یک مقام مسئول در مراسم آغاز به کار یازدهمین همایش فرصت های سرمایه گذاری عنوان کرد که بورس بین الملل تا پایان سال جاری راه اندازی خواهد شد. غلامحسین مظفری همچنین در ادامه عنوان کرد که استخراج ارزهای دیجیتال نیز به زودی در مناطق آزاد آغاز می شود.

مظفری در این باره اظهار داشت که راه ‌اندازی بورس بین الملل می تواند مبنای خوبی برای همکاری بنگاه های داخلی با شرکت های بزرگ خارجی باشد و ارزهای دیجیتال نیز می توانند در جریان دریافت و پرداخت و مبادلات ارزی میان فعالان اقتصادی به کار برده شوند.

مظفری ادامه داد که رشد قابل توجه شاخص بورس در سال گذشته حاکی از این است که بازار سرمایه با فرصت ها و مزیت های بسیاری همراه می باشد، به همین دلیل نیز باعث افزایش استفاده از بازار سرمایه برای تامین مالی می شود. این در حالی است که آثار ضد تورمی قدرت نقدشوندگی بالا و تامین مالی مناسب برای بخش های تولیدی از ویژگی های خاص بازار سرمایه است.

وی در ادامه تاکید کرد که اصلاح ساختار مناسب بانک ها علاوه بر تشدید نظارت بانک مرکزی می تواند، زمینه را برای تاثیرگذاری بیشتر بر اقتصاد ایران و کمک بخش خصوصی فراهم نمایند.

مظفری عنوان کرد که افزایش ۶۰ درصدی شاخص بانکداری در بورس بیانگر ظرفیت بالای این صنعت در کمک بخش خصوصی است. وی همچنین ادامه داد که صنعت بیمه نیز از رشد بیش از ۱۰ درصدی برخوردار بوده و فرصت های مناسبی را برای سرمایه گذاری کاربران فراهم نموده است.

این در شرایطی است که فرهنگ سازی مناسب در حوزه صنعت بیمه و پوشش ریسک نیز صورت گرفته است اما هنوز جای کار بسیاری در این زمینه وجود دارد. وی افزود که در حال حاضر صنعت بیمه باید در کنار بانک ها نقش بسزایی در رونق واحدهای تولیدی ایفا کند. این در حالی است که لزوم توجه به بیمه های اتکایی نیز نباید فراموش شود.