سرمایکس
video thumb

کاهش شدید قیمت اتریوم کلاسیک در پی انجام حمله سایبری علیه این ارز

لیست عناوین این مطلب

اتریوم کلاسیک با نماد ETC یکی از ۲۰ ارز برتر موجود در بازار ارزهای دیجیتال بوده که این روزها از افزایش چشمگیر حملات سایبری به شبکه خود و در پی آن نیز افت شدید قیمت این ارز دیجیتال در بازار رنج می‌برد. گفته می‌شود در پی انتشار اخبار مربوط به انجام حملات سایبری علیه شبکه این ارز دیجیتال، ارزش آن طی ۲۴ ساعت گذشته ۸ درصد سقوط کرده است.

عصر روز دوشنبه، پلتفرم مبالات ارزی Coinbase اعلام کرد که بخش فنی این پلتفرم موقتا تمامی مبادلات اتریوم کلاسیک را متوقف کرده‌ و تنها می‌توان به خرید و فروش آن بر روی این پلتفرم پرداخت.

در بیانیه‌ای که Coinbase به همین مناسبت صادر کرده آمده است: تیم Coinbase در حال ارزیابی امنیت و چگونگی راه اندازی مجدد مبادلات اتریوم کلاسیک بوده و در جهت راه اندازی مجدد این سرویس نیز با مشتریان در تماس است.

روز سه شنبه صبح نیز پلتفرم مبادلاتی Kraken بر روی وب سایت خود اعلام کرد که به ۵۱ درصد از منابع ارزی بیت کوین کلاسیک حمله شده و به همین جهت، کلیه نقل و انتقالات این ارز دیجیتال بر روی این پلتفرم نیز متوقف شده است.

با اینحال، پلتفرم مبادلاتی OKEx اعلام کرد که تیم فنی این شرکت موقعیت به وجود آمده را مورد ارزیابی قرار داده و سیستم مدیریت بحران ما برای حفظ شرایط عادی مبادلات آمادگی لازم را دارد. مبادله اتریوم کلاسیک، سپرده گذاری و یا برداشت آن همچنان برای مشتریان آزاد بوده و به عملیات عادی خود ادامه می‌دهد.

گفته می‌شود اعلام این خبر موجب افزایش ۴۰۰ درصدی برداشت‌ها از این ارز دیجیتال شده است.

از سوی دیگر، برخی پلتفرم‌های مبادلاتی مانند Gate.io نیز از سرقت ۵۴۲۰۰ اتریوم کلاسیک طی روز گذشته خبر داده‌اند.

تاکنون، بسیاری دیگر از پلتفرم‌های مبادلاتی دیگر نیز به صورت جداگانه بیانیه و یا اطلاعیه‌های رسمی خود در خصوص وضعیت مبادله و خرید و فروش اتریوم کلاسیک صادر کرده اند.

قیمت اتریوم کلاسیک:

همانطور که در نمودار بالا نیز مشاهده می‌کنید، قیمت اتریوم کلاسیک در بازار در پی انجام این حمله سایبری با افتی شدید مواجه شده است. البته این اتفاق منجر به ورود تیم اتریوم کلاسیک به فضای مجازی و مطرح کردن دفاعیه‌های خود شده است.

این تیم با انتشار پیامی توئیتری در صفحه رسمی اتریوم کلاسیک، با رد موضوع حمله سایبری به شبکه این ارز، دلیل خروج مبادلات ارزی این شرکت از حالت عادی را آزمایش ماشین جدید استخراج این ارز دیجیتال دانسته است. البته تیم فنی اتریوم کلاسیک، دو ساعت پس از انتشار این بیانیه، در نهایت مجبور به تایید و پذیرش صحت گزارش منتشر شده از سوی Coinbase شده و انجام حمله سایبری به شبکه این ارز دیجیتال را تایید کرد.

به اعتقاد کارشناسان، این حمله سایبری توسط گروهی از استخراج کنندگان انجام شده که دستکم ۵۱ درصد از شبکه اتریوم کلاسیک را در اختیار داشته‌اند. با این حساب، حمله به مابقی بخش‌های شبکه این ارز دیجیتال نیز از همین طریق انجام شده است.

البته انجام حمله سایبری علیه اتریوم کلاسیک، تنها حمله انجام شده علیه این ارزها نبوده است. پیشتر، ارزهای دیجیتال دیگری همچون بیت کوین، اتریوم و یا لایتکوین نیز هدف حمله هکرها قرار گرفته‌اند.

البته خبر خوش اینکه با افزایش میزان امنیت شبکه ارزهای دیجیتال طی ماه‌های اخیر، وب سایت Cryptonews.com از کاهش حملات سیابری و هزینه ناشی از آنها علیه این ارزها خبر داده است.  

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version