video thumb

ممنوعیت عرضه اولیه سکه با استفاده از بیت‌کوین کش، لایت‌کوین و اتریوم کلاسیک در تایلند

کمیسیون بورس و اوراق بهادار تایلند (SEC)، استفاده از بیت کوین کش (BCH)، لایت کوین (LTC) و اتریوم کلاسیک (ETC) را در جذب سرمایه توسط عرضه اولیه‌ی سکه (ICO) و همچنین به عنوان ارز دیجیتال در پلتفرم های مبادلاتی ارزهای دیجیتال ممنوع کرده است.

بیت کوین کش، لایت کوین و اتریوم کلاسیک در لیست سیاه قرار گرفتند

بر خلاف گزارش هایی که حول محور ارزهای دیجیتال وجود دارد، قانون‌گذاران تایلند سه ارز دیجیتال را از لیست توکن‌های پذیرفته شده برای جذب سرمایه‌ در پیشنهاد اولیه‌ی سکه و معاملات ارزهای مجازی در تایلند حذف کردند. کمیسیون بورس و اوراق بهادار تایلند، اطلاعیه رسمی این خبر را روز چهارشنبه ۲۸ فوریه سال ۲۰۱۹ بر روی وب سایتش منتشر کرد.

در این اطلاعیه آمده است:

در این بروزرسانی چهار ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری در ICOها و معادل‌های معاملاتی آن‌ها ارائه گردیده است که شامل بیت‌کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، ریپل(XRP) و استلار (XLM) می شود. همچنین سه ارز دیجیتال دیگر با نام‌های بیت‌کوین کش (BCH)، اتریوم کلاسیک (ETC) و لایت‌کوین (LTC) از این لیست حذف شده اند.

در پی این اطلاعیه، بیت کوین کش، لایت کوین و اتریوم کلاسیک دیگر واجد شرایط استفاده در ICO ها نیستند. همچنین، پلتفرم های مبادلاتی ارزهای دیجیتال در این کشور نمی توانند از ارزهای ذکر شده به عنوان ارز پایه برای معاملات سایر ارزهای مجازی استفاده کنند.

در این بیانیه هیچ دلیلی برای حذف این سه ارز دیجیتال، ارائه نشده است، اما عنوان شده که این تصمیم به تائید یا رد این ارزها محدود نمی شود. همچنین کمیسیون بورس و اوراق بهادر تایلند اعلام کرد که این تصمیم هیچ تاثیری بر سرمایه گذاران نخواهد گذاشت، چراکه صرافی های ارزهای دیجیتال در این کشور، توکن های قرار گرفته در لیست سیاه را به عنوان ارزهای دیجیتال پایه فهرست نمی کنند.

در ماه اوت ۲۰۱۸ بیت کوینیست گزارش داد که حدود ۵۰ پروژه عرضه اولیه سکه (ICO) علاقمند به دریافت کسب مجوز از کمیسیون بورس و اوراق بهادار تایلند بوده اند. قانون گذاران در این کشور از ماه می سال ۲۰۱۸، اقدام به ایجاد مقررات شفاف برای بازار ارزهای دیجیتال تایلند کرده اند.

درخواست تحویل داده‌های استاندارد توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار تایلند

کمیسیون بورس و اوراق بهادار تایلند جهت ایجاد یک چارچوب قانونی قدرتمند برای ارزهای دیجیتال، استانداردهای گزارش شده برای کسب و کارهای ارزهای دیجیتال را اصلاح می کند. در روز جمعه (۱ مارس ۲۰۱۹) یک بیاینیه مطبوعاتی توسط بخش نظارت صادر شد که از ذینفعان درخواست کرده تا مجموعه استانداردهای پیشنهادی خود را برای ارسال داده توسط کارگزاران ارزهای دیجیتال و پلتفرم های مبادلاتی ارائه کنند.

با توجه به این اطلاعیه رسمی، کمیسیون بورس و اوراق بهادار تایلند به دو کلاس داده شامل داده های تراکنش ها و داده های هویتی نیاز دارد. داده‌های تراکنش شامل حجم معاملات، سپرده ها، برداشت ها و قیمت سایر صرافی ها خواهد بود . بر اساس اعلام این کمیسیون، داده های هویتی شامل آدرس های کیف پول، شماره حساب ها و سایر اطلاعات مربوط به صادر کنندگان توکن هاست.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار تایلند با بیان ضرورت تنظیم یک مجموعه استاندارد از قوانین برای صنعت ارزهای دیججیتال عنوان کرد:

یک پایگاه داده استاندارد نه تنها منجر به نظارت بر کسب و کار دارایی های دیجیتال خواهد شد، بلکه موجب گسترش همکاری میان اپراتورهای تجاری و کمیسیون بورس و اوراق بهادار تایلند شده که می توان از داده های مربوطه در ایجاد یک تصویر واضح از کل صنعت دارایی های دیجیتال استفاده بهینه کرد و در برنامه توسعه بازار دارایی های دیجیتال و همچنین حل مشکلات و جلوگیری از خطرات نمایان خواهد شد.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار تایلند اعلام کرده است که سهامداران ارزهای دیجیتال در این کشور تا ۱۳ مارس ۲۰۱۹ فرصت دارند در این رابطه اظهار نظر کنند.