سرمایکس
video thumb

ج.پی. مورگان: ارزش بیت کوین کمتر از هزینه استخراج آن است

لیست عناوین این مطلب

به گفته تحلیلگران JPMorgan Chase & Co. ، هزینه صرف شده جهت تولید یک بیت کوین در یک بازه زمانی ۳ ماهه در سطح جهان، بطور میانگین حدود ۴۰۶۰ دلار براورد شده است.

با این که در حال حاضر مبادلات بیت کوین پایین تر از ۳۶۰۰ دلار می‌باشد، چنین توافقی به نظر خوب نمی‌رسد. با این حال برندگان و بازندگان این بازار تا حدودی مشخص به نظر می‌رسند.

تحلیلگران JPMorgan به سرپرستی «ناتاشا کانوا» در گزارش تفصیلی منتش شده در تاریخ ۲۴ ژانویه خود، در مورد ارزهای دیجیتال با هدایت جویس چانگ اذعان نمودند: استخراج کنندگان کم هزینه چینی از طریق بهره برداری از قراردادهای خرید مستقیم نیرو با تولید کنندگان الکتریسیته، مثل ریخته گران آلومینیوم که قصد فروش توان تولیدی مازاد خود را دارند، هزینه کمتری پرداخت نمایند. – هزینه استخراج هر بیت کوین حدود ۲۴۰۰ دلار تخمین زده شده است.- الکتریسیته جهت استفاده در تجهیزات کامپیوتری پیشرفته که به منظور پردازش بلاکهای دیتا جهت کسب بیت کوین مورد استفاده قرار می‌گیرند، بیشترین هزینه را برای استخراج کنندگان در بر دارد.

به گفته تحلیلگران ارزیابی‌های هزینه با توجه به داده‌های متناوب و فرضیات بهره وری محافظه کارانه ممکن است به سمت بالا حرکت کنند: نزول قیمت‌های بیت کوین از حدود ۶۵۰۰ دلار در اکثر روزهای اکتبر به کمتر از ۴۰۰۰ دلار طی روزهای اخیر، برای تمامی مناطق بجز استخراج کنندگان کم هزینه چینی، بطور فزاینده‌ای آن را به سمت کاهش هدایت قیمت می‌کند. البته باید گفت که ارقام هزینه شامل تجهیزات نمی‌شوند.

به گفته تحلیلگران، با نگرش منفی، انتظار می‌رود تولید کنندگان پر هزینه مجبور به کناره گیری از بازار استخراج ارزهای دیجیتال شوند. به گفته جی.پی. مورگان، این اتفاق هنوز رخ نداده است و سهم تولید استخراج کنندگان بیت کوین در جمهوری چک، ایالات متحده آمریکا و ایسلند طی سال گذشته کمی افزایش یافته است.

باقی استخراج کنندگان ممکن است در صورت وجود سرمایه گذاری شاهد کاهش هزینه‌های خود باشند و به ازای مصرف انرژی مشابه، سهم بیشتری از بیت کوین بدست خواهند آورد. به گفته تحلیلگران، درصورتیکه تنها استخراج کنندگان کم هزینه چینی در بازار باقی بمانند، هزینه‌های نهایی ممکن است تا ۱۲۶۰ دلار به ازای هر بیت کوین نزول یابند.

گوناگونی در بازار

بر اساس نظر «جان نورمند» رئیس استراتژی دارایی متقابل با جی.پی. مورگان، در حال حاضر گردش قیمتها سبب ارزش نسبتا ضعیف بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال و یا حتی مانع تنوع در اوراق بهادار شده است.

به گفته نورمند، حتی در بدترین سناریوها مانند رکود یا بحران مالی، ابزارهای شناور و کمتر پیچیده‌ای برای معاملات، سرمایه گذاری و مصون سازی نیز وجود دارند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version