سرمایکس
video thumb

مقامات نیجریه مغز متفکر کلاهبرداری ارز دیجیتال Inksnation را تحت تعقیب قرار دادند

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که کمیسیون جرایم اقتصادی و مالی نیجریه (EFCC) به دنبال کمک عموم برای یافتن Omotade Sparks Amos Sewanu، مغز متفکر کلاهبرداری ارز دیجیتال Inksnation است. طبق اطلاعیه ای که در رسانه های محلی منتشر شد، کمیسیون جرایم اقتصادی و مالی نیجریه می خواهد Sewanu به اتهامات کلاهبرداری مربوط به توکن Pinkoin پاسخ دهد.

کلاهبرداری Inksnation که درست قبل از شروع محدودیت های ناشی از کرونا محبوبیت پیدا کرد، بسیاری از مردم نیجریه را با وعده درآمد مادام العمر خود فریب داده است. از سرمایه گذاران علاقه مند خواسته شده که پنج بسته مختلف سرمایه گذاری را انتخاب کنند. هر بسته حقوق ماهانه متفاوتی را نوید می دهد.

اتهامات کلاهبرداری

با این حال، طبق اطلاعات وب سایت Inksnation، تمام پرداخت های حقوق و دستمزد به صورت توکن Pinkoin است. علاوه بر این، این توکن در هیچ صرافی ارز دیجیتالی در نیجریه لیست نشده است، بنابراین سوالاتی درباره نقدینگی آن وجود دارد.

علیرغم این، طراحان Inksnation همچنان پست هایی را در رسانه های اجتماعی ارسال می کنند مبنی بر اینکه برخی از سرمایه گذاران Pinkoin ادعا می کنند که حقوق ماهانه خود را طبق وعده دریافت می کنند،. انجام چنین کاری، یک روش معمول است که توسط بسیاری از طرح های پانزی استفاده می شود. هدف آنها این است که خود را اتهامات کلاهبرداری مبرا کنند.

با این حال کمیسیون جرایم اقتصادی و مالی نیجریه در اعلامیه عمومی خود به طور خاص اظهار داشت كه Sewanu با اتهاماتی نظیر “شیادی و كلاهبرداری به مبلغ ۸۴۲۰۰ دلار (یا ۳۲ میلیون Naira) روبرو است.

به نظر می رسد که مقامات نیجریه ای با طرح اتهامات کلاهبرداری علیه Sewanu، مبارزه با تیم سرسخت Inksnation را افزایش می دهند. این اقدام به دنبال اعلان عمومی کمیسیون بورس و اوراق بهادار نیجریه (NSEC) منتشر می شود که Inksnation را عملی غیرقانونی می نامد. به همین ترتیب، سهامداران در انجمن فناوری بلاک چین نیجریه (SIBAN) اطلاعیه ای را صادر کردند که در آن Pinkoin را کلاهبرداری خوانده بودند. هر دو اخطار مانع از ادامه درخواست تیم Inksnation برای دریافت بودجه از نیجریه های بی خبر شد.

بروزرسانی سیستم ها

جالب توجه است که حدود دو روز پس از انتشار اعلامیه ای توسط EFCC که عکس Sewanu را نشان می دهد، تیم Inksnation عذرخواهی کرد و پس از خراب شدن یکی از وب سایت های خود خواستار مردم آرامش شد. در یک توییت تیم Inksnation عنوان کرده است:

آگاه باشید!!! اگر برای ورود به سیستم حساب خود یا هر مورد دیگری مشکل دارید. نگران نباشید، وحشت نکنید و شروع به هشدار دادن نکنید. آگاه باشید که تعمیر و نگهداری وب سایت در حال انجام است، پس آرامش خود را حفظ کنید.

در یک توییت دیگر نیز، رهبران Inksnation همچنان از افراد بیشتری برای ثبت نام دعوت به عمل می آورند.

ازم به ذکر است که ادعاهای مربوط به خطای رایانه ای یا ارتقا سیستم به طور معمول قبل از سقوط کلاهبرداری های پانزی رخ می دهد. به تازگی، طراحان کلاهبرداری اسپانیایی پس از یک خطای رایانه ای که باعث خسارات مالی سنگینی شده بود، حساب ده ها هزار سرمایه گذار را مسدود کردند.

در پایان ذکر این نکته ضروری بهنظر می رسد که کلاهبرداری های کوچک تر، بهانه ارتقا سیستم را برای جلوگیری از خروج سرمایه گذاران می آورند در حالی که خود را برای فرار آماده می کنند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version