سرمایکس
video thumb

بیت‌کوین به سوی 40 هزار دلار : بازگشت دوباره‌ یا هدفی غیرواقعی؟

بر اساس داده‌های قیمتی اخیر بیت‌کوین (BTC)، به نظر می‌رسد که این ارز دیجیتال افزایش قیمت جدیدی را در بالای محدوده مقاومت 37 هزار دلاری‌اش آغاز کرده است که به عقیده‌ی بسیاری از تحلیلگران و فعالان بازار ارزهای دیجیتال، این می‌توان آغازگر حرکت بیت‌کوین به سمت قیمت 40 هزار دلار و شدت گرفتن آن باشد. این خبر در حالی منتشر می‌شود که بیت‌کوین در چند روز گذشته، روند صعودی‌اش را از محدوده حمایتی 35 هزار دلار شروع کرده است و تاکنون به خوبی به پیشروی‌اش ادامه داده است.

بیت‌کوین روند صعودی‌اش را آغاز می‌کند

ارز دیجیتال بیت‌کوین پس از مدت‌ها روند نزولی، سرانجام در محدوده‌ی حمایتی 35 هزار دلار آرام گرفت و پس از آن، روند نزولی شکست خورد و تعداد خریداران بیت‌کوین بر فروشندگان آن برتری یافت. بر اساس داده‌های قیمتی که منتشر شده است، روند قیمتی پیش از آنکه اکنون در زمان نگارش این مقاله در محدوده 37,200 دلار آرام بگیرد، در نوسان بود و پس از صعود به بالای محدوده 37 هزار دلار، مجدد به محدوده حمایتی 35 هزار دلار بازگشت و به طور کلی، در نوسان بود.

قیمت بیت‌کوین اکنون در زمان نگارش این مقاله در قیمت 37,264 دلار معامله می‌شود و در محدوده میانگین متحرک ساده 100 روزه قرار دارد. بر اساس تجزیه‌وتحلیل‌های منتشر شده، یک سطح مقاومتی در قیمت 37,350 دلار وجود دارد که در صورتی که قیمت بیت‌کوین از این سطح عبور کند، احتمال افزایش قیمت تا 37,800 دلار وجود دارد. مقاومت کلیدی بعدی می‌تواند در نزدیکی سطح 38 هزار دلار قرار داشته باشد که این نیز در صورت افزایش قیمت بیت‌کوین و عبور آن از این محدوده، می‌تواند آغازگر یک موج صعودی دیگر باشد.

همچنین به نظر می‌رسد که سطح مقاومت اصلی در نزدیکی 39,200 دلار قرار داشته باشد که در صورت صعود قیمت و عبور از این سطح مقاومت، احتمال افزایش قیمت با شدت بیشتر نیز وجود دارد. به طور کلی، سطوح مقاومت قابل‌توجهی در مسیر افزایش قیمت بیت‌کوین قرار گرفته‌اند که اگر جلوی این روند صعودی را نگیرند، عبور از آن‌ها می‌تواند افزایش قیمت قابل‌توجه و بیشتری را در پی داشته باشد.

آیا احتمال کاهش قیمت بیت‌کوین وجود دارد؟

تحلیلگران و فعالان بازار ارزهای دیجیتال معتقدند که اگر بیت‌کوین نتواند از محدوده مقاومت 37,350 دلاری عبور کند و بالاتر برود، احتمال کاهش قیمت وجود دارد. در صورت کاهش قیمت، ممکن است که روند نزولی احتمالی در محدوده حمایتی 37 هزار دلار متوقف شود. سطح حمایتی بعدی در قیمت 36,700 قرار دارد و خط روند است. در صورتی که قیمت به زیر این محدوده حمایتی نزول کند، احتمال کاهش قیمت بیشتر و ریزش به محدوده حمایتی 35,950 دلاری وجود دارد. پس از آن، اگر کاهش قیمت ادامه‌دار باشد و این سطح حمایتی نیز نتواند آن را متوقف کند، کاهش قیمت ادامه پیدا خواهد کرد و روند نزولی بعدی به سطح حمایتی 35,500 بازخواهد گشت.

داده‌های شاخص‌های تکنیکال:

·        شاخص مکدی (MACD): در حال حاضر در محدوده صعودی قرار دارد که رفته رفته سرعتش را از دست می‌دهد.

·        شاخص قدرت نسبی ساعتی (Hourly RSI): در حال حاضر در نمودار قیمتی بیت‌کوین/دلار بالاتر از سطح 50 قرار دارد.

·        سطوح حمایت کلیدی: سطوح قیمتی 37 و 36,700 دلار.

·        سطوح مقاومت کلیدی: سطوح قیمتی 37,350، 37,800 و 38,000 دلار.

ثبت نظر یا تحلیل جدید
برای ارسال نظر خود ابتدا وارد سایت شوید
نظرات یا تحلیل‌های دیگران
هیچ پیامی ثبت نشده است
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version