سرمایکس
video thumb

نحوه پرداخت حقوق کارکنان با استفاده از بیت کوین در سال ۲۰۱۹ !

اگر کارفرمایان می خواهند حقوق کارکنان خود را با یک روش غیر متعارف پرداخت کنند، ممکن است برای انجام این کار به بیت کوین فکر کنند. این، گزینه‌ای است که برخی از شرکت ها به دنبال آن هستند، در حالی که ممکن است سایر شرکت ها چنین تصمیمی اتخاذ نکنند.

با یک حسابدار یا یک شرکت تخصصی کار کنید

بیت ویج (Bitwage) جزو آن دسته از شرکت هایی است که تمایل دارد تا کارفرمایان، دستمزد کارگران خود را از طریق بیت کوین پرداخت کنند. اگر می خواهید پرداخت های خود را با استفاده از ارزهای دیجیتال انجام دهید، پس بدون شک بیت ویج (Bitwage) برای شما یک گزینه مناسب خواهد بود.

با توجه به این رویکرد، کارفرمایان نیازی به انجام فرآیند درون سازمانی ندارند و کارکنان می توانند دستمزد خود را در کمتر از ۴۸ ساعت بدون توجه به مکانی که در آن قرار دارند، دریافت کنند. این شرکت اخیرا با اضافه کردن گزینه “پرداخت با استفاده از بیت کوین” برای کارفرمایان در ایالات متحده که W-2 دریافت می کنند، سر و صدای زیادی ایجاد کرده است.

لازم به ذکر است که W-2، یک فرم مالیاتی در ایالات متحده است که توسط کارفرمایان صادر شده و نشان می دهد که حقوق دریافتی یک کارمند در طول یک سال چه مقدار است.

از سال ۲۰۱۷، حدود ۲۰۰ نفر از کارفرمایان با از شرکت بیت ویج (Bitwage)  حقوق کارکنان خود را پرداخت می کردند و تقریبا ۹۵ درصد از آنها از این سرویس برای پرداخت حقوق کارکنان بین المللی خود استفاده می کردند.

بیت پی (BitPay) نیز یکی دیگر از شرکت هایی است که برای پرداخت حقوق کارکنان با استفاده از بیت کوین، مورد استفاده قرار می گیرد. این شرکت در سال ۲۰۱۴، یک رابط برنامه نویسی کاربردی (API) را راه اندازی کرد که به کارفرمایان اجازه می داد تا حقوق کارکنان خود را با استفاده از بیت کوین بپردازند. با این حال، چنین مسئله ای در نسخه فعلی وب سایت بیت پی عنوان نشده است و این مسئله، احتمالا بدین معنی است که بیت ویج در حال حاضر تنها گزینه ای است که چنین کاری را انجام می دهد.

از طرف دیگر، برخی از شرکت هایی که امکان پرداخت حقوق کارکنان خود با استفاده از بیت کوین را فراهم کرده اند، توسط حسابدارانی که با چشم‌انداز ارزهای دیجیتال آشنایی کامل داشتند، مشاوره می شدند و این حسابداران به کارفرمایان کمک می کردند تا به سمت ارزهای دیجیتال پیش بروند. اگر کارفرمایانی وجود دارند که به دنبال راهی ساده پرداخت حقوق کارکنان خود با استفاده از بیت کوین هستند، کار کردن با شرکتی مانند بیت ویج می تواند برای آنها بهترین شرط می باشد.

دلایلی که در حال حاضر شرکت ها را از انجام این کار باز می دارد!

با وجود اینکه امکان پرداخت حقوق کارکنان با استفاده از بیت کوین برای شرکت ها وجود دارد، اما وجود برخی از هشدارها آنها را از انجام این کار باز می دارد و آنها همان روش سنتی را ترجیح می دهند. به عنوان مثال اگر شرکتی دارای کارکنان از راه دور (در سایر کشورها) باشد، معیارهای مالیاتی برای بیت کوین بسته به جایی که آن کارمند در آن ساکن است، متفاوت می باشد.

همچنین، اگر کارفرمایانی قصد دارند تا از این سیستم استفاده کنند و نمی دانند که چگونه باید چنین کاری را انجام دهند، باید گفت که راهنمایی زیادی برای آنها در این زمینه وجود ندارد. بعضی از شرکت ها ممکن است تصمیم بگیرند که حقوق کارکنان خود را با استفاده از بیت کوین پرداخت کنند، آنها باید ۴۱۸۶٫۴۴ دلار را با کسر ۴% مالیات پرداخت کنند که چنین چیزی برای آنها اصلا خوب نیست.

نتیجه احتمالا این می شود که رئیس شرکت اعتقاد پیدا می کند که پرداخت با بیت کوین برایش سودی به همراه نخواهد داشت. گفتنی است که افراد در شرکتی مانند کوین بیس می توانند نوع پرداخت را خودشان انتخاب کنند، اما کمتر از نیمی از آنها چنین گزینه ای را انتخاب می کنند.

هنگامی که کارفرمایان می خواهند که حقوق کارکنان خود را به روش های دیگری پرداخت کنند، ایجاد یک برنامه مالکیت سهام برای کارکنان (ESOP) می تواند برای آنها انتخاب مناسب تری باشد. این گزینه چندین مزیت دارد، از جمله اینکه به کارمندان اجازه داده می شود تا از طریق ایجاد سپرده و رشد میزان مالکیت آنها همانطور که سنواتشان بالا می رود، در شرکت سهم داشته باشند.

کدام شرکت ها برای پرداخت حقوق کارکنان خود از بیت کوین استفاده می کنند

باید این نکته را در نظر داشته باشیم که ایده پرداخت حقوق از طریق بیت کوین یک گزینه در حال ظهور است که بسیاری از شرکت ها در حال بررسی آن هستند. اگر چه بعضی از کشورها در این زمینه پیشرو بوده اند.

یکی از این شرکت ها، گروه اینترنتی GMO می باشد. GMO، یک شرکت اینترنتی ژاپنی است که طی اطلاعیه ای عنوان کرد که امکان پرداخت حقوق از طریق بیت کوین را برای کارکنان خود از ماه فوریه سال ۲۰۱۸ شروع کرده است.

همچنین گفتنی است که در این زمینه برای کارکنان مزایایی نیز وجود دارد، چراکه این امکان را برای آنها فرهم می سازد تا برای انجام سایر کارهای روزمره خود نیز امکان پرداخت با بیت کوین را داشته باشند. سایت Working for Bitcoins یک سایت ساده است که به دارندگان مشاغل آزاد نیز کمک می کند تا مشتریانی را پیدا کنند که امکان پرداخت با بیت کوین را دارند.

این گزینه به عنوان یک گزینه اصلی به شمار نمی رود

اگر کارفرمایان تصمیم دارند تا دستمزد کارکنان خود را با استفاده از بیت کوین پرداخت کنند، شرکتی مانند بیت ویج (Bitwage) می تواند برای آنها بهترین گزینه باشد.

اگر چه برخی از شرکت ها به کارکنان خود این اجازه را می دهند تا حقوق خود را از طریق بیت کوین دریافت کنند، اما این گزینه هنوز هم یک امر عادی به شمار نمی رود.

شرکت ها حتما باید این مسئله را در نظر داشته باشند که آیا حالا زمان مناسبی برای پرداخت حقوق کارکنان با استفاده از بیت کوین است یا اینکه باید منتظر بمانند تا تعداد بیشتری از شرکت ها از این گزینه استفاده کرده و پرداخت حقوق با بیت کوین مورد پذیرش بیشتری واقع شود.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version