سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

کاهش تعداد فزاینده سرمایه‌ گذاران نهادی بیت کوین به موازات عرضه ثابت آن

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که برایان کلی (Brian Kelly)، مدیر صندوق پوشش ریسک عنوان کرده که تعداد فزاینده سرمایه گذاران نهادی که بیت کوین نگهداری می کنند به موازات عرضه ثابت این کوین کاهش می یابد. از طرف دیگر، همان علاقه سرمایه گذاران نهادی در حالی که برخی از خطرات ادراک شده را از بین می برد، به ایجاد اطمینان در مورد این ارز دیجیتال برتر کمک می کند. کلی که بنیان گذار BK Asset Management است در مصاحبه ای این ایده را که یک ارز دیجیتال منتشر شده توسط بانک مرکزی تهدیدی برای بیت کوین است را رد می کند.

کلی با اشاره به اینکه چین و ایالات متحده برنامه های مشابهی دارند، عنوان می کندکه هیچ یک از ارزهای دیجیتال منتشر شده توسط بانک های مرکزی نمی توانند با ارزش پیشنهادی بیت کوین مطابقت داشته باشند. کلی در این زمینه توضیح می دهد:

من نمی توانم تصور کنم که بانک مرکزی اروپا یک ارز دیجیتال صادر کند که دارای یک منبع ثابت باشد. در حقیقت، فکر می کنم این (یوروی دیجیتال) چاپ دیجیتالی پول بیشتر را برای آنها بسیار راحت تر کند.

علاوه بر این، او عنوان می کند که ایجاد پول اضافی توسط بانک های مرکزی عاملی است که برای دارندگان ارز فیات خطر به همراه دارد. وی می گوید: ایجاد پول بیشتر دلیل برجسته کردن بیت کوین (BTC) به عنوان “طلای دیجیتال” است.

بیت کوین در مقابل طلا

با این حال، هنگامی که از کلی در مورد پیش بینی قیمت بیت کوین سوال شد، وی توضیح داد:

بیت کوین در کل تاریخ خود برای بیش از ۱۲ روز بالای ۱۵۰۰۰ دلار معامله می شده است. من گمان می کنم برخی از افرادی که در اواخر سال ۲۰۱۷ و در سال ۲۰۱۸ بیت کوین خریداری کرده اند ممکن است بخواهند از پوزیشن خود خارج شوند. بنابراین من از دیدن یک پولبک تعجب نخواهم کرد.

با این وجود، کلی می گوید که اگر ارزش بیت کوین “در بلند مدت” بیشتر شود، تعجب نخواهد کرد. ارزش بیت کوین که در زمان نگارش این مقاله بیش از ۱۶ هزار و ۱۵۰ دلار می باشد و ارزش بازار کلی آن بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار است. در مقابل، ارزش کل سهام طلا ۹ تریلیون دلار است، رقمی که چندین برابر ارزش کل بازار بیت کوین است.

كلی می گوید اختلاف فعلی بین قیمت بیت کوین و طلا به این معنی است كه “دامنه زیادی برای صعود بیت کوین وجود دارد.”

تعداد معامله گران بزرگ در CME دو برابر می شود

در عین حال، جدیدترین گزارش هفتگی Arcane Research، از اظهارات کلی مبنی بر اینکه تعداد سرمایه گذاران نهادی در بیت کوین در حال افزایش است، پشتیبانی می کند. بر اساس این گزارش، تعداد معامله گران بزرگ بیت کوین در CME “امسال بیش از دو برابر شده است” در حالی که نرخ بهره باز نزدیک به ۱ میلیارد دلار است.

Arcane Research به گزارش منتشر شده از سوی کمیسیون معاملاتی معاملات آتی کالای ایالات متحده (CFTC) استناد می کند که تقریباً ۱۰۰ معامله گر بزرگ را که قراردادهای بیت کوین را بر روی CME نگهداری می کنند، نشان می دهد. این گزارش در مقایسه با سال ۲۰۱۹ است که تنها ۴۵ معامله گر بزرگ وجود داشت.

این گزارش نتیجه گیری می کند که “این مسئله شاید یکی از بهترین نشانه های افزایش تقاضای نهادی برای قرار گرفتن در معرض بیت کوین باشد.”

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location