توکن پالی‌گان (MATIC) از رکورد ۲٫۹۲ دلاری خود در ۲۷ دسامبر سال ۲۰۲۱ تاکنون، بیشتر از ۴۰ درصد ریزش داشته است. با توجه به شاخص‌های موجود، توکن پالی‌گان ممکن است بیشتر از این مقدار هم سقوط کند.

نمودار قیمتی رمزارز پالی‌گان یک الگوی نزولی را نشان می‌دهد

تغییر اخیر رمزارز پالی‌گان از صعودی به نزولی و به دنبال آن بازگشت به افزایش قیمت منجر به شکل‌گیری الگویی در چارت قیمتی شده است که بیشتر به عنوان الگوی فنجان و دسته معکوس شناخته می‌شود. الگوی فنجان و دسته معکوس یک شکل هلالی بزرگ است که برگشت صعودی کمتری دارد، درست مانند نمودار زیر.

رمزارز پالی‌گان

الگوی معکوس فنجان و دسته برای یک ریزش آماده می‌شود. همان‌طور که ریزش قیمت ادامه دارد، به کاهش خود تا هماهنگ شدن با حداکثر فاصله بین بالا و پایین الگو پیش می‌رود. به طور کلی، اگر توکن شبکه پالی‌گان، متیک از محدوده الگوی فنجان و دسته که همراه با افت و افزایش حجم است عبور کند، ممکن است در آینده تا ۰٫۸۶ دلار نیز ریزش کند که چیزی در حدود ۵۰ درصد کمتر از قیمت فعلی است.

سناریو صعودی توکن شبکه پالی‌گان

روند نزولی پالی‌گان درست از زمان اصلاح شدید بازار در آغاز سال ۲۰۲۲ ظاهر شد. تا به امروز، توکن‌های برتر بازار مانند بیت‌کوین (BTC) و اتریوم (ETH) به ترتیب ۱۱ و ۲۲ درصد از ارزش خودشان را از دست داده‌اند. سقوط این دو باعث آغاز یک واکنش زنجیره‌ای شد که منجر به سقوط دیگر ارزهای بازار از جمله پالی‌گان شد. این اصلاح کلی بازار باعث شد که ارزش کلی بازار ارزهای دیجیتال از ۲٫۱۹۰ هزار میلیارد دلار در ابتدای سال به ۱٫۸۷۸ هزار میلیارد دلار در ۱۱ فوریه سقوط کند.

ارزش بازار پالی‌گان هم از ۱۸٫۱۰ میلیارد دلار به ۱۲٫۹۶ میلیارد دلار سقوط کرد و قیمت هر توکن این شبکه در همان تاریخ ۱۱ فوریه تا ۳۰ درصد کاهش یافت و به ۱٫۷۳۴ دلار رسید. با وجود تمام این ریزش‌ها، امید به صعود توکن این شبکه همچنان در سطوح قیمتی آن وجود دارد.

بر اساس نمودار زیر، میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه (رنگ آبی) و روند شیب دار چند ماهه به سمت بالا (بنفش) دو سطح پشتیبانی هستند که از سقوط گسترده‌تر رمزارز متیک جلوگیری کرده‌اند و امید برای بازگشت قیمتی این رمزارز را زنده گذاشته است.

رمزارز پالی‌گان

رمزارز متیک سطوح حمایتی را برای بازگشت احتمالی قیمت در آینده آزمایش کرده است. با این حال، به نظر می‌رسد که یک افزایش صعودی باعث می‌شود که متیک یک روند نزولی شیب دار را در پیش بگیرد و یک ریزش سنگین داشته باشد. به طور خلاصه، یک افزایش صعودی تنها زمانی می‌تواند یک بازگشت قیمتی مطمئن باشد که حجم معاملاتی افزایش پیدا کند. در غیر این صورت، متیک ممکن است با این افزایش ناگهانی به الگوی فنجان و دسته معکوس اعتبار ببخشد و سقوط بزرگ آغاز شود. تحلیلگر کهنه‌کار، تام بولکوفسکی (Tom Bulkowski) می‌گوید که تا ۶۲ درصد امکان دارد که در آینده، افزایش قیمت بدون ریزش اتاق بیفتد.

داده‌های قوی زنجیره‌ای

متیک به عنوان واحد پولی اکوسیستم پالی‌گان عمل می‌کند که شامل کارمزد تراکنش‌ها و بخش استیکینگ می‌شود. دلیل محبوبیت پالی‌گان و انتخاب آن توسط کاربران حوزه ارزهای دیجیتال می‌تواند به این دلیل باشد که شبکه پالی‌گان این توانایی را دارد که تراکنش‌های اتریوم را سریع‌تر و ارزان‌تر انجام دهد.

بر اساس داده‌های منتشر شده، آدرس‌های فعال روزانه شبکه پالی‌گان به حدود ۳۰۰ هزار آدرس در روز رسیده است و این در مقایسه با ابتدای سال ۲۰۲۱ که ۷۵۹ آدرس بود یک پیشرفت و افزایش حیرت‌انگیز را نشان می‌دهد. تحلیلگران افزایش آدرس‌های فعال شبکه پالی‌گان را صعودی عنوان کردند و از اتریوم به عنوان معیار خود یاد کردند که افزایش آدرس‌های فعال آن با افزایش قیمت شبکه مرتبط بود.