سرمایکس
video thumb

آیا ارزهای دیجیتال بانک مرکزی می توانند از حریم خصوصی افراد محافظت کنند؟

کارشناسان برجسته سیاست و صنعت ارزهای دیجیتال

رهبران و کارشناسان صنعت ارزهای دیجیتال طول پانل “Money Re-Imagined” از Consensus، درباره پیامدهای حریم خصوصی ارزهای دیجیتال بانک مرکزی معروف به CBDC بحث کردند.

لارنس سامرز (Lawrence Summers)، وزیر خزانه داری سابق ایالات متحده و اقتصاددان ارشد سابق بانک جهانی استدلال می کند که سیستم فعلی پولی فیات مسایل مربوط به حریم خصوصی بیش از حد را به نمایش می گذارد و پیش بینی می کند که یک CBDC باید به دنبال تسهیل قابلیت نظارت بیشتر باشد.

سیستم پولی فعلی دارای “حریم خصوصی بیش از حد” است

سامرز استدلال کرد که حمایت از انتقال ناشناس مبلغ چند میلیون دلاری هدفی برای سیاست مالی نخواهد بو. وی اظهار داشت:

“از بین تمام آزادی های مهم، توانایی در اختیار داشتن، انتقال و انجام کار با مبالغ چند میلیون دلاری به نظر من یکی از مهم ترین آزادی هایی است که دولت ها باید حفظ کنند. پرونده ارزهای دیجیتال بانک مرکزی در حدود همسان کردن زمین بازی بین بازیکنان کوچکتر و بزرگتر است و شکوفایی قالب های ناشناس مالی را دشوارتر می کند.”

قانون گذاران مسئول مشکلات مربوط به حریم خصوصی هستند

کیتلین لانگ (Caitlin Long)، مدیرعامل گروه اقتصادی آوانتی Bank & Trust  (بانکی که به شرکت هایی که با ارز دیجیتال کار می کنند، خدمات ارائه می دهد) و یکی از افرادی که نقش بسزایی در قانونی ‌شدن بلاک چین در وایومینگ داشت، اظهار داشت که موضوعات جداگانه حریم خصوصی و ناشناس ماندن اغلب در بحث پیرامون ارزهای مجازی مطرح می شود.

لانگ همچنین استدلال کرد که بخش مالی با مقررات اجباری اطلاعات خصوصی اشخاص را به خطر انداخته است و ادعا می کند که بسیاری از موسسات مالی مجبور به رعایت قوانینی هستند که با آنها موافق نیستند.

دلار دیجیتال قابلیت های حریم خصوصی “پیچیده و دقیق” را آشکار می کند

کریستوفر جیانکارلو، مدیر پروژه دلار دیجیتال و رئیس سابق کمیسیون معاملاتی معاملات آتی کالای ایالات متحده، اظهار داشت که یک ارز مجازی دولتی صادر شده فرصت هایی را برای کدگذاری حقوق فردی متعادل در حریم خصوصی با نیازهای نظارتی دولت فراهم می کند.

جیانکارلو اظهار داشت: “به دست آوردن حریم خصوصی درست” باید یک” طراحی ضروری ” برای هر ارز فیات دیجیتال باشد.

جیانکارلو با بیان اینکه هدف از یک دلار دیجیتال باید ایجاد ارزی باشد که واحد ارجح پول در بین مردم به انتخاب باشد، تصریح کرد: این طرح برای هر ابتکار دلار دیجیتال باید از طریق بحث و گفتگوی عمومی جدی انجام شود.

نگرانی های مربوط به حریم خصوصی در فرهنگ ها به طور متفاوت آشکار می شود

شیلا وارن (Sheila Warren)، رئیس بلاک چین و سیاست گذاری داده در مجمع جهانی اقتصاد، مجموعه از موارد را پیرامون موضوعات مربوط به حریم خصوصی دیجیتالی کردن ارزهای فیات ارائه داد و اهمیت ویژگی های سیاسی-اجتماعی کشورهای مختلف را مهم دانست.

وارن با تأکید بر اینکه گفتمان پیرامون دغدغه های حریم خصوصی در جوامع مختلف متفاوت است، اظهار داشت که زمینه های منحصر به فرد و متنوع فرهنگی، اقتصادی و سیاسی در آنها در ظهور ارزهای دیجیتالی تاثیر خواهد گذاشت.

CBDC و ارزهای دیجیتال خصوصی برای همگرایی

دانته دیسپارت (Dante Disparte)، نایب رئیس انجمن لیبرا اظهار داشت که تعدد ارزهای خصوصی و دیجیتال به بهترین نحو در خدمت مردم خواهد بود و به افراد این اجازه را می دهد که از هر پروتکلی که نیازهای آنها را بهتر برآورده می کند، استفاده کنند.

دیسپارت افزود: هدف از ابتکار عمل ارزهای دیجیتال باید “اختیاری” بیشتر باشد و فقدان فعلی گزینه های پولی را به عنوان عاملی برای ایجاد آسیب پذیری هایی که منجر به بحران اقتصادی کنونی است، توصیف کرد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version