سرمایکس
video thumb

نرخ تورم در برزیل، باعث افزایش گرایش مردم برزیل نسبت به بیت کوین شده است

نرخ تورم در برزیل، نهمین اقتصاد بزرگ دنیا، به بالاترین سطح خود در چهار سال گذشته رسیده است و همین امر باعث افزایش گرایش مردم برزیل نسبت به بیت کوین شده است.

تورم ۴٫۵ درصدی در برزیل

ژائیر بولسونارو (Jair Messias Bolsonaro)، رئیس جمهور برزیل، در تاریخ ۱ ژانویه سال ۲۰۱۹ رسماً کار خود را آغاز کرد. از آن زمان تاکنون، نرخ تورم در این کشور یک روند صعودی را طی کرده است. روزنامه ریو تایمز در این باره می نویسد:

آخرین نتیجه به دست آمده از شاخص IPCA نشان می دهد که میزان تورم در ماه مارس، نسبت به تورم از سال ۲۰۱۵ تاکنون، در بالاترین حد خود قرار داشته است. شاخص IPCA که نرخ رسمی تورم در برزیل را اندازه گیری می کند، در ماه فوریه سال گذشته بیش از ۰٫۴۳ درصد و در ماه مارس ۰٫۰۹ درصد افزایش داشت.

در نتیجه، موسسه آمار و جغرافیای برزیل (IBGE) ، گزارش داد که نرخ تورم تجمعی در ۱۲ ماه گذشته، به ۴٫۵۸ درصد رسیده است.

همراهی مشکلات اقتصادی با افزایش فعالیت بیت کوین در برزیل

چند روز پیش از اعلام رشد نرخ تورم، به طور تصادفی، کوین تریدر مانیتور (Cointrader Monitor) که یک ابزار کنترل و تحلیلگر حرکات قیمتی بیت کوین در برزیل است، در توییتر نوشت که روز چهارشنبه ۱۰ آوریل، بیش از ۱۰۰ هزار بیت کوین در صرافی های ارز دیجیتال این کشور معامله شده است.

در این حین طبق آمار کوین لیب (Coinlib)، رئال (پول رایج در برزیل)، با بزرگ ترین جریان ورودی ارز فیات به بیت کوین با ارزش ۳۱۵ میلیون دلار روبرو بوده است.

آرژانتین در همسایگی برزیل، به تب بیت کوین مبتلا می‌شود

افزایش پایدار قیمت عمومی کالا و خدمات، همراه با سایر مشکلات اقتصادی، نه تنها برزیل بلکه آرژانتین را نیز تحت تأثیر قرار می دهد.
آرژانتین، پس از برزیل دومین اقتصاد بزرگ در آمریکای لاتین است.

بسیاری از افراد عنوان می کنند که احتمالا مشکلات اقتصادی، موجب افزایش چشم گیر حجم معاملات بیت کوین شده است. به عنوان مثال، ریو تایمز در این باره نوشته است:

احتمالا رکود اقتصادی، دلیل رشد ارزهای دیجیتال در برزیل است.

در آرژانتین، وضعیت اقتصادی وخیم تر است. بانک مرکزی آرژانتین در ماه گذشته، سه بار مجبور به تشدید سیاست مالی شده است. با وجود این، نرخ تورم همچنان با سرعت تقریبا ۵۵ درصد افزایش می یابد. بلومبرگ می نویسد:

در ماه مارس، نرخ تورم تقریبا تا ۵۵ درصد و قیمت مصرف کننده ۴٫۷ درصد افزایش یافت. این میزان، بیش از حد پیش بینی ارائه شده در تحلیل واحد اطلاعات بلومبرگ بود.

داده های ارائه شده در لوکال بیت کوینز (LocalBitcoins) نشان می دهد که طی چند هفته گذشته، سرمایه گذاران آرژانتین نیز تمرکز خود را بر حوزه ارز دیجیتال قرار داده اند.

همچنین، به دنبال تهدید دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر جلوگیری ازانتقال پول توسط مهاجران غیرقانونی، حجم معاملات در صرافی همتا به همتای لوکال بیت کوینز نیز در سرتاسر مکزیک افزایش یافت.

در چنین شرایط اقتصادی، ارز دیجیتال به طور فزاینده ای مورد توجه قرار می‌گیرد، زیرا یکی از ویژگی های ذاتی بیت کوین، بدون مرز بودن و مقاومت آن در برابر تورم است، چرا که تا سال ۲۱۴۰، تنها ۲۱ میلیون سکه دیجیتال در شبکه بیت کوین ایجاد خواهد شد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version