video thumb

تجزیه و تحلیل قیمت بیت کوین و آلت کوین ها

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که ضعف قیمت بیت کوین و پامپ حماسی دوج کوین نشانه هایی از گرم شدن بیش از حد بازار و نیاز به اصلاح کوتاه مدت است. رشد گسترده دوج کوین (DOGE) تا ۰٫۴۵ دلار آن را به سمت ارزش بازاری بالغ بر بیش از ۵۴ میلیارد دلار سوق داد تا آن را به پنجمین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار تبدیل کند.

این ارزش بازار برای خرید ارز دیجیتال بسیاری تعجب آور است زیرا این پروژه هیچ توسعه دهنده فعالی ندارد و فقط یک meme coin است، بنابراین افزایش قیمت فعلی خاطراتی را که در دوره رونق ICO در سال ۲۰۱۷ مشاهده شده است، به یاد می آورد.

افزایش قیمت مانند آنچه در دوج کوین دیده می شود نشان می دهد که چندین معامله گر وارد میدان شده اند و به دنبال ثروتمند شدن یک شبه هستند. تنها علامت مثبت این است که این موج به کوین های دیگر سرایت نکرده است. اگر چنین شود، بازار ارزهای دیجیتال احتمالاً شاهد یک اصلاح قیمت شدید خواهند بود تا معامله گران ضعیف از میدان خارج شوند.

جیم کرامر (Jim Cramer)، مجری CNBC به یکی از اولین افراد مشهوری تبدیل شده است که عنوان کرد نیمی از پوزیشن خود در بیت کوین را (BTC) بسته است. گرچه فروش کرامر یک اقدام فردی است، اما هشدار می دهد که همه سرمایه گذاران حرفه ای که اخیراً به بیت کوین باور پیدا کرده اند، هودل کنندگان بلندمدت نیستند.

عملکرد روزانه ارزهای دیجیتال. منبع: Coin360

اگر سرمایه گذاران نهادی برای خروج عجله کنند، این امر می تواند باعث اصلاح عظیمی در چندین ارز دیجیتال شود. معامله گران باید مراقب این پرشوری غیرمنطقی باشند و از جذب شدن در معاملات FOMO جلوگیری کنند زیرا بهتر است به یک طرح معاملاتی پایبند بمانند و بلندمدت فکر کنند تا اینکه در فکر کسب ثروت یک شبه باشند.

بیایید نمودارهای ۱۰ ارز دیجیتال برتر را مطالعه کنیم تا سطوح مهم پشتیبانی را شناسایی کنیم و سناریوهای مختلف صعودی و نزولی را ترسیم کنیم.

BTC/USDT

گاوها نتوانستند در تاریخ ۱۳ آوریل سرمایه گذاری کرده و یک شکست در بالای منطقه مقاومت در ۶۰٫۰۰۰ دلار تا ۶۱،۸۲۵٫۸۴ دلار ایجاد کنند. قیمت خرید بیت کوین در ۱۴ آوریل پس از رسیدن به بالاترین سطح خود در ۶۴،۸۴۹٫۲۷ دلار کاهش یافت و گاوها در حال حاضر تلاش می کنند تا سطح ۶۰،۰۰۰ دلار را به عنوان سطح پشتیبانی در نظر بگیرند.

نمودار روزانه BTC / USDT. منبع: TradingView

اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، جفت ارز BTC / USDT ممکن است یک تلاش دیگر برای از سرگیری روند صعودی انجام دهد. شکست ۶۴،۸۴۹٫۲۷ دلار، می تواند مرحله بعدی روند صعودی را آغاز کند که می تواند به ۶۹،۵۴۰ دلار و سپس به ۷۹،۵۶۶ دلار برسد.

با این حال، واگرایی منفی در شاخص مقاومت نسبی (RSI) هشدار دهنده یک اصلاح احتمالی است. جالب اینجاست که وقتی RSI نزدیک به خط روند نزولی رسیده بود، قیمت معکوس حرکت کرد.

اگر قیمت این دارایی دیجیتال به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۵۹،۴۲۷ دلار) کاهش یابد، اولین نشانه این است که خریداران تسلط خود را از دست می دهند. شکست زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۵۵۸۱۴ دلار) این تصور را که احتمال اصلاح عمیق تر وجود دارد، بیشتر تقویت می کند.

گاوها ممکن است تلاش کنند تا روند نزولی را در حدود ۵۰،۴۶۰٫۰۲ دلار متوقف کنند اما اگر این سطح شکسته شود، قیمت این جفت ارز می تواند تا سطح پشتیبانی ۴۳۰۰۶٫۷۷ دلار سقوط کند.

ETH/USDT

اتر (ETH) روند صعودی خود را ادامه داد و امروز به بالاترین قیمت خرید اتریوم خود در ۲۵۴۵٫۸۰ دلار رسید. ذخیره سود توسط معامله گران قیمت این دارایی دیجیتال را به ۲۳۰۰ دلار کاهش داد اما دنباله بلند نمودار شمعی روز نشان می دهد که گاوها همچنان با افت قیمت این دارایی را خریداری می کنند.

نمودار ETH / USDT روزانه. منبع: TradingView

اگر قیمت بهبود یابد و گاوها قیمت این دارایی را به بالای ۲۵۴۵٫۸ دلار برسانند جفت ارز ETH / USDT می تواند مرحله بعدی روند صعودی را آغاز کند. هدف بعدی در صعودی ۲۷۴۵ دلار و سپس سطح روانشناختی ۳۰۰۰ دلار است.

بالاترین سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲،۱۳۱ دلار) و RSI در نزدیکی منطقه خرید بیش از حد نشان می دهد که این مسیر دارای کمترین مقاومت در برابر صعود است. اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، این نمای صعودی فاقد اعتبار خواهد بود. چنین حرکتی می تواند قیمت این دارایی را به ۱،۹۲۵٫۱۰ دلار کاهش دهد.

BNB/USDT

بایننس کوین (BNB) در ۱۴ آوریل الگوی شمعی Doji تشکیل داد و به دنبال آن الگوی شمعی روز در تاریخ ۱۵ آوریل دنبال شد. هر دوی این تنظیمات نشان دهنده عدم تصمیم گیری بین گاوها و خرس هاست. این عدم اطمینان امروز به سمت روند نزولی برطرف شد.

نمودار روزانه BNB / USDT. منبع: TradingView

با این حال ، یک نکته جزئی این است که گاوها از سطح ۳۸٫۲٪ اصلاحی فیبوناچی در ۴۸۳٫۹۵ دلار دفاع می کنند، همانطور که از دنباله بلند روی نمودار شمعی روز نیز دیده می شود. گاوها اکنون سعی می کنند جفت ارز BNB / USDT را به بالاترین سطح خود در ۶۳۸٫۵۶ دلار برسانند و روند صعودی را از سر بگیرند.

برعکس، شکست در زیر ۴۸۳٫۹۵ دلار می تواند قیمت این دارایی را به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴۳۷ دلار) کاهش دهد. شکست در زیر این سطح پشتیبانی نشان می دهد که معامله گران با عجله به سمت فروش دارایی های خروج می روند و این امر می تواند منجر به سقوط به سطح شکست در ۳۴۸٫۶۹ دلار شود.

XRP/USDT

XRP در حال اصلاح روند صعودی شدید است. این گاوها در تلاشند تا از اولین پشتیبانی در سطح ۳۸٫۲٪ اصلاح فیبوناچی در ۱٫۴۸ دلار دفاع کنند، همانطور که از دنباله بلند روی نمودار شمعی روز دیده می شود.

نمودار روزانه XRP / USDT. منبع: TradingView

جفت ارز XRP / USDT ممکن است قبل از شروع حرکت بعدی روند، برای چند روز بین ۱٫۴۸ تا ۱٫۹۶ دلار محدود باقی بماند.

شکست بالاتر از ۱٫۹۶ دلار می تواند مرحله بعدی روند صعودی را آغاز کند که باعث می شود قیمت این دارایی به ۲٫۵۴ دلار برسد. افزایش میانگین متحرک و RSI در منطقه خرید بیش از حد نشان می دهد که گاوها برتری دارند.

برخلاف این فرض مثبت، اگر خرس ها قیمت خود را به زیر سطح پشتیبانی ۱٫۴۸ دلار برسانند، قیمت این جفت ارز می تواند به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱٫۱۸ دلار) سقوط کند. چنین حرکتی نشان می دهد که مومنتوم صعودی ضعیف شده و این امر می تواند روند صعودی بعدی را به تأخیر بیندازد.

DOGE/USDT

حرکت Dogecoin از سه روز گذشته در حال افزایش است و همین امر منجر به پامپی عظیم در روز جاری شده است. این امر نشان می دهد که بیشتر معامله گران به دلیل FOMO جذب این معامله می شوند.

نمودار روزانه DOGE / USDT. منبع: TradingView

پس از خرید این دارایی توسط آخرین گاو، قیمت معکوس می شود و افت آبشاری شروع می شود. پیش بینی یک صعود در چنین شرایطی دشوار است اما سطح روانی ۰٫۵۰ دلار ممکن است به عنوان یک مانع عمل کند.

این کاهش پس از در اوج بودن این جفت ارز مشکوک به نظر می رسد. ممکن است سطح اصلاحی فیبوناچی ۳۸٫۲٪ برای جفت ارز DOGE / USDT ثابت نباشد و احتمالاً این جفت ارز تا سطح ۶۱٫۸٪ اصلاحی فیبوناچی در ۰٫۲۰ دلار برسد.

بازرگانان باید تمایل به ورود به چنین معامله هایی را حتی با خطر از دست دادن برخی از سودها کنترل کنند.

همچنین بخوانید: ۲۰ ارز دیجیتال محبوب

ADA/USDT

کاردانو (ADA) طی دو روز گذشته درگیری سختی بین گاو ها و خرس ها در نزدیکی سطح ۱٫۴۸ دلار داشته است. اگرچه گاوها امروز توانستند قیمت این دارایی را به بالای ۱٫۴۸ دلار برسانند، خرس ها خیلی زود توانستند قیمت این دارایی را به زیر این سطح برسانند.

نمودار روزانه ADA / USDT. منبع: TradingView

به نظر می رسد پس از سومین تلاش ناموفق برای حفظ قیمت بالاتر از ۱٫۴۸ دلار، گاوها امروز پوزیشن های خود را نقد کرده اند و در نتیجه یک الگوی شمعی خارج از روز شکل گرفت.

با این حال، دنباله طولانی روی نمودار شمعی امروز نشان می دهد که گاوها با افت قیمت یه میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱٫۲۸ دلار) را این دارایی را به شدت خریداری کرده اند. اکنون گاوها ممکن است یک تلاش دیگر برای افزایش قیمت به بالاتر از منطقه مقاومت ۱٫۴۸ دلار تا ۱٫۵۵ دلار داشته باشند.

اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، جفت ارز ADA / USDT می تواند روند صعودی را از سر بگیرد و سفر به سمت ۲ دلار را آغاز کند. برعکس، شکست زیر میانگین متحرک می تواند به خرس ها فرصتی بدهد تا قیمت این دارایی را به ۱٫۰۳ دلار برسانند.

DOT/USDT

گاوها در تاریخ ۱۳ آوریل Polkadot (DOT) را به بالای ۴۲٫۲۸ دلار رساندند اما نتوانستند بالاترین سطح در ۴۶٫۸۰ دلار را به چالش بکشند. این نشان دهنده عدم تقاضا در سطوح بالاتر است. این آلت کوین امروز به زیر ۴۲٫۲۸ دلار رسیده و خرس ها اکنون سعی می کنند قیمت این دارایی را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴۰ دلار) برسانند.

نمودار روزانه DOT / USDT. منبع: TradingView

در صورت موفقیت به انجام چنین کاری، فروش ممکن است بیشتر شود زیرا گاوها ممکن است برای پوشش موقعیت های خود عجله کنند. چنین حرکتی می تواند جفت ارز DOT / USDT را به ۳۲٫۵۰ دلار و سپس به سطح پشتیبانی ۲۶٫۵۰ دلار برساند.

برخلاف این فرض، اگر قیمت مجدداً از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه عقب نشینی کند، این نشان می دهد که گاوها منصرف نشده اند. آنها یک بار دیگر تلاش خواهند کرد تا قیمت این دارایی را به بالاتر از مقاومت ۴۶٫۸۰ دلار برسانند و روند صعودی را از سر بگیرند.

LTC/USDT

لایت کوین (LTC) در یک روند صعودی قوی قرار دارد. خرس ها سعی کرده بودند تا اصلاح قیمت را شروع کنند اما گاوها همانطور که از دنباله بلند روی نمودار شمعی روز دیده می شود، با کاهش قیمت این دارایی راخریداری کردند.

نمودار روزانه LTC / USDT. منبع: TradingView

جفت ارز LTC / USDT هدف ۳۰۷٫۴۲ دلار را شکسته و مسیر صعود را به ۳۷۴ دلار باز کرده است. با این حال، RSI بالاتر از ۷۶ نشانه احتیاط است زیرا در گذشته، وقتی سطح RSI به نزدیکی ۸۰ رسیده، این جفت بارها و بارها وارد اصلاح شده است.

سطح پشتیبانی برای در نظر گرفتن در این روند نزولی، میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۴۱ دلار) است. وقفه در زیر این حمایت اولین نشانه خسته شدن گاوها و احتمال اصلاح عمیق تر خواهد بود.

Uniswap (UNI) در تاریخ ۱۵ آوریل به بالاترین حد خود رسید اما گاوها در تلاش هستند تا سطوح بالاتر را حفظ کنند. هنگامی که قیمت پس از شکست از این سطح مقاومت نتواند بالاتر رود، نشان دهنده فرسودگی است.

نمودار روزانه UNI / USDT. منبع: TradingView

با این حال، دنباله بلند روی نمودار شمعی روز نشان می دهد که گاوها همچنان در افت قیمت ها این دارایی را خریداری می کنند. اگر خریداران بتوانند قیمت این دارایی را به بالای ۳۹٫۶۰ دلار بالاتر ببرند ، جفت UNI / USDT می تواند تا ۴۳٫۴۳ دلار و سپس ۵۰ دلار افزایش یابد.

از طرف دیگر، اگر قیمت این دارایی دوباره کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۲ دلار) برسد، چندین گاو که این دارایی را با شکست ۳۵٫۲۰ دلار خریداری کرده اند، ممکن است پوزیشن های خود را تخلیه کنند. نقدینگی طولانی مدت می تواند قیمت این دارایی را به ۲۷٫۹۷ دلار کاهش دهد.

LINK/USDT

Chainlink (LINK) در تاریخ ۱۴ آوریل بالاتر از مقاومت سربار ۳۶٫۹۳ دلار افزایش یافت و این نشان دهنده از سرگیری روند صعودی است. این آلت کوین به بالاترین سطح خود در ۴۴٫۳۳ دلار رسید، جایی که ذخیره سود شروع شد.

نمودار روزانه LINK / USDT. منبع: TradingView

با این حال، دنباله بلند روی نمودار شمعی روز نشان می دهد که گاوها به شدت این دارایی را به کاهش به قیمت ۳۸٫۵۲ دلار خریداری کردند. این نشان می دهد که احساسات مثبت باقی مانده و گاوها این دارایی را در سطوح پایینتر خریداری می کنند.

اکنون خریداران سعی می کنند با بالا بردن قیمت به بالای ۴۴٫۳۳ دلار روند صعودی را از سر بگیرند. در صورت موفقیت به انجام چنین کاری، قیمت جفت ارز LINK / USDT می تواند به ۵۰ دلار برسد.

بر خلاف این فرض، اگر قیمت این دارایی دوباره کاهش یابد و به زیر سطح پشتیبانی ۳۶٫۹۳ دلار برسد، قیمت این جفت ارز می تواند به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۴ دلار) سقوط کند. اگر این سطح پشتیبانی بشکند، کاهش قیمت می تواند به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۳۰ دلار) گسترش یابد.