سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

عرضه پلتفرم Djed توسط ترون که به نظر نسخه‌ای کپی شده از میکر دائو می‌باشد!

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که جاستین سان، بنیان گذار ارز ترون (TRX) در توئیتی از عرضه Djed ، سیستمی برای وام های وثیقه ای خبر داده است. این پلتفرم بلافاصله مورد انتقاد قرار گرفت، زیرا بسیاری آن را به عنوان یک نسخه کپی شده از میکر دائو (MKR) می دانند.

سان در ۱۶ ژانویه زمانی که به هواداران خود اجازه داد تا نام یک استیبل کوین غیرمتمرکز برنامه ریزی شده را انتخاب کنند که در ابتدا قرار بود توسط ترون و توکن بیت تورنت (BTT) حمایت شود، ازعرضه این سیستم خبر داه بود.

مایک مک کارتی (Mike McCarthy)، نهنگ خود خوانده TRX و طرفدار ترون کسی بود که فقط یک ساعت و نیم بعد از انتشار توئیت سان، نام Djed را پیشنهاد کرد. گفتنی است که این نام از مصر باستان گرفته شده است و بیانگر مفهوم ثبات است.

وام گرفتن از مفاهیم دای

پلتفرم Djed تحت دامنه Tronscan.org قرار دارد و شباهت هایی به چندین وب سایت مبتنی بر میکر، از جمله Oasis.app ، vot.makerdao.com ، cdp.makerdao.com و سایر موارد نشان می دهد.

اما در حالی که رابط Djed به طور منطقی اصلاح شده است، به نظر می رسد که این یک کلون قدیمی Single Collateral Dai برای میکر باشد. قاعده همان است ولی توکن نظارتی به جای MKR، JED نامیده می شود.

حتی بدون مشاهده کد، این پلتفرم بسیاری از اصطلاحات استفاده شده در میکر را استفاده می کند. Djed یک پلت فرم وام دهی با استفاده از موقعیت بدهی در ازای وثیقه (CDP) است. کاربران باید یک نرخ ثابت را به عنوان نرخ بهره وام خود بپردازند که از طریق رأی اجرایی با ارزیابی تیم ریسک موقت Djed تصمیم گیری شده است.

همه این اصطلاحات برای توصیف ویژگی های میکر دائو نیز استفاده می شود. اگرچه اینها شباهت های سطحی هستند، اما کد قرارداد هوشمند این نکته را بیشتر نشان می دهد که Djed یک کلون از Single Collateral Dai است.

در حالی که منبع آن در دسترس نیست، نام contract call های Djed مشابه با میکر است که عبارتند از: SaiProxyCallAndExecute ، DaiFab ، MomFab ، DadFab و بسیاری دیگر.

گفتنی است، نام سای (Sai) نشان می دهد که این در واقع نسخه قدیمی دای است، زیرا پس از معرفی اشکال متعدد وثیقه به سای تغییر نام داد. این همچنین توضیح می دهد که چرا Djed فقط به جای BTT وعده داده شده، اجازه می دهد تا توکن های TRX را برای وثیقه قرار دهد.

تاریخچه این سرقت ادبی

ترون اغلب متهم به سرقت ادبی از سایر پروژه ها شده است. بسیاری ادعا می کنند که وایت پیپر آن از نسخه اتریوم کپی شده است که باعث برداشت منفی از این پروژه در بسیاری از چرخه های رمزنگاری شده است.

همانطور که توسط کوین تلگراف گزارش شده، ویژگی حریم خصوصی اخیر این توکن از کد زی کش (ZEC) آن هم بدون تغییر برداشت شده است که حداقل برخی از جنبه های حفظ حریم خصوصی را ارائه می دهد. با این حال، شایان ذکر است که Djed یک پروژه از Tronscan است و نه بنیاد ترون.

اگرچه معمولاً کپی کردن کد متن باز و اجرای جداگانه آن سرقت ادبی محسوب نمی شود. Tronscan نیز ادعا نکرده است که اجرای آن بی نظیر است یا توسط تیم داخلی آن طراحی شده است. با وجود چنین مسائلی، جای تعجب دارد که چگونه جامعه ترون قصد دارد تا در طول دو سال آینده در زمینه امور مالی غیر متمرکز به اتریوم برسد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location