سرمایکس
video thumb

کریپتو در هفته‌ای که گذشت: شبکه بیت کوین گره‌ها و دشواری خود را از دست می‌دهد

این هفته قیمت بیت کوین از مرز خود گذشت و در روز یکشنبه به ۴،۰۰۰ دلار رسید. تحلیلگران در طول این هفته نگران نگران این موضوع بودند که بیت کوین پایگاه خود را در ۳،۴۰۰ دلار از دست بدهد و سپس به زیر ۳،۰۰۰ دلار سقوط کند، ولی این اتفاق نیفتاد.

در همین زمان دو معیار مهم شبکه بیت کوین با کاهش عملکرد در این هفته مواجه شدند. دشواری استخراج – که نشان دهنده میزان استخراج کنندگان حاضر در شبکه است – در هفته گذشته ۷ درصد کاهش داشت. دیوید هاندین در این مورد این گونه توضیح می‌دهد:

در پرتو کاهش نرخ هش بیت کوین که به واسطه کنار کشیدن استخراج کنندگان صورت گرفت، شبکه به گونه‌ای طراحی شده است تا به صورت خودکار سطح دشواری را تعدیل کند تا از موقعیتی که به انسداد شدید تایید تراکنش‌ها و کارمزد بالای تایید منجر می‌شود اجتناب کند. کاهش ۷ درصدی در سطح دشواری احتمالا به معنای شروع یک الگوی مشابه بازتعدیل دشواری است چرا که بیت کوین زیر ۶،۰۰۰ دلار به صورت فزاینده‌ای به یک واقعیت بلند مدت تبدیل شده است.

تعداد گره‌های بیت کوین قابل دسترسی نیز کاهش یافتند، به این معنی که تعدادی از افراد به بستن گره‌هیا کامل‌شان اقدام کردند. درک این رقم بسیار دشوارتر است چرا که تمام گره‌های کامل از نوع گره‌های استخراجی نیستند، ولی قطعا استخراج کنندگانی که دیگر استخراج نمی‌کنند در این رقم حضور دارند. دیوید هاندین نویسنده CCN این گونه می‌نویسد:

اگر ماهیت‌های کمتر و کمتری به کنترل گره‌های کامل باقیمانده بپردازند آن وقت رقم نزولی گره‌های قابل دسترسی می‌تواند به افزایش تمرکززایی شبکه منجر شود. اگر در گذر زمان بررسی نشود، حداقل روی کاغذ به ۵۱ درصد حمله و سناریوی فاجعه‌بار دو برابر شدن هزینه‌ها منجر خواهد شد که اعتبار بیت کوین را خدشه دار خواهد کرد. در حالی‌که مشخصا فراتر از اتفاقی است که در حال رخ دادن است، ولی نشان‌دهنده تأثیر تداوم بازار خرس بر بیت کوین بلاک چین است.

نظرسنجی‌ها نشان دادند ۳ درصد از آمریکایی‌ها آماده هستند از بانکداری بلاک چین استفاده کنند

نظرسنجی انجام شده توسط یک راه‌حل بانکداری بلاک چین مبتنی بر ICO به این نتیجه دست یافت که ۳ درصد از کاربران اینترنتی آمریکایی آماده هستند از بانکداری بلاک چین استفاده کنند. بیش از یک سوم افرادی که مورد نظرسنجی قرار گرفتند مشتاق بودند از راه حل‌های بانکداری بلاک چین استفاده کنند ولی به این شرط که احساس کنند آماده انجام این کار هستند زیرا در زمان انجام آن نظرسنجی (یعنی اوایل دسامبر) آمادگی لازم را نداشتند. بیش از ۶۰ درصد افرادی که مورد نظرسنجی قرار گرفتند (یعنی بیش از ۳ هزار نفر) به طور کلی علاقه‌ای به بلاک چین نداشتند و هیچ ارزشی در انجام این کار نمی‌دیدند.

در سال ۲۰۱۸ هر روز ۶ دستگاه جدید خودپرداز بیت کوین نصب شد

آلن واس از CCN می‌گوید به طور متوسط در سال ۲۰۱۸ هر روز ۶ دستگاه خودپرداز بیت کوین نصب شده است:

یکی از تکان دهنده‌ترین ارقامی که از شرکت Data Light به دست ما رسیده است این است که در سال ۲۰۱۸ به طور متوسط هر روز ۶ دستگاه خودرپردار ارز رمزنگاری شده نصب شده است. یکی از مؤلفه‌های اصلی پذیرش گسترده‌تر کریپتو عبارت است از در دسترس بودن کریپتو برای توده‌های مردم و این دقیقا همان چیزی که با افزایش خودپردازهای بیت کوین نمایش داده می‌شود.

مصاحبه CNN با مخالفان آمبازونیایی

دیوید هاندین از CNN با جنگ طلبان کامرونی که در تلاش هستند کشور خودشان را به نام آمبازونیا تأسیس کنند یک مصاحبه جامع صورت داده است. کریس آنو وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات این جنبش می‌گوید:

ارز رمزنگاری یعنی آزادی! ارز رمزنگاری شده کنترل قدرت‌های متمرکز را از بین می‌برد و آن قدرت را به مردم و بخش خصوصی می‌دهد. ارز رمزنگاری شده مستقل از کنترل ساختار متمرکز دولتی است. ارز رمزنگاری شده گام منطقی بعدی در تحول ارز رسمی است!

نوریل روبینی استاد دانشگاه نیویورک یک اقدام توییتری راه انداخت

نوریل رابین، یک استاد اقتصاد در دانشگاه نیویورک است. او تصمیمی گرفت در مورد موضوع ارز رمزنگاری شده یک اقدام چند جانبه توییتری راه بیاندازد چرا که یکی از منتقدان اصلی آن است. این استاد دانشگاه نیویورک تقریبا هر کسی را که در توییتر با او مخالفت کند بلاک می‌کند، از جمله سامانتا چانگ یکی از نویسنگدان CCN که به پوشش این طوفانی توییتری پرداخته بود.

فشار جهانی قانون گذاری

این هفته چندین حوزه قضایی اخباری در زمینه قانون گذاری داشتند. ران پول کاندیدای اسبق ریاست جمهوری بالاخره بیت کوین را پذیرفت و گفت ایالات متحده باید از ارز با پشتوانه بدهی خود به ارز رمزنگاری دشه رو بیاورد.

برایان آرمسترانگ بخش اعظم ثروتش را به خیریه بخشید

برابان آرمسترانگ مدیر عامل اجرایی صرافی Coinbase و میلیاردر کریپتو علنا اعلام کرد که بخش اعظم ثروت خود را به خیریه خواهد بخشید. آرمسترانگ گفت:

امسال، اولین اقدام خیرخواهانه‌ام را آغاز کردم. پایگاه GiveCrypto.org که انتقال مستقیم پول نقد را به افراد نیازمند بر عهده دارد. در مورد پتانسیل واقعی این سازمان برای کمک به مردم بسیار هیجان زده هستم، ولی هنوز در ابتدای راه هستم و باید در مورد اثرگذاری حداکثری از طریق کارهای بشردوستانه اکتشافات بیشتری انجام دهم.

صرافی Bithumb به اعلام حجم تقلبی معاملات متهم شد

CCN در مورد صرافی بیت کوین کره جنوبی به نام Bithumb یک گزارش تفصیلی دریافت کرده است که به اعلام حجم جعلی معاملات در سال ۲۰۱۸ متهم شده است. حجم جعلی معاملات یک اتهام رایج میان صرافی‌های کریپتو است، ولی در مورد Bithumb محققان برای اثبات این موضوع به کنکاش بیشتری پرداختند.

صرافی Upbit اتهام کلاهبرداری را رد کرد

اتهام کلاهبرداری بر علیه صرافی Upbit کره جنوبی مطرح شده است ولی آن‌ها تمام اتهامات را رد کردند. مارک امم از CCN اینگونه می‌نویسد:

به استناد کمیسیون خدمات مالی کره جنوبی، مدیر ارشد Upbit از یک روبات برای دستکاری سیستم پردازش داده‌ها استفاده کرده است که متعاقبا حجم معاملات را بالا برده است. به علاوه، این اتهام مطرح شده است که عملکرد کم سکه‌ها در صرافی ارز رمزنگاری شده هدفمند بوده است و هدف آن‌ها کمک به پلتفرم و منتشر کنندگان بوده است تا با محبوب نشان داده شدن و بهره مندی از تقاضای بالا ظاهرشان را حفظ کنند.

۹۰ درصد از تمام مونروها استخراج شده‌اند

بیش از ۹۰ درصد از ذخایر ثابت مونرو استخراج شده‌اند، به این معنی که تنها ۱۰ درصد پاداش استخراج باقی مانده است. مونرو یک سیاست “انتشار دم بلند” است که هر بلاک پس از اتمام استخراج مقدار کوچکتری از XMR را نسبت به پاداش استخراج به دست می‌دهد. یاشو گولا از CCN اینگونه گزارش می‌دهد:

به استناد داده‌های موجود در MoneroBlocks.info که مرورگر بلاک چین مونرو است، این ارز رمزنگاری شده امن نزدیک به ۱۶.۶ میلیون XMR آزاد کرده است. با این انتشار نسبیتی با ذخایر کلی برقرار شد و با انتشار دُم این ارزها پروژه مونرو به یک برنامه تأمین جدید وارد خواهد شد. اعلامیه‌های پیشین این پروژه نشان دادند که استخراج کنندگان به پاداش استخراج پایدار ۰.۶ XMR به ازای هر بلاک دست پیدا خواهند کرد که احتمالا امنیت و تمامیت کلی مونرو بلاک چین را حفظ می‌کند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version