video thumb

آلت کوین‌ها، یک‌سوم برق مورد نیاز استخراج ارزهای دیجیتال را مصرف می‌کنند

تجزیه و تحلیل ۲۰ دارایی دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار مشخص کرد که استخراج بیت کوین

محققان دانشگاه فنی مونیخ قانون گذاران را تشویق می کنند وقتی به بررسی تأثیرات زیست محیطی استخراج ارز دیجیتال می پردازند، نگاهی فراتر از بیت کوین داشته باشند.

مطابق با مجله علمی Joule، محققانی مانند اولریش گالرزدرفر (Ulrich Gallersdörfer)، لنا کلاژن (Lena Klaaßen) و کریستین استول (Christian Stoll) مشخص کردند که استخراج بیت کوین (BTC) تنها ۶۶ درصد از کل مصرف برق را در میان ۲۰ ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار به خود اختصاص داده است.

“بر اساس الگوریتم های زیرساختی، نرخ هش فعلی و دستگاه های مناسب برای استخراج، نتیجه می گیریم که بیت کوین دو سوم کل مصرف انرژی را تشکیل می دهد و سایر ارزهای دیجیتال، یک سوم باقی مانده را تشکیل می دهند.”

این مطالعه با تحلیل نرخ هش و تجهیزات استخراج، میزان مصرف انرژی آلت کوین ها را تعیین کرد. این بلاک چین ها شامل اتریوم (ETH) ، بیت کوین کش (BCH) ، بیت کوین اس وی (BSV) ، لایت کوین (LTC) ، مونرو (XMR) ، دش (DASH) ، اتریوم کلاسیک (ETC) ، زی کش (ZEC) ، دوج کوین (DOGE) ، بیت کوین گلد (BTG) ، دیکرید (DCR) ، RavenCoin (RVN) ، MonaCoin (MONA) ، Bytom (BTM) ، SiaCoin (SC) ، DigiByte (DGB) Horizen (ZEN) ، Komodo (KMD) و Bytecoin ( BCN)می باشند.

استخراج ارز دیجیتال، این سیاره را نابود می کند؟

این تیم تحقیقاتی تأکید کرد، در حالی که نیازهای انرژی استخراج ارز دیجیتال دغدغه ای برای متخصصان محیط زیست است، بسیاری از مطالعات صرفاً روی بیت کوین متمرکز بوده و بر تمامی ارزهای دیجیتال متمرکز نیستند.

در این گزارش آمده است: “مصرف انرژی به خودی خود موضوعی در زمینه تغییرات آب و هوا نیست.” با این حال، وی اظهار داشت که استخراج ارز دیجیتال یک بار غیر منتظره را ایجاد می کند که نیاز به منابع اضافی دارد. “افزایش ساعت های پر بار از منابع تولید خاص ممکن است منجر به اثرات سوئیچینگ سوخت و تغییر شدت انتشار محلی شود” ، بدین ترتیب اثرات زیست محیطی را بدتر می کند.

بیشتر انرژی برای استخراج بیت کوین در حال حاضر از منابع انرژی تجدیدپذیر تأمین می شود. مطابق گزارش دسامبر ۲۰۱۹ از شرکت تحقیقاتی کوین شیرز (CoinShares)، تقریبا ۷۳ درصد از فرآیند استخراج بیت کوین با انرژی تجدید پذیر تأمین می شود.

یک راه حل پیشنهادی برای پرداختن به مصرف انرژی استخراج ارز دیجیتال، تبدیل گس اضافی تولید شده به برق در هنگام استخراج نفت است. با تنظیم عملیات استخراج در کانتینر در مزارع، دیگر نیازی به تنظیم خطوط لوله یا هدر رفت گس اضافی نیست. این عملیات صرفاً گس مازاد یا نفت را به الکتریسیته تبدیل می کند تا انرژی ریگ های استخراج را تأمین کند.