سرمایکس
video thumb

پرداخت های برون مرزی ارز دیجیتال چیست؟

بر اساس گزارش های منتشر شده، پرداخت های برون مرزی ارز دیجیتال با استفاده از بلاک چین انجام می شود و نیاز به بانک ها که اغلب به طور قابل توجهی سرعت پرداخت ها را کاهش می دهند، از بین می برد.

بیایید تصور کنیم که شما در اسپانیا هستید اما می خواهید وجه خود را به آفریقا ارسال کنید. اولین قدم شامل تبدیل ارز فیات به دارایی دیجیتال مورد نظر شماست. طیف گسترده ای از وب سایت ها و پلتفرم ها وجود دارند که به عنوان ” on-ramp ” عمل می کنند – به این معنی که خریدها می توانند با استفاده از نقل و انتقالات بانکی و کارت های اعتباری انجام شوند.

این ارز دیجیتال را می توان در یک کیف پول امن نگه داشت. وقتی زمان انتقال به دوستانتان فرا برسید، آنها می توانند آدرس کیف پول خود را به شما بدهند – مانند شماره حسابی که در یک بانک به سبک قدیمی دریافت می کنید. این آدرس ها می توانند شامل ده ها کاراکتر باشند، بنابراین رونویسی دقیق آنها بسیار مهم است.
وقتی وجوه به یک حساب رسید، گیرنده گزینه های مختلفی دارد. آنها می توانند این ارز دیجیتال را به فیات تبدیل کرده و آن را برداشت کنند یا آن را به یک دارایی دیجیتال کم نوسان تر مانند یک استیبل کوین تبدیل کنند.

ارز دیجیتال چه مزایایی نسبت به ارز فیات دارد؟

ارز دیجیتال ارزان تر و سریعتر است … و همچنین می تواند به جلوگیری از پولشویی کمک کند.

هیجان زیادی در مورد این مسئله وجود دارد که چگونه ارز دیجیتال می تواند پرداخت های برون مرزی را همانطور که ما می دانیم منتقل کند – انجام حواله ها را برای کارگرانی که در کشورهای خارجی هستند و وجوهی را برای عزیزانشان به خانه می فرستند، بسیار ارزان تر است.

در حال حاضر، بانک جهانی تخمین می زند که حواله هایی که از طریق کانال های ارز فیات ارسال می شوند، به طور متوسط ۶٫۷۵ درصد کارمزد دارند. برای کسی که درآمد متوسطی دارد، این میزان کارمزد می تواند قسمت قابل توجهی از درآمد او را در بر بگیرد. اگرچه این میزان کمتر از ۹٫۶۷٪ شارژ شده در سال ۲۰۰۹ است، اما هنوز مسیری طولانی در پیش است. در اوایل سال ۲۰۱۰، G8 و G20 هدف خود را کاهش هزینه های حواله به ۵٪ قرار دادند و اهداف توسعه پایدار سازمان ملل نیز کارمزد ۳٪ را تا سال ۲۰۳۰ تعیین کرد.

ارزهای دیجیتال می توانند به تحقق این اهداف بسیار سریعتر کمک کنند. طبق آمار Deloitte ، بلاک چین این امکان را فراهم می کند که کارمزد تراکنش ها را ۴۰ تا ۸۰ درصد کاهش دهد. اما ممکن است این مزایا به اینجا ختم نشود. در حال حاضر، پاکسازی وجوه از طریق شبکه های سیمی به سبک قدیمی می تواند سه تا پنج روز کاری طول بکشد – برای شخصی که به سرعت به پول نیاز دارد، ایده آل نیست. اما در بلاک چین های خاص، امکان تأیید پرداخت ها در چند ثانیه وجود دارد.

این مزایا ممکن است به اینجا ختم نشوند. همانطور که Deloitte یادداشت می کند، تراکنش های بلاک چین می توانند از نظر داده غنی باشند – به این معنی که فراداده ها end to end منتقل می شوند. همه اینها می تواند به جلوگیری از پولشویی و تأمین مالی تروریسم، دو زمینه مورد توجه نهادهای نظارتی کمک کند. بسیاری از پلتفرم های ارز دیجیتال برای تأیید کاربران، فرآیند احراز هویت مشتری را نیز معرفی کرده اند.

یکی از مزایای اساسی که ارزهای دیجیتال می توانند ارائه دهند باز کردن قفل دسترسی به خدمات مالی برای افراد غیربانکی است. تحقیقات نشان می دهد که ۸۰٪ از مصرف کنندگان در جنوب صحرای آفریقا در این گروه قرار می گیرند – و در سراسر جهان، در کل ۱٫۷ میلیارد نفر حساب بانکی ندارند. دلایل زیادی می تواند وجود داشته باشد. ممکن است موسسات مالی در منطقه جغرافیایی خود فعالیت نکنند، این خدمات ممکن است بسیار گران باشد یا مصرف کنندگان از اعتماد چندانی به آنها نداشته نباشند.

چه مقدار پول با استفاده از ارز دیجیتال به سراسر جهان ارسال می شود؟

دارایی های دیجیتال سهم متوسطی از پرداخت های برون مرزی در بازار را در اختیار دارند – اما میزان تقاضا در حال رشد است.

طبق گزارش Juniper Researc، حواله های دیجیتال بین المللی قرار است تا سال ۲۰۲۴ به ۵۲۵ میلیارد دلار افزایش یابد که ۱۰۲ درصد افزایش را نسبت به سال ۲۰۱۹ نشان می دهد. این رقم شامل پلتفرم های فین تک است که فقط به صورت ثابت معامله می کنند.

این نویسندگان عنوان کردند که: “اپراتورها می توانند با استفاده از یک شبکه مجهز به بلاک چین، خدمات بسیار سریع تر، ارزان تر و شفاف تری را به کاربران خود ارائه دهند.”

این نظر توسط BlockData نیز مورد انعکاس قرار گرفته است، که اخیراً نشان داد تراکنش های مبتنی بر بلاک چین معمولاً ۳۸۸ برابر سریعتر و ۱۲۷ برابر ارزان تر از حواله های سنتی است.

این صنعت یک صنعت سریع است و تعیین دقیق رقم پرداخت های برون مرزی با استفاده از ارز دیجیتال دشوار است. با این حال، آمار Clovr نشان داد که ۱۵٪ از کسانی که در سال ۲۰۱۷ از ایالات متحده حواله می کردند، از دارایی دیجیتال مانند بیت کوین استفاده کرده اند – و محبوبیت آن از کارت های اعتباری، چک ها و پول نقد بیشتر است. در مورد پرداخت های کسب و کار به کسب و کار که از طریق بلاک چین انجام می شود، این رقم در سال ۲۰۱۹ ۱۷۱ میلیارد دلار بود، اما Juniper Research تخمین می زند که این رقم در مدت زمان تنها چهار سال از ۴٫۴ تریلیون دلار فراتر رود.

نکات منفی استفاده از ارز دیجیتال چیست؟

ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین اغلب به دلیل بی ثباتی بیش از حد مورد انتقاد قرار می گیرند و برخی معتقدند که درک فناوری بلاک چین برای مصرف کنندگان روزمره بسیار دشوار است.

لازم به ذکر است که یک عامل وجود دارد که ارزان تر بودن پرداخت های برون مرزی مبتنی بر ارز دیجیتال را تعیین می کند: دارایی دیجیتال مورد استفاده. انجام نقل و انتقالات با استفاده از بیت کوین و اتر می تواند گران باشد، به خصوص در زمان اوج تقاضا. در طی چندین سال، تعداد تراکنش های اتریوم در چندین مورد به مقدار بسیار زیادی رسیده است – که به دلیل افزایش تقاضا برای گربه های قابل جمع آوری و امور مالی غیرمتمرکز تقویت شده است. در صورت استفاده گسترده از ارزهای دیجیتال به منظور انجام حواله جات، پرداختن به نگرانی های مربوط به مقیاس پذیری بسیار مهم خواهد بود. ریپل که فاقد بلاک چین است، راه حل هایی را در این خصوص ارائه می دهد که برای پایین آوردن هزینه های برون مرزی از طریق دارایی XRP طراحی شده اند. چندین بانک در حال حاضر مشغول به کار هستند و ریپل ادعا می کند که می تواند ۵۰۰۰۰ تراکنش در ثانیه را پردازش کند.

ارز دیجیتال فقط به حل مشکلات مالی کمک خواهد کرد مشروط بر اینکه افرادی که بیشترین سود را از حواله ها می برند بتوانند در مورد نحوه کارکرد دارایی های دیجیتال آموزش ببینند و به تلفن های هوشمند مجهز به اینترنت دسترسی داشته باشند تا بتوانند به بودجه خود دسترسی پیدا کنند. در اینجا دلایلی برای خوش بینی وجود دارد. همانطور که قبلاً اشاره کردیم ، ۸۰٪ از مصرف کنندگان در جنوب صحرای آفریقا بدون حساب بانکی هستند، با این حال ۹۱٪ از آنها دارای تلفن همراه می باشند – و استفاده از تلفن های هوشمند در حال افزایش است. در این قاره، پرداخت های تلفن همراه نیز بسیار محبوب هستند، به این معنی که جهش به سوی تراکنش های مبتنی بر ارز دیجیتال ممکن است چندان اتفاق بزرگی نباشد.

آخرین چالش مربوط به تنظیم مقررات است. مدیران این صنعت هشدار داده اند كه مقررات ارز دیجیتال بیشتری در حال آمدن است، به طوری كه اتحادیه اروپا اخیراً برنامه هایی را برای نظارت كامل بر بازار فقط در مدت چهار سال اعلام كرده است. این بدان معنا نیست که لزوماً ممنوعیت دارایی های دیجیتال در آستانه وقوع قرار دارد – در واقع، بسیاری از قانون گذاران تصدیق کرده اند که در کاهش هزینه های پرداخت های برون مرزی مزایایی می تواند وجود داشته باشند. در نتیجه، برخی در حال بررسی این موضوع هستند که آیا باید ارز دیجیتال بانک مرکزی خود را راه اندازی کنند.

چگونه می توان ارزهای دیجیتال را به راحتی، ایمن ذخیره و مبادله کرد؟

با استفاده از پلتفرمی که از نظر ایمن نگه داشتن دارایی های دیجیتال شهرت زیادی دارد.

پلتفرم های ارز دیجیتالی در حال ظهور هستند که هدف آنها ارائه پرداخت برون مرزی با هزینه ای بسیار کمتر از آن چیزی است که بسیاری از ما به آن عادت کرده ایم.
یکی از این پلتفرم ها Changelly PRO است. این شرکت قاطعانه معتقد است که ارزهای دیجیتال شفافیت بسیار بالاتری نسبت به موسسات مالی سنتی ارائه می دهند و این به افزایش اعتماد مصرف کنندگان کمک می کند. ده ها جفت معاملاتی در بزرگ ترین دارایی های دیجیتال جهان ارائه می شود.

این پلتفرم قصد دارد تا بدون ارائه هزینه های سپرده و همچنین هزینه های رقابتی هنگام برداشت وجوه از یک حساب، شرایط بازی را برابر کند. این پلتفرم با یک رابط بصری آسان برای استفاده و ارائه پشتیبانی در ۲۴ ساعت شبانه روز و هفت روز هفته از کاربران در سراسر جهان همراه است. Changelly PRO می گوید اولویت آن ساده سازی ارز دیجیتال و ارائه راه حل های پیشرفته که به طور یکسان به نفع معامله گران مبتدی و حرفه ای باشد.

آموزش زمینه دیگری است که Changelly PRO امیدوار است بتواند به آن بپردازد. برای اطمینان از اینکه تازه واردان می توانند از این خدمات حداکثر بهره را ببرند، مطالب آموزشی عمیقی را از راه اندازی حساب تا امنیت آن پوشش می دهد.

در ماه سپتامبر، این پلتفرم از یک برنامه کاملاً جدید iOS برای گوشی های آیفون رونمایی کرد و به کاربران این آزادی را داد که در حین حرکت، تراکنش های خود را انجام دهند. این اقدام برای افرادی که از رایانه استفاده نمی کنند نیز سودمند خواهد بود.

با کاهش تقاضای حواله، پلتفرم های متمرکز بر ارز دیجیتال احتمالاً نقشی اساسی در ارائه معامله عادلانه برای مصرف کنندگان دارند. این امر می تواند به تشکیل برخی از رقابت های مورد نیاز در فضا کمک کند و نهادهای سنتی را مجبور به نوآوری کند.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version