video thumb

تحلیل هفتگی قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که گاوها در حال خرید بیت کوین

به طور کلی، بیشترین خسارت در چنین دوره هایی از جریان اخبار منفی، ناشی از مجذور کردن موقعیت های اهرمی است. داده ها نشان می دهد که از زمان رسیدن به اوج قیمت ها در اوایل سپتامبر، حجم معاملات آتی بیت کوین و بهره باز در حال کاهش است.

عملکرد روزانه ارزهای دیجیتال منبع: Coin360

حتی اگر بیت کوین طی چند هفته گذشته به طور گسترده range-bound شده باشد داده های روی زنجیره ای جریان شدید شرکت کنندگان جدید را نشان می دهد. تحلیلگران این رشد کاربران را مثبت ارزیابی می کنند زیرا نشان می دهد معامله گران جدیدی بیت کوین را به عنوان ذخیره ارزش در نظر می گیرند.

معامله گران می توانند به دنبال ارزهای دیجیتالب باشند که به سرعت از ضعف فعلی باز می گردند زیرا این امر نشان دهنده خرید قوی در زمان کاهش قیمت است. بیایید ۱۰ ارز دیجیتال برتر را تجزیه و تحلیل کنیم تا سطح حمایت و مقاومت مهم آنها را تشخیص دهیم.

بیت کوین / دلار

بیت کوین در اول اکتبر بار دیگر جهت خود را از نزدیک به ۱۱۰۰۰ دلار معکوس کرد که نشان می دهد خرس ها به طور تهاجمی از منطقه بین میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۰۷۰۴ دلار) و میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۱۱۱۷۷ دلار) دفاع می کنند.

نمودار روزانه بیت کوین / دلار. منبع: TradingView

اقدام قیمت چند روز گذشته یک الگوی مثلث متقارن را شکل داده است، که نشان دهنده عدم تصمیم گیری در بین گاوها و خرس ها در مورد حرکت جهت بعدی است. این عدم قطعیت می تواند پس از شکسته شدن قیمت در بالا یا پایین مثلث برطرف شود.

میانگین متحرک تدریجا نزولی و شاخص مقاومت نسبی در قلمرو منفی نشان می دهد که خرس ها دارای برتری جزئی هستند. اگر جفت ارز بیت کوین / دلار در زیر مثلث شکسته و بسته شود (زمان UTC) ، این نشان می دهد که خرس ها بر گاوها غلبه کرده اند. سپس فروشندگان سعی می کنند سطح حمایت مهم را در ۹،۸۳۵ دلار بشکنند و در صورت موفقیت، امکان سقوط به ۹۰۰۰ دلار وجود دارد.

با این حال، دنباله بلند نمودار شمعی امروز نشان می دهد که گاوها در حال سقوط به خط روند صعودی هستند. اکنون آنها سعی می کنند قیمت را به بالای خط مقاومت مثلث بکشانند.

در صورت موفقیت، این جفت ارز ممکن است با مقاومت ناچیز ۱۱۱۷۸ دلار روبرو شود اما اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالاتر از این سطح برسانند، افزایش قیمت به ۱۲۴۶۰ دلار امکان پذیر است. پیش بینی درست جهت این شکست دشوار است، از این رو بهتر است قبل از شرط بندی های بزرگ منتظر وقوع این شکست باشید.

اتریوم / دلار

گاوها در اول اکتبر اتر (ETH) را به بالای خط روند نزولی رسانده بودند، اما آنها نتوانستند سطوح بالاتر را حفظ کنند. این ممکن است باعث جذب سود توسط معامله گران کوتاه مدت شود که قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۵۸ دلار) کاهش دهند.

نمودار روزانه اتریوم / دلار. منبع: TradingView

میانگین متحرک با شیب نزولی و شاخص قدرت نسبی در منطقه منفی نشان می دهد که فروشندگان برتری دارند. با این حال، دو جهش شدید قبلی از منطقه پشتیبانی ۳۰۸٫۳۹۲ دلار نشان می دهد که گاوها به طور تهاجمی نزدیک به این سطح جمع می شوند. از این رو، خریداران ممکن است دوباره از افت قیمت فعلی برای خرید استفاده کنند.

شکست میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه اولین نشانه پایان تصحیح است. برعکس، شکست در زیر ۳۰۸٫۳۹۲ دلار ممکن است آغاز یک اصلاح عمیق تر به ۲۴۰ دلار باشد.

XRP / دلار

عدم موفقیت XRP برای رسیدن به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٫۲۴۱ دلار) می تواند باعث جذب سود توسط گاو های تهاجمی و کوتاه شدن خرس ها شود. میانگین متحرک نزولی و RSI در منطقه منفی نشان می دهد که فروشندگان برتری دارند.

نمودار روزانه XRP / دلار. منبع: TradingView

اگر خرس ها جفت ارز XRP / USD را در زیر منطقه پشتیبانی ۰٫۲۲۹۵ دلار – ۰٫۲۱۹۷۱۲ دلار بکشانند، روند نزولی می تواند از سر گرفته شود. حمایت بعدی در این روند نزولی سطح ۰٫۱۹ دلار است.

با این حال، گاوها به احتمال زیاد از منطقه حمایت تهاجمی دفاع می کنند و یک بار دیگر تلاش می کنند تا قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و روند نزولی برسانند. در صورت موفقیت، چنین مسئله ای می تواند تغییر احتمالی این روند را نشان دهد.

بیت کوین کش / دلار

بیت کوین کش (BCH) در تاریخ ۱ اکتبر از زیر خط روند نزولی برگشت و به روند نزولی خود به سمت حمایت مهم ۲۰۰ دلار ادامه داد.

نمودار روزانه بیت کوین کش / دلار. منبع: TradingView

آزمایش مجدد یک سطح پشتیبانی در یک بازه کوتاه مدت باعث تضعیف آن می شود. شکست و بسته شدن (به وقت UTC) زیر ۲۰۰ دلار می تواند منجر به وحشت فروش شود و احتمال سقوط عمیق تر را به ۱۴۰ دلار افزایش دهد.

برخلاف این فرض، اگر قیمت از سطح فعلی افزایش یابد یا از حمایت ۲۰۰ دلاری برگردد، این نشان می دهد که گاوها در سطوح پایین تر جمع می شوند. شکست و بستن (زمان UTC) بالای خط روند نزولی اولین نشانه قدرت خواهد بود و شکست بیش از ۲۴۲ دلار احتمال افزایش قیمت را به ۲۸۰ دلار افزایش می دهد.

بایننس کوین / دلار

بایننس کوین (BNB) در اول اکتبر از بالاتر از ۶٫۸ درصد سطح فیبوناچی اصلاحی ۱ ۲۹٫۰۸۸۶ دلار کاهش یافت. با این حال، نشانه مثبت این است که گاوها اجازه ندادند قیمت زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۶٫۳۷ دلار) حفظ شود.

نمودار روزانه بایننس کوین / دلار. منبع: TradingView

میانگین متحرک صعودی و RSI در منطقه مثبت نشان می دهد که مزیت با گاوها است. اگر خریداران بتوانند جفت ارز BNB / USD را به بالای خط روند نزولی و مقاومت بالایی در ۲۹٫۵۶۴۶ دلار بکشانند، روند صعودی می تواند از سر گرفته شود.

بر خلاف این فرض، اگر خرس ها جفت ارز BNB / USD را در زیر میانگین متحرک فرو ببرند، احتمال اصلاح عمیق تر به ۲۲٫۲۰ دلار افزایش می یابد.

DOT / دلار

گاوها در اول اکتبر تلاش کردند Polkadot (DOT) را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴٫۴۹ دلار) بکشانند اما موفق نشدند. این مسئله قیمت این ارز دیجیتال را به پایین ترین سطح پشتیبانی ۳٫۹۰ تا ۳٫۵۳۲۱ دلار کاهش داده است.

نمودار روزانه DOT / دلار. منبع: TradingView

روند نزولی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و RSI در منطقه منفی نشان می دهد که می توانیم مسیر با کمترین مقاومت را مشاهده کنیم. اگر خرس ها بتوانند جفت ارز DOT / USD را در زیر منطقه پشتیبانی فرو ببرند، کاهش به ۲٫۷۸۲ دلار و زیر آن به ۲ دلار امکان پذیر است.

با این حال، اگر این جفت ارز از منطقه پشتیبانی خارج شود، گاوها یک بار دیگر تلاش می کنند تا قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و مقاومت بالایی در ۴٫۶۱۱۲ دلار برسانند. در صورت موفقیت، درهای رسیدن به قیمت ۵٫۵۸۹۹ دلار باز می شود.

LINK / دلار

Chainlink (LINK) زیر حمایت ۹٫۳۷۷۱ دلار شکسته است و اگر خرس ها بتوانند سطوح پایین تر را حفظ کنند، آزمایش مجدد ۶٫۹۰ دلار امکان پذیر است. میانگین متحرک نزولی و RSI نزدیک به ۴۰ نشان می دهد که می توانیم مسیر با کمترین مقاومت را مشاهده کنیم.

نمودار روزانه LINK / دلار. منبع: TradingView

اگر خرس ها قیمت را به زیر ۶٫۹۰ دلار را کاهش دهند، روند نزولی ممکن است از سر گرفته شود و حمایت بعدی ۵٫۷۰ دلار است. گاوها مجبورند با کشاندن قیمت به بالای ۱۱٫۱۹۹۰ دلار، تغییر احتمالی روند را نشان دهند. اگر آنها قادر به دستیابی به این هدف باشند، جفت ارز LINK / USD ممکن است روند صعودی جدیدی را در بالای خط روند نزولی آغاز کند.

CRO / دلار

خرس ها سعی می کنند Crypto.com Coin (CRO) را در زیر سطح حمایت مهم ۰٫۱۴۴۷۴۳ دلار بکشانند و حفظ کنند. اگر آنها موفق شوند، یک الگوی مثلث نزولی تکمیل می شود که یک تنظیم معکوس است.

نمودار روزانه CRO / دلار. منبع: TradingView

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه با شیب پایین (۰٫۱۵۴ دلار) و RSI زیر ۴۰ نشان ده هنده این است که می توانیم مسیر با کمترین مقاومت را مشاهده کنیم. زیر ۰٫۱۴۴۷۴۳ دلار ، جفت ارز CRO / USD ممکن است به ۰٫۱۲۴۱۲۹ دلار سقوط کند و سپس به هدف الگوی ۰٫۱۰۶۰۷ دلار برسد.

اگر این جفت ارز از سطح ۰٫۱۴۴۷۴۳ دلار بازگردد و بالاتر از میانگین متحرک قرار بگیرد، این نمای نزولی باطل خواهد شد. شکست در یک روند نزولی به عنوان یک نشانه صعودی در نظر گرفته می شود، از این رو، بالاتر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه، احتمال آزمایش مجدد منطقه ۰٫۱۸۳۴۱۶ – ۰٫۱۹۱۱۰۱ دلار وجود دارد.

بیت کوین اس وی / دلار

بیت کوین اس وی (BSV) در ۳۰ سپتامبر و ۱ اکتبر از خط روند نزولی صعود کرد اما در هر دو روز، گاوها نتوانستند میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۱۷۸ دلار) را پاک کنند، که نشان می دهد خرس ها از این مقاومت دفاع می کنند.

نمودار روزانه بیت کوین اس وی / دلار. منبع: TradingView

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به تدریج در حال تغییر است و RSI به منطقه مثبت رسیده است، که نشان می دهد گاوها از یک مزیت جزئی برخوردار هستند. اگر آنها بتوانند جفت ارز BSV / USD را بالاتر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه قرار دهند، احتمال رسیدن قیمت به ۲۰۸ دلار را افزایش می دهد.

برعکس، اگر این جفت ارز از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه کاهش یابد، این نشان می دهد که خرس ها به شدت از این سطح دفاع می کنند. سپس فروشندگان سعی می کنند جفت را در زیر منطقه پشتیبانی ۱۴۶٫۲۰ – ۱۳۵٫۰۰ دلار بکشانند.

لایت کوین/ دلار

لایت کوین (LTC) در اول اکتبر بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴۶٫۸۳ دلار) شکست اما نتوانست از خط روند نزولی صعود کند. این امر می توانست منجر به ثبت سود توسط معامله گران کوتاه مدت شود و قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برگرداند.

نمودار روزانه لایت کوین / دلار. منبع: TradingView

با این حال، دنباله بلند نمودار شمعی امروز نشان می دهد که گاوها در حال فرو رفتن هستند. خریداران یک بار دیگر سعی می کنند قیمت را از مرز روند نزولی بالاتر ببرند.

در صورت موفقیت، جفت ارز لایت کوین / دلار می تواند به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۵۲٫۵۱ دلار) صعود کند و اگر این سطح مقیاس پذیر شود، ممکن است افزایش قیمت این ارز دیجیتال به ۶۴ دلار برسد.
اگر قیمت این جفت ارز کاهش یابد و به زیر منطقه پشتیبانی ۴۱٫۶۲۹۸ – ۳۹ دلار برسد، این نمای صعودی بی اعتبار خواهد شد. چنین حرکتی می تواند روند نزولی جدیدی را آغاز کند.