سرمایکس
video thumb

رکورد جدید افزایش پرداخت های بیت کوین

طبق گزارش وب‌ سایت CCN، طی چند روز گذشته متوسط تراکنش‌ ها در هر بلاک بیت کوین به بالاترین سطح خود رسیده است و بسیاری از مردم افزایش مقدار عملیات را به شرکتی به نام وریبلاک (Veriblock) نسبت می‌‌دهند. گفته می‌‌شود که در حال حاضر، وریبلاک ۲۰ درصد از کل تراکنش‌ های بیت کوین را ایجاد می‌ کند

متوسط مقدار تراکنش بیت کوین در هر بلاک

بر اساس  داده‌ های Blockchain.info، نرخ کنونی تراکنش در بالاترین سطح خود قرار دارد. بیشترین تراکنش‌ های ثبت شده در یک روز به دسامبر سال ۲۰۱۷ باز می‌ گردد که طبق  داده‌ های سایت Bitinfocharts تعداد تراکنش‌ های یک روز از مرز ۴۲۰ هزار گذشته بود.

وریبلاک چند روز پیش آغاز به کار کرد و با توجه به مرورگر بلاک آن، در حال حاضر نشان دهنده ۱۹ درصد از کل تراکنش‌ های بیت کوین است. زمانی که این شرکت در مرحله آزمایشی خود قرار داشت مردم نگران آن بودند.

اگر تقاضای کافی برای خدمات وریبلاک وجود داشته باشد، آیا این شرکت می‌ تواند عملیات خود را تا ۸۰ درصد معاملات بیت کوین افزایش دهد؟

وریبلاک چیست؟ شبیه Comodoin است که بلاک‌ چین‌ های جایگزین را قادر می‌ سازد تا از قدرت هش بلاک چین بیت کوین، برای امنیت استفاده کند. پلتفرم کومودو (Komodo) برای اجرای برنامه‌ی اثبات کار با تاخیر خود نیاز به تراکنش‌ های کمتری دارد. وریبلاک مفهوم خود را اثبات اثبات (Proof of Proof) می‌نامد و خود را این ‌چنین توصیف می‌ کند:

ماینینگ یا استخراج اثبات اثبات (PoP)، بلاک چین‌ها را قادر می‌ سازد تا اثبات کار را از یک بلاک چین برتر مانند بیت کوین گرفته و استفاده کنند. در نتیجه، امنیت تقویب شده ارائه شده توسط PoP، پذیرش بیشتر این بلاک چین جایگزین را تشویق خواهد کرد.

برخی از مردم احساس می‌ کنند که وریبلاک کمی بیشتر از اسپم بلاک چین است، اما قطعا نوعی از اسپم نیست که اگر شما یک استخراج‌ کننده بودید شکایتی از آن داشتید. در نتیجه‌ی وریبلاک، بلاک‌ ها پر از تراکنش‌ های پرداخت کارمزد هستند. در حال حاضر، نرخ کارمزد بیت کوین حدود ۱۰ هزار ساتوشی به ازای هر کیلوبایت است. این مقدار در گذشته خیلی بیشتر از این بود.

آمادگی برای بازگشت به کارمزدهای کلان بیت کوین

اگر در حالی‌ که وریبلاک هنوز از مقدار زیادی از فضای بلاک استفاده می‌ کند، قیمت بیت کوین شکسته شود، ما می‌ توانیم انتظار داشته باشیم که کارمزدها به شدت افزایش یابند. وریبلاک برای اینکه یک سرویس قابل اعتماد باقی بماند این کارمزد بالا را پرداخت خواهد کرد.

حرکت صعودی مورد انتظار، برخی از کسب و کارها را به سمت پذیرش و استفاده از شبکه لایتنینگ به عنوان راهی برای صرفه‌ جویی در هزینه‌ ها سوق خواهد داد. اما آیا کاربران از آن پیروی خواهند کرد؟ این یک سوال باز است که پاسخ آن به واسطه استفاده واقعی از کانال‌ های پرداخت در ماه‌ها و سال‌های آینده تعیین می‌ شود. بدیهی است که مدل‌ های جایگزین مقیاس‌ پذیر، مانند افزایش اندازه بلاک، دوره خود را در عرصه شایسته‌ سالاری خواهند داشت.

در نهایت، بیشتر برنامه‌ های لایه دوم که بر روی بیت کوین ساخته می‌ شوند، هر چه با ارزش‌تر باشند؛ حداقل اموال، بلاک‌ های ۱ مگابایتی خواهند شد. تراکنش‌ های شبکه لایتنینگ در نهایت راه خود را به زنجیره اصلی در قالب باز کردن و بستن کانال پیدا می‌ کنند.

اثبات اثبات و سایر خدمات توسعه ‌یافته توسط وریبلاک فضا را در بر می‌گیرند. و سپس هزاران شرکت برای فضای بلاک بیت کوین استفاده خواهند داشت. آیا بلاک کوچک پر قدرت دوباره بحث اندازه بلاک را از سر می گیرد؟

تاریخ نشان می‌دهد که هیچ تراکنش تائید نشده‌ ای آنها را تحت تاثیر قرار نخواهد داد. با این حال، اگر شبکه لایتنینگ به طور کامل به کار گرفته شود و بلاک‌ها همچنان شلوغ باشد، این سوال دوباره مطرح خواهد شد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version