سرمایکس
video thumb

بزرگ ترین برندگان و بازندگان بیت کوین در سال ۲۰۱۷

سال ۲۰۱۷ برای بعضی از کاربران بیت کوین ، سال بسیار خوبی بود اما شانس یار عده‌ای دیگر نبود. در ادامه نگاهی خواهیم انداخت به بخشی از بهترین برندگان بیت کوین و البته افرادی که آرزو می‌کنند‌ ای‌کاش هرگز سراغ بیتکوین نمی‌رفتند. در حال حاضر شرایط بسیار پر نوسان است اما عده‌ای که در گذشته روی بیتکوین سرمایه‌گذاری کرده‌اند اغلب شاهد سودهای خیلی خوبی بوده‌اند که هرگز آن را فراموش نخواهند کرد.

برندگان بیت کوین

این فرد ناشناس که تبدیل به یک میلیونر بیت کوین شد

فرد ناشناسی که سال ۲۰۱۰ داستان خود را با تمام جزئیات روی وبسایت اسمیت (Steemit) قرار داده می‌گوید که ارزش بیتکوین آنقدر کم بوده که حتی نمی‌توانستی با آن یک پیتزا بخرید. اما در پایان همان سال او مالک ۱۲۰۰۰ بیت کوین

با وجود این اتفاق اما او، بیت کوین‌های خود را در مقادیر اندک به فروش می‌رساند تا توجه زیادی را جلب نکند. این فرد با انتخاب استراتژی سرمایه‌گذاری برای آینده برنامه‌ریزی کرد و اجازه نداد این ثروت روی تصمیماتش تاثیر بگذارد. این فرد توصیه می‌کند که صبر داشته باشید و طمع نکنید و همینطور به اخبار مهم هم توجه کنید.

اریک فینمن

 

از دیگر برندگان بیت کوین می‌توان اریک فینمن را نام برد که در ۱۱ سالگی سرمایه‌گذاری روی بیت کوین را وقتی شروع کرد که مادربزرگش به او ۱۰۰۰ دلار داد و برادرش نیز به او توصیه‌هایی در مورد سرمایه‌گذاری کرد. در روزهایی ابتدای بیتکوین فقط ۱۲ دلار ارزش داشت. هر چند او اولین بیت کوین خود ار در انتهای سال ۲۰۱۳ که هر بیتکوین ۱۲۰۰ دلار ارزش داشت، به فروش رساند.

بیشتر بخوانید:

سود میلیونی استارتاپ ها از تجارت ارز دیجیتال

تا آن زمان او ۱۰۰۰ دلار مادربزرگش را تبدیل به ۱۰۰ هزار دلار کرد و در سال ۲۰۱۴ از آن برای راه‌اندازی یک شرکت آموزشی آنلاین استفاده کرد. او در دوران دبیرستان تجربه خوبی نداشت به همین دلیل سرویسی راه‌اندازی کرد که معلم‌ها و دانش آموزان درمانده را از طریق ویدئو چت به هم متصل می‌کرد. او به سیلیکون ولی نقل مکان کرد و با والدینش شرط کرد که اگر تا سن ۱۸ سالگی میلیونر شد به دانشگاه نخواهد رفت.

در ژانویه ۲۰۱۵ او شرکت خود را فروخت و به او پیشنهاد شد تا ۱۰۰ هزار دلار یا ۳۰۰ بیتکوین را در ازای آن دریافت کند. او همچنین به هدف میلونر شدن خود قبل از سن ۱۸ سالگی رسید و به دانشگاه هم نرفت. او می‌گوید که خوشحال است می‌تواند از طریق تجربه آموزش ببیند. البته او همچنان با پروژه‌های مختلف سرگرم است که در یکی از آنها در حال همکاری با ناسا است. این فعالیت‌ها و شم اقتصادی او باعث شده تا بتواند به جایگاه امروزیش برسد.

جرمی گاردنر

 

جرمی گاردنر یکی از برندگان بیت کوین است که در روزهای اولیه روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کرد و بعدا از سود این سرمایه‌گذاری بهره‌مند شد. در سال ۲۰۱۳ یکی از دوستانش برای او مقداری بیت کوین فرستاد و او متوجه شد که چطور می‌توان فقط با داشتن ارتباط اینترنتی با این ارز کار کرد. او همچنین عاشق این موضوع شد که هیچ مقام مرکزی برای نظارت روی بیت کوین وجود ندارد.

همین که او وارد دنیای بیتکوین شد با استفاده از بستر شبکه‌های اجتماعی، تبدیل به یکی از صداهای موثر در دنیای ارزهای دیجیتال شد. او همچنین هوشیارانه روی شرکت‌های مرتبط با بیت کوین و بلاک چین سرمایه‌گذاری کرد.

گاردنر همچنین به مقدار پولی که از سرمایه‌گذاری روی بیت کوین بدست آورده اشاره‌ای نکرده اما به عنوان یک میلیونر خود ساخته شناخته می‌شود. همچنین، دیدگاهی واقع‌گرایانه در مورد بیت کوین پیدا کرد و متوجه شد هر زمان که قیمت بیتکوین به سرعت بالا می‌رفت به سرعت هم پایین می‌آمد. او همینطور شبکه‌ای گسترده از سرمایه‌گذاری‌ها دارد که این اقدامات از ثروت او پشتیبانی می‌کند.

آقای اسمیت (یک اسم غیر واقعی)

 

مسافرت به سراسر دنیا آرزویی است که خیلی‌ها می‌خواهند آن را انجام دهند اما آقای اسمیت این آرزو را عملی کرد. همه نیز به لطف سرمایه‌گذاری او در سال ۲۰۱۰ روی بیت کوین بود. او به عنوان یک تحصیل کرده دانشگاه و با سابقه کاری در سیلیکون ولی در ماه جولای ۲۰۱۰ در مورد بیت کوین شنید و یک ماه بعد شروع به سرمایه‌گذاری روی بیت کوین کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر اقتصاددانان در مورد ریسک استفاده از بیت کوین

او که می‌دانست قصد دارد به صورت بلند مدت روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کند سرمایه‌گذاری‌های خود را تا سال ۲۰۱۳ عقب انداخت و این زمانی بود که قیمت بیت کوین به سرعت افزایش یافت. سرانجام قیمت هر بیت کوین بیش از ۲۰۰۰ برابر افزایش یافته بود. او حالا ادعا می‌کند که از سرمایه‌گذاری ۳۰۰۰ دلاری خود بیش از ۲۵ میلیون دلار سود بدست آورده و از این پول برای سفر کردن به دور دنیا و اقامت در هتل‌های پنج‌ستاره استفاده کرده است.

آقای اسمیت همچنان مالک ۱۰۰۰ بیت کوین است اما وقتی آنها را خواهد فروخت که قیمت‌شان به ۱۵۰ هزار دلار برسد. او از فروختن بیت کوین‌های خود پشیمان نیست و می‌گوید که هر چیزی را که می‌خواسته به لطف بیت کوین بدست آورده است. شاید بتوان او را یکی از بزرگترین برندگان بیت کوین دانست.

تیم انکینگ

 

تیم انکینگ یکی از نمونه‌های نخستین موفقیت در سرمایه‌گذاری روی بیت کوین است. او مدیر یکی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری بود که توانست به رکوردهای سالانه در زمینه صندوق‌های سرمایه‌گذاری دست پیدا کند. او در ابتدا نسبت به ارزهای دیجیتال شک داشت هر چند بعدا اولین صندوق سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال را راه‌اندازی کرد. در طول دوره کاری خود، تصمیم گرفت به دقت روی بیتکوین تحقیق کند. بعد از اینکه متوجه شد هیچ خطری وجود ندارد نتیجه گرفت که پتانسیل‌های بیشتری در ارزهای دیجیتال وجود دارد و شروع به پیدا کردن راه‌هایی کرد تا بیشتر وارد این حوزه شود.

او حالا تجربه نظارت روی سرمایه‌های خود درون آمریکا و خارج از آن را پیدا کرده است. او طرفدار این نظریه است که باید برای سرمایه‌گذاری محتاط بود و به روندهای موجود در بازار توجه کرد. علاوه بر این او به سرمایه‌گذارها یادآوری می‌کند که با توجه به نوسانات بازار، باید کمی صبر کنند تا نتایج سرمایه‌گذاری‌های خود را مشاهده کنند. تیم انکینگ خود را به تدریج به یکی از برندگان بیت کوین تبدیل کرد.

اولف کارلسون وی

شاید اسم این فرد ۲۶ ساله را نشنیده‌ باشید اما او فرد دیگری است که پی به پتانسیل‌های بیتکوین برد و قبل از خیلی‌ها وارد این حوزه شد. در ماه فوریه ۲۰۱۳ وقتی قیمت هر بیت کوین ۲۰-۳۰ دلار بود اولف کارلسون برای استارتاپی فعالی در زمینه بیت کوین به نام کوین‌بیس (Coinbase) کار می‌کرد.

بیشتر بخوانید:

بیت کوین یک سرمایه‌گذاری سودآور است یا خیر؟

در آن موقع، بیتکوین بخشی از فرهنگ جامعه نبود و کسی در مورد آن صحبت نمی‌کرد. اما او در این زمان، بیت کوین را یک ارز فوق العاده و پر از پتانسیل می‌دید. او از کارفرمای خود می‌خواست که حقوقش را با بیت کوین پرداخت کند و تا می‌توانست در تراکنش‌های خود از بیت کوین استفاده می‌کرد. این تصمیمات به او کمک کرد تا تبدیل به یک میلیونر بشود.

این داستان‌های موفقیت آمیز شاید باعث شوند تا به سرعت تصمیم بگیرید که روی بیتکوین سرمایه‌گذاری کنید. اما یک تهدید دائمی در تمام این داستان‌ها وجود دارد و آن نوسان ناگهانی ارزش بیت کوین است.

بازندگان بیت کوین

در دنیای ارز دیجیتال کم نبودند از افرادی که مبالغ زیادی از بیت کوین را از دست داده‌اند، حتی در برخی موارد به خاطر فعالیت‌های غیر‌قانونی، نه تنها بیت کوین‌های خود را از دست دادند، بلکه دچار قوانین سخت‌گیرانه و زندانی‌های طولانی مدت هم شده‌اند.

جیمز هاولز

 

او یک فرد ۳۲ ساله ساکن ولز است که کار خود در مورد بیت کوین را سال ۲۰۰۹ از روی یک رایانه آغاز کرد. یک سال بعد او رایانه خود را اوراق کرد و برخی قطعات آن را پیش خود نگه داشت سپس آنها را نیز دور انداخت. حالا با گذشت چند سال، این بیت کوین‌ها روی کپه‌ای از آشغال‌ها قرار گرفته و بازیابی آن نیز فرایند گرانی خواهد بود. همچنین از شرایط خود هارد‌ درایو نیز اطلاعی در دست نیست. اگر روزی آن هارد درایو توسط شخصی پیدا شود، مطمئنا آن فرد در لیست برندگان بیت کوین قرار خواهد گرفت.

خبر مربوط به این هارد درایو زمانی توجه‌ها را به خود جلب کرد که ارزش این هارد درایو به بیش از ۱۰۰ میلیون دلار رسید. هاول روحیه خود را از دست نداده و می‌داند که ناراحتی هیچ فایده‌ای ندارد. با وجود این اتفاق او هنوز اعتقاد خود را به ارزهای دیجیتال از دست نداده است. در حال حاضر تمام انرژی خود را روی بیت کوین کش گذاشته است.

مارک فراونفلدر

 

خیلی‌ها تجربه دردناک فراموش کردن رمزهای عبور را داشته‌اند اما هیچ کدام به اندازه از دست دادن ۳۰۰۰۰ دلار آن هم به خاطر فراموشی رمز عبور، دردناک نبوده است. با این وجود مارک فراونفلدر سال گذشته ۳۰۰۰ دلار در بیتکوین سرمایه‌گذاری کرد و سود خیلی خوبی هم بدست آورد. او با متخصصان بیت کوین صحبت کرد و آنها او را به استفاده از کیف‌های سخت افزاری توصیه کردند. او در نوامبر ۲۰۱۶ یکی از آنها را به قیمت ۱۰۰ دلار تهیه کرد.

بیشتر بخوانید:

در روسیه برای یادآوری رمز کیف پول بیت کوین به هیپنوتیزم روی آورده اند

برای راه‌اندازی این کیف پول او باید رمز عبور و کلمه‌ای ۲۴ حرفی را برای بازیابی رمز عبور، به دستگاه اختصاص می‌داد. او این کلمه را روی یک تکه کاغذ نوشت. متاسفانه کارمندان یک شرکت نظافتی این سند را دور انداخته بودند. در ابتدا این موضوع برای او مشکلی ایجاد نکرد تا اینکه رمز عبور خود را نیز فراموش کرد.

او که از دسترسی به کیف پولش ناامید شده بود به صورت آنلاین از سازنده کیف پول درخواست کمک کرد. او حتی از تکنیک‌های هیپنوتیزم برای یاد‌آوری رمز عبور استفاده کرد که موثر نبودند. در نهایت او از فردی کمک گرفت تا قفل این کیف را هک کند. البته این کار نیز بدون دردسر و هزینه‌های زیاد نبود.

زنی که از بیت کوین برای استخدام آدمکش استفاده می‌کرد

ماهیت ناشناخته بیتکوین باعث شده تا عده‌ای از آن برای انجام کارهای غیر قانونی استفاده کنند. هر چند این باعث شد تا یک زن ۵۸ ساله ایتالیایی که ساکن دانمارک بود بداند این موضوع می‌تواند او را به دردسر بیندازد. او یک آدمکش را برای کشتن نامزدش استخدام کرده بود که البته در این زمینه موفق هم نبود.

دادگاه او را به ۶ سال زندان محکوم کرد و همچنین اجازه اقامت در دانمارک را نیز از دست داد جایی که او به مدت ۳۰ سال در آن زندگی می‌کرد.

کدی براون

بیشتر بخوانید:

سرقت بیت کوین به ارزش صد و پنجاه هزار دلار توسط یک بدافزار

کدی براون مدیر یک استارتاپ، از جمله افرادی است که در معرض سرقت بیت کوین قرار گرفته است. او قربانی هکری شد که با دسترسی به حساب تلفن او توانسته بود ۸۰۰۰ دلار بیت کوین را که مرتبط با حساب کاربری وبسایت کوین‌بیس بود سرقت کند. او معتقد است به این دلیل مورد حمله قرار گرفته که توئیت یکی از دوستانش که مورد هک قرار گرفته بود را ری‌توئیت کرده است. براون اصلا امیدوار نیست که بتواند بیت کوین‌های از دست رفته‌اش را باز‌یابد. شاید هکرها را بتوان برندگان بیت کوین نام داد که به خاطر بی‌احتیاطی صاحبان بیت کوین موفق به کسب سودهای کلان شده‌اند.

هر چند او از بیت کوین ناامید نشده است. او معتقد است شرکت‌هایی که در این حوزه درگیر هستند سرانجام مجبور می‌شوند تا اقدامات امنیتی خود را برای حفاظت از مشتری‌ها در برابر شگردهای کلاه‌برداری بیشتر بکنند.

سیمون

سیمون در سال ۲۰۱۱ برای اولین بار از شبکه تور (TOR) استفاده کرد. او وارد یکی از بازارهای غیرقانونی فروش اسلحه، مواد مخدر و اسناد غیر قانونی شد. به عنوان یک نوجوان، تصمیم گرفت که تا برای رفتن به یک کشور اروپایی، یک پاسپورت تقلبی بخرد. قیمت این اسناد ۱۰ هزار بیت کوین بود. فروشنده به او وعده داده بود اگر ۶۰۰۰ بیت کوین دیگر پرداخت کند از کاغذهای با کیفیتی برای این کار استفاده خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

بیت کوین ۵۰ هزار درصد سود برای ویکی لیکس داشته است

او قصد داشت از طریق یک بستر معاملاتی این پول را برای فروشنده ارسال کند اما او ناپدید شده بود. آیا او بازداشت شده بود؟ سیمون بسیار تعجب کرده بود اما هنوز پولش درون حساب کاربری‌اش قرار داشت.

۲ سال بعد روزنامه‌ها از بازداشت مردی روسی خبر دادند که اتهامش پولشویی بود. بستری که این فرد برای پولشویی آن را کنترل می‌کرد Liberty Finance نام داشت. همان بستری که سیمون برای انتقال ۲۰ هزار بیت کوین از آن استفاده کرده بود.

به خاطر این رویداد، پلیس فدرال آمریکا (FBI) کنترل وبسایت و تمام پول‌های آن را بدست گرفت. سیمون هم مجبور شد با پول‌ها خداحافظی کند. اگر این وبسایت بسته نمی‌شد او هم اکنون مالک ۴۰۰ میلیون دلار بود و در واقع کسی بود که می‌توانست زمانی در لیست بزرگترین برندگان بیتکوین قرار گیرد.

BTC-e

 

با وجود اینکه در دنیای بیتکوین نظارتی وجود ندارد اما موسساتی که قانون را زیر پا می‌گذارند گرفتار خواهند شد. به عنوان مثال بستر معاملاتی (BTC-e) که بیت کوین روی آن معامله می‌شد.

این وبسایت از طرف کمیسیون تجارت فدرال به جرم پولشویی، ۱۱۰ میلیون دلار جریمه شد. الکساندر وانیک مرد روسی که مدیر وبسایت بود نیز دستگیر شد و احتمال دارد با ۵۰ سال زندان روبه‌رو شود.

آنتونی کاپلن

 

 

آنتونی کاپلن از روسیه که مدیر سایت خبری فورک‌لوگ (ForkLog) در زمینه ارزهای دیجیتال بود. سرویس مخفی کشور اوکراین او را به جرم همکاری با آمریکایی‌هایی که در اعمال مجرمانه فعالیت داشتند، تحت بازجویی قرار داد.

مقامات اوکراینی، آپارتمان او را مورد جستجو قرار دادند و رایانه او را نیز مصادره کردند. این اولین بار نیست که وبسایت (ForkLog) مورد توجه مقامات قانونی قرار می‌گرفت. کاپلن بر بی‌گناهی خود تاکید دارد و می‌گوید که وبسایت او قابلیت‌هایی که مقامات اوکراینی از آن صحبت می‌کنند را ندارد. او ادعا می‌کند در جریان جستجو و بازجویی او، مقامات اوکراینی قصد داشتند تا بیت کوین‌های او را منتقل کنند. او و وکیلش قصد دارند تا شکایتی را مطرح کنند و از نتیجه مثبت این کار هم مطمئن هستند. البته این اتفاق باعث وارد شدن خسارت به شهرت وبسایت او شده است اما اگر دادگاه به نفع او رای دهد، به احتمال زیاد بیتکوین‌های خود را بتواند نگه دارد و از یک بازنده به دسته برندگان بیت کوین بپیوندد.

 

داستان‌های بازندگان و برندگان بیتکوین به ما می‌گوید که سرمایه‌گذاری روی بیت کوین برای افرادی که جسارت ریسک کردن ندارند، مناسب نیست. افرادی که درگیر این بازار هستند باید آمادگی از دست دادن همه چیز را داشته باشند البته اوضاع می‌تواند به نفع آنها نیز تغییر کند. اگر بر تغییرات بازار ارز دیجیتال واقف باشید، ممکن است تبدیل به یکی از برندگان بیت کوین شوید در این راستا ارزجو به طور ۲۴ ساعته خدمات خرید و فروش بیت کوین را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version