سرمایکس
video thumb

دیدگاه لو کرنر در مورد سرمایه گذاری در بیت کوین به جای طلا

لیست عناوین این مطلب

با گذشت چند سال از عمر بیت کوین، ماهیت کاری این ارز دیجیتال همچنان برای بسیاری از افراد ناشناخته بوده و در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. هنوز هم بسیاری از سرمایه گذاران معتقدند که بیت کوین اساسا ابزاری برای ذخیره ارزش سرمایه یا همان SOV بوده که حتی در این بخش، بسیار موفق تر از طلا به عنوان ارزشمند ترین وسیله ذخیره دارایی طی هزاران سال گذشته عمل کرده است.

بیت کوین اساسا بهتر از طلا است

«لو کرنر» سرمایه دار به نام و برجسته و یکی از بنیانگذاران CryptoOracle در گفتگو با نشریه اقتصادی بلومبرگ، ارزهای دیجیتال را مورد ستایش قرار داده و از آنها تمجید کرد. وی در خصوص ارزش این ارزها و وضعیت آنها گفت که ببیت کوین شانس جایگزین شدن به جای طلایی که امروزه ۸ تریلیون دلار از بازار سرمایه را به خود تخصیص داده را دارد.

کرنر همچنین تاکید کرد که حتی اگر بیت کوین نتواند در بخش سرمایه گذاری بر طلا چیره شود نیز پتانسیل این سرمایه دیجیتال همچنان رو به افزایش خواهد بود. مدیر ارشد CryptoOracle در ادامه سخنان خود، این ایده را که طلا هیچگاه ارزش خود را از دست نخواهد داد را رد کرده و تاکید کرد که بیت کوین راه بسیار بهتری از طلا برای حفظ سرمایه و شما خواهد بود.

البته باید گفت که مدیر CryptoOracle تنها کسی نیست که پیشنهاد جایگزینی بیت کوین به جای طلا و ارزش این ارز دیجیتال را داده است. «ریان سلکیس»، مدیر عامل شرکت Messari نیز طی سخنانی اعلام کرده که بیت کوین مانع بزرگی در برابر بازگشت تورم خواهد بود.

سلکیس که در سال ۲۰۰۸ یعنی درست هنگام رخداد افول بزرگ بازار در آمریکا، از مدیران ارشد هلدینگ «جی پی مورگان» به حساب می‌آمد،معتقد است که با کاهش سرمایه در بازار، تورم نیز مهار خواهد شد. وی با طرح این نظریه در حقیقت تصویری دلخراش از سرمایه های متمرکز به نام سهام و ارزهای فیات را ارائه کرد. مدیر Messari گفت که سرمایه گذارانی که به دنبال تجمیع ارزش سرمایه خود در یک جا هستند، بهتر است به دنبال چیزی شبیه به بیت کوین یا مانند آن باشند. با از بین رفتن تدریجی اعتماد مشریان به نظام مالی سنتی، بیت کوین می‌تواند گزینه مناسبی برای جایگزینی این نظام به حساب آید.

نشریه بلومبرگ، در ادامه از کرنر در خصوص افول بازار ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۱۸ سوال کرد. این طرفدار بیت کوین در پاسخ به این سوال به چند مورد از قوانین آمریکا اشاره کرده و اعلام کرد که تاثیر پارادایم های تکنولوژی جدید مانند اختراع اینترنت در بلند مدت  پایدار خواهند بود. اما در کوتاه مدت، بیت‌کوین با مابقی سرمایه‌های دیجیتال در یک دسته قرار گرفته و ابداعات موجود در این زمینه بیشتر حالت انقلابی خواهند داشت تا حالت محاسبات منطقی شخصی. این همان چیزی است که در فلسفه قانون کمتر به آن پرداخته شده است.

وی همچنین در ادامه سخنان خود به این موضوع اشاره کرد که به عنوان مثال، اگر بیت‌کوین مانند گذشته به قیمت ۲۰ هزار دلاری خود باز گردد، آنگاه در مسیر ورود به بازار گاوی قرار گرفته است. این درحالیست که طلا با قدمتی بیش از ۵ هزار سال قدرت رقابت خود با بیت‌کوین را از دست خواهد داد. آنگاه مشتریان به این درک خواهند رسید طلا در بسیاری از زمینه‌ها از بیت‌کوین عقب خواهد ماند که برخی از این زمینه‌ها عبارتند از امکان استفاده ساده، قابلیت خرد شدن و کمبود در بازار. وی همچنین تاکید کرد که قیمت بیت کوین در آینده به ۱۰۰ هزار دلار نیز افزایش خواهد یافت.

 

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version