سرمایکس
video thumb

آیا فصل جدید آلت کوین به زودی فرا می‌رسد؟

همانطور که استیلای بیت کوین در بازار ارزهای دیجیتال رشد می ‌کند، ممکن است رقابت آلت کوین (Altcoin) دیگری در راه باشد که شدیدا به جابجایی قیمت بیت کوین بستگی دارد.

 

ارزجو: با این که توافق نهایی در مورد اینکه این اتفاق چگونه رخ خواهد داد، وجود ندارد، برخی معتقدند که تنها مسئله زمان مطرح است و باید دید که چه زمانی آلت کوین ها بازار را در دست می‌ گیرند و تقاضا برای آن ها افزایش می یابد که در نتیجه آن قیمتشان نیز افزایش خواهد یافت.

تا به حال تنها ۱۶ سکه در میان ۱۰۰ سکه موجود در بازار توانسته اند مبالغی بالاتر از بیت کوین را به دست بیاورند. این سکه ها شامل بیسیک اتنشن توکن (BAT) ۱۹ درصد، انجین (ENJ) ۹/۶۶ درصد، میکر (MKR) ۴/۷۳ درصد هستند در حالی که بقیه سکه ها عموما در لیست قرمز قرار گرفته اند. همچنین کمتر از ۳۰ سکه توانستند قیمت های خود را در هفته گذشته افزایش دهند.

 

آلت کوین در مقابل بیت کوین: ارتباط متقابل آنها چیست؟

کریس برنیسک (Chris Burniske) نویسنده کتاب معروف ارزهای دیجیتال: راهنمای نوآورانه سرمایه‌گذاران بیت کوین (Crypto Assets: the innovative investor’s guide to bitcoin) و یکی از شرکای شرکت سرمایه گذاری پلیسهولدر (Placeholder) در توییتر توضیح می دهد: «دوره به این شکل است بیت کوین به سختی رقابت می کند. اکثر آلت کوین ها همانطور که بیت کوین به نقدینگی اصلی بازار ارز دیجیتال تبدیل می شود، آلت کوین ها کاهش قیمت پیدا می کنند و هیچ کس نمی‌خواهد بیت کوین را بفروشد. قیمت آلت کوین ها تا جایی کاهش پیدا می کند که بزرگان بازار تصمیم بگیرند به طرف آلت کوین ها بروند.» او توضیح می دهد که این سیستم تعیین قیمت بیت کوین به عنوان استانداردی در مقابله با آلت کوین ها تبدیل شده ولی در اثر مرور زمان این سیستم کمرنگ تر خواهد شد و همانطور که نقدینگی از انحصار بیت کوین خارج می ‌شود بازار بیشتر قابل تشخیص شده و به بلوغ خواهد رسید.»

با این حال سو ژو (Su Zho) مدیر بخش مالی شرکت تری اروز کپیتال (Three Arrows Capital) با این مورد مخالف است و می گوید: «مساله این است که بزرگان بازار باید بیت کوین داشته باشند تا بتوانند در این چرخه آلت کوین شرکت کنند. من می دانم که مقدار زیادی بیت کوین دست به دست می شود که هیچ ربطی به چرخه آلت کوین ندارد و تعداد زیادی از بزرگان بازار که ارزهای دیجیتال غیر از بیت کوین را در دست دارند نیز از این حرکت باز مانده اند.» حتی با اینکه بیت کوین در رد و بدل شدنش به صورت عمده، محدودیت ایجاد کرده است، سرعت آن آن‌ قدر زیاد است که از آلت کوین ها جلو زده. بنابراین بسیاری از مؤسسات مالک بیت کوین با ورود به حوزه آلت کوین راحت نیستند.

به علت وضعیت اخیر که در بازار به وجود آمده است، تاجر مشهور ارزهای دیجیتال یعنی کریپتو تیوتر (CryptoTutor) توضیح می دهد: «هنگامی که تمام آلت کوین ها (گذشته از این که چه کاری را انجام می‌ دهند) در یک جهت به پیش می روند باعث واکنش ‌های بیش از حد می‌ شوند و وضعیتی مانند آنچه که در حال حاضر در حال رخ دادن است، پیش می آید. برخی از آلت کوین ها دوباره به فاز بنیادی باز می ‌گردند.

با نگاه کردن به آلت کوین ها از زاویه بیت کوین ممکن است یک اشتباه بزرگ در این فضا رخ دهد. گاتام چوگانی (Gautam Chhugani) یکی از تحلیلگران بزرگ مدیریت مالی شرکت الیانس‌ برنستاین (Alliance Bernstein) در توییتر می‌نویسد: «این پیش‌بینی من است. در این فصل می توانید الگوهای خاصی برای ارز های دیجیتال کشف کنید. همه آلت کوین ها به صورت آلت کوین باقی نخواهند ماند. آنها بیشتر وارد جریان اصلی بازار می‌ شوند و جایگاه و قیمت خاص خود را پیدا می کنند. صبور باشید.»

 

آیا باید بخرم؟

معمول ترین سوالی که هر تاجر ارز دیجیتال می خواهد پاسخ آن را بداند این است که چه زمانی باید ارز دیجیتال خرید. اسکات ملکر (Scott Melker) تاجر ارزهای دیجیتال و دی جی، به نظر می‌رسد که این کد را شکسته است و توییت می کند: «تمام صفحه من با این توییت ها پر شده که آلت کوین ها دارند به قیمت صفر می رسند و شاید هنگام خریداری آنها فرا رسیده باشد.» از سوی دیگر کاربر توییتر CobraCrypto معتقد است که آلت کوین ها هنگامی که بیت کوین در بازار به قیمت ۱۸ هزار دلار برسد، به سرعت صعود قیمت خواهند داشت.»

نیک کوت (Nick Cote) در تاریخ ۱۰ می ۲۰۱۹ در توییتر می نویسد: ولی یک سوال قدیمی دیگر نیز وجود دارد و آن این که آیا شما برای به دست آوردن ثروت در این سیستم قدم گذاشته اید یا تکنولوژی برای شما مهم است؟ همانطور که نیک کوت اشاره می کند، روشن است که این دو جنبه دست در دست هم به پیش نمی روند.

ولی به عنوان یک تحلیلگر ارزهای دیجیتال، کوت این فرصت را غنیمت شمرده که زخم زبانی به طرفداران XRP ارز دیجیتال ریپل (Ripple) بزند که به وفادار ماندن به ارز دیجیتالشان حتی در بدترین شرایط و اخبار بد معروف شده اند.

XRP وارد تونل نزولی شده و هیچ گونه قوسی هم وجود ندارد و فقط به طرف پایین کشیده می شود. طرفداران xrp کجا هستند؟ او در توییتر خود این سوال را مطرح کرده است. جالب است که طرفداران xrp به نظر می‌رسد که این مسئله را جدی نگرفته اند وگرنه جواب ها در دفاع از این ارز دیجیتال، به توییت او باید بسیار بیشتر می ‌شد.

در هنگامی که شما واقعاً در مورد آلت کوین ها اهمیتی قائل نیستید و تنها به افزایش قیمت بیت کوین می اندیشید، شاید بهتر است به درگاه آرتور هایز (Arthur Hayes) مدیر صرافی ارزهای دیجیتال یعنی بیت می (BitME) دعا کنید و امیدوار باشید که به دعاهایتان ترتیب اثر دهد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version