سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

تحلیل قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال

داده های روی زنجیره ای حاکی از آن است که افراد ثروتمند پس از کریسمس به خرید بیت کوین (BTC) ادامه داده اند. تحلیلگران سانتیمنت در این باره عنوان کردند که معامله گران کوچکتر حدود ۶۴۷ میلیون دلار بیت کوین فروختند و این مقدار ممکن است توسط نهنگ های بیت کوین خریداری شده باشد و طبیعتا تاثیراتی در بحث قیمت بیت کوین داشته باشد.

داده ها همچنین حاکی از آن است که سرمایه گذاران بزرگ بدون ثبت سود به شیوه ای تهاجمی، خریدهای خود را در طول سال ۲۰۲۰ انجام داده و نگه داشته اند. به گفته تحلیلگران Glassnode، این امر باعث شده است که تعداد بیت کوین در گردش حدود ۱ میلیون کاهش یابد.

عملکرد روزانه ارزهای دیجیتال. منبع: Coin360

این بدان معناست که از کل عرضه موجود، ۱۴٫۵ میلیون بیت کوین نقد هستند. تحلیلگران Glassnode می گویند که این تنها ۴٫۲ میلیون بیت کوین در گردش ثابت است که برای تجارت در دسترس می باشد.

این امر می تواند عدم تعادل در تقاضا و معادله عرضه را افزایش دهد و قیمت بیت کوین را بالاتر ببرد.

با این حال، هر بازار گاوی اصلاحات دوره ای را انجام می دهد و بیت کوین نیز ممکن است این روند را دنبال کند. بنابراین، معامله گران باید خطرات را قبل از خرید در سطح فعلی بسنجند.

بیایید تا نمودار ۱۰ ارز دیجیتال برتر را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم.

بیت کوین/ دلار

بیت کوین الگوی شمعی Doji را در ۲۷ دسامبر تشکیل داده بود اما خرس ها نتوانستند قیمت را در ۲۸ دسامبر پایین بیاورند. خرس ها دوباره سعی کردند در ۲۹ دسامبر یک اصلاح قیمت انجام دهند اما شکل گیری شمعدان hammer نشان دهنده خریدهای عمده به هنگام کاهش قیمت هاست.

نمودار روزانه BTC / USDT. منبع: TradingView

گاوها امروز جفت ارز BTC / USD را به بالاترین سطح جدید خود یعنی ۲۸۵۸۷٫۶۷ دلار رسانده اند. این نشان می دهد که روند صعودی از سر گرفته شده است. سطح بعدی برای تماشای صعودی، ۳۰۰۰۰ دلار است.

اگرچه میانگین های متحرک در حال افزایش یک مزیت برای گاوها به حساب می آیند، شاخص قدرت نسبی (RSI) در عمق قلمرو خرید بیش از حد افزایش یافته است، که نشان می دهد یک اصلاح می تواند در گوشه و کنار باشد.

سطح خرید بیش از حد به هنگام شروع یک روند صعودی یک نشانه انباشت است، اما پس از یک رشد، RSI بالای ۸۰ نشان دهنده خرید به دلیل FOMO است و این امر معمولاً منجر به اصلاح می شود. بنابراین، معامله گران باید محتاط باشند و از سود کاغذی خود با ضرر و زیان مناسب محافظت کنند.

وقفه ای زیر ۲۵،۸۰۰ دلار می تواند آغاز یک اصلاح عمیق تر به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۳۸۳۶ دلار) و سپس به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲۰۷۷۷ دلار) باشد.

اتریوم / دلار

اتر (ETH) در تاریخ ۲۹ دسامبر الگوی شمعی دنباله بلند Doji را تشکیل داد. این نشان می دهد که خرس ها سعی در پایین آوردن قیمت داشتند اما گاوها کل فروش را جذب کردند و تا پایان روز، ریکاوری خوبی را به دست آوردند.

نمودار ETH / USDT روزانه. منبع: TradingView

گاوها در حال حاضر تلاش می کنند تا قیمت این ارز دیجیتال را به بالای ۷۵۰ دلار برسانند اما الگوی شمعی Doji نشان دهنده عدم تصمیم گیری بین گاوها و خرس هاست.

اگر این عدم قطعیت به سمت صعودی برطرف شود و جفت ارز ETH / USD به بالاتر از ۷۵۰ دلار برسد، این روند صعودی می تواند به ۸۰۰ دلار برسد در جایی که خرس ها ممکن است دوباره مقاومت سختی داشته باشند.

میانگین متحرک پرتحرک و RSI در نزدیکی منطقه خرید بیش از حد نشان می دهد که گاوها کنترل بازار را در اختیار دارند.

با این حال، اگر گاوها نتوانند قیمت این ارز دیجیتال را به بالای ۷۵۰ دلار برسانند، این جفت ارز می تواند از طریق معامله گران کوتاه مدت سود جذب شود. اگر خرس ها قیمت این ارز دیجیتال را به زیر ۶۸۰ دلار برسانند، این جفت ارز می تواند به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۶۴۵ دلار) سقوط کند.

بازگشت شدید میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نشان می دهد که روند همچنان صعودی است و معامله گران به هنگام کاهش قیمت این دارایی را خرید می کنند. از طرف دیگر، یک وقفه در زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه ممکن است نشانه شروع یک اصلاح عمیق تر باشد.
XRP/ دلار

XRP همچنان در روند نزولی شدیدی قرار دارد و هر تلاشی برای شروع یک روند صعودی با فروش تهاجمی خرس ها روبرو می شود. این آلت کوین در تاریخ ۲۹ دسامبر به ۰٫۱۷۲۵۳۶ دلار کاهش یافت اما دنباله طولانی روی شمعدان نشان می دهد که گاوها سعی در دفاع از این سطح دارند.

نمودار روزانه XRP / USDT. منبع: TradingView

این روند صعودی می تواند در سطح ۳۸٫۲٪ اصلاح فیبوناچی در ۰٫۳۵۸۲۰۲ دلار با مقاومت سختی روبرو شود. اگر قیمت از این سطح کاهش یابد، خرس ها دوباره سعی می کنند روند نزولی را از سر بگیرند. شکست قیمت در زیر ۰٫۱۷۲۵۳۶ دلار می تواند منجر به سقوط قیمت این ارز دیجیتال به ۰٫۱۰ دلار شود.

با این حال، اگر گاوها از سطح پشتیبانی ۰٫۱۶۹ دلار دفاع کنند، جفت ارز XRP / USD می تواند چند روز قبل از شروع حرکت بعدی روند، در یک محدوده تثبیت شود.

لایت کوین / دلار

گاوها توانسته اند لایت کوین (LTC) را در چند روز گذشته از سطح پشتیبانی ۱۲۴٫۱۲۷۸ دلار بالاتر نگه دارند اما عدم ادامه روند صعودی، نشان دهنده عدم تقاضا در سطوح بالاتر است.

نمودار روزانه LTC / USDT. منبع: TradingView

هنگامی که قیمت این ارز دیجیتال نتواند افزایش یابد، می تواند فروش معامله گران کوتاه مدت را به خود جلب کند و این امر ممکن است قیمت را به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۱۰ دلار) کاهش دهد.

اگر جفت ارز LTC / USD از این سطح پشتیبانی بازگردد، گاوها دوباره سعی می کنند روند صعودی را از سر بگیرند. اگر آنها موفق به بالا بردن قیمت به بالاتر از ۱۴۰ دلار شوند، قیمت این جفت ارز می تواند به ۱۶۰ دلار برسد.

با این حال، RSI واگرایی منفی ایجاد کرده است که نشان می دهد این مومنتوم در حال تضعیف است. وقفه ای زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه می تواند قیمت این ارز دیجیتال را به ۹۵٫۴۰ دلار کاهش دهد.

بیت کوین کش / دلار

بیت کوین کش (BCH) در تلاش است تا از به بالای سطح مقاومت ۳۷۰ دلار برسد. این نشان می دهد که معامله گران با عجله پوزیشن های خود را نمی بندند.

نمودار روزانه BCH / USD. منبع: TradingView

میانگین متحرک پرتحرک و RSI بالای ۶۰ نشان می دهد که این مسیر دارای کمترین مقاومت به سمت بالا است. اگر گاوها بتوانند قیمت این ارز دیجیتال را بالاتر از ۳۷۰ دلار برسانند و حفظ کنند، جفت ارز BCH / USD ممکن است به ۴۳۰ دلار و سپس به ۵۰۰ دلار برسد.

اگر قیمت این جفت ارز به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۱۷ دلار) برسد، این دیدگاه مثبت نفی می شود. چنین حرکتی می تواند این جفت ارز را برای چند روز دیگر بدون روند نگه دارد.

DOT/ دلار

Polkadot (DOT) در تاریخ ۲۸ دسامبر بالاتر از منطقه مقاومت ۵٫۶۰ دلار به ۶٫۰۸۵۷ دلار افزایش یافت و در ۲۹ دسامبر این روند را با یک حرکت صعودی دیگر دنبال کرد که منجر شد تا قیمت این ارز دیجیتال به ۷٫۷۰ دلار برسد، درست بالاتر از هدف ۷٫۶۷ دلار ذکر شده در تحلیل قبلی.

نمودار روزانه DOT / USDT. منبع: TradingView

خرس ها در حال حاضر در تلاشند تا از سطح ۷٫۷۰ دلار دفاع کنند اما دنباله طولانی روی شمعدان امروز خرید هجومی گاوها را در افت روزانه نشان می دهد.

اگر قیمت این ارز دیجیتال زیر ۳۸٫۲٪ اصلاح فیبوناچی ۶٫۶۴۲۸ دلار پایین نیاید، جفت ارز DOT / USD می تواند روند صعودی را از سر بگیرد و هدف بعدی آن رسیدن به ۱۰ دلار باشد.

برعکس ، اگر خرس ها قیمت این ارز دیجیتال را به زیر ۶٫۶۴۲۸ دلار کاهش دهند، افت به ۶٫۳۱۶۳ دلار و سپس به ۵٫۹۸۹۷ دلار امکان پذیر است. چنین حرکتی نشان می دهد که این جنبش تضعیف شده است و می تواند این جفت ارز را برای چند روز بدون روند نگه دارد.

ADA/ دلار

کاردانو (ADA) در تاریخ ۲۹ دسامبر از بالای سطح مقاومت ۰٫۱۷۵ تا ۰٫۱۸۲۶۳۱۵ دلار شکست اما گاوها نتوانستند این شکست را حفظ کنند. قیمت این ارز دیجیتال امروز به زیر ۰٫۱۸۲۶۳۱۵ دلار رسیده است.

نمودار روزانه ADA / USDT. منبع: TradingView

با این حال، میانگین متحرک پرتحرک و RSI در منطقه مثبت حاکی از کنترل گاوهاست.

اگر جفت ارز ADA / USD از سطح فعلی عقب نشینی کند، گاوها سپس سعی می کنند قیمت این ارز دیجیتال را به بالاتر از ۰٫۱۹۶۶۳۱۵ دلار برسانند، که این امر ممکن است منجر به افزایش قیمت این ارز دیجیتال به ۰٫۲۲ دلار و سپس به ۰٫۲۳۵ دلار شود.

اگر قیمت این ارز دیجیتال کاهش یابد و به زیر ۰٫۱۷۵ دلار برسد، این نمای مثبت فاقد اعتبار خواهد بود. چنین حرکتی می تواند منجر به افت به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٫۱۶۱ دلار) شود.

بایننس کوین / دلار

بایننس کوین (BNB) در تاریخ ۲۸ دسامبر بالای سطح مقاومت ۳۵٫۶۹ دلار بسته شد و با حرکت صعودی دیگری در ۲۹ دسامبر دنبال شد که قیمت را به بالاترین سطح جدید در ۳۹٫۹۹ دلار رساند.

نمودار روزانه BNB / USDT. منبع: TradingView

افزایش میانگین متحرک و RSI در منطقه مثبت نشان می دهد که گاوها برتری دارند.

خرس ها در حال حاضر در تلاشند تا روند صعودی را نزدیک به ۴۰ دلار متوقف کنند، اما اگر قیمت این ارز دیجیتال زیر ۳۵٫۶۹ دلار کاهش پیدا نکند، احتمال از سرگیری روند صعودی را افزایش می دهد. اگر این اتفاق بیفتد، جفت ارز BNB / USD می تواند تا ۵۰ دلار افزایش یابد.

برخلاف این فرض، اگر قیمت این ارز دیجیتال به کمتر از ۳۵٫۶۹ دلار کاهش یابد، افت به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۳ دلار) محتمل است.

LINK/ دلار

گاوها در تاریخ ۲۷ دسامبر نتوانستند Chainlink (LINK) را به بالای سطح مقاومت ۱۳٫۲۸ دلار برسانند و این آلت کوین در ۲۹ دسامبر کاهش یافت. خرس ها در حال حاضر در تلاشند تا قیمت این ارز دیجیتال را به زیر سطح پشتیبانی ۱۱٫۲۹ دلار برسانند.

نمودار روزانه LINK / USDT. منبع: TradingView

در صورت موفقیت به انجام چنین کاری، جفت ارز LINK / USD ممکن است به ۱۰ دلار سقوط کند و اگر این سطح پشتیبانی نیز از دست برود، ممکن است قیمت این ارز دیجیتال به ۸ دلار کاهش یابد. میانگین متحرک نمایی نزولی ۲۰ روزه (۱۲٫۲۴ دلار) و عدم موفقیت RSI در حفظ ۵۰ دلار نشان می دهد که خرس ها برتری دارند.

اگر قیمت این جفت ارز از سطح فعلی بازگردد و از سطح مقاومت ۱۳٫۲۸ دلار بالاتر رود، این نمای منفی فاقد اعتبار خواهد شد. اگر این اتفاق بیفتد، تجمع در سطوح پایین تر را نشان می دهد. سپس این جفت ارز می تواند تا ۱۶٫۳۹ دلار رشد کند.

بیت کوین اس وی / دلار

طی چند هفته گذشته بیت کوین اس (BSV) بین ۱۴۶ تا ۱۸۱ دلار بدون روند باقی مانده است. میانگین متحرک ثابت RSI زیر نقطه میانی، تعادل بین عرضه و تقاضا را نشان می دهد.

نمودار روزانه BSV / USD. منبع: TradingView

در یک محدوده کاملاً مشخص، معامله گران این دارایی را به نگام کاهش قیمت خریداری می کنند و نزدیک سطح مقاومت آن را می فروشند. بنابراین، جفت ارز BSV / USD ممکن است ۱۴۶ دلار را بازگرداند و اقامت خود را در داخل این محدوده برای چند روز دیگر افزایش دهد.

هر چه ثبات طولانی تر باشد، شکست از آن قوی تر خواهد بود. اگر این جفت ارز از میانگین متحرک بالاتر رود، گاوها بار دیگر سعی می کنند تا قیمت این ارز دیجیتال را به بالای ۱۸۱ دلار برسانند. در صورت موفقیت به انجام چنین کاری، رسیدن به ۲۱۶ دلار و سپس ۲۲۷ دلار امکان پذیر است.

برخلاف این فرض، اگر خرس ها قیمت این ارز دیجیتال را به زیر ۱۴۶ دلار برسانند، این امر، روند را به نفع خرس ها تغییر خواهد داد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version