سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

آموزش تصویری نحوه انتقال ارز از نوبیتکس به تراست ولت

بازار ارزهای دیجیتال در حال حاضر جزو یکی از پرسود‌ترین و شلوغ‌ترین بازارهای مالی در جهان است که در ایران نیز کلی استفاده‌کننده و سرمایه‌گذار دارد و برای تسهیل این امر چند صرافی‌ ارزهای دیجیتال ایرانی نیز تأسیس شده‌اند. صرافی ارز دیجیتال ایرانی نوبیتکس در حال حاضر جزو یکی از چند صرافی‌های ارز دیجیتال در ایران به ‏حساب می‌آید که در این زمینه فعالیت دارد. تمامی صرافی‌های ایرانی از جمله نوبیتکس، دارای یک کیف پول داخلی هستند که می‌توانید دارایی‌های خود را در آن‌ نگه دارید، اما بسیاری از سرمایه‌گذاران جهت امنیت بیشتر دارایی‌شان آن‌ها را به یک کیف پول ایمن و غیر حضانتی منتقل می‌کنند.

کیف پول‌های غیر حضانتی به نوعی از کیف پول‌های ارز دیجیتال گفته می‌شود که کلید خصوصی آن‌ها کاملاً تحت کنترل سازنده کیف پول قرار می‌گیرد که این امر منجر به افزایش امنیت دارایی‌های شما می‌شود چرا که کنترل کامل کیف پول در اختیار شماست و دسترسی کاملاً آزادی به دارایی‌های خود دارید. یکی از بهترین کیف پول‌های غیر حضانتی در بازار ارزهای دیجیتال که در میان کاربران ایرانی از محبوبیت بالایی برخوردار است، کیف پول تراست ولت (Trust Wallet) است. انتقال دارایی دیجیتال از صرافی به کیف پول ممکن است آسان به نظر برسد، اما بد نیست بدانید که یک اشتباه در پروسه انتقال می‌تواند منجر به از دست رفتن کامل سرمایه شما شود. ازاین‌رو، در این مقاله‌ی آموزشی قصد داریم به صورت گام‌به‌گام به نحوه‌ی انتقال دارایی‌های دیجیتال از صرافی نوبیتکس به تراست ولت بپردازیم.

صرافی نوبیتکس و انتقال ارز به تراست ولت

همان طور که در مطلب نحوه انتقال ارز دیجیتال به تراست ولت هم گفتیم، پیش از هر چیز، باید نرم‌افزار تراست ولت را دانلود و مراحل افتتاح حساب را طی کنید تا بتوانید ارزهای دیجیتال خود را از صرافی نوبیتکس به کیف پول تراست ولت خود منتقل کنید. به طور کلی، فرآیند ایجاد حساب تراست ولت شمال نصب برنامه، ایجاد کیف پول، به خاطر سپردن عبارت بازیابی و مشخص کردن رمز عبور می‌شود. پس از تکمیل مراحل راه‌اندازی تراست ولت، کیف پول شما ایجاد می‌شود و می‌توانید آدرس کیف پول ارز دیجیتال خود را برای واریز ارز دریافت کنید.

در این آموزش ما قصد داریم که مقداری تتر (USDT) را از صرافی ارزهای دیجیتال نوبیتکس به کیف پول تراست ولت شخصی خود منتقل کنیم. مسلماً در ابتدای کار شما باید از این صرافی ارز دیجیتال خریداری کنید یا از قبل مقداری ارز در کیف پول داخلی صرافی نگه داشته باشید که امکان انتقال برای شما وجود داشته باشد. پس از تکمیل مراحل ثبت‌نام و احراز هویت در صرافی نوبیتکس، کاربران به تمام بخش‌های صرافی دسترسی دارند و می‌توانند ارز‌های دیجیتال خود را خریداری کنند.

آموزش انتقال ارز از صرافی نوبیتکس به تراست ولت

برای این کار باید وارد سایت نوبیتکس و پنل کاربری خود شوید و پس از آن روی "کیف پول‌های من" که در تصویر بالا نیز مشخص شده است کلیک کنید. دقت کنید که پنل نوبیتکس در دو حالت "پنل قدیم و جدید" در دسترس است که فرق چندانی بین آن‌ها وجود ندارد و چه در حالت پنل جدید و چه در قدیم باشید، پیدا کردن بخش کیف پول‌های من در پنل کاربری خود دشوار نخواهد بود.

پس از آن شما وارد کیف پول‌های داخلی خود در پنل کاربری شده‌اید. در این کیف پول ارز دیجیتال هر خریدی که شما در صرافی انجام داده باشید ذخیره می‌شود و هر زمان که بخواهید آن‌ها را بفروشید یا انتقال بدهید در دسترس خواهند بود. در سربرگ‌های بخش کیف پول‌های من در صرافی نوبیتکس ممکن است به سه گزینه: اسپات، فروش تعهدی و نوبیفای برخورد کنید که این سه بخش به طور خلاصه به شرح زیر هستند:

·        اسپات: در واقع همان خریدوفروش لحظه‌ای است که به اختصار به آن اسپات یا معاملات اسپات می‌گویند.

·        فروش تعهدی: بر اساس توضیحات صرافی نوبیتکس به نوعی از خریدوفروش گفته می‌شود که کاربر به وکالت از سرمایه‌گذاران بزرگ، دارایی‌های رمزارزی آن‌ها را می‌فروشید و سپس با خرید در قیمت پایین‌تر، سود کسب می‌کند. آن‌ها متعهد می‌شوند که در زمان مشخصی به تعهد خود برای خرید دوباره دارایی عمل کنند. این نوع خریدوفروش بر پایه‌ی پیش‌بینی بازار است و معمولاً تا 24 ساعت مهلت دارد.

·        نوبیفای: همان استخر استخراج یا به عبارتی استیکینگ در صرافی نوبیتکس است که به آن نام نوبیفای را اطلاق داده‌اند.

ما در این آموزش هدفمان بخش اسپات در بخش کیف پول‌های من در صرافی نوبیتکس است چرا که اغلب معامله‌کنندگان ایرانی، تریدرهای روزانه هستند و بیشتر خریدوفروش لحظه‌ای و روزانه انجام می‌دهند. با این حال، واریز و برداشت از صرافی به کیف پول در دو بخش دیگر نیز به همان شکلی است که در ادامه به آن پرداخته خواهد شد.

در صفحه کیف پول در سربرگ اسپات، اگر ارزهای دیجیتال دیگری خریداری کرده باشید باید آن‌ها را آن پایین و در زیر موجودی ریالی خود مشاهده کنید. در آن لحظه کافی است روی گزینه "برداشت" برای آن ارز دیجیتالی که می‌خواهید آن را به کیف پول تراست ولت خود منتقل کنید، کلیک کنید.

همان‌طور که گفته شد، ما در این آموزش ارز دیجیتال تتر را انتخاب کرده‌ایم. در صفحه‌ای مثل صفحه بالا شما می‌توانید ارز موردنظرتان مجدد تعویض کنید. در پایین شبکه پرداخت را خواهید دید که وقتی روی آن کلیک کنید مشابه با تصویر بالا شبکه‌های مختلف جهت انتقال به شما نشان داده خواهد شد. در آن بخش هر شبکه و مقدار کارمزدی که برای انتقال از دارایی شما کسر می‌کند را ذکر کرده است. برای مثال اگر انتقال تتر از صرافی به کیف پول خود را بر بستر شبکه اتریوم انجام دهید، 11 تتر از مقدار تتری که می‌خواهید منتقل کنید کسر خواهد شد. در این آموزش و حتی در انتقال‌های آینده خود پیشنهاد ما انتخاب شبکه TRC20 ترون است.

 

پس از انتخاب شبکه، خواهید دید که دو گزینه جدید اضافه شده‌اند که شامل آدرس تتر مقصد و مقدار برداشتی می‌شود. آدرس تتر مقصد در واقع به آدرس تتر کیف پول تراست ولت شما اشاره دارد که برای به دست آوردن آن باید به داخل کیف پول تراست ولت خود بروید. دقت کنید که در این مرحله از آموزش، از شما انتظار می‌رود که مراحل افتتاح حساب تراست ولت را انجام داده باشید.

با باز کردن تراست ولت با صفحه‌ای مشابه با صفحه بالا مواجه خواهید شد که دارای چهار سربرگ مختلف است که ما در این آموزش صرفاً با بخش “Wallet کار داریم. در بخش ولت چندین ارز دیجیتال باید ببینید که ما همان‌طور که می‌دانید قصد انتقال ارز دیجیتال تتر را به کیف پول خود داریم پس روی ارز تتر در عکس کلیک خواهیم کرد. دقت کنید که اگر ارز دیجیتال مورد نظر شما در این فهرست نبود، روی Add Tokens کلیک و ارز دیجیتال مورد نظر خود را اضافه کنید. کیف پول تراست ولت تقریباً از تمامی ارزهای دیجیتال بزرگ و کوچک مطرح بازار پشتیبانی می‌کند.

 

پس از کلیک روی تتر، با صفحه مشابه با صفحه بالا مواجه خواهید شد. دقت کنید که در این قسمت شما باید روی Receive کلیک کنید چرا که ما می‌خواهیم ارز دیجیتال در کیف پول تراست ولت خود "دریافت" کنیم. پس از کلیک روی Receive وارد صفحه دیگری می‌شوید که به شکل زیر است:

در تصویر بالا سه نکته قابل‌توجه وجود دارد: کد qr، آدرس تتر مقصد و شبکه دریافتی آن. کد qr در واقع همان آدرس تتر مقصد شما است که ما آن را برای وارد کردن در صرافی نوبیتکس جهت انتقال به کیف پول نیاز داریم. پس از آن باید توجه خود راه شبکه دریافتی بدهید. اگر دقت کنید که در پرانتز TRC20 نوشته شده است. این بدان معنی است که با این آدرس تتر، صرفاً می‌توانید بر بستر شبکه ترون (TRC20) ارز دیجیتال ارسال و دریافت کنید. پس شما باید شبکه برداشت در صرافی نوبیتکس را ترون انتخاب کنید.

توجه به نکته بالا بسیار مهم است چرا که اگر شبکه اشتباه وارد کنید، احتمال اینکه انتقال شما با مشکلات جبران‌ناپذیر مواجه شود. پس از توجه به بستر شبکه، آدرس تتر مقصد را کپی کنید. برای این کار کافی است که صرفاً روی Copy کلیک کنید. پس از کپی کردن آدرس، به صفحه برداشت ارز دیجیتال در بخش کیف پول‌های من در صرافی نوبیتکس بازگردید.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید. ما در صفحه بالا شبکه پرداخت را ترون انتخاب کردیم، زیرا آدرس تتر مقصد ما برای شبکه ترون است و خارج از آن امکان انجام معامله نیست. در نهایت از ما مقدار برداشتی خواسته می‌شود که در زیر کارمزد برداشت و مقدار واریزی به کیف پول حساب شده است. در نهایت کافی است که روی درخواست برداشت کلیک کنید و تمام. برداشت شما در سریع‌ترین زمان ممکن انجام خواهد شد.

مهم است که قبل از شروع انتقال ارزهای دیجیتال به کیف پول خود، نکاتی که در این مقاله ذکر شد را به خاطر بسپارید و بر تک تک بخش‌هایی که بر آن‌ها تأکید شد توجه کنید. انتقال ارز از صرافی نوبیتکس به تراست ولت کار دشواری نیست، اما همان‌طور که گفته شد، بروز یک اشتباه کوچک به راحتی می‌تواند دارایی شما را از بین ببرد.

 

ثبت نظر یا تحلیل جدید
برای ارسال نظر خود ابتدا وارد سایت شوید
نظرات یا تحلیل‌های دیگران
هیچ پیامی ثبت نشده است
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
version