سرمایکس
video thumb

افزایش قیمت بیت کوین به عنوان دروغ آوریل شناخته شد

دوشنبه ۱ آوریل معروف به دروغ آوریل است. در این روز گزارشی از وب سایت فایننس مگنتز منتشر شده است. طبق این گزارش فایننس مگنتز این ادعا را کرده است که، تصمیم گیری بزرگی از سمت کمیسیون بورس و اوراق بهادر آمریکا صورت گرفته است. این تصمیم گیری در رابطه با پذیرش صندوق قابل معامله در بورس (ETF) برای بیت کوین است.

تحلیل گران اقتصادی و سرمایه گذاران با شنیدن این خبر این تصمیم گیری را اتفاق مثبتی در فضای ارز دیجتال دانستند. با توجه به این موارد اما هنوز آمریکا تصمیمی در خصوص ETFهای بیت کوین نگرفته اند.

بعد از این که وب سایت فایننس مگنتز این گزارش را در روز دروغ آوریل منتشر کرد بعد از آن مقاله را آپدیت کرد و این ادعا را چیزی جز دروغ آوریل و شوخی نبوده است، اما در همان زمان بدون شک فایننس مگنتز بعدا مقاله منتشر شده را آپدیت کرده و در آن نوشته بیت کوین به اوج خود رسیده بود.

جالب است این موضوع را بدانید که بین کوین در زمانی کمتر از یک ساعت بیست درصد افزایش داشته است و همین مورد باعث شده است تا در دو آوریل قیمت بیت کوین به ۵۰۸۰ دلار برسد. با توجه به این افزایش قیمت ها تحلیل گران اقتصادی پس از تحقیقاتی که انجام دادند متوجه شدند که این افزایش قیمت به دلیل فعالیت ربات های معامله گر بیت کوین است.

این افزایش قیمت چطور اتفاق افتاد؟

شاید برایتان سوال باشد که این ربات ها و فعالیت این گونه ربات های معامله گر به چه صورت باعث افزایش قیمت بیت کوین شده است. در ابتدا بهتر است توضیح بدهیم که بعضی از تریدرها برای این که بر روی پست های وب سایت ها و شبکه های اجتماعی نظارت داشته باشند از ربات ها استفاده می کنند. این ربات ها از کلمات کلیدی و هر گونه فعالیت و تغییراتی که رخ می دهد خبر میدهد و باعث آگاهی می شود.

به طور مثال کلمات کلیدی همچون بیت کوین و ETF در متن این مقاله باشد، ربات های معامله گر در ابتدا قبل از این که به سوی قیمت بیت کوین حرکت داشته باشند به صورت خودکار شروع به ترید می کنند.

اما یک مشکلی که در توسعه دهندگان ربات وجود دارد این است که، ممکن است خبر شایعه و یا به مانند خبر فایننس مگنتز دروغ آوریل باشد و توسعه دهندگان ربات معامله گر به این موضوع توجه نکرده باشند.

رسانه خبری ایندیپندنت

در رابطه با همین بی توجهی هم مدیر اجرایی ارشد و از بنیان گذاران شرکت بلاک چین KR1 با توجه به گزارشی با رسانه خبری ایندیپنت گفته است که، این ربات ها فقط به دنبال اول شدن هستند و به اخبار واقعی و غیر واقعی توجهی ندارند.

همچنین در ادامه می گوید که اگر سیستمی توانایی تشخیص کلمات کلیدی به مانند تایید شد و صندوق قابل معامله در بورس را داشته باشد و خرید های با مقیاس بزرگی انجام شود باعث تغییرات و تحولات مثبتی در بازار خواهد بود.
آقای دونا گفته است که، اگر به زمان افزایش قیمت بیت کوین توجه داشته باشیم احتمال تاثیر مقاله فایننس مگنتز در این افزایش قیمت کم است. اما این احتمال را نمی توان بی توجه بود که این مقاله تاثیر مثبتی در زمینه افرایش قیمت بیت کوین داشته است.

در بازار ارز دیجیتال نوسانات بسیار زیادی دارد و نوسانات قیمتی بالا در فضا ارز دیجیتال معروف است. به همین دلیل بیت کوین و ارز دیجیتال را نمی توان پیش بینی دقیقی انجام داد و کار دشواری است. با توجه به این نوسانات مشخص است که برای افزایش قیمت بیت کوین دلایل بسیار زیادی وجود داشته است.

بعضی از تحلیل گران این ادعا را داشته اند که با ادامه پیدا کردم افزایش قیمت بیت کوین این قیمت به ۴۲۰۰دلار خواهد رسید و این یعنی بیت کوین به نقطه تست کلیدی خواهد رسید برخی از تحلیلگران بر این باورند که این افزایش قیمت ادامه دار ممکن است نتیجه حرکت بیت کوین به بالای سطح ۴۲۰۰ دلار باشد که به عنوان یک نقطه تست کلیدی برای بازار خواهد بود. به این دلیل که بالاترین قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۹ قیمت بیت کوین به ۴۲۰۰ دلار رسیده بود.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version