سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

ایلان ماسک نسبت به وقوع بحران اقتصادی شدید در آمریکا هشدار داد

بر اساس اخبار منتشر شده، مدیرعامل شرکت تسلا (Tesla) و شبکه اجتماعی توییتر (Twitter)، ایلان ماسک (Elon Musk)، در تازه‌ترین صحبت‌های خود در روز چهارشنبه درباره رکود شدید در ایالات‌متحده آمریکا هشدار داد. ماسک در پاسخ به شخصی که توییت کرده بود که منتظر یک رکود اقتصادی جدی در سال ۲۰۲۳ باشید گفت که این روند یک روند نگران‌کننده است و تأکید کرد که فدرال رزرو نیاز دارد فوراً نرخ بهره را کاهش دهد.

به اعتقاد ایلان ماسک، فدرال رزرو احتمال رکود اقتصادی شدید را به شدت افزایش خواهد داد. بنیان‌گذار و استراتژیست شرکت نورثمن تریدر (NorthmanTrader) به بحث توییتری ایلان ماسک پیوست و پاسخ داد که فدرال رزرو با وجود تمام نشانه‌های آشکار از ریزش بازار، به پیش‌بینی رشد مثبت تولید ناخالصی داخلی برای سال آینده میلادی ادامه می‌دهد. به گفته این شخص، فدرال رزرو همین کار را در سال ۲۰۰۸ هم تکرار کرده بود و وقتی بازار وارد رکود شد، عوامل پیش‌بینی نشده را مقصر جلوه داد.

بسیاری از کاربران توییتر با ماسک هم‌نظر بودند و در زمینه احتمال رکود اقتصادی شدید، حق را به او دادند. کاربران می‌گویند که تورم حال حاضر آمریکا عمدتاً توسط مسکن ایجاد می‌شود و نرخ‌های بهره در این مرحله به قدری بالا هستند که سرمایه‌گذاری در ساخت‌وساز خانه بسیار کاهش پیدا می‌کند که این کاهش می‌تواند به مشکلات اساسی‌تری منجر شود. همچنین برخی کاربران معتقدند که اقدامات فدرال رزرو باید باطل شوند.

در ماه اکتبر، ماسک گفت که رکود ممکن است تا بهار سال ۲۰۲۴ میلادی ادامه داشته باشد. در ماه اوت، او گفت که معتقد است تورم به اوج خود رسیده است و اقتصاد برای ۱۸ ماه وارد رکود خواهد شد. در ماه سپتامبر، مدیرعامل تسلا هشدار داد که افزایش عمده نرخ بهره فدرال رزرو خطر کاهش تورم را به همراه دارد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location