سرمایکس
video thumb

انتقال اشتباه میلیون‌ها دلار بیت کوین به حساب کاربران Coinnest!

لیست عناوین این مطلب

آیا تا به حال این اتفاق برای شما رخ داده که هنگام قدم زدن در خیابان متوجه شوید مبلغ هنگفتی پول نقد به حسابتان واریز شده است؟  این اتفاقی است که به تازگی برای کاربران یک پلتفرم مبادلات مالی بزرگ در کره جنوبی رخ داده است.

نشریه Coindesk به تازگی گزارشی منتشر کرده که بر اساس آن، گفته می‌شود پلتفرم کره‌ای Coinnest به شکلی کاملا تصادفی مبلغی حدود ۵ میلیون دلار بیت کوین موجود در این پلتفرم را به اشتباه به حساب کاربران خود منتقل کرده و اکنون منتظر است تا ببیند این مبلغ پول چگونه به حساب شرکت عودت داده خواهد شد.

Coinnest همچنین اعلام کرده که حدود ۶ میلیارد ون (واحد پول کره جنوبی) بیت کوین که چیزی معادل ۵٫۳ میلیون دلار به حساب می‌آید به طور اشتباه به حساب کاربران این پلتفرم واریز شده است. این شرکت فعال در زمینه بلاک چینی کره ای در حال فعالیت بر روی توکن های We Game خود بوده که ظاهرا بر اثر انجام محاسبات و عملیات اشتباه، این فاجعه بزرگ رخ داده و مبلغ یاد شده به حساب کاربران واریز شده است.

گفته می‌شود این مبلغ در قالب ون کره جنوبی به حساب کاربران واریز شده و اکنون Coinnest به دنبال طی کردن فرآیند باز گرداندن آن از حساب کاربران به حساب پلتفرم است. البته این در حالیست که ظاهرا بسیاری از کاربران با دیدن مبلغ واریزی به سرعت آن را از حساب خود خارج کرده و به حساب دیگری انتقال داده‌اند.

در همین راستا، Coinnest از کاربران خواسته تا مبلغ واریزی را به حساب این شرکت باز گردانند. گفته می‌شود وقوع این حادثه در کره جنوبی منجر به کاهش حدود ۵۰ دلاری قیمت بیت کوین در این کشور شده است.

البته کارشناسان شرکت Coinnest اعلام کرده‌اند که با بر طرف شدن نقص سرورهای این شرکت در تاریخ ۱۹ ژانویه، اکنون مقدار بسیار زیادی از مبالغ از دست رفته به حساب Coinnest بازگردانده شده است. گفته می‌شود Coinnest در مقطع فعلی زمانی هنوز به دنبال طرح شکایت و یا وضع جریمه برای آن دسته از کاربرانی که به هر دلیل از بازگرداندن پول به حساب شرکت خودداری کنند نیست.

خبر ساز شدن دوباره Coinnest

این نخستین بار نیست که پلتفرم کره‌ای Coinnest در سطح این کشور خبر ساز می‌شود. در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۸ نیز این شرکت کره‌ای دچار رخداد رسوایی بزرگ شد که در جریان آن، «کیم ایک هوآن» مدیر اجرایی Coinnest به اختلاس میلیاردها ون کره جنوبی از حساب کاربران شرکت متهم شده و نهایتا مجبور به بازگرداندن تمامی این مبلغ پول به حساب کاربران شد.

در پی این حادثه، شورای مدیران Coinnest ضمن برکناری فوری مدیر عامل شرکت، از کاربران خود عذر خواهی کرده و ابراز امیدواری کردند که اتفاق مشابه دیگر رخ ندهد.

اما در پی افشای این رسوایی بزرگ مالی، کیم ایک هوآن بازداشت شده و تحت بازجویی پلیس محلی در کره جنوبی قرار گرفت. هرچند سعی شد خبر چندانی از ادامه روند قانونی رسیدگی به این پرونده اختلاس منتشر نشود.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version