سرمایکس
video thumb

۴ تاریخ کلیدی برای بیت کوین در سال ۲۰۱۹

با پایان سال ۲۰۱۸، اکنون توجه برروی سال ۲۰۱۹ و چیزی است که قرار است پس از یک سال نزولی طولانی در بازار، در سال ۲۰۱۹ رخ دهد. تقویم خود را علامت بزنید و منتظر رویدادهایی باشید که می‌تواند تاثیر زیادی بر قیمت بیت‌ کوین در سال جاری داشته باشد.

آیا در سال ۲۰۱۹ وال‌استریت بیت‌ کوین را می پذیرد؟

در طول سال ۲۰۱۸ سقوط قیمت بیت‌ کوین (و سایر ارزهای دیجیتال) حاکم برجریان بازار بود. با این وجود، علیرغم سقوط تقریبا ۸۰ درصدی بیت‌ کوین، تحولات مثبتی در این صنعت پدیدار شد. زمانی که قراردادهای آتی بیت‌ کوین در جی‌ام‌ای CME و بورس اوراق بهادار شیکاگو در اواخر سال ۲۰۱۷ وارد شدند، انتظارات برای سال ۲۰۱۸ بر نهادینه کردن بازار متمرکز شد. درحالی که این روند به نظر آهسته بود، پیشرفت‌هایی در این زمینه صورت گرفت. انتظار می‌رود که در سال ۲۰۱۹، پروژه‌های زیادی انجام شود و همچنین رویدادهای دیگری که می‌توانند بازار را پیش ببرند، وجود داشته باشد. در اینجا برخی از تاریخ‌های مهم بیت‌ کوین که در سه ماهه اول سال جدید انجام می‌شود، ذکر می‌کنیم.

ارائه قراردادهای هوشمند در پلتفرم باکت در اوایل سال ۲۰۱۹

تا پایان سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۹، ارائه قراردادهای آتی بیت‌ کوین در بازار تنها توسط CME و CBOE نخواهد بود .باکت که توسط صرافی بین قاره‌ای  ICE، اپراتور بورس اوراق بهادار نیویورک تأسیس شده است نیز قصد دارد، قراردادهای آتی بیت‌کوین را در تاریخ ۲۴ ژانویه تا “اوایل سال ۲۰۱۹” راه‌اندازی کند.

این پلتفورم قصد دارد، اولین پلتفورمی باشد که برای اولین بار قراردادهای آتی بیت‌ کوین را در اختیار بازار بورس قرار می‌دهد.

گزارشات اخیر نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری اولیه در باکت۱۸۲٫۵ میلیون دلار دیگر از طریق سرمایه‌گذاری توسط مایکروسافت و دیگر نام‌های بزرگ در اولین دوره مالی خود افزایش یافته است. ممکن است با فروپاشی دولت فعلی ایالات متحده، راه‌اندازی باکت با مشکل روبرو شود. ICE قصد دارد یک جدول زمان‌بندی بروز شده را برای راه‌اندازی باکت در سال ۲۰۱۹ ارائه دهد.

نیمه اول سال ۲۰۱۹: نزدک و بیت کوین

نزدک نیز پس از تحریک شدیدی که در مورد این موضوع در سال ۲۰۱۸ وجود داشت، قصد دارد تا قراردادهای آتی بیت‌ کوین را وارد لیست خود کند. اگرچه اطلاعات زیادی در مورد جزئیات این طرح ارائه نشده است. اما بدیهی است که این شرکت قصد دارد تا قبل از پایان نیمه اول سال ۲۰۱۹، محصول خود را راه‌اندازی کند.

نزدک نیز پس از اخبار و محرک های شدیدی که در سال ۲۰۱۸ وجود داشت، قصد دارد تا قراردادهای آتی بیت‌ کوین را وارد لیست خود کند. با این حال اطلاعات زیادی در مورد جزئیات این طرح ارائه نشده است. اما آنچه بدیهی است، این است که این شرکت قصد دارد تا قبل از پایان سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ طرح خود را اجرائی کند.

باکت و نزدک هر دو در انتظار تصویب کمیته معاملات آتی کالا (CFTC) هستند. باکت بارها اعلام کرده است که در کنار CFTC کار می‌کند تا بتواند تائید لازم را برای قراردادهای آتی بیت‌ کوین به دست آورد.

صندوق مبادلات بیت‌کوین: اواخر فوریه تا اوایل مارس

در سال ۲۰۱۸ هر زمان که صحبت از تصویب سازمانی بیت‌کوین بود، بلافاصله توجهات به سمت تائید صندوق مبادلات بیت‌کوین (ETF) توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) جلب می شد، که هرگز دور از دسترس نبود. یادآوری ای‌تی‌اف (ETF) تأیید SEC نیز هرگز دور از دسترس نبود. علیرغم سر و صداهای زیاد بر سر این موضوع، کمیسیون بورس و اوراق بهادار سال ۲۰۱۸ را بدون تصویب هیچ‌یک از پرونده های مربوط به ای‌تی‌اف (ETF) بیت‌ کوین به پایان رساند.

VanEck و SolidX از جمله پرونده‌های مربوط به بیت‌کوین در سال ۲۰۱۸ بودند که یک حکم قطعی در مورد آنها توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار صادر نشد.  در ماه دسامبر، کمیسیون بورس و اوراق بهادار اعلام کرد که تصمیم خود را برای تصویب یا رد این صندوق‌ها تا تاریخ ۲۷ فوریه ۲۰۱۹ به تاخیر انداخته است.

کمیسیون، مهلت بیشتری برای به تاخیر ندارد و باید در مورد پیشنهادهای ارائه شده مربوط به ای‌تی‌اف‌ها (ETF) تصمیم‌گیری کند. کسانی که با این واحدها درگیر هستند، اظهار می‌کنند که بسیاری از نگرانی های SEC را در مورد ETF ها برطرف کرده‌اند.

بازپرداخت MT.GOX

به غیر از معاملات آتی بیت‌ کوین و ای‌تی‌اف‌ها (ETF) رویداد دیگری نیز وجود دارد و آن بازپرداخت ارز توسط صرافی MT.GOX است. تصویب طرح در فوریه ۲۰۱۹ صورت می‌گیرد. پس از آن، دور اول بازپرداخت به طلبکاران برنامه‌ریزی می‌شود تا “در اسرع وقت” بازپرداخت انجام شود. هرچند ممکن است این بازپرداخت بین ماه می تا ژوئن ۲۰۱۹ صورت گیرد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version