سرمایکس
video thumb

قوانین جدید تایلند به شرکت‌های اوراق بهادار کمک می‌کند تا صرافی ارز دیجیتال را راه‌اندازی کنند

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که، تایلند قوانین سرمایه خالص خود را که به شرکت های اوراق بهادار کمک می کند تا صرافی های ارز دیجیتال را راه اندازی کنند، اصلاح کرده است. این کشور در حال حاضر دارای ۱۵ ارائه دهنده خدمات ارز دیجیتال مجاز است.

قوانین جدید تایلند و صرافی های ارز دیجیتال

Bangkok Post گزارش داد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار تایلند (SEC) قوانین سرمایه خالص (NC) خود را که به شرکت های اوراق بهادار در ارائه خدمات ارز دیجیتال کمک می کند، اصلاح کرده است.

این نشریه گزارش داد که “انتظار می رود تاقوانین تجدیدنظر شده در سرمایه خالص باعث آزاد شدن نقدینگی شرکت های اوراق بهاداری شود که قصد دارند وارد کسب و کار جدیدی مانند صرافی ارز دیجیتال یا ارز رمزنگاری شده شوند.” همچنین در این گزارش آمده است که برخی از شركت های اوراق بهادار برای راه اندازی صرافی ارز دیجیتال با کمیسیون بورس و اوراق بهادار مشورت كرده اند.

شرکت های اوراق بهادار که کسب و کارهای ارز دیجیتال را اداره می کنند مجاز به محاسبه وجوه سرمایه خالص این ارزهای دیجیتال هستند. این نشریه همچنین خاطرنشان کرد که “حداکثر مبلغ قابل محاسبه برای دارایی های دیجیتال در سرمایه خالص یک شرکت ۵۰٪ می باشد.” قوانین جدید نیز دارایی های دیجیتال را به عنوان وجوه سرمایه ای حساب می کند.

قوانین شرکت های اوراق بهاداری که کسب و کارهای ارز دیجیتال را اداره می کنند و دارایی های دیجیتال را برای مشتریان خود ذخیره می کنند، ملزم می کند تا “بیش از ۱٪ از سرمایه های کیف پول سرد (سیستم آفلاین) و ۵٪ از دارایی های مشتری ذخیره شده در سیستم دیگر (کیف پول گرم)” یا سیستم آنلاین نگهداری کنند” برای شرکت های ارز دیجیتالی که خدمات نگهداری ارز دیجیتال را ارائه نمی دهند، “این سرمایه خالص سهامداران را ملزم می کند تا بیش از ۵۰۰،۰۰۰ بات [۱۶،۴۶۹ دلار] داشته باشند.”

۱۵ شرکت ارز دیجیتال در تایلتد مورد تأیید واقع شده اند

فرمان سلطنتی تایلند در مورد مشاغل دارایی دیجیتال B.E. 2561 بخش ارزهای دیجیتال را در تایلند قانون گذاری می کند. این فرمان، کسب و کارهای ارز دیجیتال را به سه نوع طبقه بندی می کند: “صرافی دارایی دیجیتال” ، “کارگزار دارایی دیجیتال” و “فروشنده دارایی دیجیتال”. همچنین یک دسته جداگانه برای درگاه های عرضه اولیه سکه (ICO) وجود دارد.

بر اساس وب سایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار تایلند، در مجموع ۱۵ ارائه دهنده خدمات ارز دیجیتال مجاز به فعالیت قانونی در این کشور هستند و برخی از شرکت ها بیش از یک مجوز دریافت کرده اند.

لازم به ذکر استکه هشت شرکت مجاز به اداره صرافی های دارایی دیجیتال هستند که عبارتند از: Bitkub ، BX ، Satang Pro ، Huobi ، ERX ، Zipmex ، Upbit و Z.com Ex. پنج شرکت مجاز به فعالیت به عنوان کارگزاران دارایی های دیجیتال هستند که عبارتند از: Coins TH، Bitazza ، Kulap ، Upbit و Z.com Ex. و چهار شرکت نیز مجاز به استفاده از پورتال های ICO می باشند که عبارتند از: Longroot ، T-box ، SE Digital و Biterb.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version