سرمایکس
video thumb

هدف موسسات از سرمایه گذاری در بیت کوین چیست؟

در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۷، یکی از موسسات مالی آمریکا به نام مریل لینچ (Merrill Lynch ) از ۲۰۰ سرمایه گذار نهادی پرسیده بود که از نظر آنها محبوب ترین سرمایه‌گذاری چیست. اکثریت آنها پاسخ دادند با”Long Bitcoin”. البته این بدان معنا نیست که شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، به طور فعالانه در ارز دیجیتال و بیت کوین سرمایه‌گذاری می کنند. اما این امر منجر به پیدایش یک بازار نوظهور در وال استریت شد.

نوسانات قیمت در بازار بیت کوین منجر به سرمایه گذاری نهادی در این بازار شده است. چرا که برخی از سرمایه‌گذاران به دنبال بازگشت سریع سرمایه هستند، به همین دلیل بیت‌ کوین خریداری می‌کنند و بلافاصله بعد از جهش قیمتی آن را می‌فروشند. راه‌های مختلفی برای این کار وجود دارد؛ مثلا تکیه بر نوسانات ارزهای دیجیتال برای نرخ بالای بازگشت، ‌البته در صورتی که جریان بازار به نفع شما باشد.

مؤسسات مالی شروع به ایجاد اولین جریان اصلی بازار بیت‌ کوین کرده اند. فیدلیتی (Fidelity)، یکی از بزرگ‌ترین شرکت ها در زمینه ارائه خدمات مدیریت سرمایه‌گذاری در جهان است که در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹، ارز دیجیتال خود را خواهد داشت و خدمات بازرگانی خود را در این زمینه در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. شرکت Intercontinental Exchange (مالک بورس اوراق بهادار نیویورک) در نظر دارد تا بزودی پلتفرمی به‌منظور خرید، فروش، ذخیره و خرج کردن دارایی‌های دیجیتال به نام Bakkt ایجاد کنند. با سرمایه‌گذاری دانشگاه‌های شناخته‌شده‌ای مانند هاروارد، ام‌آی‌تی بر روی ارزهای دیجیتال، دید مثبت‌تری نسبت به سرمایه‌گذاری در این حوزه ایجاد شده است و دستاوردها در این زمینه ادامه دارد.

اما افزایش قیمت بیت‌ کوین به کجا رسید؟

با وجود پایه های قوی، بازار بیت‌ کوین این روزها بازتاب اندیشه های صعودی است. ارزش بیت‌ کوین به‌ دلیل موانع مختلفی از جمله تهدید مراجع قانون‌گذاری کشورهای سراسر دنیا کاهش یافت و به زیر ۶ هزار دلار رسید که پایین‌ترین نرخ برای بیت‌ کوین از ماه نوامبر سال ۲۰۱۸ محسوب می‌شود. با این حال، نرخ بیت‌ کوین  هم‌اکنون در حال تلاش برای رسیدن به بیش از ۳۰۰۰ دلار است. هیچ سرمایه گذار نهادی در حال مهار نهنگ های بازار نیست. به طور خلاصه، هیجان بیت‌ کوین در حال فروکش کردن است.

یکی از مهم‌ترین مسائلی که از نفوذ بیت‌ کوین به جریان پررونق بازار جلوگیری می کند، عدم وجود زیربناهای پیچیده است. با توجه به استراتژی های (P.A.ID) 68 درصد از مبادلات بیت کوین در ایالات متحده و اروپا، با KYC سازگار نیست. بسیاری از این مبادلات به علت مسائل مربوط به نقدینگی، نمی توانند تراکنش های زیاد را پردازش کنند. برای یک سرمایه گذار نهادی، پلتفرم خرده فروشی کافی نیست.

John Devlin، تحلیلگر ارشد استراتژی های P.A.ID عنوان می کند که کیف پول ها و مبادلات ارزهای دیجیتال می‌خواهند از همان اعتمادی که مردم به خدمات مالی سنتی دارند، بهره‌مند شوند. اما برای این که این اتفاق بیفتد، آنها نیاز دارند که از شهرت مشکوک الوصول ارزهای دیجیتال خود بالاتر رفته و از آن عبور کنند تا به عنوان ‘model citizens’ در اقتصاد در نظر گرفته شوند.

زمان دریافت تکنولوژی نظارت بر بازار (SMART)

تونی سیو (Tony Sio)، رئیس نظارت بر بازار در نزدک، بیان کرد که مبادلات بیت‌ کوین نشان‌دهنده طرح های بیشتر برای بهبود خدمات خود هستند.

نزدک، سیستم دقیق ارزیابی خود را برای فعالان حوزه‌ی رمزارزی که در جستجوی استفاده از تکنولوژی نظارتی این کمپانی هستند به اشتراک گذاشته است. این تکنولوژی با نام سیستم نظارت بر بازار SMARTS شناخته می‌شود. SMARTS یک ابزار نظارتی بین بازار است که داده‌های گذشته و کنونی را به منظور تشخیص الگو‌های ردیابی فعالیت‌های غیر مجاز در بازار همانند معاملات تقلبی و پولشویی مورد بررسی قرار می‌دهد.

سیو درگفتگو با Business Insider عنوان کرد: کارگزاران و نمایندگی ها و تنظیم‌کننده ها، از پلتفرم SMARTS برای نظارت بر تجارت استفاده می کنند و اقدامات مخربانه ممکن را نمایان می کنند.

در ضمن، برخی از مشتریان ارزهای دیجیتال نیز نصب فناوری نزدک را تائید کرده اند. این مسئله ثابت می کند که معاملات در تلاشند تا با استانداردهای پیشرفته پلتفرم‌های تجاری سنتی مطابقت داشته باشند. سرمایه گذاران نهادی این پلتفرم های ارزهای دیجیتال را قابل اعتماد و جذاب‌تر می بینند.

به نظر می رسد که در بلند مدت احتمال موفقیت ببیت کوین تحقق‌پذیر شود. پس از آن، اکثر سرمایه‌گذاران نهادی که “Long Bitcoin” را به عنوان گزینه محبوب خود انتخاب کردند نیز نیاز به امنیت بیشتری دارند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version