سرمایکس
video thumb

در حال حاضر، صاحبان ۷۳۲٫۹۸۲ آدرس بیت‌ کوین بیش از یک بیت‌ کوین موجودی دارند!

چنین به نظر می‌رسد که طرفداران بیت کوین (BTC) این بار قصد ندارند که بعد از رسیدن ‌بیت کوین به جدیدترین اوج قیمتش، از نخریدن آن احساس پشیمانی کنند. آمارها حاکی از این است که اکثر طرفداران این ارز دیجیتال قصد دارند تا قبل از شروع غیر قابل‌ مهار بازار صعودی بعدی تا جایی که امکان دارد، ارز دیجیتال جمع آوری کنند.

کوین روک (Kevin Rooke)، طی پستی در توئیتر نوشت: ویروس بیت کوین در حال گسترش است و در حال حاضر صاحبان ۷۳۲٫۹۸۲ آدرس بیت کوین بیش از یک بیت کوین موجودی دارند.

نگاهی به نموداری که سابقه آدرس‌ های فعال بیت‌کوین را رصد می‌ کند، نشان می دهد که بالاترین تعداد آدرس‌ های فعال بیت کوین در اواخر سال ۲۰۱۷ ثبت ‌شده است. به عنوان مثال، تعداد آدرس‌ های فعال بیت کوین در تاریخ ۲۱ نوامبر سال ۲۰۱۷ در حدود ۸۵۰٫۰۰۰ بود که این تعداد در تاریخ ۵ ژانویه سال ۲۰۱۸ به بیشتر از ۹۵۰٫۰۰۰ آدرس فعال افزایش یافته بود.با این حال، در ماه می سال گذشته، تعداد آدرس های فعال روزانه بیت کوین از مرز ۱ میلیون عبور کرد.

ران نونر (Ran NeuNer)، مجری برنامه تلویزیونی Crypto Trader از شبکه CNBC و مؤسس شرکت مدیریت سرمایه OnChain Capital در ماه دسامبر سال ۲۰۱۸ عنوان کرد:

افت قیمت ها مانع ورود کاربران جدید به بازار نشده است. دو میلیون کیف پول بیت‌کوین از ماه سپتامبر تاکنون ثبت شده که اکثر آنها نهادی هستند. نباید اجازه دهید که نوسانات قیمت حواس شما را پرت کند.

یکی از سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال به نام CryptosBatman عنوان کرد:

در سال ۲۰۱۸ که بیت کوین ۸۰ درصد از ارزش خود را از دست داده بود، میزان پذیرش بیت‌کوین که با معیار تعداد آدرس‌ های کیف پول‌ های یگانه آن اندازه‌گیری می‌شود، با ۸۰ درصد افزایش از ۲۰,۷۰۵,۲۲۰ به ۳۱،۱۴۲،۲۰۱۷ رسید.

چیزی که این افزایش تعداد در آدرس‌ های فعال بیت کوین را از بقیه متمایز می‌ کند این است که اکثر آنها به مؤسسات و صرافی‌ ها تعلق دارند. به عنوان مثال، در تحلیل‌های گذشته بلاک چین بیت‌کوین، صرافی‌هایی مانند بیترکس، هااوبی، بایننس و بیت استمپ به ترتیب مالک ۱۲۱,۸۰۵، ۱۰۸,۰۳۵، ۱۰۷,۴۳۲ و ۱۰۲,۸۴۸ بیت کوین بودند.

جالب توجه است، بدانید که افزایش آدرس‌های بیت کوین و محتوای آنها تقریباً با میزان رشد اینترنت در سال های اول آن مطابقت دارد. در یک مقیاس دقیق‌تر می‌توان گفت که برآورد رشد اینترنت بین سال های ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۵ شباهت زیادی به رشد ارزهای دیجیتال بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ دارد.

کریس مک کان (Chris McCann)، سرمایه‌ گذار و یکی از بنیان گذاران سایت RelayNode و کارمند اسبق Greylock Partners عنوان کرد:

وضعیت بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال شباهت بسیار زیادی به سال‌های اول اینترنت دارد. اگر فکر می کنید که قرار است تا ارزهای دیجیتال نیز مسیری مشابه اینترنت را طی کنند، باید عنوان کنم که ما در قیاس با اینترنت حدوداً در سال ۱۹۹۴ قرار داریم.

نیاز به زمان بیشتری وجود دارد

در حالی که، ممکن است که این زمان برای پذیرش ارزهای دیجیتال توسط جامعه جهانی زمانی بسیار طولانی به نظر برسد، اما همان‌ طور که جسی لاند (Jesse Lund)، رئیس بخش بلاک چین و دارایی‌های دیجیتال IBM می‌گوید:

دوستان، رسیدن به اهداف بزرگ به زمان احتیاج دارد. هدف این کار، مختل کردن (متحول کردن) سیستم‌های مالی توسط مردم و برای مردم است و اساس‌نامه‌های بانکی چیزی نیست که بتوان به‌ راحتی بر آن غلبه کرد! به آنها زمان دهید و تمرکزتان را بر روی فرصت خرید پیش‌ آمده بگذارید. درست مثل کاری که خیلی از بانک‌ها به آرامی مشغول انجام آن هستند.

تعداد آدرس‌هایی که حاوی بیش از یک بیت‌کوین هستند، در ماه جاری به اوج خود رسیده اند، اگرچه این تعداد به رکوردی که در ماه می سال ۲۰۱۸ شاهد آن بودیم، بسیار نزدیک است.

لازم به ذکر است که طرفداران بیت‌کوین در ماه می سال ۲۰۱۵، زمانی که تعداد این آدرس‌ها به حدود ۴۰۰٫۰۰۰ رسیده بود شروع به انباشتن ذخیره‌های بیت‌کوین خود کردند. در اواسط سال ۲۰۱۷ تعداد این آدرس‌ها به حدود ۶۰۰٫۰۰۰ افزایش پیدا کرده است.

سرمایه‌ گذاران در حال ورود به بازار هستند یا خیر؟

اگرچه، تعداد کلی آدرس‌ها لزوماً تعداد کل افرادی را که در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند، نشان نمی دهد، اما بعضی از ناظران بر این باورند که ممکن است تعداد کل افرادی که دارای بیش از یک بیت‌کوین هستند از تعداد آدرس‌ها کمتر باشد.

از سوی دیگر، برخی هم بر این باورند که تعداد افرادی که بیش از یک بیت کوین دارند از این هم بالاتر است، زیرا شاید بسیاری از آن‌ها صاحب چند آدرس با محتوای کمتر از یک بیت کوین در هرکدام باشند، اما مجموع موجودی تمام آ‌نها بیشتر از یک بیت‌کوین باشد. به همین دلیل ممکن است که تعداد افراد مالک بیش از یک بیت کوین، کمتر از تعداد واقعی آنها باشد. گفتنی است که تا ماه مارس ۲۰۱۹ تعداد کاربران کیف پول بیت کوین، ۳۵ میلیون نفر بود.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version