سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

آموزش تصویری نحوه انتقال ارز از والکس به تراست ولت

ارزهای دیجیتال ایران را نیز مانند هر کشور دیگری در جهان درنوردیده و سرمایه‌گذاران بسیاری را به سمت خود جذب کرده است. بازار ارزهای دیجیتال در ایران جزو بازارهای مالی پراستفاده و شلوغ به حساب می‌آید که صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی بسیاری بر سر به دست آوردن بیشترین مشتری‌ها با یکدیگر رقابت می‌کنند. صرافی والکس یکی از چند صرافی ارزهای دیجیتال ایرانی است که مشتریان بسیاری دارد و خدمات گوناگونی را به کاربرانش ارائه می‌دهد. تمامی صرافی‌های ایرانی از جمله والکس، دارای یک کیف پول داخلی هستند که می‌توانید دارایی‌های خود را در آن‌ نگه دارید، اما بسیاری از سرمایه‌گذاران جهت امنیت بیشتر دارایی‌شان آن‌ها را به یک کیف پول ایمن و غیر حضانتی منتقل می‌کنند.

کیف پول‌های غیر حضانتی یکی از انواع کیف پول ارز دیجیتال است که کلید خصوصی آن‌ها کاملاً تحت کنترل سازنده کیف پول قرار می‌گیرد که این امر منجر به افزایش امنیت دارایی‌های شما می‌شود چرا که کنترل کامل کیف پول در اختیار شماست و دسترسی کاملاً آزادی به دارایی‌های خود دارید. یکی از بهترین کیف پول‌های غیر حضانتی در بازار ارزهای دیجیتال که در میان کاربران ایرانی از محبوبیت بالایی نیز برخوردار است، کیف پول تراست ولت (Trust Wallet) است. انتقال دارایی دیجیتال از صرافی به کیف پول ممکن است آسان به نظر برسد، اما بد نیست بدانید که یک اشتباه در پروسه انتقال می‌تواند منجر به از دست رفتن کامل سرمایه شما شود. ازاین‌رو، در این مقاله‌ی آموزشی قصد داریم به صورت گام‌به‌گام به نحوه‌ی انتقال دارایی‌های دیجیتال از صرافی والکس به تراست ولت بپردازیم. در صورتی که می خواهید از صرافی های دیگر این کار را انجام دهید، به مقاله نحوه انتقال ارز دیجیتال به تراست ولت مراجعه کنید.

صرافی والکس و انتقال ارز به تراست ولت

پیش از هر چیز، باید نرم‌افزار تراست ولت را دانلود و مراحل افتتاح حساب را طی کنید تا بتوانید ارزهای دیجیتال خود را از صرافی والکس به کیف پول تراست ولت خود منتقل کنید. به طور کلی، فرآیند ایجاد حساب تراست ولت شامل نصب برنامه، ایجاد کیف پول، به خاطر سپردن عبارت بازیابی و مشخص کردن رمز عبور می‌شود. پس از تکمیل مراحل راه‌اندازی تراست ولت، کیف پول شما ایجاد می‌شود و می‌توانید آدرس کیف پول ارز دیجیتال خود را برای واریز ارز دریافت کنید.

در این آموزش ما قصد داریم که مقداری بیت‌کوین (BTC) را از صرافی ارزهای دیجیتال والکس به کیف پول تراست ولت شخصی خود منتقل کنیم. مسلماً در ابتدای کار شما باید از این صرافی ارز دیجیتال خریداری کنید یا از قبل مقداری ارز در کیف پول ارز دیجیتال داخلی صرافی نگه داشته باشید که امکان انتقال برای شما وجود داشته باشد. پس از تکمیل مراحل ثبت‌نام و احراز هویت در صرافی والکس، کاربران به تمام بخش‌های صرافی دسترسی دارند و می‌توانند ارز‌های دیجیتال خود را خریداری کنند.

آموزش انتقال ارز از صرافی والکس به تراست ولت

برای این کار باید وارد سایت والکس و پنل کاربری خود شوید. پنل کاربری شما مشابه با تصویر زیر خواهد بود که برای ورود به بخش فرایند انتقال ارز به کیف پول باید روی آیکون کیف پول که در عکس زیر با دایره قرمز مشخص شده است کلیک کنید.

پس از آن شما وارد کیف پول‌ داخلی خود شده‌اید که دارایی‌ها و امکان واریز و برداشت شما در گزینه‌های مختلف قرار گرفته است. در این کیف پول هر خریدی که شما در صرافی انجام داده باشید ذخیره می‌شود و هر زمان که بخواهید آن‌ها را بفروشید یا انتقال بدهید در دسترس خواهند بود. در سربرگ‌های این بخش باید روی "برداشت" کلیک کنید. در صفحه برداشت دو سربرگ پیش روی شما خواهد بود که به شرح زیر هستند:

·        برداشت تومان

·        برداشت کوین

ما در این آموزش با "برداشت کوین" کار داریم چرا که می‌خواهیم ارز  برای مثال بیت‌کوین خود را به کیف پول شخصی خود منتقل کنیم. پس روی سربرگ برداشت کوین کلیک کنید. پس از کلیک روی آن با صفحه‌ای مشابه با صفحه زیر مواجه خواهید شد که از شما خواسته شده است نام کوین مورد نظر برای انتقال و شبکه آن را انتخاب کنید. در این آموزش ما بیت‌کوین را انتخاب کردیم و برای انتخاب شبکه همان‌طور که در تصویر زیر می‌بینید، صرفاً شبکه بیت‌کوین وجود دارد که همان را انتخاب می‌کنیم.

در بخش بالا زیر گزینه انتخاب شبکه میزان کارمزدی که از دارایی مورد نظر شما کسر می‌شود نیز ذکر شده است که باید به آن توجه داشته باشید. دقت کنید که ارزهای دیجیتال مختلف ممکن است چندین شبکه برای انتخاب داشته باشند که شما هر شبکه را می‌توانید بسته به سرعت یا کارمزد پایین آن‌ها انتخاب کنید، اما دقت کنید که شبکه انتخابی شما باید با شبکه آدرس بیت‌کوین مقصد یکی باشد که در ادامه آموزش به صورت تصویری و با توضیحات شفاف‌تر به آن می‌پردازیم.

پس از انتخاب شبکه، خواهید دید که دو گزینه جدید اضافه شده‌اند که شامل آدرس مقصد و مقدار برداشت می‌شود. آدرس مقصد در واقع به آدرس بیت‌کوین کیف پول تراست ولت شما اشاره دارد که برای به دست آوردن آن باید به داخل کیف پول تراست ولت خود بروید. دقت کنید که در این مرحله از آموزش، از شما انتظار می‌رود که مراحل افتتاح حساب تراست ولت را انجام داده باشید.

با باز کردن تراست ولت با صفحه‌ای مشابه با صفحه زیر مواجه خواهید شد که دارای چهار سربرگ مختلف است که ما در این آموزش صرفاً با بخش “Wallet کار داریم. در بخش ولت چندین ارز دیجیتال باید ببینید که ما همان‌طور که می‌دانید قصد انتقال ارز دیجیتال بیت‌کوین را به کیف پول خود داریم پس روی ارز بیت‌کوین در عکس کلیک خواهیم کرد. دقت کنید که اگر ارز دیجیتال مورد نظر شما در این فهرست نبود، روی Add Tokens کلیک و ارز دیجیتال مورد نظر خود را اضافه کنید. کیف پول تراست ولت تقریباً از تمامی ارزهای دیجیتال بزرگ و کوچک مطرح بازار پشتیبانی می‌کند.

پس از کلیک روی بیت‌کوین، با صفحه مشابه با صفحه زیر مواجه خواهید شد. دقت کنید که در این قسمت شما باید روی Receive کلیک کنید چرا که ما می‌خواهیم ارز دیجیتال در کیف پول تراست ولت خود "دریافت" کنیم. پس از کلیک روی Receive وارد صفحه دیگری می‌شوید که در ادامه به آن پرداخته خواهد شد.

در تصویر زیر سه نکته قابل‌توجه وجود دارد: کد qr، آدرس تتر مقصد و شبکه دریافتی آن. کد qr در واقع همان آدرس مقصد شما است که ما آن را برای وارد کردن در صرافی والکس جهت انتقال به کیف پول نیاز داریم. پس از آن باید توجه خود را به شبکه دریافتی بدهید. اگر دقت کنید که در پرانتز BTC نوشته شده است. این بدان معنی است که با این آدرس بیت‌کوین، صرفاً می‌توانید بر بستر شبکه بیت‌کوین (BTC) ارز دیجیتال ارسال و دریافت کنید. پس شما باید شبکه برداشت در صرافی والکس را بیت‌کوین انتخاب کنید.

توجه به نکته بالا بسیار مهم است چرا که اگر شبکه را اشتباه وارد کنید، احتمال اینکه انتقال شما با مشکلات جبران‌ناپذیر مواجه شود بالا است. پس از توجه به بستر شبکه، آدرس بیت‌کوین مقصد را کپی کنید. برای این کار کافی است که صرفاً روی Copy کلیک کنید. پس از کپی کردن آدرس، به صفحه برداشت ارز دیجیتال در بخش کیف پول در صرافی والکس بازگردید.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید. ما در صفحه بالا شبکه پرداخت را بیت‌کوین انتخاب کردیم، زیرا آدرس مقصد ما برای شبکه بیت‌کوین است و خارج از آن امکان انجام معامله نیست. در نهایت از ما مقدار برداشتی خواسته می‌شود که ما آن را وارد می‌کنیم. فراموش نکنید که کارمزد نیز از مقداری که وارد می‌کنید کسر خواهد شد. در نهایت کافی است که روی درخواست برداشت کلیک کنید و تمام. برداشت شما در سریع‌ترین زمان ممکن انجام خواهد شد.

مهم است که قبل از شروع انتقال ارزهای دیجیتال به کیف پول خود، نکاتی که در این مقاله ذکر شد را به خاطر بسپارید و بر تک تک بخش‌هایی که بر آن‌ها تأکید شد توجه کنید. انتقال ارز از صرافی والکس به تراست ولت کار دشواری نیست، اما همان‌طور که گفته شد، بروز یک اشتباه کوچک به راحتی می‌تواند دارایی شما را از بین ببرد.

ثبت نظر یا تحلیل جدید
برای ارسال نظر خود ابتدا وارد سایت شوید
نظرات یا تحلیل‌های دیگران
هیچ پیامی ثبت نشده است
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
version