سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

چگونه در ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنیم؟

 

امروزه بازار کریپتوکارنسی‌ها به شدت مورد توجه قرار گرفته است و جذابیت آن در سودآوری باعث شده تا افراد زیادی به دنبال سرمایه‌گذاری در این حوزه باشند. اما پیش از هرچیز لازم است تا زمانی را به آموزش سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال اختصاص دهید؛ چراکه ورود به حوزه معاملات کریپتوکارنسی‌ها بدون داشتن اطلاعات کافی نمی‌تواند شما را به سود برساند و ممکن است حتی مقدار زیادی از سرمایه شما را نیز از بین ببرد. از همین رو، باید به این نکته توجه داشته باشید که تنها کسانی موفقیت خواهند داشت که با روش‌های صحیح سرمایه‌گذاری و بهره‌گیری ابزارهای موجود در بازار ارزهای دیجیتال آشنا باشند. در این مقاله، قصد داریم به طور جامع به سوال “چگونه در ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کنیم؟” پاسخ دهیم. ما را همراهی کنید.

 نمادی از بیت‌کوین

علت اهمیت سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال

باتوجه به تنوع بازارهای سرمایه‌گذاری، بخشی از آنان به سبب فرصت‌های پرسودی که ارائه می‌دهند، به خصوص در سال‌های اخیر، محبوب بالایی کسب کرده‌اند. سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال شباهت‌هایی به سرمایه‌گذاری در بورس سهام دارد؛ در کنار اینکه تفاوت‌هایی نیز برای آنان تعریف می‌شود. به عنوان نمونه، در بورس، نوسانات روزانه قیمت دارای محدودیتی هستند و به‌ طور معمول حداکثر تغییرات پنج یا ده درصد خواهند بود. اما در بازار ارزهای دیجیتال، نوسانات قیمت بیشتر و با سرعت بالاتری خواهند بود.

یکی از تفاوت‌های مهم سرمایه‌گذاری بازار ارز دیجیتال نسبت به دیگر بازارها، این است که شما بدون محدودیت زمانی می‌توانید در طول شبانه ‌روز معاملات ارز دیجیتال را انجام دهید. در حالی که دیگر بازارها زمان معاملات مشخصی دارند و خارج از بازه‌های تعریف شده، معامله‌گری امکان‌پذیر نخواهد بود.

یکی از شباهت‌های مهم سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال با سایر بازارهای مالی، آن است که شما نیاز به دانش کافی در زمینه تحلیل بازار دارید. در غیر این صورت، ممکن است با خسارت‌های جدی مالی مواجه شوید. بدون توجه به اینکه در کدام بازار سرمایه‌گذاری می‌کنید، باید توانایی‌های تجاری خود را تقویت کنید و با انواع راهبردهای معاملاتی آشنا شوید. از همین رو، باید بگوییم که استفاده از مقالات مرتبط به آموزش سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال امری ضروری بوده که باید پیش از ورود به حوزه investment و تریدینگ مورد توجه قرار گیرد.

 نمایی از یک گوشی موبایل و سکه

مزایای سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال چیست؟

سرمایه‌گذاری در حوزه کریپتوکارنسی‌ها دارای ویژگی‌ها و مزایای گوناگونی بوده که سبب شده است تا افراد زیادی به این بازار علاقه‌ نشان دهند و بخش مهمی از سرمایه خود را به آن اختصاص دهند. اصلی‌ترین مزایای این نوع سرمایه‌گذاری عبارت‌اند از:

·        با افزایش علاقه‌مندی مردم به کریپتوکارنسی‌ها، ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته‌اند. این رشد، پتانسیل سوددهی بالا را برای سرمایه‌گذاران ایجاد کرده و این کوین‌ها را به انتخابی هوشندانه برای افرادی که دارای سرمایه بالا هستند تبدیل کرده است.

·        به دلیل استفاده از توابع رمزنگاری در تراکنش‌های ارزهای دیجیتال، این تراکنش‌ها امنیت بالایی دارند و از ریسک کمتری در مقایسه با تراکنش‌های مالی معمول برخوردار می‌باشند.

·        عدم وجود محدودیت در تعداد تراکنش‌ها، یکی دیگر از مزایای مهم سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال است. در این بازار، هر فرد می‌تواند بدون هیچگونه محدودیتی رمزارز بخرد و به انجام معامله بپردازد.

 نمایی از زنجیر

معایب سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال

بازار ارزهای دیجیتال، از یک سو فرصت‌های فراوانی را برای معامله‌گران به منظور کسب سود به ارمغان می‌آورد و از سوی دیگر دارای معایبی نیز هستند. در ادامه، به دو چالش مهم که در سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال با آن‌ها مواجه می‌شویم، اشاره خواهیم کرد:

  • اغلب قیمت‌های ارزهای دیجیتال با نوسان‌های قابل توجهی همراه است. این نوسانات می‌توانند باعث ایجاد تلفات مالی جدی برای معامله‌گران شوند.
  • درک مفاهیم مرتبط با رمزارزها و فناوری بلاکچین، برای تمام معامله‌گران ساده نیست و ممکن است برای برخی افراد وقت‌گیر و چالش‌برانگیز باشد.

از طرفی نیز باید به این نکته توجه داشته باشید که عدم داشتن اطلاعات کافی درباره اینکه چگونه در ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کنیم، در کنار ایجاد تلفات مالی، سبب خواهد شد تا شما با مشکلات روانی گوناگونی مواجه شوید. به بیان دیگر، یکی از اساسی‌ترین نکاتی که درباره تریدینگ و سرمایه‌گذاری در رمز ارزها مطرح می‌شود؛ کنترل روانی می‌باشد. چنانچه شما یکباره مقدار زیادی از سرمایه‌ خود را از دست بدهید، دچار فشار بالای روانی‌ خواهید شد. از همین رو، باید سعی کنید تا پیش از ورود به حوزه ترید ارز دیجیتال کاملاً اطلاعات مورد نیاز را به دست آورید تا بتوانید در این حوزه به موفقیت برسید.

 کیف پول و سکه

چگونگی سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال

ارزهای دیجیتال بر روی یک دفتر کل توزیع شده با نام بلاکچین اجرایی می‌شوند. این دفتر کل، ذخیره‌ای از تمام تراکنش‌های به‌ روز بوده که نکات آن مختصراً در اختیار تریدرها قرار می‌گیرد. همچنین، ارزهای دیجیتال جدید از طریق ماینینگ یا استخراج به وجود می‌آیند. در واقع، ماینینگ فرآیند حل مسائل ریاضی پیچیده با استفاده از قدرت محاسباتی کامپیوتر است که در نتیجه کوین‌های جدیدی ارائه می‌کند.

در کنار همه این موارد، برای کسب ارزهای دیجیتال می‌توانید آنان را از طریق صرافی‌های دیجیتالی نیز خریداری کنید. این راه می‌تواند جایگزینی مناسب برای ماینینگ باشد. شما می‌توانید ارزهای دیجیتال خریداری شده را در کیف ‌پول‌های خود ذخیره کنید. اما باید به خاطر داشته باشید که ارزهای دیجیتال واقعی، موجودی‌های غیرقابل لمسی هستند. آنچه که شما در اختیار دارید، کلیدی خصوصی بوده که به شما امکان انتقال واحدی از ارزها بدون نیاز به واسطه‌گری معتمد را می‌دهد.

برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، ابتدا باید یک صرافی ارز دیجیتال انتخاب کنید. صرافی‌های معتبری مانند coinbase، binanceو krakenمی‌توانند انتخاب‌های مناسبی باشند. اما توجه داشته باشید که برخی از صرافی‌های بین‌المللی ممکن است در ارائه خدمات به کاربران ایرانی محدودیت داشته باشند. به همین دلیل، استفاده از صرافی‌های معتبر داخلی گزینه‌ای هوشمندانه‌تر خواهند بود. برای شروع، باید در صرافی یک حساب کاربری ایجاد کنید و احراز هویت خود را تکمیل نمایید. در اغلب صرافی‌های غیرمتمرکز، فرآیند ثبت نام سریع انجام می‌شود و نیازی به ارائه اطلاعات جزءی نخواهد بود. به علاوه، اگر یک کیف‌ پول ارز دیجیتال داشته باشید، می‌توانید به سرعت حساب کاربری خود را ایجاد کرده و معاملات خود را آغاز نمایید.

 

روش‌های تحلیلی ارز دیجیتال

برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، از ابزارهای متعددی استفاده می‌شود. به عنوان مثال، روش‌های تحلیلی فاندامنتال و تکنیکال کمک می‌کنند تا افراد زمان ورود و خروج خود را در بازار تعیین کنند. در ادامه، به بررسی این دو روش می‌پر‌دازیم؛

1.     تحلیل فاندامنتال: در این نوع تحلیل، ارزش یک ارز دیجیتال از بالا به پایین مورد بررسی قرار می‌گیرد. در واقع، تلاش می‌شود با تجزیه و تحلیل عوامل اقتصادی و اجتماعی تأثیرگذار بر یک نوع توکن، بهای آن مشخص کردد. اما باید توجه داشت که برای استفاده از تحلیل فاندامنتال، نیاز است تا اطلاعات کاملی از عوامل مؤثر بر ارزش ارزها را به دست آورد تا در طولانی مدت نتایج خوبی حاصل شود.

2.     تحلیل تکنیکال: این نوع تحلیل با استفاده از داده‌های موجود در بازار ارزهای دیجیتال انجام می‌شود. این روش بر پایه مشاهده تاریخچه قیمت‌ها، روند پیشین بازار و حجم معاملات خواهد بود. در اصل، تحلیل تکنیکال با استفاده از شاخص‌های ریاضی، تجزیه و تحلیل نمودارها صورت می‌پذیرد و اغلب برای پیش‌بینی روند کوتاه‌ مدت قیمت‌ها و نوسانات صادق خواهد بود.

 

روش‌های سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال

برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، راه‌های متنوعی وجود دارد که هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارا هستند. در ادامه به معرفی تعدادی از روش‌های محبوب و سودآور برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال می‌پردازیم:

·        خرید و نگهداری ارز دیجیتال (همچنین شناخته شده به عنوان "هولد" یا "هودل" کردن)

·        ماینینگ یا استخراج ارزهای دیجیتال

·        شناسایی و شرکت در ایردراپ‌های معتبر

·        استکینگ و بهره‌برداری از سپرده‌گذاری ارز دیجیتال

·        استفاده از ربات‌های معامله‌گری و هوش مصنوعی

·        شرکت در ICO، IEO، IDO

·        کسب درآمد از بازی‌های بلاکچینی

·        ساخت، خرید و فروش توکن‌های غیرقابل معاوضه

 نمادی از توکن غیرقابل معاوضه

بهترین روش سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال

از میان روش‌های مختلف سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، خرید ارزها از صرافی و نگهداری آنان (مشهور به هولد یا هودل کردن) به عنوان یکی از هوشمندانه‌ترین روش‌ها شناخته می‌شود. این روش دارای ریسک کمتری بوده و بازدهی قابل توجهی در طول مدت زمان طولانی به همراه دارد.

ماینینگ، راه مناسب دیگری برای سرمایه‌گذاری در دنیای کریپتوکارنسی می‌باشد. با این حال، لازم است تا توجه داشته باشید که ارزهای دیجیتال مورد نظرتان باید قابلیت ماینینگ را داشته باشند. باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که ماینینگ باتوجه به قیمت ارزها، سوددهی بالایی دارد، اما از طرفی نیازمند تجهیزات مناسب و سرمایه اولیه برای شروع نیز هست. تریدینگ و معامله‌گری نیز به عنوان روشی مناسب برای تریدرها به شمار می‌آید. در پروسه تریدینگ، میزان ریسک بالا بوده و اغلب برای کوتاه مدت مناسب خواهد بود.

 

آموزش سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال

ورود به بازار ارزهای دیجیتال بدون داشتن دانش کافی، همانند شیرجه زدن در اقیانوس بدون داشتن مهارت شناکردن است. این کار خطراتی را به همراه دارد و سبب خواهد شد تا دارایی‌های شما به سرعت از دست بروند. برای اینکه ضمانتی برای سودآوری معاملات شما وجود داشته باشد، آشنایی با استراتژی‌های معاملاتی و تسلط بر روش‌های تحلیل بازار ضروری است. فرایند آموزش سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال شامل فراگیری موارد زیر خواهد بود:

·        فراگیری مفاهیم پایه کریپتوکارنسی از جمله رمزارزها و تکنولوژی بلاکچین

·        درک اصطلاحات مرتبط با ارزهای دیجیتال

·        آشنایی کامل با انواع استراتژی‌های معاملاتی

·        فراگیری روش‌های مختلف تحلیل نمودار

·        آشنایی با نحوه استفاده از انواع کیف‌پول‌های ارز دیجیتال

·        شناخت صرافی‌های داخلی و خارجی و چگونگی ایجاد حساب کاربری در آنان

بعد از اتمام دوره‌های مرتبط به آموزش سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال، لازم است تا با سرمایه اندک، به بازار خرید و فروش ارزهای دیجیتال ورود کنید تا تجربه‌ عملی کسب کنید و اطمینان داشته باشید که مهارت‌های لازم را کسب کرده‌اید. در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر، می‌توانید از افرادی با تجربه در این حوزه کمک بگیرید.

 

جمع بندی

در متن بالا به سوال “چگونه در ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کنیم؟” پاسخ داده شد. به طور کلی، پروژه‌های ارزهای دیجیتال دارای ایده‌هایی نابی هستند که می‌توانند آینده را تغییر دهند. این ایده‌ها به حدی جدی می‌باشند که بسیاری از افراد معتقدند در آینده پول کاغذی وجود نخواهد داشت.

چنانچه قصد دارید به حوزه سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال ورود کنید باید پیش از آن دانش لازمه را به دست آورید تا به دام  نهنگ‌های ارز دیجیتال نی‌افتید.

بهره‌گیری از مقالات مرتبط به آموزش سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال امری ضروری بوده و لازم است تا تمامی جوانب مرتبط به سود و زیان حاصل شده از این حوزه را در نظر بگیرید و سپس به آن وارد شوید.

سوالات متداول

بهترین صرافی برای ایرانیان کدام است؟

باتوجه به تحریم‌های اعمال شده برای ایرانیان، لازم است تا نمونه‌ای از صرافی را بیابید که ایرانیان را محدود نمی‌کند. در گذر زمان قوانین صرافی‌ها تغییر کرده و نمی‌توان گفت که کدام صرافی برترین نمونه برای تریدرها ایرانی خواهد بود.

کدام ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟

انتخاب ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری وابسته به تحلیل و مقدار سرمایه شماست.

تحلیل تکنیکال بهتر است یا فاندامنتال؟

تحلیل تکنیکال و فاندامنتال هر کدام ویژگی‌ها و کاربردهای مختص خود را دارند و بهتر است تا شما از هر دو روش برای انتخاب ارز دیجیتال مورد نظر بهره‌گیری نمایید.

ثبت نظر یا تحلیل جدید
برای ارسال نظر خود ابتدا وارد سایت شوید
نظرات یا تحلیل‌های دیگران
هیچ پیامی ثبت نشده است
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location