سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

پایین‌ترین کارمزد انتقال شبکه ارز دیجیتال با سرمایکس

نوسانات شدید قیمتی ارز‌های دیجیتال فرصت‌های متنوعی را برای کسب سود فراهم کرده است و طی سالیان گذشته، با افزایش محبوبیت این دارایی‌ها سرمایه‌گذاری در این بازار در سطح جهانی گسترش پیدا کرده است. با این حال ورود چشم بسته به بازار ارز‌های دیجیتال نمی‌تواند به کسب سود منجر شود و عدم توجه به نکات مهم در زمان سرمایه‌گذاری در این بازار پرریسک می‌تواند منجر به ضررهای غیرقابل جبرانی شود.

یکی از مهم‌ترین موارد، کارمزد‌ها است. تنها هزینه سرمایه‌گذاری در ارز‌های دیجیتال، قیمت خرید این دارایی‌های بلاک چینی نیست و همانند هر بازار مالی دیگر، در بازار ارز‌های دیجیتال نیز هزینه‌های جانبی دیگری مانند کارمزد‌های تراکنش‌ها وجود دارند که می‌توانند هزینه نهایی فعالیت و سرمایه‌گذاری در بازار ارز‌های دیجیتال را افزایش دهند.

نکته مهم پیرامون کارمزد ارز‌های دیجیتال، تنوع و همچنین نوسانات آن‌ها است. برخلاف کارمزد‌های سنتی که معمولاً میزان ثابت و مشخصی دارند، کارمزد‌ها در بازار ارز‌های دیجیتال متغیر هستند و براساس عوامل مختلفی مانند حجم معامله، شبکه ارز دیجیتال، صرافی انتخابی، میزان شلوغی شبکه و دیگر موارد تغییر می‌کنند.

در حالی که این کارمزد‌ها در خرید‌های بزرگ و در روش سرمایه‌گذاری هودل ناچیز به نظر می‌رسند، اما در روش ترید که نیازمند ثبت معاملات مداوم است می‌توانند به میزان قابل توجهی هزینه‌های خرید و فروش ارز‌های دیجیتال را تحت تأثیر قرار دهند و حتی منجر به از بین رفتن سود یا افزایش ضرر‌های معاملات شوند.

با این حال هم اکنون روش‌های متنوعی برای کاهش این کارمزدها وجود دارد که به سرمایه‌گذاران این بازار پرنوسان کمک می‌کنند. روش‌هایی که در ادامه این مقاله آن‌ها را بررسی و به چرایی دریافت کارمزد‌ها می‌پردازیم.

 

انواع کارمزد ارز‌های دیجیتال

در هنگام دریافت خدمات و انجام معاملات ارز‌های دیجیتال، شما معمولاً دو کارمزد را پرداخت می‌کنید. کارمزد اول، کارمزد خدمات است و کارمزد دوم، کارمزدی است که به بلاک چین ارز دیجیتال پرداخت می‌شود.

کارمزد خدمات، همان کارمزدی است که پلتفرم‌های ارائه‌دهنده خدمات مانند صرافی‌ها از شما بابت پردازش تراکنش، ارائه برخی ویژگی‌ها مانند پشتیبانی پاسخگو و دیگر موارد دریافت می‌کنند. این کارمزد‌ها معمولاً درصدی از میزان تراکنش انجام شده هستند و تقریباً تمامی صرافی‌های متمرکز ایرانی و جهانی آن را از کاربران خود دریافت می‌کنند.

دلیل دریافت این کارمزد، ایجاد یک منبع درآمد برای صرافی‌ها و دیگر پلتفرم‌های ارائه خدمات است. ارائه خدماتی مانند کیف پول، تیم پشتیبانی و مدیریت دارایی‌های کاربران برای صرافی‌ها هزینه بر است و به همین دلیل صرافی و پلتفرم‌های خدماتی ارز دیجیتال نیازمند راهی برای کسب درآمد هستند.

در حالی که صرافی‌های غیرمتمرکز معمولاً با عرضه توکن دیجیتالی خود این راه درآمدی را ایجاد می‌کنند، اما اکثر صرافی‌های متمرکز توکن دیجیتالی خود را ندارند و تنها راه درآمدی آن‌ها کارمزد‌ها است. کارمزد صرافی‌ نرخ پایینی دارد و به طور کلی مشابه کارمزد خدمات سنتی مانند بانکداری است.

در زمان انتقال ارز‌های دیجیتال و در هنگام ثبت معاملات، شما علاوه بر کارمزد صرافی ممکن است با کارمزد دیگری به نام کارمزد انتقال شبکه مواجه شوید. ارز‌های دیجیتال پروژه‌های بلاک چینی هستند که به طور غیرمتمرکز فعالیت می‌کنند، به این معنی که مدیریت این ارز‌های دیجیتال و پردازش تراکنش‌ها نیازمند مشارکت جامعه آن ارز دیجیتال است و توسط کاربران و استفاده‌کنندگان آن ارز دیجیتال انجام می‌شود.

این مشارکت با روش مختلفی از جمله فرآیند استخراج انجام می‌شود و وجود آن برای ادامه فعالیت ارز‌های دیجیتال حیاتی است و علاوه بر پردازش تراکنش‌ها، امنیت آن‌ها را نیز فراهم می‌کند. به همین دلیل شبکه‌های ارز دیجیتال به نوعی ایجاد شده‌اند که به این مشارکت‌کنندگان پاداش دهند و آن‌ها را به ادامه فعالیت تشویق کنند.

بنابراین اکثر شبکه‌های بلاک چینی برای پاداش به مشارکت‌کنندگان و پردازش تراکنش‌ها، از کاربران کارمزدی را به نام کارمزد شبکه انتقال دریافت می‌کنند. در واقع کارمزدی که شما به عنوان کارمزد شبکه پرداخت می‌کنید، به حساب مشارکت‌کنندگان و استخراج‌کنندگان ارز دیجیتال واریز می‌شود تا تراکنش شما را پردازش و به امنیت شبکه کمک کنند.

 


 

بنابراین، پرداخت کارمزد شبکه اجباری است و صرافی‌ها نقشی در دریافت آن ندارند. با این حال، انتخاب یک صرافی مناسب و پیشرفته می‌تواند به شما در کاهش کارمزد شبکه ارز‌های دیجیتال کمک کند.

هر شبکه براساس مکانیزم فعالیت و قوانین خود، کارمزد‌های متفاوتی را از کاربران دریافت می‌کنند. برخی شبکه‌ها کارمزد ثابتی دارند، در حالی که در برخی دیگر متغیر است. برخی ارز‌های دیجیتال مانند اتریوم تراکنش‌های گران قیمتی دارند در حالی که برخی دیگر مانند بی‌ان بی‌چین کارمزد ناچیزی دریافت می‌کنند.

با توجه به اینکه برخی شبکه‌های ارز دیجیتال مانند شبکه بایننس کارمزد کمی دارند و از انتقال بسیاری از ارز‌های دیجیتال محبوب پشتیبانی می‌کنند، شما می‌توانید ارز‌های دیجیتال خود را بر بستر این شبکه‌ها منتقل کنید و در نتیجه کارمزد کمتری پرداخت کنید. به عنوان مثال، در حالی که انتقال تتر بر بستر شبکه اتریوم ممکن است تا چند ده دلار کارمزد داشته باشد، با استفاده از شبکه‌هایی مانند بایننس یا ایاس می‌توانید این کارمزد را به 1 یا حتی 0.5 تتر کاهش دهید.

بنابراین، هرچه صرافی انتخابی شما از شبکه‌های انتقال بیشتری پشتیبانی کند، فرصت‌های شما برای کاهش هزینه‌ها و کارمزد‌های خرید، فروش و انتقال ارز‌های دیجیتال بیشتر می‌شود.


کاهش کارمزد تراکنش با سرمایکس

امروزه روش‌های مختلفی برای کاهش کارمزد‌های معاملات ارز‌های دیجیتال وجود دارد. همانطور که توضیح داده شد، کارمزد‌ها در زمان خرید، فروش و انتقال ارز‌های دیجیتال به طور کلی به دو بخش کارمزد‌های صرافی و کارمزد‌های شبکه بلاک چین تقسیم می‌شوند. صرافی انتخابی شما در میزان هر دو کارمزد تأثیر قابل توجهی دارد.

هر صرافی در ازای ارائه خدمات کارمزد مختلفی را از کاربران خود دریافت می‌کند که معمولاً از 0.05 درصد تا 0.4 درصد به ازای هر تراکنش متغیر است. بنابراین، شما برای کاهش کارمزد‌های معاملات خود می‌توانید از صرافی‌هایی استفاده کنید که کمترین کارمزد را برای ارائه خدمات دریافت می‌کنند.

جالب است بدانید که خرید و فروش به روش فوری در صرافی سرمایکس به روش OTC انجام می‌شود و بنابراین، از کاربران کارمزدی دریافت نمی‌شود! بنابراین با استفاده از این روش می‌توانید با کارمزد شبکه 0 درصد صرافی، معاملات ارز‌های دیجیتال خود را در صرافی ایمن و پیشرفته سرمایکس انجام دهید.

علاوه بر OTC، در سرمایکس خرید و فروش ارز دیجیتال به روش P2P نیز امکان‌پذیر است که کارمزد معامله در تالار مبادلات سرمایکس 0.03 درصد محاسبه می شود. این صرافی تلاش کرده است تا علاوه بر ارائه بهترین خدمات از جمله پشتیبانی 24 ساعته در هفت روز هفته، کیف پول ایمن داخلی و بلاک چینی، امکان تبادل ارز با ارز و اپلیکیشن موبایل کمترین میزان کارمزد را در تالار مبادلات خود از کاربران دریافت کند.

علاوه بر راهکار‌های کاهش کارمزد صرافی، سرمایکس در کاهش قابل توجه کارمزد‌های شبکه تراکنش ارز‌های دیجیتال نیز به کاربران کمک می‌کند. سرمایکس هم اکنون علاوه بر کیف پول بلاک چینی، کیف پول داخلی اختصاصی خود را نیز در اختیار کاربران قرار داده است. مهم‌ترین ویژگی کیف پول داخلی، حذف کارمزد‌های شبکه تراکنش از معاملات خرید و فروش است.

بنابراین کاربران با استفاده از این کیف پول می‌توانند به سرعت بیش از 600 ارز دیجیتال متنوع را بدون پرداخت کارمزد تراکنش در هر زمان بخرند و به فروش برسانند. موضوعی که برای تریدر‌ها و معامله گران فعال بازار می‌تواند مزیت قابل توجهی باشد.

خرید و فروش سریع و کم کارمزد با سرمایکس

علاوه بر آن، برای انتقال ارز‌ها نیز سرمایکس از بیش از 240 شبکه انتقال متنوع از جمله اتریوم، ایاس، بایننس، ترون و دیگر شبکه‌های بزرگ و کوچک بازار پشتیبانی می‌کند. این شبکه‌ها هرکدام ویژگی‌های خود را دارند و این امکان را به سرمایه‌گذاران می‌دهند تا انتقال دارایی‌ها را بر بستر هر شبکه‌ای که نیاز دارند انجام دهند و محدود به برخی شبکه‌های پرکارمزد نباشند.

به عنوان مثال، هم اکنون خرید و انتقال ارز دیجیتال تتر بر بستر شبکه‌های زیر در سرمایکس امکان‌پذیر است:

کارمزد انتقال شبکه در سرمایکس

در این لیست کارمزد هر شبکه انتقال نیز آورده شده است و تفاوت بزرگ میان برخی شبکه‌ها به خوبی نمایان است. در این مثال تمام کاربران برای انتقال تتر‌های خود به این شبکه‌ها دسترسی دارند و با توجه به نیاز خود می‌توانند از هرکدام استفاده کنند و کارمزد کمتر یا بیشتری را بپردازند.

با نگاهی به لیست ذکر شده، یکی دیگر از تفاوت و مزیت‌های سرمایکس قابل مشاهده است؛ کارمزد انتقال ارز‌های دیجیتال سرمایکس بر بستر برخی شبکه‌ها مانند ترون نسبت به دیگر صرافی‌های داخلی بهتر است و در حالی که صرافی‌های دیگر برای انتقال تتر بر بستر ترون 1.9 تتر دریافت می‌کنند، این کارمزد در صرافی سرمایکس تنها 1 تتر است.

کارمزد انتقال شبکه در سرمایکس

خدمات صرافی سرمایکس در اختیار تمام کاربران و بدون محدودیت قرار گرفته است و علاقه مندان ثبت تراکنش‌های کم کارمزد و انتقال سریع دارایی‌های خود، تنها کافی است ثبت نام و احراز هویت سریعی در سرمایکس، اولین صرافی ارز دیجیتال کشور داشته باشند.


جمع‌بندی

در حالی که پرداخت کارمزد‌های ارز‌های دیجیتال در هنگام دریافت خدمات، انجام معاملات یا انتقال دارایی‌ها الزامی است، اما این کارمزد‌ها همواره قرار نیست حجم زیادی از تراکنش شما را تشکیل دهند و با اقداماتی مانند انتخاب یک صرافی به صرفه و حرفه‌ای برای ثبت معاملات ارز‌های دیجیتال، می‌توانید در هزینه‌های خود به میزان زیادی صرفه‌جویی کنید.

ثبت نظر یا تحلیل جدید
برای ارسال نظر خود ابتدا وارد سایت شوید
نظرات یا تحلیل‌های دیگران
هیچ پیامی ثبت نشده است
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version