سرمایکس
video thumb

چارلی لی (Charlie Lee)، موسس لایت کوین یک جنگ توییتری را درباره تندروهای بیت کوین راه انداخت

چارلی لی (Charlie Lee) دوباره شروع کرد! موسس لایت کوین (Litecoin) زمانی که می‌خواهد نظراتش را درباره کریپتو در توییتر بیان کند خجالتی نیست و هفته گذشته نیز از این قاعده مستثنی نبود. حالا تیر او، تندروهای بیت کوین را مورد هدف قرار داده است.

چارلی لی و بیشینه‌ گراهای بیت کوین

این بحث با یک نظرسنجی آغاز شد

بعضی‌ها که خودشون رو بیشینه گرای (Maximalists) بیت کوین میدونن در واقع تندرو هستند. اونا فکر میکنن ارزهای دیگه کلاهبرداری هستن و نابود میشن.

اونا فکر می‌کنن بیت کوین پادشاه ارزهای دیجیتاله و خواهد بود اما شاید جایی برای آلت کوین برای حضور و حتی موفقیتیش وجود داره

شما در کدوم دسته هستین؟

تندروی بیت کوین

بیشینه گرای بیت کوین

بیشینه گرای آلت کوین (Altcoin) 

بی تمایل به کوین‌ها

به نظر می‌رسد جناب لی با گروهی که خود را بیشینه گرا می‌دانند خوشحال نیست. موسس لایت کوین پارا فراتر گذاشت و آنها را تندرو خطاب کرد که به طور معمول عبارت مثبتی برای نامیدن کسی به حساب نمی‌آید.

چارلی لی در طول ۲۳ ساعت ۲۸۰۰۰ رأی را برای نظرسنجی خود جمع کرد و بیشینه‌گراهای بیت کوین توانستند بیشترین رأی را از آن خود کنند. در زمان انتشار این مطلب، تندروهای بیت کوین ۹ درصد آرا، بیشینه گراهای آلت کوین ۳۳ درصد و کسانی که به کوین علاقه نداشتند حدود ۱۰ درصد آرا را از آن خود کردند. آمار باقیمانده یعنی حدود ۴۸ درصد افراد خودشان را بیشینه گرای بیت کوین می‌دانند.

از قدیم، بیشینه گراها معتقد بودند که بیت کوین، ارز دیجیتال ارشد است و تنها ارزی است که می‌توان از آن مصرف روزانه داشت. این درحالیست که لی از این گروه از بیشینه گراها ناراحت است که به پروژه او حمله ور شدند و احساس کردند که هیچ فضایی برای آلت کوین‌ها در این صنعت وجود ندارد. این چیزی است که باعث این نظرسنجی توییتر و حمله به افراد به اصطلاح تندرو شد.

دیگران نیز این نظرسنجی را خطاب به خودشان احساس کردند.

Jameson Lopp: خودبرتر پندار لطفا! تندرو یک عبارت منفیه

Luke Dashjr: خودبرتر پندار اتفاقا بدتره! در سالهای گذشته تندرو بیشتر و بیشتر استفاده شده و به معنای کسیه که به معنای واقعی به چیزی که میگه و کاری که انجام میده باور داره.

یک شخص دیگر از لایت کوین بدگویی کرد وگفت

John Fever: هیشه فکر می‌کردم آدم بسیار خوبی باشی و برای مدتی لایت کوین جمع کردم. گفته شده من همه لایت کوین‌هام رو امسال برای بیت کوین فروختم. این یک محاسبه خودخواهانه و مالی بود که انجام دادم چون که هیچ دلیلی برای پایداری لایت کوین نمی‌بینم.

نمی‌توان مطمئن بود که چرا شخص بالا لایت کوین را برای خوب بودن چارلی لی خریده است! مدیرعامل بینانس نیز به این مکالمه وارد شد.

جالبه که بدونیم چجوری این اتفاق می‌افته اما من به هزاران بلاک‌چین که میلیون‌ها توکن رو به وجود میارن اعتقاد دارم و فکر می‌کنم این به آزادی در انتخاب دلالت داره.

از دیگر مکالماتی که با توییت او به به وجود آمد می‌توان فهمید که لی عبارت بیشینه‌گرای بیت کوین را به وجود نیاورده است. او این عبارت را از ویتالک بوترین موسس اتریوم گرفته است. شاید هنوز مبهم است که چرا باید حامیان بیت کوین در یک فهرست قرار گیرند اما رهبران آلت کوین مانند چارلی لی آن را لازم و ضروری می‌دانند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version