سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

دلیل سقوط قیمتی شدید توکن اف‌تی‌ایکس (FTX) چیست؟

صرافی ارزهای دیجیتال اف‌تی‌ایکس (FTX) به تازگی با مشکلات متعددی مواجه شده است، مشکلاتی که به نظر می‌رسد تهدیدی برای ثبات این صرافی هستند. بسیاری گمان می‌کنند که دلیل مشکلات صرافی و ریزش شدید توکن بومی آن، اف‌تی‌تی (FTT)، به جدال مداوم بین صرافی ارزهای دیجیتال اف‌تی‌ایکس و بایننس (Binance) است، جدال لفظی که بین مدیران عامل این دو صرافی یعنی سام بنکمن-فرید (SBF) و چانگپنگ ژائو (CZ) وجود دارد.

بایننس به طور ناگهانی اعلام کرد که تصمیم دارد دارایی‌های اف‌تی‌تی خود را لیکویید کند، کاری که به نظر می‌رسد بایننس در انجام آن جدی است و به محض اعلام این خبر، به آرامی شروع به لیکویید کردن دارایی‌های اف‌تی‌تی کرد. بایننس همچنان هیچ توضیحی در مورد عدم علاقه ناگهانی‌اش نسبت به توکن اف‌تی‌تی چیزی اعلام نکرده است.

پس از آغاز لیکویید شدن توکن‌های اف‌تی‌تی توسط بایننس، همه چیز برای صرافی ارزهای دیجیتال اف‌تی‌ایکس پیچیده‌تر شد. این صرافی اکنون در پردازش تراکنش‌های بیت‌کوین (BTC) و نقل و انتقالات استیبل‌کوین‌ها برای مشتریان خود دچار تأخیر شده است، تأخیری که باعث کاهش اعتماد کاربران به صرافی اف‌تی‌ایکس شده است.

صرافی ارزهای دیجیتال اف‌تی‌ایکس همچنین شاهد سقوط ذخایر اتریوم (ETH) خود است. بر اساس داده‌های منتشر شده، این صرافی در دو روز گذشته تقریباً ۳۰۰ هزار توکن اتریوم از دست داده است. در حال حاضر، ذخایر اتریوم اف‌تی‌ایکس حدود ۱۰۸,۲۴۶ اتریوم است. همچنین لازم به ذکر است که این سقوط ذخایر اتریوم صرافی، یکی از بزرگ‌ترین سقوط‌های ثبت شده از نوامبر سال ۲۰۲۰ است.

اف‌تی‌ایکس به سوی حفظ و افزایش ذخایر اتریوم خود می‌رود
اف‌تی‌ایکس به سوی حفظ و افزایش ذخایر اتریوم خود می‌رود

اف‌تی‌ایکس به سوی حفظ و افزایش ذخایر اتریوم خود می‌رود

برخی داده‌های منتشر شده نشان می‌دهند که صرافی ارزهای دیجیتال اف‌تی‌ایکس در حال انجام برخی اقدامات برای حفظ و افزایش ذخیره اتریوم خود است. این صرافی در حال استفاده از شرکت‌های تابعه و سایر صرافی‌‌های ارز دیجیتال است. بر اساس داده‌های افشا شده، شرکت ارز دیجیتال آلامدا (Alameda)  که متعلق به بنکمن-فرید است، ‏۲۶,۶۰۰ اتریوم ‏به صرافی ارسال کرده است.

در حال حاضر، توان عملیاتی نود‌های (Node) صرافی اف‌تی‌ایکس محدود شده است که این محدودیت پردازش برداشت بیت‌کوین از این صرافی را به چالش می‌کشد. به دنبال این محدودیت، کاربران صرافی شروع به اعتراض کردند و اعلام کردند که تراکنش‌ها اکنون ۵ تا ۱۰ ساعت تأخیر دارند. علاوه بر این، ایجاد و بازخرید استیبل‌کوین‌ها از صرافی کند شده است، اما صرافی بانک‌ها را مقصر این کندی معرفی می‌کند.

توکن‌های اف‌تی‌تی صرافی ۳۰ درصد کاهش یافته‌اند

مدیرعامل صرافی ارزهای دیجیتال بایننس، چانگپنگ ژائو، از برنامه این صرافی برای لیکویید کردن دارایی‌های اف‌تی‌تی خود خبر داد. ژائو پس از انتشار این اعلامیه، شروع به لیکویید کردن دارایی‌ها کرد و به نظر می‌رسد که این به همین شکل تا ماه‌های آینده ادامه خواهد داشت. این اعلامیه تأثیر منفی بر قیمت توکن اف‌تی‌تی داشت چرا که اکنون در زمان نگارش این مقاله، این توکن در ۲۴ ساعت گذشته با ۳۰ درصد کاهش در قیمت ۱۵٫۶۱ دلار معامله می‌شود و مشخص نیست که دقیقاً در چه سطحی سرانجام آرام می‌گیرد.

سام بنکمن-فرید: حال اف‌تی‌ایکس خوب است
سام بنکمن-فرید: حال اف‌تی‌ایکس خوب است

سام بنکمن-فرید: حال اف‌تی‌ایکس خوب است

سام بنکمن-فرید در تازه‌ترین اظهارات خود، می‌گوید که وضعیت مالی صرافی خوب است و جای نگرانی نیست. او افزود که این صرافی دارای پول نقد به عنوان ذخیره بوده و وجوه مشتریان امن است. او همچنین از مدیرعامل بایننس خواست تا برای بهبود شرایط اکوسیستم با او همکاری کند. به طور کلی، او ادعای ورشکستگی را رد می‌کند و می‌گوید صرافی قادر به پردازش برداشت‌های مشتریان است.

بنکمن-فرید از مدیرعامل بایننس خواسته تا به او در بهبود شرایط ملحق شود، اما همان‌طور که قبلاً گزارش شده بود، ژائو اعلام کرد که بایننس پس از افشاگری‌های اخیر علیه اف‌تی‌ایکس، هرگونه توکن باقی‌مانده اف‌تی‌تی را نقد خواهد کرد. مدیرعامل بایننس می‌گوید:

“لیکویید کردن دارایی‌های اف‌تی‌تی توسط ما فقط یک استراتژی خروج مدیریت ریسک است، چیزی که از اتفاق اکوسیستم لونا درس گرفتیم. ما در گذشته حمایت می‌کردیم، اما بعد از طلاق تظاهر به عشق ورزیدن نمی‌کنیم. ما مخالف کسی نیستیم، اما ما از افرادی که پشت سر دیگر بازیگران صنعت لابی‌گری می‌کنند، حمایت نمی‌کنیم و نخواهیم کرد.”

همان‌طور که گفته شده، شرکت آلامدا ریسرچ نیز متعلق به بنکمن-فرید، میلیاردر معروف بازار ارزهای دیجیتال است. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، اگرچه این شرکت‌ها کسب‌و‌کارهای متفاوتی دارند، اما ترازنامه آلامدا ریسرچ شامل مقدار قابل توجهی توکن اف‌تی‌تی است. خود مدیرعامل آلامدا ریسرچ ادعاهای ورشکستگی را رد می‌کند و می‌گوید که رسانه‌ها تصویر ناقصی از وضعیت مالی شرکت ارائه می‌دهند. با این حال، لازم به ذکر است که منابع مالی آلامدا ریسرچ روی همان طرحی ایجاد شده است که شبکه سلسیوس را نابود کرد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version