سرمایکس
video thumb

نوسان قیمت بیت کوین همچنان ادامه خواهد داشت

لیست عناوین این مطلب

بیت کوین روز یکشنبه با ۱۰۰ دلار افت قیمت مواجه شده و ارزش هر بیت کوین در بازار به ۳۵۵۰ دلار کاهش یافت که این رقم در صبح روز دوشنبه نهایتا به ۳۶۰۰ دلار رسید. با این حال، تحقیقات انجام شده اخیر نشان می‌دهند نوسان قیمت بیت کوین در بازار همچنان رو به افزایش خواهد بود. همزمان، رگولاتورهای ژاپنی نیز خبر پذیرفته شدن ارز دیجیتال EFT از سوی دولت این کشور را رد کردند.

بر اساس گزارش ارائه شده از سوی موسسه آمریکایی Flipside Crypto، بخش عمده‌ای از دارندگان بیت کوین طی بیش از دو سال و نیم گذشته به بیت کوین‌های خود دست نزده‌ و اکنون در حال مبادله آنها هستند. «اریک استون»، مدیر موسسه مذکور در گفتگو با بلومبرگ گفت که فراهم آوردن بیت کوین‌های فعال در بازار از تابستان سال ۲۰۱۸ به این سو به میزان ۴۰ درصد افزایش یافته است.

گفته می‌شود در مجموع، مبادله در شبکه بیت کوین با توجه به آمارهای اتخاذ شده از کیف‌های پول دیجیتال نسبت به گذشته افزایش یافته و طی سی روز گذشته نیز میزان این مبادلات حدود ۶۰ درصد افزایش را نشان میدهند.

بر اساس گفته‌های استون، این پدیده تازگی نداشته و با افزایش قیمت بیت کوین در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ نیز خرید و فروش بیت کوین با رشدی قابل توجه همراه بوده است.

اما وی در پاسخ به این سوال که آینده پیش روی بیت‌کوین را چگونه ارزیابی می‌کند، گفت که مطمئنا قیمت این ارز دیجیتال با افزایش همراه خواهد بود.

این درحالیست که بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی موسسات تحقیقاتی مختلف، قیمت بیت‌کوین می‌بایست سیری نزولی داشته باشد. به علاوه، علیرغم مبادلات بیت کوینی انجام شده طی روزهای گذشته، موسسه تحقیقاتی آمریکایی Delphi Digital اخیرا اعلام کرده که پیش بینی قبلی آنها در خصوص افزایش قیمت بیت کوین در سه ماهه نخست سال جاری میلادی همچنان پابرجا بوده و به قوت خود باقی است.

نمودار قیمت بیت کوین:

با اینحال، «ویلی وو» محقق حوزه ارزهای دیجیتال معقد است که افت قیمت بیت‌کوین در بازار همچنان ادامه خواهد یافت.

همچنین در خبرهایی دیگر، سخنگوی سرویس خدمات مالی ژاپن (FSA) در گفتگو با News.bitcoin.com گفت: این حقیقت ندارد که ما در حال بررسی و تایید EFT به عنوان نوعی سرمایه دیجیتال هستیم. ما در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای تایید آنها نداریم.

به گفته این مقام عالی رتبه مالی ژاپنی، سازمان مطبوع وی معتقد است که نیازی به تشکیل طبقه تجاری مستقل دیجیتال در سیستم مالی فعلی ژاپن که تمامی تجار همچنان قادر به استفاده ساده و امن از آن هستند وجود ندارد.

 

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version