سرمایکس
video thumb

تحلیل قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال!

بر اساس گزارش های منتش شده، به نظر می رسد که قیمت بیت کوین پس از رسیدن به بالاترین قیمت خود در سال ۲۰۲۰ آماده ثبات است و آلت کوین ها ممکن است تلاش کنند تا از ضررهای شدید خود رهایی یابند.

طی ۲۴ ساعت گذشته، قیمت بیت کوین (BTC) به بالاترین قیمت روزانه خود یعنی ۱۸،۴۶۶٫۱۴ دلار رسیده است و این رقم تقریباً ۸ درصد کمتر از رکورد تاریخی آن ۲۰ هزار دلار است.

با این حال، سرمایه گذاران در چندین کشور مانند روسیه، آرژانتین، برزیل و مکزیک قبلاً مشاهده کرده اند که هلدینگ های بیت کوین آنان به بالاترین سطح تاریخی خود رسیده است. حتی ارزش بازار بیت کوین نیز به رکورد جدیدی رسیده است و در بالاترین حد خود در دسامبر ۲۰۱۷ قرار دارد.

با ورود سرمایه گذاران نهادی به این فضا، به نظر می رسد که تنها زمان نیاز است تا بیت کوین سرانجام قیمت ۲۰،۰۰۰ دلار را پشت سر بگذارد و یک رکورد تاریخی برای همیشه به ثبت برساند.

ریکاردو سالیناس پلیگو (Ricardo Salinas Pliego)، دومین مرد ثروتمند مکزیک اخیرا اعلام کرده که بر روی این دارایی دیجیتال سرمایه گذاری کرده است.طبق گفته پلیگو، ۱۰ درصد از دارایی های وی در بیت کوین نگهداری می شود.

عملکرد روزانه ارزهای دیجیتال. منبع: Coin360

حتی سرمایه گذاران موجود نیز به دارایی های خود افزوده اند. مایک نووگراتز، رئیس و مدیرعامل Galaxy Digital اخیراً عنوان کرده که وی بیت کوین بیشتری را با قیمت ۱۵،۸۰۰ دلار خریداری کرده است زیرا انتظار دارد که قیمت تا ۶۵،۰۰۰ دلار افزایش یابد.

جریان مداوم نهادی منجر به افزایش سرمایه بیت کوین Grayscale Investments به بیش از ۵۰۰۰۰۰ بیت کوین شده است. بررسی سالانه این شرکت نشان داد که حدود ۳۸٪ از پاسخ دهندگان در چهار ماه گذشته بیت کوین را خریداری کرده اند. ۶۳٪ از این سرمایه گذاران گفتند که بیماری همه گیر ویروس کرونا عامل اصلی تصمیم گیری آنها برای خرید بیت کوین بوده است.

پس از افزایش قیمت دیدنی و جذاب امروز این ارز دیجیتال، بسیاری از سرمایه گذاران در حال جستجوی نکاتی در مورد ادامه روند صعودی بیت کوین یا اصلاح روند صعودی آن از سطح فعلی هستند.

بیایید ۱۰ ارز دیجیتال برتر را تجزیه و تحلیل کنیم تا ببینیم نمودارها چه چیزی را ارائه می دهند.

بیت کوین / لار

حرکت بیت کوین (BTC) در دو روز گذشته بسیار قوی بوده و بسیاری از سرمایه گذاران معتقد بودند که ۱۷۲۰۰ دلار برای این ارز دیجیتال به عنوان یک مقاومت بزرگ عمل می کند.

با این حال، این ارز دیجیتال از اوایل ماه اکتبر سخت در حال صعود است و اگر به سرعت در این جهت پیش برود، ممکن است به زودی از این روند خسته شود.

نمودار روزانه BTC / USD. منبع: TradingView

اگر در این بین یک وقفه طول بکشد و سپس این روند صعودی از سرگرفته شود، یک نشانه مثبت خواهد بود زیرا می توان گفت که در تمام افزایش قیمت های فعلی قدرت ماندگاری بیشتری وجود دارد. قیمت این ارز دیجیتال در حال حاضر یک شمعدان Doji را تشکیل داده است و این امذ نشان دهنده بلاتکلیفی در بین گاوها و خرس هاست.

اگر قیمت این ارز دیجیتال به سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۵۵۲۸ دلار) برسد، درست بالاتر از ۳۸٫۲٪ اصلاح سطح فیبوناچی، ممکن است یک نشانه خوب تلقی شود.

حتی اگر قیمت این ارز دیجیتال اصلاح نشود، یک اقدام range-bound در محدوده ۱۶،۵۰۰ تا ۱۸،۵۰۰ $ مثبت خواهد بود.

برخلاف این فرض، اگر این مومنتوم جفت ارز BTC / USD را بودن هیچ پولبکی به بالاترین حد برساند ، در این صورت احتمال حفظ رکورد کم می شود. در آن زمان، اصلاح قیمت می تواند بد باشد زیرا تا سطح ۱۲۵۰۰ دلار حمایت عمده ای وجود ندارد.

شاخص مقاومت نسبی (RSI) حدود یک ماه است که بین ۷۰ تا ۸۴ معامله شده است، که نشان می دهد این روند قوی است، اما بیش از قوی بوده است. از این رو، در معرض خطر از دست دادن بخشی از این صعود، معامه گران باید طمع خود را کنترل کنند و با حد ضررهای مناسب معاملات خود را انجام دهند.

اتریوم / دلار

اتر (ETH) امروز بالای سطحح مقاومت ۴۸۸٫۱۳۴ دلار قرار گرفت اما گاوها نتوانستند این شکست را حفظ کنند. این نشان می دهد که خرس ها به طور تهاجمی از این سطح مقاومت دفاع می کنند.

نمودار ETH / USD روزانه. منبع: TradingView

با این حال، اگر گاوها اجازه ندهند که قیمت این ارزدیجیتال به زیر سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴۴۲ دلار) برسد، تجمع در سطوح پایین تر را نشان می دهد. اگر قیمت در نزدیکی مقاومت ادغام شو ، احتمال شکست بالاتر از آن افزایش می یابد.

اگر جفت ارز ETH / USD بیش از ۴۸۸٫۱۳۴ دلار باقی بماند، قیمت این ارز دیجیتال ممکن است به ۵۲۰ دلار و سپس به ۵۵۰ دلار افزایش یابد.

از طرف دیگر، اگر خرس ها قیمت این ارز دیجیتال را به زیر سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش دهند، این نشان می دهد که این مومنتوم تضعیف شده است. وقفه ای کمتر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۳۹۹ دلار) مزیت را به سود خرس ها متمایل می کند.
XRP/ دلار

XRP در تاریخ ۱۷ نوامبر به اولین هدف خود و به سطح ۰٫۳۰۳۷۴۶ دلار رسید و همانطور که از اصلاح شدید امروز دیده می شود، به نظر می رسد که معامله گران کوتاه مدت سود را در این سطح ثبت کرده اند. با این وجود، گاوها در تلاشند تا روند نزولی این ارز دیجیتال را در سطح ۵۰٪ اصلاح فیبوناچی ۰٫۲۷۸۱۲۳ دلار متوقف کنند.

نمودار روزانه XRP / USD. منبع: TradingView

در صورت موفقیت، احتمالاً تلاش دیگری برای افزایش قیمت به بالاتر از سطح مقاومت ۰٫۳۰۸۱۷۶ دلار وجود دارد. سطح بعدی که خرس ها ممکن است مجدداً مقاومت سختی داشته باشند ۰٫۳۲۶۱۱۳ دلار است.

میانگین متحرک شیب دار و RSI در نزدیکی منطقه خرید بیش از حد نشان می دهد که گاوها برتری دارند.

بر خلاف این فرض، اگر جفت ارز XRP / USD به زیر ۰٫۲۷۸۱۲۳ دلار برسد، احتمال کاهش به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٫۲۶۴ دلار) وجود دارد.

LINK/ دلار

Chainlink (LINK) در تاریخ ۱۷ نوامبر بالاتر از سطح مقاومت ۱۳٫۲۸ دلار شکست اما گاوها در تلاشند تا این شکست را حفظ کنند. این نشان می دهد که خرس ها در تلاشند تا قیمت این ارز دیجیتال را به زیر سطح شکست برسانند.

نمودار روزانه LINK / USD. منبع: TradingView

اگر جفت ارز LINK / USD شکسته شود و در زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۲٫۲۶ دلار) باقی بماند، الگوی معکوس سر و شانه ها را بی اعتبار می کند.

برعکس، اگر گاوها موفق به حفظ قیمت این ارز دیجیتال در بالاتر از سطح شکست ۱۳٫۲۸ دلار شوند، این جفت ارز می تواند ر اه خود را به سمت هدف موردنظر ۱۹٫۲۷۳۱ دلار آغاز کند. میانگین متحرک شیب دار و RSI بالای ۵۹ نشان می دهد که گاوها بر بازار حکمران هستند.

لایت کوین / دلار

لایت کوین (LTC) در حال حاضر شاهد یک روند صعودی است اما دنباله بلند روی نمودار شمعی، نشان دهنده خرید قدرتمند در سطح ۶۸٫۹۰۰۸ دلار را نشان می دهد. این نشان می دهد که گاوها توانسته اند تا به سطح ۶۸٫۹۰۰۸ دلار را به عنوان یک سطح پشتیبانی برسند. این سطح ممکن است در سقوط های آتی مانند کف عمل کند.

نمودار روزانه LTC / USD. منبع: TradingView

افزایش میانگین متحرک و RSI در منطقه مثبت حاکی از کنترل گاوهاست. آنها اکنون تلاش خواهند کرد تا قیمت این ارز دیجیتال را به بالای مقاومت ۷۷٫۲۰ دلار برسانند و روند صعودی را از سر بگیرند. در صورت موفقیت به انجام این کار، قیمت جفت ارز LTC / USD می تواند به ۱۰۰ دلار برسد.

برعکس، اگر خرس ها قیمت این ارز دیجیتال به زیر سطح حمایت فوری ۶۸٫۹۰۰۸ دلار کاهش دهند، این نشان می دهد که این حرکت تضعیف شده است. وقفه در زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۶۲٫۹۲ دلار) می تواند نشان دهنده بازگشت قوی خرس ها باشد.

بیت کوین کش / دلار

بیت کوین کش (BCH) همچنان درسطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۵۵ دلار) با مقاومت سختی مواجه است. این یک نشانه منفی است زیرا نشان می دهد که گاوها قادر به جذب فروش خرس ها نیستند و قیمت را بالاتر می برند.

نمودار روزانه BCH / USD. منبع: TradingView

قیمت این ارز دیجیتال زیر سطح میانگین متحرک شکسته شده و خرس ها اکنون سعی می کنند جفت ارز BCH / USD را در زیر حمایت فوری و در ۲۴۲ دلار فرو ببرند. در صورت موفقیت به انجام چنین کاری، این جفت ارز می تواند تا سطح حمایت ۲۳۱ دلار سقوط کند.

شکستن زیر سطح ۲۳۱ دلار احتمال سقوط این ارز دیجیتال را به ۲۰۰ دلار افزایش می دهد، اما اگر این جفت ارز از ۲۳۱ دلار برگشت کند، اقدام range-bound ممکن است برای چند روز دیگر ادامه یابد. میانگین متحرک مسطح و RSI در قلمرو منفی نشان دهنده یک مزیت جزئی برای خرس هاست.

DOT/ دلار

Polkadot (DOT) در تاریخ ۱۶ نوامبر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴٫۴۱ دلار) عقب نشینی کرد و در تاریخ ۱۷ نوامبر به سطح مقاومت ۴٫۹۵ دلار دست یافت. خرس ها در حال حاضر در تلاشند تا از این سطح مقاومت دفاع کنند و محدوده این آلن کوین را برای چند روز دیگر حفظ کنند.

نمودار روزانه DOT / USD. منبع: TradingView

با این حال، رشد تدریجی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و RSI در منطقه مثبت نشان دهنده برتری گاوهاست.

اگر قیمت این ارز دیجیتال از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بازگردد، ممکن است یک بار دیگر خریداران تلاش کنند تا این مانع را در سطح ۴٫۹۵ دلار برطرف کنند. اگر آنها بتوانند این کار را انجام دهند، جفت ارز DOT / USD می تواند تا ۵٫۵۸۹۹ دلار افزایش یابد.

بر خلاف این فرض، اگر این جفت ارز به زیر میانگین متحرک برسد، اقدام range-bound بین ۳٫۸۰ تا ۴٫۹۵ دلار می تواند برای چند روز دیگر ادامه یابد.

BNB / دلار

امروز گاوها نتوانستند بایننس کوین (BNB) را به بالاتر از محدوده ۲۷٫۳۰ تا ۲۸٫۹۷ دلار برسانند زیرا قیمت این ارز دیجیتال از این سطح مقاومت پایین آمد. این امر نشان می دهد که خرید در سطوح بالاتر متوقف می شود.

نمودار روزانه BNB / USD. منبع: TradingView

با این حال، بعید است که این سطح معاملاتی برای یک مدت طولانی ادامه داشته باشد. به زودی، جفت ارز BNB / USD یا در محدوده بالاتر یا پایین تر شکسته خواهد شد. پیش بینی جهت این شکست دشوار است، زیرا شاخص ها تعادل بین عرضه و تقاضا را نشان می دهند.

بنابراین بهتر است قبل از شرط بندی های بزرگ منتظر فرار قیمت از این محدوده باشید. اگر گاوها قیمت این ارز دیجیتال را به بالای این محدوده برسانند، افزایش قیمت این ارز دیجیتال تا ۳۲ دلار امکان پذیر است. برعکس، اگر خرس ها قیمت این ارز دیجیتال را به زیر ۲۷٫۳۰ دلار کاهش دهند، این جفت ارز می تواند سطح حمایت مهم ۲۵٫۶۶۵۲ دلار را دوباره آزمایش کند.

ADA/ دلار

گاوها در ۱۷ نوامبر کاردانو (ADA) را به بالای خط روند نزولی رساندند اما آنها نتوانسته اند این مانع را در سطح ۰٫۱۱۴۲۲۴۱ دلار برطرف کنند. این نشان می دهد که خرس ها از این سطح مقاومت دفاع می کنند.

نمودار روزانه ADA / USD. منبع: TradingView

با این حال، اگر جفت ارز ADA / USD به زیر خط روند نزولی کاهش پیدا نکند، گاوها یک بار دیگر سعی می کنند قیمت این ارز دیجیتال را به بالاتر از سطح مقاومت برسانند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، این جفت ارز یک الگوی دو پایین را تکمیل می کند که هدف آن رسیدن به ۰٫۱۳۹۱ دلار است.

اگر RSI شکسته شود و بیش از ۶۰ باقی بماند، می تواند یک حرکت احتمالی را نشان دهد که می تواند منجر به شکستن قیمت این ارز دیجیتال به بالاتر از ۰٫۱۱۴۲۲۴۱ دلار شود. اگر این جفت ارز به زیر سطح حمایت ۰٫۰۹۸۸۲۲ دلار برسد، این نمای صعودی بی اعتبار خواهد شد.

بیت کوین اس وی / دلار

بیت کوین اس وی (BSV) در تاریخ ۱۷ نوامبر بالای خط روند نزولی حرکت کرد اما گاوها نتوانسته اند این جنبش را حفظ کنند. این مسئله نشان می دهد که معاملهه گران در حال بسته شدن پوزیشن های خود حتی در افزایش قیمت های جزئی هستند.

نمودار روزانه BSV / USD. منبع: TradingView

در حال حاضر خرس ها در تلاشند تا جفت ارز BSV / USD را به زیر خط روند نزولی فرو ببرند، در حالی که گاوها تلاش می کنند تا به مرز بالای آن برسند. میانگین متحرک مسطح و RSI نزدیک به نقطه میانی هیچ مزیت آشکارس برای گاوها و خرس ها در بر ندارد.

بسته شدن بالاتر از خط روند نزولی می تواند احتمال افزایش قیمت به ۱۸۱ دلار را افزایش دهد، در حالی که بسته شدن این ارز دیجیتال به زیر خط روند ممکن است منجر به کاهش قیمت در سطح ۱۴۶ دلار شود. حرکت بعدی این روند ممکن است پس از شکسته شدن این جفت ارز در محدوده ۱۸۱ تا ۱۴۶ دلار یا پایین تر باشد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version