین قرار می‌دهند ولی به اندازه‌ی دیگر سهام‌های بلو چیپ ریسک دارند.

تمام این شرکت‌ها راه حل‌های بلاک چین – به عنوان – یک سرویس (BaaS) مبتنی بر فضای ابری ارائه می‌کنند و شرکت IBM با راه حل BaaS خود و مشغول شدن به طیف گسترده‌ای از آزمایش‌های DLT در صنایع و مناطق جغرافیایی، خودش را به عنوان یک بازیکن قابل توجه در فضای راه حل‌های بلاک چین تثبیت کرده است. این غول فناوری که در نیویورک قرار دارد، دارای سهام فناوری بلو چیپ است که بیشترین ‘حس بلاک چین’ را دارد.

سرمایه گذاران همچنین می‌توانند سهام شرکت فناوری Nvidia (NVDA) را نیز خریداری کنند، این شرکت به شدت از رواج و رونق استخراج کریپتوکرنسی بهره برده است چرا که کارت گرافیک‌هایی تولید کرد که از سوی استخراج کنندگان کریپتوکرنسی مورد استفاده قرار می‌گیرند. با وجود این‌که Nvidia گفته است در حال کنار کشیدن از کسب و کار استخراج کرپیتوکرنسی است، ولی کارت گرافیک‌های او همچنان در میان استخراج کنندگان کریپتوکرنسی محبوب هستند.  از این رو، این سهام شما را در معرض صنعت استخراج بیت کوین قرار می دهد. به همین ترتیب، شرکت سازنده‌ی چیپ AMD (AMD) اخیرا اعلام کرده است قصد دارد از چندین ابزار نسل جدید استخراج کریپتو پرده برداری کند.

سهام مالی با مشغولیت کریپتو

به لطف شفافیت جدیدالوجود وال استریت در برابر دارایی‌های دیجیتال، اکنون چند سهام بلو چیپ مالی وجود دارد که سرمایه‌گذاران می‌توانند آن‌ها را خریداری کنند تا کریپتوکرنسی را به صورت غیرمستقیم به پورتفوهای‌شان اضافه کنند.

نزدک (NDAQ)، گلدمن ساکس (GS) و Intercontinental Exchange (ICE) سه نمونه‌ی برتر از شرکت‌های خدمات مالی هستند که به بخش کریپتوکرنسی وارد شده‌اند.

می‌توان ادعا کرد نزدک یک پیشتاز است، این شرکت یک بازار سهام خصوصی بلاک چین به نام Linq در سال ۲۰۱۵ راه اندازی کرد، و همچنان به اکتشاف در مورد نحوه‌ی استفاده از فناوری بلاک چین و نشانه گذاری (tokenization) برای بهبود کسب و کار خود به‌عنوان ارائه کننده‌ی شاخص تبادل و حق مالکانه ادامه می‌دهد.

علیرغم عقیده‌ی منفی لیو بلانکفین مدیر عامل اجرایی گلدمن ساکس درباره‌ی بیت کوین، این شرکت به بخش کریپتوکرنسی ورود کرد. این غول وال استریت به توسعه‌ی سلف‌های غیرقابل تحویل (non-deliverable forwards) برای بیت کوین مشغول است و در استارت آپ‌های کریپتو مانند Circle، BitGo، Axoni و Veem به‌عنوان یک سرمایه‌گذار حضور فعالی داشته است.

دیگر ‘سهام کریپتو’ جالب توجه عبارت است از Intercontinental Exchange. این شرکت در آن چه می‌توان به عنوان یکی از مثبت‌ترین سرخط های خبری کریپتو نامید، در ماه آگوست اعلام کرد در یک اکوسیستم کریپتو تحت قوانین فدرال فعالیت می‌کند که اجازه‌ی داد و ستد ایمن دارایی‌های کریپتوگرافیک را می‌دهد. بنابراین، در اختیار داشتن سهام در ICE، به این معنی است که به صورت غیرمستقیم در معرض مزایای رشد بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال به‌عنوان یک دسته از سرمایه گذاری دارایی قرار خواهید داشت.

سهام تک منظوره برای (pure play) بلاک چین

برای سرمایه‌گذارنی که به دنبال سهام کوچک و متوسط در پورتفوی‌شان هستند، چند سهام تک منظوره برای بلاک چین وجود دارد که در بازار بورس سراسر جهان فهرست شده‌اند.

نمونه‌های بلاک چین تک منظوره و سهام کریپتو عبارتند از Hive Blockchain Technologies (HIVE)، BTL Group‌ (BTL) و DigitalX (DCC).

شرکت Hive Blockchain Technologies یک شرکت استخراج کریپتوکرنسی واقع در کانادا است که مراکز استخراج کریپتوکرنسی را در ایسلند، سوئد و نروژ هدایت می‌کند. این شرکت که در بازار اوراق بهادار تورنتو فهرست شده است سرمایه‌گذاران را در معرض استخراج کریپتوکرنسی قرار می‌دهد.

شرکت BTL Group، که در بازار اوراق بهادار تورنتو فهرست شده است، از طریق پلتفرم بلاک چین Interbit خود برای راه حل‌های کسب و کاری بلاک چین فراهم می‌کند. از نقطه نظر سرمایه‌گذاری، این بازار کوچک یک نقشه برای پذیرش بلاک چین از سوی کسب و کارها است ولی در مقایسه با همتایان بلو چیپ خود که راه حل‌های مشابهی ارائه می‌کنند از ریسک بسیار بالاتری برخوردار است.

شرکت استرالیایی Digital X یک بلاک چین تک منظوره‌ی دیگر است و برای آن دسته از سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند در معرض سهام بین المللی قرار بگیرند مناسب است. این شرکت استرالیایی به مشاوره‌ی عرضه‌ی اولیه‌ی سکه (ICO)، خدمات مشاوره‌ی بلاک چین و توسعه‌ی نرم افزار بلاک چین مشغول است.

صندوق‌های دارایی دیجیتال

در نهایت، صندوق‌های سرمایه‌گذاری دارایی دیجیتال هستند که به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهند هلدینگ‌های حق مالکانه‌ی موجود در یک پورتفوی گوناگون از دارایی‌های دیجیتال را خریداری کنند. این کار نه تنها نیاز سرمایه‌گذاران را برای ذخیره‌ی امن دارایی‌های کریپتوگرافیک‌شان مرتفع می‌کند بلکه آن‌ها را قادر می‌سازد از تخصص و بینش صنعتی که مدیران صندوق کریپتو عرضه می‌کنند بهره بگیرند.

در حال حاضر بیش از ۶۰۰ صندوق کریپتو وجود دارد که در دارایی‌های دیجیتال و شرکت‌های بلاک چین سرمایه‌گذاری می‌کنند. این صندوق‌ها از صندوق‌های مصون ارز دیجیتال که شدیدا در ارزهای دیجیتال و توکن‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند تا صندوق‌های سرمایه‌ی مشاع که در استارت آپ‌های بلاک چین مرحله اول سرمایه‌گذاری می‌کنند متغیر هستند.

متناوبا، سرمایه‌گذاران همچنین می‌توانند در صندوق‌های داد و ستد سهام نیز سرمایه گذاری کنند، این صندوق‌ها سرمایه‌گذار را در معرض کریپتو قرار می‌دهد مانند Bitcoin Tracker One ETN که سهام نزدک استکهلم را داد و ستد می کند یا Bitcoin ETI که سهام Gibraltar و فرانکفورت را معامله می‌کند.

در جایی‌که سرمایه گذاران برای سرمایه‌گذاری در اکثر صندوق‌های کریپتو ملزم به حفظ وضعیت “سرمایه‌گذاران معتبر” هستند هر کسی می‌تواند در این ETF های اروپایی عمومی بیت کوین سرمایه‌گذاری کند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version