video thumb

چطور با ۳ مرحله ساده ویزای الکترونیکی آذربایجان بگیرید

ویزای الکترونیکی آذربایجان را می‌شود در کمتر از سه ساعت دریافت کرد. اگر عاشق سفر هستید و دوست دارید همیشه جاهای مختلف را ببینید، چه مقصدی بهتر از همسایه‌ شمالی، کشور آذربایجان؟ معمولا ساکنان شمال غرب کشورمان به علت زبان مشترک و فاصله کم بیشتر به آذربایجان سفر می‌کنند. پیشینیان ما سفر را راهی برای کسب تجربه و کمال می‌دانستند و چه خوب گفته‌اند که: «بسیار سفر باید تا پخته شود خامی». اگر شما هم علاقمند به بازدید از جاذبه‌های آذربایجان هستید که از نظر جهانگردی حائز اهمیت بوده و سالانه هزاران گردشگر خارجی را به سمت این کشور جذب می‌کند، در این مقاله نحوه گرفتن ویزای الکترونیکی آذربایجان را به صورت اینترنتی و کاملا بی‌دردسر، به شما آموزش می‌دهیم.

ویزای الکترونیکی آذربایجان

ویزای الکترونیکی آذربایجان

بیشتر بخوانید:

ویزای تاجیکستان را به راحتی و در کمتر از نصف روز دریافت کنید

سفر به آذربایجان می‌تواند تجربه‌ای خوب و به یادماندنی باشد. آشنایی با آداب و رسوم و فرهنگ مردم این کشور، که پیوند نزدیکی با آداب کهن ما ایرانیان دارد، فرصت خوبی است تا کمی از زندگی روزمره و کسالت‌آور رها شده و به تاریخ و فرهنگ سرکی بکشیم.

سالانه تعداد بسیاری از شهروندان ایرانی به ویژه در ایام تعطیلات برای سفر به کشور آذربایجان به صورت شخصی (مراجعه حضوری یا آنلاین) یا از طریق آژانس‌های مسافرتی اقدام به دریافت روادید می‌کنند. البته این درخواست‌ها محدود به ویزای توریستی نبوده و تعدادی نیز مربوط به ویزای تجاری، ترانزیت و… است.

این کشور مخصوصا در ایام نوروز فرهنگ غنی و تاریخی خود را با جشنواره‌های مختلف به سمع و نظر بازدیدکنندگان می‌رساند که موجب شده علاقمندان به فرهنگ باستانی برای سفر یا مهاجرت به این کشور بروند.

موزه آذربایجان

موزه آذربایجان

انواع ویزای الکترونیکی آذربایجان

بیشتر بخوانید:

با انواع ویزای آمریکا برای اقامت دائم یا موقت آشنا شوید

اگر تصمیم خود را گرفته‌اید، لازم است برای دریافت ویزای الکترونیکی آذربایجان اقدام کنید. انواع ویزای الکترونیکی آذربایجان که در بین مسافران معمول است ویزای توریستی، ویزای ترانزیت سینگل، ویزای ترانزیت دبل، ویزای سه ماهه و ویزای اقامت یک ساله است.

ویزای توریستی آذربایجان

این نوع ویزا که برای هدف گردشگری استفاده می‌شود، سه ماه اعتبار دارد و یک ماه اقامت با آن مجاز است. در ویزای توریستی آذربایجان باید دقت داشته باشید که بعد از ورود به این کشور و در صورتی که قصد اقامت بیشتر از ۷۲ ساعت دارید، باید حتما اقدام به ثبت کنید. در غیر این صورت در هنگام خروج از کشور جریمه خواهید شد!

ویزای ترانزیت سینگل و دبل آذربایجان

در این دو نوع ویزا، مدت اعتبار از تاریخ صدور حداکثر تا ۳۰ روز و مدت مجاز اقامت در آذربایجان حداکثر تا ۵ روز تعیین می‌شود.

ویزای سه ماهه آذربایجان

در این نوع ویزا که به دو صورت «یک بار ورود» و «دوبار ورود» صادر می‌شود، مسافر می‌تواند ۳ ماه از زمان صدور ویزا، در کشور آذربایجان اقامت داشته باشد.

ویزای اقامت یک ساله آذربایجان

این نوع ویزا یک سال اعتبار دارد و به صورت ۹۰،۱۲۰،۱۸۰ روز اقامت صادر می‌شود. می‌توان با این ویزا به دفعات متعدد به کشور آذربایجان ورود داشت، اما مجموع اقامت نباید بیشتر از تعداد روزهای مشخص شده روی ویزا باشد.

پاسپورت آذربایجان

پاسپورت آذربایجان

بیشتر بخوانید:

با Transavia Airline بلیت ارزان قیمت بخرید

برای اخذ ویزای الکترونیکی آذربایجان شما ملزم به داشتن اصل پاسپورت با اعتبار شش ماه و یک قطعه عکس رنگی زمینه سفید هستید. از طرفی، گرفتن ویزا از سفارت آذربایجان نیاز به مراجعه حضوری، انتظار در صف کنسولگری، واریز معادل ارزی به حساب سفارت و داشتن تاییدیه رزرو هتل در مقصد یا دعوتنامه از طرف آذربایجانی است. اقدام از طریق آژانس‌های مسافرتی هم با این که وقت شما را می‌خرد، اما ممکن است با اشتباهات انسانی یا هزینه‌های زیاد همراه باشد!

از آنجایی که سفر به آذربایجان برای هموطنان ما بیشتر با هدف گردشگری صورت می‌گیرد، قصد داریم نوعی از ویزای توریستی را به شما معرفی کنیم که دیگر نیازی به مراجعه حضوری به سفارت و ایستادن در صف‌های طویل برای اخذ ویزا نداشته باشید. بله درست حدس زده‌اید! ویزای الکترونیکی آذربایجان را به راحتی می‌توانید با چند کلیک ساده و پر کردن فرم‌ها به صورت اینترنتی اخذ کنید.

چگونه ویزای الکترونیکی آذربایجان بگیریم؟

ویزای الکترونیکی آذربایجان

ویزای الکترونیکی آذربایجان

ویزای الکترونیکی آذربایجان چند وقتی است از طرف دولت آذربایجان جهت هر چه سریع‌تر انجام شدن صدور ویزا اجرا می‌شود. شما می‌توانید با مراجعه به این وب‌سایت فقط با یک قطعه عکس ۳×۴ و اسکن صفحه اول پاسپورت برای صدور ویزای خود اقدام کنید. این ویزا در مدت ۷ الی ۱۰ روز صادر می‌شود که اعتبار آن هیچ تفاوتی با ویزای توریستی عادی ندارد. با ما همراه باشید تا مرحله به مرحله با روند کار آشنا شوید.

در ابتدا باید وارد سایت evisa.gov.az شوید. از آنجایی که زبان فارسی هم برای این سایت به صورت رسمی وجود دارد، به صورت زیر آن را به فارسی برمی‌گردانیم.

وبسایت فارسی ویزای الکترونیکی آذربایجان

وبسایت فارسی ویزای الکترونیکی آذربایجان

همان طور که می‌بینید، مراحل گرفتن ویزای الکترونیکی در سه عنوان درخواست، پرداخت و دانلود به ترتیب مشخص شده است. برای شروع روند اخذ ویزای الکترونیکی آذربایجان روی مرحله‌ اول که درخواست است، کلیک می‌کنیم. صفحه‌ای به این صورت باز می‌شود:

درخواست ویزای آذربایجان

درخواست ویزای آذربایجان

در صفحه بالا دو فیلد با نام‌های کشور/منطقه و مدارک سفر موجود است که در فیلد اول کشورمان را با نام رسمی جمهوری اسلامی ایران انتخاب کنید. در قسمت مدارک سفر هم نوع پاسپورت خود را مشخص کنید. نوع پاسپورت شما در صورتی که هدفتان سفر توریستی باشد، معمولا گذرنامه عادی است. نهایتا کد امنیتی را در قسمت موردنظر تایپ کرده و روی «ادامه دهید» کلیک کنید. به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که در آن باید تاریخ ورود و هدف از سفر به آذربایجان را مشخص کنید. این صفحه به شرح زیر باید پر شود:

تاریخ ورود به آذربایجان

تاریخ ورود به آذربایجان

در این مرحله، همان طور که می‌بینید فیلدهای «هدف از سفر» و «تاریخ ورود به کشور» وجود دارد. در فیلد اول شما می‌توانید عناوین توریسم یا سفر شخصی یا هر هدف دیگری را که از سفرتان دارید وارد کنید. مدت بررسی با دو گزینه استاندارد و فوری (Urgent) مشخص شده است. در صورتی که گزینه استاندارد را انتخاب کنید، زمان صدور ویزا سه روز کاری و هزینه‌ی آن ۲۰ دلار است. در گزینه دیگر که فوری نام دارد، تنها ۳ ساعت زمان صدور ویزا است، اما هزینه آن ۵۰ دلار است. البته در هر دو مورد هزینه‌ای معادل یک دلار برای درگاه پرداخت هم به هزینه ویزا اضافه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

۱۷ کشوری که با پول می توانید پاسپورت دوم داشته باشید

اعتبار ویزای شما سه ماه از تاریخ صدور و حداکثر مدت اقامت‌تان می‌تواند سی روز باشد. پس در قسمت تاریخ ورود به اعتبار ویزا توجه کنید. در این صفحه با تیک زدن عدم ابتلا به بیماری‌های مذکور، گزینه ادامه برایتان آشکار می‌شود که با کلیک روی آن، شرایط و ضوابط اخذ ویزا و سفر به آذربایجان در پنجره‌ای برایتان به نمایش درمی‌آید که ضمن مطالعه تمام بندهای آن، در آخر روی تایید کلیک کنید.

ضوابط ویزای الکترونیکی آذربایجان

ضوابط ویزای الکترونیکی آذربایجان

با پذیرفتن شرایط و ضوابط، به صفحه ورود اطلاعات شخصی هدایت می‌شوید. در این صفحه که به شکل زیر است، باید با دقت تمام اطلاعات شخصی خود را وارد کنید. پس از وارد کردن اطلاعات، اعم از نام، نام خانوادگی، آدرس و سایر اطلاعات شخصی، حتما در قسمت پست الکترونیک، یک ایمیل معتبر را که به آن دسترسی دارید وارد کنید. چون در مرحله بعد نیاز به تایید این پست الکترونیک دارید.

اطلاعات شخصی ویزای آذربایجان

اطلاعات شخصی ویزای آذربایجان

بیشتر بخوانید:

سفر پاییزی امسال خود را با Booking.com خاطره انگیز کنید

بعد از وارد کردن اطلاعات گذرنامه، در قسمت کپی گذرنامه باید آن را آپلود کنید. برای این منظور گذرنامه خود را اسکن کنید و با فرمت قابل قبولی آن را در سیستم خود ذخیره کنید. سپس با کلیک روی گزینه Browse در همین قسمت این نسخه را انتخاب کنید تا ضمیمه اطلاعات شما شود. محل اقامت در آذربایجان یک آدرس معتبر در این کشور باید باشد. به طور مثال، می‌توانید از طریق وب‌سایت Booking به رزرو هتل و پرداخت هزینه آن با ارزجو اقدام کنید.

گزینه آخر در مورد سفر شما به ارمنستان سوال می‌کند. به علت اختلافات سیاسی بین این دو کشور، در صورت احراز سفر شما به ارمنستان بدون اجازه دولت آذربایجان، ویزای شما لغو خواهد شد. اگر سفری به ارمنستان نداشته‌اید، روی گزینه «نه» کلیک کنید.

تا اینجا اطلاعات شخصی شما تکمیل شد و می‌توانید در صورت نبودن همراه روی «ادامه دهید» کلیک کنید. در غیر این صورت گزینه آبی، یعنی افزودن شخص جدید را انتخاب کرده و نسبت به تکمیل همین اطلاعات برای هرکدام از افراد اقدام کنید.

نکته مهم در این مرحله این است که حتما نام، نام خانوادگی، آدرس و سایر اطلاعاتی را که تایپ می‌کنید، باید به حروف لاتین و به زبان انگلیسی و مطابق با پاسپورتتان باشد.

پس از اتمام این مرحله و در ادامه، لینکی به ایمیل شما ارسال می‌شود که لازم است آن را تایید کنید. پس از تایید ایمیل، صفحه‌ای به صورت زیر برایتان به نمایش درمی‌آید که حاکی از موفقیت‌آمیز بودن مراحل ثبت اطلاعات است.

تایید ایمیل ویزا

تایید ایمیل ویزا

برای ادامه مراحل گرفتن ویزای الکترونیکی آذربایجان روی گزینه‌ پرداخت کلیک کنید. سپس به صفحه پرداخت هدایت می‌شوید. صفحه پرداخت به شکل زیر است. این آخرین مرحله از پروسه ویزای الکترونیکی آذربایجان است.

پرداخت هزینه ویزای آذربایجان

پرداخت هزینه ویزای آذربایجان

اطلاعات سفارتخانه و کنسولگری‌های آذربایجان در ایران

ویزای الکترونیکی آذربایجان

ویزای الکترونیکی آذربایجان

سفارت جمهوری آذربایجان

  • تهران، پاسداران، خیابان نیستان سوم، کوچه راستوان، پلاک ۱۶، کدپستی: ۱۹۴۴۹۶۵۱۱۴
  • تلفن: ۵-۲۲۵۵۹۵۵۳ (۰۲۱) / نمابر: ۲۲۵۵۸۱۸۳ (۰۲۱)
  • ساعت کاری: از شنبه تا چهارشنبه ۹ تا ۱۲:۳۰ ظهر

کنسولگری سفارت در تهران

  • تهران، نیاوران، خیابان شهید پورابتهاج، خیابان خداوردی، کوچه سیزدهم غربی، نبش کوچه شیرافکن، پلاک ۵
  • تلفن: ۲۲۲۹۱۱۴۴(۰۲۱) / آدرس پست الکترونیکی: [email protected]
  • ساعت کاری: شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۱۲:۳۰ ظهر

کنسولگری تبریز

  • تبریز، بلوار ولیعصر، خیابان عارف، پلاک ۹ / تلفن: ۳۳۳۳۴۸۰۳ (۰۴۱)

برای پرداخت در مرحله آخر لازم است که با روش‌های پرداخت بین‌المللی آشنایی داشته باشید. یکی از بهترین و سریع‌ترین روش‌های پرداخت در دنیا، پرداخت با مستر کارت و ویزا کارت است. شما می‌توانید با تهیه یک ویزا کارت یا مستر کارت نسبت به پرداخت اقدام کنید یا انجام پرداخت این هزینه را به همکاران ما در ارزجو بسپارید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با همکاران ما در بخش پشتیبانی در مورد ارائه راهکارهای پرداخت بین‌المللی مشورت کنید.

مطالعه بیشتر:

خرید، فروش و قیمت بیت کوین در صرافی سرمایکس

خرید، فروش و قیمت اتریوم در صرافی سرمایکس

خرید، فروش و قیمت تتر در صرافی سرمایکس

خرید کیف پول لجر