سرمایکس
video thumb

آیا بیت‌کوین غیرمتمرکز است یا خیر؟

بعد از هک صرافی بایننس صنعت ارزهای دیجیتال دچار سردرگمی شده است، اما قیمت بیت کوین همچنان پایدار باقی مانده و باعث مطرح شدن دوباره سوالاتی در مورد امنیت این ارز مجازی شده و این سوال را به ذهن ژانگ پنگ ژائو آورده که آیا بیت کوین همان طور که ما معتقدیم غیرمتمرکز است یا خیر؟

هک شدن صرافی بایننس

صرافی بایننس اعلام کرده که هکرها ۷۰۰۰ بیت کوین را تنها در یک تراکنش به سرقت برده اند. این نقص امنیتی شامل چندین روش حمله می شود که عبارتند از فیشینگ و ویروس ها، به دست آوردن کلیدهای API،  کدهای احراز هویت دو مرحله ای و سایر روش های دیگر.

بر اساس این بیانیه، این سرقت مربوط به کیف پول های داغ این شرکت بوده و هیچ حساب کاربری تحت تاثیر قرار نگرفته است. در تلاش های بعدی برای اطمینان دادن به صاحبان حساب، بایننس عنوان کرده که خسارت های وارده از طریق صندوق های SAFU تحت پوشش قرار می گیرد.

امنیت شبکه به نوعی بازی موش و گربه است

هک صرافی بایننس موجب بروز نگرانی های درباره امنیت شبکه شده است که در حال حاضر مسئله ای است که صنعت ارزهای دیجیتال را برانگیخته است.

متاسفانه همانطور که پذیرش ارزهای دیجیتال گسترش یافته است، هک پیچیده تری نیز صورت گرفته است. کالین بیکر (Colin Baker) در مورد امنیت شبکه عنوان کرد که بیشتر شبیه بازی موش و گربه می باشد. وی افزود:

“در حالی که مدافعان، توانایی خود را برای مقابله با حملات و برداشتن زیرساخت های جرایم سایبری بهبود داده اند، دشمنان نیز پیشرفت چشمگیری در این زمینه داشته اند که از جمله‌ی آنها می توان به توانایی انجام حملات مستمر بر پایه حملات سخت افزاری اشاره کرد.

به هر حال، گمانه زنی ها در مورد اینکه چگونه هکرها با چنین دقتی توانستند کار خود را انجام دهند، فراوان است و یک کاربر در توئیتر خود این هک را به عوامل خودی مرتبط دانست. در حالی که دیگران این چنین مسئله ای را به دلیل کمبود اطلاعات موجود دور از ذهن می دانند.

بعد از هکی که صورت گرفت، ژانگ پنگ ژائو انجمنی برگزار کرد و در طول آن این حادثه را مورد بررسی قرار داد. وی بر روشن کردن این مسئله عنوان کرد:

“در حال حاضر، تلاش اصلی ما تمرکز بر بازسازی و بازیابی سیستم شرکت است. ما باید مطمئن شویم که هر ردی از هکرها را در تمام حساب ها و اطلاعات خود، ریشه کن کنیم. این فرآیند بسیار خسته کننده است، بنابراین، متاسفانه قبل از اینکه آنرا به پایان برسانیم، نمی توانیم برداشتی داشته باشیم یا سپرده ای قبول کنیم. ما تخمین می زنیم که این فرآیند حدود یک هفته به طول انجامد “.

علاوه بر این، وی در مورد چگونگی هک شدن صرافی بایننس عنوان کرد:

“موضوع دیگری وجود دارد و آن این است که آیا ما می خواهیم یک بازگشت نزولی در شبکه بیت کوین داشته باشیم؟ چراکه در حال حاضر ۷۰۰۰ بیت کوین بسیار بالاتر از آن است که ما بخواهیم آن را درمیان ماینرها توزیع کنیم. صادقانه بگویم که ما می توانیم این کار را در چند روز آینده انجام دهیم. اما نگرانی هایی در مورد این مسئله وجود دارد که اگر ما در این مقیاس در شبکه بیت کوین بازگشت نزولی داشته باشیم، ممکن است پیامدهای منفی به همراه داشته باشد که یکی از آنها از بین بردن اعتبار بیت کوین است.”

عواقب این بیانیه ناخوشایند است. نه تنها جامعه ارزهای دیجیتال این سوال را می پرسد که آیا این بازگشت نزولی امکان پذیر است یا خیر، بلکه ایده لغو یک تراکنش نیز نگران کننده است.

به همان اندازه که هک شدن صرافی بایننس ناگوار است، بازگشت نزولی شبکه بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال نیز ناخوشایند خواهد بود. ژانگ پنگ ژائو نیز در این انجمن تائید کرد که بایننس جلوی این حرکت را خواهد گرفت و این بازگشت نزولی اتفاق نخواهد افتاد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version