سرمایکس
video thumb

ترک‌ها بیشتر از سایر کشورهای اروپایی ارزهای دیجیتال را در اختیار دارند!

در طول امروز، چند نکته جذاب و قابل توجه از طریق حساب توئیتر ملتم دمیرورس (Meltem Demirors) منتشر شد. اول اینکه کارشناس ارشد استراتژی در شرکت کوین‌شیرز (CoinShares) و عضو شورای بلاک چین به زبان ترکی صحبت می کند. و دوم اینکه، ترک ها بیشتر از هر کشور اروپایی دیگری صاحب ارزهای دیجیتال می باشند. (البته اگر ترکیه را یک ملت اروپایی در نظر بگیرید).

۱۸ درصد از ترک ها صاحب ارزهای دیجیتال هستند

دمیرورس عنوان کرد: از اینکه یک ترکیه ای است، احساس غرور می کند، چراکه یافته ها نشان دهنده این است که ۱۸ درصد از ترک ها صاحب ارز دیجیتال هستند و این بسیار بالاتر از سطح میانگین (۹ درصد) می باشد.

وی همچنین از موفقیت بزرگ استارت آپ ها و سرمایه گذاران در این کشور قدردانی کرد. با این وجود، ممکن است دلایل دیگری برای این مسئله که چرا مردم ترکیه بر روی دارایی های دیجیتال سرمایه گذاری می کنند، نیز وجود داشته باشد.

درست است که بیت کوین ممکن است بی ثبات باشد، اما مردم ترکیه در پی کاهش ارزش لیر از ارزهای دیجیتال استقبال کردند. در حقیقت، حتی با وجود اینکه قیمت بیت کوین در ماه نوامبر بسیار کاهش یافت، حجم معاملات مردم ترکیه در صرافی های ارزهای دیجیتال این کشور ۳۷ درصد افزایش یافت.

ارزش لیر ترکیه در تابستان سال گذشته بسیار کاهش پیدا کرد و پس انداز مردم به خطر افتاد. در پی این اتفاق، مردم ترکیه حقوق بازنشستگی و سرمایه گذاری های خود را نیز در خطر می دیدند.

گفتنی است که در این بحران، ارزش لیر ترکیه از تاریخ یکم تا دهم ماه اوت، ۲۰ درصد از ارزشش را از دست داد. با وجود این مسئله، امکان دارد که ترکیه در حال ایجاد طوفانی کامل برای ارزهای دیجیتال باشد.

با وجود رکود اقتصادی و کاهش ارزش پول ملی، جای تعجب ندارد که ترکیه مالکیت ارزهای دیجیتال را در اختیار داشته باشد. در واقع، مالک مشترک ناشناس Bitcoin.org در ماه اوت از طریق توئیتر پستی درباره حجم بالای تراکنش های مردم ترکیه منتشر کرد تا نشان دهد که بیت کوین چگونه در سراسر جهان رسوخ پیدا کرده است.

ترکیه آماده پذیرش بیت کوین است

طبق گفته امین گین سیرر (Emin Gün Sirer)، استاد علوم کامپیوتر دانشگاه کورنل، علاوه بر رکود اقتصادی و نوسانات لیر، فرهنگ نیز نقش مهمی در افزایش علاقه مردم ترکیه به بیت کوین ایفا می کند.

لازم به ذکر است که نه تنها این کشور نسبت به سایر کشورهایی اروپای دیگر دارای جمعیت جوان تری است، بلکه راه برای ورود تکنولوژی های جدید نیز در این کشور باز است. علاوه بر این، وی عنوان می کند که طرح های مالی با حاشیه سود بالا به طور طبیعی برای ترک ها جذاب است. این بدین معناست که ترک ها به ارزهای دیجیتال صرفا به عنوان وسیله ای برای پرداخت نگاه نمی کنند، بلکه آنها ارزهای دیجیتال را به عنوان یک دارایی در نظر می گیرند.

همچنین گفتنی است که اردوغان نیز ارزهای دیجیتال را در کشور غیر قانونی اعلام نکرده است. با این حال، وی سعی کرده تا شهروندان را متقاعد کند که دلارهای خود را به لیر تبدیل کنند، نه بیت کوین. حاکمیت مذهبی دولت نیز اعلام کرده که مسلمانان نباید از طریق ارزهای دیجیتال معامله ای انجام دهند.

زمانی که ترک کوین (Turcoin) تبدیل به یک طرح پونزی شد، دلیل استدلال های مختلف درباره ارزهای دیجیتال در این کشور نیز مشخص شد. اما با این وجود، مردم ترکیه نه به کلاهبرداری هایی که در زمینه ارزهای دیجیتال وجود دارد، توجهی نشان می دهند، نه به رفتار غیرمعقول حکومت. نوسانات پول ملی کشور نیز برای آنها اهمیتی ندارد.

بنابراین، با وجود اینکه ممکن است نظر دمیرورس درباره ارزهای دیجیتال درست باشد، اما به نظر می رسد که عوامل دیگری نیز وجود دارند که باعث می‎شوند ترک ها نسبت به سرمایه گذاری در بیت کوین اقدام کنند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version