سرمایکس
video thumb

بازداشت مدیران دو مدرسه در چین به جرم ماینینگ ارزهای دیجیتال

عملیات ماینینگ یا استخراج ارزهای دیجیتال به یکی از پر سر و صدا ترین بحث‌های روز در بازار بلاک چین تبدیل شده است. یکی از موضوعات داغ مورد بحث در خصوص عملیات ماینینگ نیز به بحث میزان مصرف انرژی این شاخه از کسب و کارهای دیجیتال باز می‌گردد. اما تا به حال به این فکر کرده‌اید که آیا می‌توان با استفاده از کامپیوترهای موجود در مدارس به عملیات ماینینگ پرداخت؟ آن هم وقتی پای مدیر یک مدرسه در میان باشد! این یک داستان نیست؛ بلکه رخدادی بوده که در یکی از مدارس استان هونان چین اتفاق افتاده است.

معلم‌ها هم به دنبال ماینینگ هستند!

به گزارش شبکه خبری HK01 هنگ کنگ، مدیران دو دبیرستان استان هونان به جرم استفاده از امکانات مدرسه مانند کامپیوتر و اینترنت برای انجام عملیات ماینینگ و کسب درآمد از این راه توسط پلیس چین بازداشت شده‌اند.

ماجرا از اینجا شروع شد که مسئولین مدرسه از تولید صدای غیر عادی در کیس‌های کامپیوتر مدارس مذکور آن هم در ساعات غیر کاری مدرسه و حتی در روزهای تعطیل به شک افتاده و مجبور به بازرسی اطاق کامپیوتر این مدارس شده‌اند. گفته می‌شود اطلاعات بدست آمده از شبکه IT این دو مدرسه بین ماه‌های جولای تا نوامبر نشانگر افزایش عجیب و زیاد مصرف انرژی و تبادل دیتای غیر عادی بوده است.

بر اساس بازرسی‌های به عمل آمده از دو مدیر این مدارس، آنها با استفاده از ۹ کامپیوتر موجود در دو مدرسه در مجموع حدود ۷ هزار دلار درآمدزایی کرده‌اند که این درآمد با استفاده از امکانات دیجیتال مدرسه حاصل شده و غیر قانونی است.

یکی از مدیران این دو مدرسه به نام هوآ گفته که ابتدا عملیات ماینینگ را از منزل خود آغاز کرده، اما بعدا به دلیل افزایش سرسام آور مصرف برق در خانه، این کار به فضای داخل مدرسه نیز کشیده شده است.

اما بر اساس برآوردهای انجام شده، هزینه برق مصرفی مازاد مدرسه طی ماه‌های ذکر شده، چیزی حدود ۲۱۶۳ دلار بوده است و با این حساب برای کسب درآمد ۷ هزار دلاری از راه ماینینگ شما باید این مقدار هزینه برق را متقبل شوید که البته هزینه بسیار زیاد و قابل تاملی به نظر می رسد.

به گفته رسانه های محلی در چین، در پی وقوع این ماجرا، هر دو مدیر مذکور از کار برکنار شده‌اند.

لازم به ذکر است عملیات ماینینگ ارزهای دیجیتال طی سالهای اخیر به یکی از مشاغل پر درآمد و جذاب بدل شده که البته هزینه مصرف انرژی چنین عملیاتی نیز بسیار سنگین تمام می‌شود. با توجه به لزوم انجام محاسبات سنگین توسط کامپیوترها برای ماینینگ بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال، مصرف برق آنها نیز به شدت بالا رفته و همین امر منجر به افزایش هزینه‌هایی است که باید برای ماینینگ بپردازید.

البته به خاطر داشته باشید که هزینه مصرف برق به عنوان منبع مورد نیاز انرژی جهت انجام عملیات ماینینگ نیز در کشورهای مختلف متفاوت است. اما به طور متوسط برای کسب درآمد از ماینینگ یک بلاک چین در طول سال، باید برق مصرفی یک خانه کوچک را به این کار تخصیص داده که این امر بسیار هزینه بر خواهد بود.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version