سرمایکس
video thumb

تحلیل قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که بیت کوین راه خود را برای رسیدن به یک سطح جدید از سر گرفته است و حرکت جدید صعودی باعث افزایش قیمت آلت کوین ها می شود.

در حالی که بیت کوین (BTC) همچنان به صعود برای دستیابی به یک سطح قیمت جدید در سال ۲۰۲۰ و رسیدن به بیش از ۱۶،۷۰۰ دلار ادامه می دهد، معامله گران در بارهاین مسئله فکر می کنند که آیا این شروع یک بازار گاوی جدید است.

مایک مک گلون (Mike McGlone)، استراتژیست ارشد کالاهای Bloomberg Intelligence ، معتقد است که مهم ترین مانع در سطح ۲۰ هزار دلار است. به محض عبور از آن، بیت کوین می تواند به یک تریلیون دلار سرمایه بازار برسد. مک گلون پیش بینی می کند که این روند صعودی در سال ۲۰۲۱ نیز ادامه داشته باشد.

پیتر برانت یک معامله گر کهنه کار نیز معتقد است که اگر اجرای گاوهای قبلی در نظر گرفته شود، می توان عنوان کرد که بیت کوین در مراحل اولیه بازار گاوی بعدی قرار دارد.

عملکرد روزانه ارزهای دیجیتال. منبع: Coin360

در یک پیش بینی صعودی دیگر، تام فیتزپاتریک (Tom Fitzpatrick)، مدیرعامل Citibank معتقد است که بیت کوین می تواند تا دسامبر ۲۰۲۱ به ۳۱۸۰۰۰ دلار برسد. فیتزپاتریک با در نظر گرفتن بازارهای گاوی قبلی بیت کوین به این پیش بینی رسیده است.

هر مرحله بازار گاوی شاهد اصلاحات قابل توجهی در مسیر صعود است و این فرصت ها را برای معامله گران فراهم می کند تا در هنگام فروپاشی فروش بالایی داشته و دوباره خرید کنند. با این حال برای انجام این کار، بازرگانان باید معاملات خود را انجام دهند، در غیر این صورت ممکن است این حرکت را از دست بدهند.

بیایید تا در ادامه ۱۰ ارز دیجیتال برتر را تجزیه و تحلیل کنیم تا تنظیمات صعودی یا نزولی را که می تواند حرکت بعدی ارزهای دیجیتال را پیش بینی کند، شناسایی کنیم.

بیت کوین / دلار

در یک روند صعودی قوی، اصلاحات معمولاً بیش از سه روز طول نمی کشد. این موضوع را می توان در افزایش قیمت بیت کوین نیز مشاهده کرد که از اوایل ماه اکتبر آغاز شد. گاوها قیمت این ارز دیجیتال را به بالای مقاومت ۱۶،۵۰۰ دلار رسانده و حرکت صعودی را از سر گرفتند.

نمودار روزانه BTC / USD. منبع: TradingView

جفت ارز BTC / USD اکنون می تواند تا مقاومت قابل توجه بعدی در سطح ۱۷۲۰۰ دلار صعود کند. در اینجا دوباره، ممکن است گاوها مجبور شوند بر فروش قوی خرس ها غلبه کنند، زیرا به محض اینکه خریداران این مقاومت را از بین بردند، هیچ مانع عمده ای برای یک رکورد تاریخی وجود ندارد.

افزایش میانگین متحرک و شاخص مقاومت نسبی در منطقه خرید بیش از حد نشان می دهد که گاوها کنترل بازار را در اختیار دارند.

هنوز هم، بازرگانان باید مراقب باشند. آنها می توانند میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۵،۰۳۲ دلار) را کاملاً زیر نظر بگیرند زیرا وقفه در زیر آن اولین نشانه ضعف خواهد بود.

اتریوم / دلار

اتر (ETH) با فشار فروش در خط مقاومت در حال افزایش الگوی wedge مواجه شده است. این خط اکنون به ۴۸۸٫۱۳۴ دلار نزدیک به سطح مقاومت رسیده است. از این رو، خرس ها به احتمال زیاد از این سطح دفاع محکمی می کنند.

نمودار ETH / USD روزانه. منبع: TradingView

اگر قیمت این ارز دیجیتال از سطح مقاومت پایین بیاید، در این صورت احتمال شکست ۴۸۸٫۱۳۴ دلار افزایش می یابد. بالاتر از این سطح، جفت ارز ETH / USD می تواند به ۵۲۰ دلار و سپس به ۵۵۰ دلار برسد.

میانگین متحرک شیب دار و RSI بالای ۶۱ نشان می دهد که گاوها برتری دارند. در صورت کاهش قیمت از سطح فعلی و سقوط در زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴۳۵ دلار)، این نمای صعودی نفی خواهد شد.

XRP/ دلار

XRP در ۱۳ نوامبر بالاتر از مقاومت ۰٫۲۶ دلار شکسته و بسته شد. اگرچه خرس ها به هنگام افزایش قیمت در تاریخ های ۱۴ و ۱۵ نوامبر این دارایی را فروختند، اما آنها نتوانستند قیمت این ارز دیجیتال را به زیر سطح ۰٫۲۶ دلار برسانند.

نمودار روزانه XRP / USD. منبع: TradingView

این نشان می دهد که احساسات نسبت به این ارز دیجیتال مثبت شده است. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٫۲۵۶ دلار) افزایش یافته است و RSI به منطقه خرید بیش از حد رسیده است که نشان دهنده این است که این مسیر دارای کمترین مقاومت به سمت بالا است.

اولین هدف صعودی برای این ارز دیجیتال ۰٫۳۰۳۷۴۶ دلار است و اگر این سطح به دست آید، جفت XRP / USD می تواند سطح مقاومت ۰٫۳۲۶۱۱۳ دلار را دوباره آزمایش کند. اگر قیمت این جفت ارز کاهش یابد و به زیر سطح حمایت ۰٫۲۶ دلار سقوط کند، این نمای صعودی باطل خواهد شد.

LINK/ دلار

LINK Chainlink در حال حاضر سعی در جهش از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۲ دلار) دارد. اکنون گاوها دوباره سعی می کنند قیمت این ارز دیجیتال را به بالای سطح مقاومت ۱۳٫۲۸ دلار برسانند. در صورت موفقیت به انجام چنین کاری، این آلت کوین الگوی معکوس سر و شانه ها را تکمیل می کند.

نمودار روزانه LINK / USD. منبع: TradingView

هدف این تنظیم صعودی رسیدن به سطح ۱۹٫۲۷۳۱ دلار است. میانگین متحرکی که به تدریج در حال افزایش است و RSI که دقیقاً بالاتر از نقطه میانی است، یک مزیت جزئی برای گاوها است.

برخلاف این فرض، اگر قیمت این ارز دیجیتال از سطح فعلی یا مقاومت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، جفت ارز LINK / USD می تواند تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۱۱ دلار) سقوط کند. یک وقفه در کمتر از ۹٫۷۶۶۵ دلار، روند صعودی را باطل می کند.

بیت کوین کش / دلار

بیت کوین کش (BCH) در تاریخ ۱۵ نوامبر بار دیگر از منطقه مقاومت ۲۷۲ دلار به ۲۸۰ دلار کاهش یافت. این نشان می دهد که خرس ها با تهاجم از این سطح دفاع می کنند. اگر خرس ها بتوانند قیمت این ارز دیجیتال را به زیر سطح حمایت ۲۴۲ دلار کاهش دهند، افت به ۲۳۱ دلار امکان پذیر است.

نمودار روزانه BCH / USD. منبع: TradingView

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۵۶ دلار) ثابت است، در حالی که میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲۴۹ دلار) در حال افزایش است و RSI بین ۴۰ تا ۶۰ سطح معامله شده است. این نشان دهنده تعادل بین عرضه و تقاضاست.

تجارت درون این محدوده می تواند بی ثبات بوده و پیش بینی آن دشوار باشد. از این رو، هنگامی که قیمت این ارز دیجیتال به سطح حمایت یا مقاومت در این محدوده برسد، برای معامله بهتر است. احتمال دیگر این است که قبل از شرط بندی های بزرگ منتظر بشوید که قیمت این ارز دیجیتال در بالاتر یا پایین این محدوده شکسته شود.

اگر گاوها بتوانند قیمت این ارز دیجیتال را به بالای ۲۸۰ دلار برسانند، جفت ارز BCH / USD می تواند به ۳۲۶٫۳۰ دلار برسد. برعکس، افت زیر ۲۳۱ دلار ممکن است قیمت این ارز دیجیتال را به ۲۰۰ دلار برساند.

لایت کوین / دلار

لایت کوین (LTC) به طور چشمگیری افزایش یافت و در سطح مقاومت ۶۸٫۹۰۰۸ دلار شکست. اگر گاوها بتوانند قیمت این ارز دیجیتال را بالاتر از این سطح شکست حفظ کنند، این نشانگر آغاز احتمالی یک روند صعودی جدید است. هدف بعدی این ارز دیجیتال در حالت صعودی ۸۰ دلار و سپس ۱۰۰ دلار است. ا

نمودار روزانه LTC / USD. منبع: TradingView

با این وجود بعید است خرس ها به راحتی تسلیم شوند. آنها سعی خواهند کرد قیمت را به زیر ۶۸٫۹۰۰۸ دلار برسانند. در صورت موفقیت به انجام چنین کاری، یک فروش شدید در نزدیکی ۷۰ دلار رارخ خواهد داد.

اگر قیمت این ارز دیجیتال به کمتر از ۶۸٫۹۰۰۸ دلار برسد، خرس ها سعی می کنند جفت ارز LTC / USD را تا سطح پشتیبانی ۶۴ دلار پایین بکشند. اگر آنها بتوانند این کار را انجام دهند، نشان دهنده ضعف در حرکت رو به بالاست.ز

بایننس کوین / دلار

خرس ها سعی می کنند بایننس کوین (BNB) را در زیر محدوده ۲۷٫۳۰ تا ۲۸٫۹۷ دلار غرق کنند. کاهش میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۸٫۲۹ دلار) و RSI زیر ۴۷ نشان دهنده برتری خرس هاست.

نمودار روزانه BNB / USD. منبع: TradingView

اگر جفت ارز BNB / USD به زیر ۲۷٫۳۰ دلار کاهش یابد، توقف بعدی می تواند ۲۵٫۶۶۵۲ دلار باشد. این یک حمایت مهم است، زیرا گاوها در دو مورد قبلی به طور تهاجمی از آن دفاع کرده اند.

بازگشت شدید از این سطح حمایت، احتمال ادغام این جفت ارز را برای چند روز دیگر در محدوده ۲۵٫۶۶۵۲ – ۳۲ دلار افزایش می دهد.

بر خلاف این فرض، اگر این جفت ارز از سطح فعلی بازگردد و به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، گاوها دوباره سعی می کنند قیمت این ارز دیجیتال را به بالای ۲۸٫۹۷ دلار برسانند. در صورت موفقیت به انجام چنین کاری، امکان رسیدن به قیمت ۳۰ دلار و سپس ۳۲ دلار وجود دارد.

DOT/ دلار

DOT پلتفرم Polkadot در تاریخ ۱۲ نوامبر با میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴٫۳۶ دلار) مواجه شد، اما گاوها نتوانستند قیمت این ارز دیجیتال را به بالاتر از این مقاومت جزئی و ۴٫۶۳ دلار برسانند. این نشانگر کمبود تقاضا برای این ارز دیجیتال در سطوح بالاتر است.

نمودار روزانه DOT / USD. منبع: TradingView

با این حال، گاوها بار دیگر به هنگام افت قیمت به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه این دارایی را خریداری کرده و در حال حاضر تلاش می کنند تا قیمت این ارز دیجیتال را به بالاتر از این سطح مقاومت ودر سطح ۴٫۶۳ دلار برسانند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، قیمت جفت ارز DOT / USD می تواند به ۴٫۹۵ دلار برسد.

رشد ناگهانی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و RSI در منطقه مثبت مزیت گاوها را نشان می دهد.

اگر این جفت از سطح فعلی پایین بیاید و از میانگین های متحرک شکسته شود، این نمای مثبت فاقد اعتبار خواهد شد. در چنین شرایطی، کاهش قیمت این ارز دیجیتال و رسیدن به قیمت ۳٫۸۰ دلار امکان پذیر است.

ADA/ دلار

ADA کاردانو در تاریخ ۱۵ نوامبر به زیر میانگین متحرک سقوط کرد، اما گاوها سعی می کنند از این سطح حمایت در۰٫۰۹۸۸۲۲ دلار دفاع کنند. اگر این آلت کوین دوباره جهش کند و از میانگین متحرک بالاتر رود، گاوها دوباره سعی می کنند قیمت این ارز دیجیتال را به ۰٫۱۱۴۲۲۴۱ دلار برسانند.

نمودار روزانه ADA / USD. منبع: TradingView

شکست و نزدیک شدن به بالای خط روند نزولی اولین نشانه قدرت خواهد بود. برخلاف این فرض، اگر جفت ارز ADA / USD از خط روند نزولی کاهش یابد و به زیر ۰٫۰۹۸۸۲۲ دلار برسد، ممکن است به ۰٫۰۸۹۳ دلار کاهش یابد.

از آنجا که گاوها این دارایی را در دو کاهش قبلی به ارزش ۰٫۰۸۹۳ دلار خریداری کرده بودند، احتمالاً دوباره برای چنین کاری تلاش می کنند. از این رو، یک جهش از این حمایت می تواند ماندگاری این جفت ارز را در این محدوده افزایش دهد.

میانگین متحرک مسطح و RSI نزدیک به نیمه راه نیز به یک اقدام range-bound برای چند روز آینده اشاره دارد.

بیت کوین اس وی/ دلار

بیت کوین اس وی (BSV) در تاریخ ۱۴ نوامبر مجدداً از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۶۱ دلار) رد شد که نشان می دهد خرس ها در افزایش قیمت های جزئی دارایی های خود را می فروشند. در صورت ادامه فروش، این آلت کوین می تواند تا سطح حمایت ۱۴۶ دلار سقوط کند.

نمودار روزانه BSV / USD. منبع: TradingView

کاهش میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و RSI زیر ۴۹ نشان دهنده یک مزیت جزئی برای خرس هاست. با این حال، یک پیشرفت مثبت، واگرایی صعودی در RSI است. این نشان می دهد که حرکت نزولی ممکن است در حال تضعیف باشد.

گفتنی است که اگر گاوها بتوانند قیمت این ارز دیجیتال را به بالای خط روند نزولی برسانند، این امر می تواند مسیر صعود را به ۱۸۱ دلار باز کند. حرکت بعدی به احتمال زیاد پس از افزایش قیمت به بالای ۱۸۱ دلار توسط گاوها یا فرو رفتن قیمت به زیر ۱۴۶ دلار توسط خرس ها آغاز خواهد شد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version