سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

تحلیل قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال !

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که قیمت بیت کوین

قیمت ارزهای دیجیتال ممکن است خوشایند نباشد، اما این بدان معنا نیست که توسعه محصول و متوقف شدن خرید اتفاق بیفتد. این هفته شرکت مالی ژاپنی SBI Holdings کل سهام صرافی ارز دیجیتال TaoTao را به دست آورد.

با این دستاورد، SBI هم اکنون دارای دو پلتفرم معاملاتی ارزهای دیجیتال است. این موضوع نشان می دهد که این کنگلومرای مالی در حال افزایش شرط بندی در معاملات ارزهای دیجیتال در ژاپن است و خود را در موقعیت سودآوری قرار می دهد.

در حالی که کشورهایی مانند چین و کره جنوبی از ارزهای دیجیتال به طور کامل استقبال نکرده اند، اما گفتنی است که آنها در حال آزمایش امکان سنجی ارز دیجیتال بانک مرکزی هستند. بانک مرکزی کره جنوبی نیز اخیراً اعلام کرده است که مرحله نهایی ساخت و توزیع طرح آزمایشی ارز دیجیتال مرکزی خود را در سال آینده آغاز می کند. با این حال، این بانک مرکزی هنوز هیچ برنامه ای را برای راه اندازی ارز دیجیتال مرکزی خود عنوان نکرده است.

عملکرد روزانه ارزهای دیجیتال. منبع: Coin360

از سوی دیگر، اداره رفتار مالی انگلستان بر این باور است که اگر معامله گران خرده فروشی در زمینه محصولات مشتقه ارزهای دیجیتال و اوراق قابل معامله در بورس مبادله کنند، ممکن است با ضرر موجه شوند. بنابراین، این نهاد قانون گذار این محصولات را برای مصرف کنندگان خرد ممنوع کرده است.

در حال حاضر، به نظر می رسد که اخبار منفی بر بخش ارز دیجیتال و قیمت ها مسلط است و در نتیجه احساسات سرمایه گذاران را تحت تاثیر قرار داده است. با این حال، یک نکته مثبت این است که حداقل با قیمت های پایین فرصت باز شدن موقعیت های جدید طولانی فراهم می شود. بیایید تا در ادامه نگاهی به نمودارها بیندازیم تا ببینیم چه فرصت هایی در این بین وجود دارد.

بیت کوین / دلار

همانطور که از متراکم شدن باندهای بولینگر دیده می شود، بیت کوین (BTC) در حال حاضر در محدوده رنج گیر کرده است. در اواخر ماه ژوئیه یک حرکت صعودی وجود داشت و در اوایل سپتامبر یک شکست نزولی وجود داشت.

نمودار روزانه بیت کوین / دلار. منبع: TradingView

اگرچه پیش بینی جهت شکست از باندهای بولینگر دشوار است، اما این شاخص قدرت نسبی ممکن است بینشی را فراهم کند که این شاخص به عنوان شاخص اصلی برای پیش بینی حرکت قیمت در نظر گرفته می شود.

در حال حاضر، RSI در یک مثلث متقارن قرار دارد که بلاتکلیفی را در بین گاوها و خرس ها نشان می دهد. اگر RSI در بالای مثلث شکسته و پایدار بماند، شکسته شدن احتمالی قیمت بالای ۱۱۲۰۰ دلار را نشان می دهد. برعکس، اگر RSI شکسته شود و در زیر مثلث متقارن پایدار بماند، احتمال آزمایش مجدد پشتیبانی مهم را به ۹۳۵۵ دلار افزایش می دهد.

اتریوم / دلار

اتر (ETH) مجدداً از باند میانی که میانگین متحرک ساده ۲۰ روزه است، کاهش می یابد.

نمودار روزانه اتریوم / دلار. منبع: TradingView

اگر خرس ها قیمت را در زیر باند پایین تر و سطح حمایت ۳۰۸٫۳۹۲ دلار بکشانند، جفت ارز اتریوم / دلار می تواند روند نزولی را شروع کند که ممکن است منجر به سقوط قمیت این ارز دیجیتال به ۲۴۰ دلار شود. RSI طی چند روز گذشته کمتر از سطح ۵۰ معامله شده است که این نشان دهنده برتری خرس هاست.

با این حال، باند پایین تر در حال حاضر مسطح است و گاوها احتمالاً در این کاهش قیمت شروع به خرید می کنند. اولین نشانه قدرت شکسته شدن و بسته شدن (زمان UTC) بالای خط روند نزولی خواهد بود. وقفه در بالای باند بالا ممکن است نشانه از سرگیری روند صعودی باشد.

ریپل / دلار

XRP در تاریخ ۶ اکتبر تلاش کرد از باند بالایی بالاتر رود اما گاوها نتوانستند این شکست را حفظ کنند. با این حال، یک علامت مثبت این است که خریداران دوباره در تلاشند تا قیمت را به بالای باند بالاتر برسانند.

نمودار روزانه XRP / دلار. منبع: TradingView

باندها در حال حاضر مسطح هستند و RSI به منطقه مثبت رسیده است، که نشان می دهد فشار فروش کاهش یافته و احتمال چند روز اقدام range-bound وجود دارد.

با این حال، اگر گاوها قیمت را به بالای باند بالاتر و ۰٫۲۶ دلار برسانند، احتمال افزایش قیمت را به ۰٫۳۰۳۷۴۶ دلار افزایش می دهد. این سطح ممکن است به عنوان مقاومت شدید عمل کند اما اگر گاوها بتوانند قیمت را بالاتر از آن برسانند، XRP / USD می تواند ۰٫۳۲۶۷۲۴ دلار را دوباره آزمایش کند.

بیت کوین کش / دلار

به جز بازه زمانی بین ۲۵ جولای تا سپتامبر. ۳ ، بیت کوین کش (BCH) از آوریل تاکنون عمدتاً range-bound مانده است. نوارهای باریک بولینگر نشان می دهد که قیمت دوباره در محدوده تنگی گیر کرده است.

نمودار روزانه بیت کوین کش / دلار. منبع: TradingView

گاوها در تاریخ ۶ اکتبر قیمت را به بالای باند متوسط افزایش دادند اما نتوانستند سطوح بالاتر را حفظ کنند و قیمت دوباره به نیمه پایین باندهای بولینگر فرو رفت.

RSI طی چند روز گذشته زیر سطح ۵۰ معامله شده است که نشان می دهد خرس ها برتری دارند. اگر خرس ها بتوانند قیمت را به زیر باند پایین و در سطح ۲۰۹ دلار و حمایت طولانی مدت ۲۰۰ دلار کاهش دهند، روند نزولی ۱۴۰ دلار امکان پذیر است.

اگر گاوها بتوانند قیمت را بالاتر از باند بالایی به سطح ۲۳۵ دلار و مقاومت بالایی به سطح ۲۴۲ دلار افزایش دهند، این نمای منفی فاقد اعتبار خواهد شد. بالاتر از این سطح، جفت ارز بیت کوین کش / دلار می تواند تا ۲۹۶٫۸۷ دلار افزایش یابد.

بایننس کوین / دلار

بایننس کوین (BNB) در تاریخ ۵ اکتبر بهزیر سطح مقاومت ۲۹٫۵۶۴۶ دلار کاهش یافت که نشان می دهد خرس ها در مواقع افزایش قیمت دارایی های خود را می فروشند. با این حال، یک نشانه مثبت این است که گاوها در حال سقوط به باند میانه درسطح ۲۶٫۶۸ دلار هستند.

نمودار روزانه بایننس کوین / دلار. منبع: TradingView

مسطح شدن باند بولینگر و RSI در نزدیکی نقطه میانی، ادغام بیشتر را برای چند روز آینده نشان می دهد. اگر جفت ارز بایننس کوین / دلار از سطح فعلی عقب نشینی کند، گاوها یکبار دیگر تلاش می کنند تا قیمت را به بالای سطح مقاومت ۲۹٫۵۶۴۶ دلار و باند بالای ۳۰٫۴۳ دلار برسانند.

در صورت موفقیت، این اقدام می تواند پیگیری این روند صعودی را با هدف اول ۳۳٫۳۸۸۸ دلار و بالاتر از آن یعنی ۳۹ دلار امکان پذیر کند. برخلاف این فرض، اگر خرس ها قیمت خود را در زیر باند میانی فرو ببرند، افت به باند پایین با ۲۲٫۹۴ دلار امکان پذیر است.

DOT/ دلار

Polkadot (DOT) در تاریخ ۷ اکتبر به شدت کاهش یافت و نزدیک به سطح پشتیبانی مهم ۳٫۵۳۲۱ دلار سقوط کرد. گاوها در حال حاضر تلاش می کنند که با رسیدن به پایین ترین قیمت در سطح ۳٫۶۱ دلار خرید خود را انجام دهند.

نمودار روزانه DOT / دلار. منبع: TradingView

با این وجود، اگر گاوها طی چند روز آینده نتوانند قیمت را به بالای این سطح مقاومت برسانند، خرس ها یک بار دیگر تلاش می کنند تا جفت ارز DOT / USD را به زیر ۳٫۵۳۲۱ دلار برسانند. در صورت موفقیت، این جفت ارز، این مثلث نزولی را کامل می کند.

اگرچه هدف این الگو یک سطح بسیار پایین تر است، اما گاوها سعی می کنند که این روند نزولی را در سطح ۲٫۶۰ دلار و پایین تر از آن در سطح ۲ دلار متوقف کنند.

طی چند روز گذشته قیمت این جفت ارز دیجیتال در نیمه پایینی باندهای بولینگر معامله شد و RSI نزدیک به ۳۹ افت کرد که نشان می دهد می توانیم مسیر با کمترین مقاومت را به سمت روند نزولی مشاهده کنیم. اگر این جفت ارز از سطح فعلی بالا رفته و از خط مقاومت شکسته شود، این نمای نزولی فاقد اعتبار خواهد شد.

LINK/ دلار

Chainlink (LINK) در تاریخ ۶ اکتبر از باند میانی کاهش یافت و همین امر قیمت این جفت ارز دیجیتال را در نیمه پایین باندهای بولینگر حفظ کرده است. RSI طی چند روز گذشته در منطقه منفی معامله شده است که نشان می دهد مزیت با خرس ها است.

نمودار روزانه LINK / دلار. منبع: TradingView

خرس ها اکنون سعی می کنند جفت ارز LINK / دلار را در زیر باند پایینی در محدوده ۸٫۰۵ دلار و سطح پشتیبانی مهم در محدوده ۶٫۹۵ دلار فرو ببرند. در صورت موفقیت، این روند نزولی می تواند به سطح پشتیبانی بعدی و به قیمت ۴٫۳۰ دلار افزایش یابد.

با این حال، گاوها در حال حاضر برای دفاع از باند پایین تر تلاش می کنند. اگر آنها بتوانند قیمت را به بالاتر از باند متوسط کشانده و حفظ کنند، نشان می دهد که فشار فروش کاهش یافته است. باند پایین مسطح است و عرض باندها به تدریج کم می شود که نشان می دهد این جفت ارز می تواند وارد دوره ادغام شود.

لایت کوین / دلار

باندهای بولینگر در حال باریک شدن هستند و RSI نزدیک به مرکز افزایش یافته است که نشان می دهد لایت کوین (LTC) می تواند برای چند روز در محدوده متراکم ادغام شود. در این دوره این آلت کوین می تواند بین باند بالا و پایین در نوسان باشد.

نمودار روزانه لایت کوین/ دلار. منبع: TradingView

اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالاتر از باند بالایی در محدوده ۴۸٫۵۶ دلار کشانده و حفظ کنند، این نما فاقد اعتبار خواهد شد. چنین حرکتی می تواند منجر به انتقال به محدوده ۵۲٫۵۰ دلار شود، جایی که گاوها احتمالاً با مقاومت سختی روبرو می شوند. با این وجود، اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالای ۵۲٫۵۰ دلار برسانند، روند صعودی می تواند شتاب بگیرد و به ۶۴ دلار برسد.

اگر آنها بتوانند جفت ارز لایت کوین / دلار را در زیر باند پایینی در محدوده ۴۳٫۱۱ دلار و سطح پشتیبانی مهم ۳۹ دلار بکشانند، این روند به نفع خرس ها تمام خواهد شد.

CRO/ دلار

Crypto.com Coin (CRO) از سطح ۰٫۱۴۴۷۴۳ دلار بازگشت و از سطح ۰٫۱۴۹۸۵۳ دلار در تاریخ ۶ اکتبر کاهش یافت. این نشان دهنده عدم تقاضا در این سطوح است زیرا گاوها اطمینان ندارند که اصلاح تمام شده است.

نمودار روزانه CRO / دلار. منبع: TradingView

باند پایین تر مسطح است و دقیقاً زیر سطح پشتیبانی مهم ۰٫۱۴۴۷۴۳ دلار قرار دارد.اگر جفت ارز CRO / دلار از سطح فعلی بالا رود یا از باند پایینی بازگردد و در بالای خط مقاومت مثلث نزولی شکسته شود، این نما نامعتبر خواهد شد. بالاتر از این سطح، حرکت به سمت بالا با ۰٫۱۶۴ دلار امکان پذیر است.

بیت کوین اس وی / دلار

باندهای بالا و پایین مسطح هستند و RSI نزدیک به نقطه میانی است که نشان می دهد بیت کوین اس وی (BSV) range-bound است و احتمالاً تا زمانی که گاوها قیمت را به بالای ۱۸۰ دلار برسانند یا خرس ها قیمت خود را به زیر ۱۴۳ دلار برسانند، ادامه خواهد داشت.

نمودار روزانه بیت کوین اس وی / دلار. منبع: TradingView

این اقدام قیمت در چند روز گذشته یک الگوی معکوس سر و شانه ایجاد کرده است که با شکست و بسته شدن قیمت (زمان UTC) بالای ۱۸۰ دلار کامل می شود.

اگر این اتفاق بیفتد، جفت ارز بیت کوین اس وی / دلار می تواند حرکت به سمت هدف ۲۱۷ دلار را شروع کند. بالاتر از این سطح، روند صعودی ممکن است تا رسیدن به ۲۳۵ دلار ادامه یابد. و در نقطه مقابل، شکست در زیر منطقه پشتیبانی مهم ۱۴۳ تا ۱۳۵ دلار می تواند فروش را تشدید کند و منجر به افت به ۱۰۰ دلار شود.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location