video thumb

بهترین نرم افزارهای استخراج بیت کوین در سال ۲۰۱۸

توجه: اطلاعات ارائه شده پیرامون استخراج ابری این محتوا صرفا جنبه اطلاع رسانی دارد و با توجه به افزایش کلاه برداری ها در فضای کلود ماینینگ، نسبت به خطرات سرمایه گذاری در این روش هشدار می دهیم.

کیف پول بیت کوین، آدرس حساب و سخت افزار مخصوص استخراج بیت کوین؛ حالا تنها چیزی که به آن احیتاج دارید یک نرم افزار استخراج مناسب (و صدالبته رایگان) است که از نهایت قدرت سخت افزار شما استفاده نموده و مشاهده نرخ هش را نیز آسان‌تر می‌کند.

البته همانند اکثر محصولات رایگان، تعداد گزینه‌های پیش روی شما بسیار زیاد است. حالا چگونه بدون امتحان کردن تمام انتخاب‌های موجود، بهترین نرم افزار استخراج را پیدا کنیم؟

ما در ادامه با دقت و بررسی فراوان لیست بهترین نرم افزارهای استخراج بیت کوین (BTC) سال ۲۰۱۸ را برای شما جمع آوری نموده‌ایم. در این مقاله مزایای اصلی، امکانات و سیستم عامل‌های پشتیبانی شده توسط هر نرم افزار بررسی خواهد شد.

۸ نرم افزار برتر استخراج بیت کوین در سال ۲۰۱۸:

۱. نرم افزار CGMiner

اکثر کاربران ارزهای دیجیتال نرم افزار CGMiner را به دلیل تطبیق پذیری به عنوان نرم افزار برتر استخراج بیت کوین معرفی می‌کنند. این نرم افزار به زبان C نوشته شده و متن باز است. روی مک، ویندوز و لینوکس اجرا می‌شود و از سه نوع سخت افزار پشتیبانی می‌کند: کارت گرافیک، FPGA و ASIC.

این نرم افزار استخراج مزایای بسیاری دارد که از میان آنان می‌توان به قابلیت پیشرفته تشخیص بلاک‌های جدید و کنترل از راه دور اشاره کرد. این نرم افزار کاربر را قادر می‌سازد تا بدون درنگ به حداکثر نرخ هش دسترسی پیدا کند.

۲. نرم افزار BFGMiner

نرم افزار BFGMiner نیز همانند CG با زبان برنامه نویسی C نوشته شده و به همین دلیل روی اکثر سیستم عامل‌ها (مک، ویندوز و لینوکس) اجرا خواهد شد. این نرم افزار از FPGA و ASIC پشیتبانی می‌کند.

از مزایای اصلی این نرم افزار می‌توان به قابلیت استخراج همزمانِ یک الگوریتم محبوب (مانند Scrypt و SHA256d) و هم‌چنین تعدادی ارز دیجیتال دیگر اشاره کرد. قابلیت‌های کاربردی دیگری چون اورکلاک سخت افزار، بررسی کامل و کنترل سرعت فن‌های خنک کننده نیز در این نرم افزار وجود دارند.

۳. نرم افزار EasyMiner

EasyMiner یک نسخه بروزرسانی شده از نرم افزارهایی چون CGMiner و BFGMiner محسوب می‌شود؛ چون از رابط کاربری گرافیکی بهره برده و متن باز است. رابط کاربری مرتب این نرم افزار به شما اجازه‌ی اتصال کیف پول را هم می‌دهد. با EasyMiner می‌توانید بیت کوین، لایت کوین و دیگر ارزها را استخراج کنید، اما حتما باید سیستم عامل‌تان ویندوز باشد و سخت افزارتان از نوع برنامه مدار یکپارچه خاص (ASIC).

به هنگام اجرای EasyMiner برای اولین بار دو گزینه پیش روی شماست: اول انتخاب حالت Moneymaker که شما را مستقیما به یک استخر استخراج لایت کوین وصل می‌کند، و دیگری Solo است که خودتان در آن قابلیت انتخاب نوع ارز دیجیتال، استخر و نوع الگوریتم هش را دارید.

۴. نرم افزار BitMinter

یک نرم افزار استخراج دیگر با رابط کاربری گرافیکی و متن باز. تطبیق پذیری بالای BitMinter یکی از برتری‌های آن بر EasyMiner است. این نرم افزار روی ویندوز، مک و لینوکس اجرا شده و از سخت افزارهایی چون کارت گرافیک، FPGA و ASIC پشتیبانی می‌کند.

برای استخراج بیت کوین با نرم افزار BitMinter باید حتما عضو استخر اختصاصی آن شوید. استخر مذکور ازسال ۲۰۱۱ تاکنون بیش از ۴۵۰ هزار ثبت نام داشته است. BitMinter از شما می‌خواهد تا عضو استخر اختصاصی‌اش شوید، چون استخراج بیت کوین برا‌ی کاربران این استخر آسان‌تر بوده و درآمد بیشتری از آن حاصل می‌شود.

۵. نرم افزار BTCMiner

BTCMiner یک نرم افزار استخراج ابری (Cloud-based mining) با بیش از ۱۴۲ هزار کاربر است. اگر کیف پول، آدرس بیت کوین، سخت افزار FPGA و یک اتصال اینترنت دارید، استفاده از BTCMiner به راحتی برای شما مقدور خواهد بود.

یکی از قابلیت‌های برتر این نرم افزار، تنظیم دینامیکی فرکانس بر اساس میزان خطاست؛ این یعنی نرم افزار به صورت اتوماتیک یک فرکانس با بیشترین نرخ هش را برای کاربر انتخاب خواهد کرد.

در BTCMiner حالت ذخیره انرژی، محافظت قطعات از گرمای بیش از حد و Bitstream فوری نیز دیده می‌شود. Bitstream فوری به کاربر اجازه می‌دهد تا بدون مجوز خاص یا نرم افزار Xilinx به استخراج بپردازند.

۶. نرم افزار DiabloMiner

این نرم افزار از فریم ورک OpenCL استفاده می‌کند تا به سرعت محاسبات مربوط به هش‌ها را انجام داده و از تعداد نامحدود استخرهای استخراج پشتیبانی کند.

نرم افزار DiabloMiner با کارت گرافیک و سیستم عامل مک سازگاری دارد، اما اگر از یکی از ابزارهای بروز شده‌ی NVIDIA Driver یا ATI Stream SDK ۲٫۱ استفاده کنید، نرم افزار روی هر سیستم عاملی اجرا خواهد شد.

در DiabloMiner کاربر قابلیت استخراج تکی یا استخراج گروهی (استخرها) را هم دارد.

۷. نرم افزار MultiMiner

نرم افزار MultiMiner با رابط کاربری گرافیکیِ ساده‌اش از نظر کارکرد راحت‌ترین نرم افزار استخراج محسوب می‌گردد و از تطبیق پذیری بالایی نیز برخوردار است. MultiMiner روی ویندوز، مک و لینوکس اجرا شده و شما می‌توانید بدون وقفه از استخراج با یک سخت افزار به سراغ دیگری بروید و انواع مختلفی از ارزهای دیجیتال را استخراج کنید.

یکی از قابلیت‌های پیشرفته این نرم افزار اسکن سخت افزار استخراج شما و مشخص کردن جزئیات آن (متوسط نرخ هش دریافتی سخت افزار و مشخصات استخری که به آن متصل شده‌اید) است.

در این نرم افزار یک قابلیت اتوماتیک وجود دارد که با انتخاب آن، MultiMiner به استخراج پرسود‌ترین ارز یا ارزی که کمترین درجه سختی را دارد، می‌پردازد. با گذشت زمان کافی، این نرم افزار حتی توانایی پیش بینی درآمد آینده شما را هم خواهد داشت.

۸. نرم افزار Awesome Miner

Awesome Miner یک نرم افزار استخراج با کیفیت است که می‌تواند به صورت همزمان از سخت‌افزارهای استخراج متفاوت پشتیبانی کند. این نرم افزار از بیش از ۲۵ موتور استخراج نیز پشتیبانی کرده و با تمام الگوریتم های محبوب نیز سازگاری دارد. با استفاده از این نرم افزار کاربر قادر به مدریت همزمان چندین استخر نیز خواهد بود.

داشبورد موجود در این نرم افزار به شما اجازه خواهد داد تا دمای قطعات و وضعیت آنان را زیر نظر داشته باشید. Awesome Miner تنها روی ویندوز اجرا می‌شود اما نسخه تحت وب آن روی هر سیستم عامل و هر رایانه‌ای قابل دسترسی است.